DPF v benzĂ­ne od jesene 2018

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

jaster-83
Príspevky: 1445
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaster-83 »

vw ten filter montuje do niektorych motorov mozno od polovice 2017 takze trend je jasny, vo vsetkom novom sa uz snim rata, napr. ho ma 1.0tsi co sa montuje aj do takej fabie
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Obrázok


Zase ukradneme z FCD.eu príspevok na zlepšenie nálady,pretože dnes/zajtra s tým treba bežne žiť.

Benzínové motory nevyžadují žádné zvláštní opatření (proceduru), aby se saze ve filtru částic spálily. Stačí jim k tomu paradoxně pár sekund po běžné akceleraci. Provozní teploty od 520 °C do 700 °C zde nejsou žádnou vzácnou výjimkou a jsou komfortně nad hranicí zapalovací teploty sazí z benzínu.
Co však při zátěži ve výfukových plynech oproti dieselům chybí, je kyslík. Pro vypalování sazí se tedy využívá relativně krátkého časového úseku decelerace, bezprostředně po akceleraci nebo po krátké vyšší zátěži. Řídící jednotka zjistí "uvolnění" pedálu akcelerace a do jisté míry pootevře škrtící klapku, aby se do výfukového systému dostal se vzduchem kyslík. Zatímco se celé okolí chladí, saze ve filtru (vyšší teplota sazí) začnou velmi intenzivně hořet, což je vidět na teplotních snímačích ve filtru nebo za filtrem částic. Tuto oxidaci lze podpořit oxidačním povrstvením porézních stěn GPF filtru. Spálení sazí se odehraje v řádech sekund. Spálí se tak i při testování uměle vytvořené vícenásobné dávky sazí ze studených startů, takže se při regeneracích tímto způsobem neočekávají žádné, běžným provozem vznikající problémy.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

jaster-83 napísal:vw ten filter montuje do niektorych motorov mozno od polovice 2017 takze trend je jasny, vo vsetkom novom sa uz snim rata, napr. ho ma 1.0tsi co sa montuje aj do takej fabie
Nie, že sa s ním ráta, ale od septembra je povinný pre benzínové motory s priamym vstrekovaním!
vsevetko
Príspevky: 974
Dátum registrácie: 19.03.2017 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vsevetko »

Dočká sa aj MPI...

http://www.nanoparticles.ch/archive/201 ... ski_PO.pdf




Konečne som to dohľadal:
Späť však k odpovedi na otázku, či dnes nájdeme zážihový motor bez filtra pevných častíc, nemecky OPF (Otto Partikel Filter) alebo anglicky GPF (Gasoline Particulate Filter). Skutočne nájdeme. Vo všeobecnosti by tento filter nemuseli mať autá s nepriamym vstrekovaním paliva do sania, takzvané MPI. Tieto motory sú však skoro na vymretie a tiež tu máme výnimky. Taká Fabia aj s motormi MPI po modernizácii je už len s filtrami pevných častíc. Ale napríklad Lexus kombinujúci priamy a nepriamy vstrek filter ešte nepotrebuje. Ešte tu máme Mazdy, tie tiež k benzínom filter nekombinujú.
https://www.topspeed.sk/existuje-este-d ... -scr/15344
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

cicmanec napísal:
jaster-83 napísal:vw ten filter montuje do niektorych motorov mozno od polovice 2017 takze trend je jasny, vo vsetkom novom sa uz snim rata, napr. ho ma 1.0tsi co sa montuje aj do takej fabie
Nie, že sa s ním ráta, ale od septembra je povinný pre benzínové motory s priamym vstrekovaním!
- nie pre všetky predávané ako ukazuje život... zrejme pre novozavedené - homologované.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Retroaktívne veci nezvyknú platiť,zavádzací termín ako povinnosť je zadaný

Ale podstatné je ako vždy zákulisie,veci ktoré z ničoho netrčia hneď na prvé prečítanie že sa niečo zavádza.To že systém je schopný žiť a sám o sebe má dosť jasné kontúry je snáď aj pozitívna správa. Že systém vie správne existovať vtedy,ak je zo strany zamestnávateľa (motor) splnená každá podmienka nutná prvotne pre správnu činnosť motora.Takže sa pomaly dostaneme k základnej myšlienke.Kým motor má kondíciu a plnú funkčnosť vo všetkých bodoch,bude aj tento novo zavádzaný emisný systém spokojne plniť svoju úlohu.V diagnostike pribudnú nové kontrolovateľné položky,v emisnom bude komplexnejší readiness kód ktorý si (raz) určite so záujmom pozrú pri emisnej kontrole.
No to všetko cakomprask momentálne obrazne je vlak v stanici,je teda čas uvažovať či sa pôjde obvyklou cestou nezáujmu,alebo cestou aspoň mať predstavu,alebo cestou- raz to budem musieť riešiť a teda to musím poznať detailne (týka sa len servismanov)
Osobne si myslím že vlak ako vždy 99,9% ľudí zmešká.Čo je škoda,pretože sú s tým spojené veci ako vyhodené peniaze z neznalosti.Čo ovšem nezmeškajú sú príspevky,voloviny od veci,dúfam že ich bude minimum
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

Stále je ale pravda že niektorí výrobcovia to vedia a iní nevedia. Sú modely ktoré problémy nemávajú a nemajú a naopak. Čím to je keď technologia je známa 100 rokov. Poviem príklad hybridy od toyoty - to auto je zložité, komplikované a pritom jednoduché - jednoduché mechanicky, komplikované riadením. A to riadenie - ten mozog funguje neskutočne a pritom spoľahlivo - ani v jednom okamihu nemám pocit že je niečo "blbo", že by som to chcel inak - systém odpájania motora, zapájania, dobíjania, kombinácie motor-elekto... a k tomu tam buchli primitívny benzínový motor... tomu hovorím "simply clever".
Takže "kdo umí umí". To nie je o technologii ale o jej zapracovaní do produktu.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

xentry napísal:Ono v podstate filter castic v benzine je tu uz "nejaky ten rok" napr. W222 S500. Co sa tyka teplot, ze benzin dosahuje v pohode 700 stupnov tak u regeneracie dieseloveho filtra co trva dost kratku dobu u MB je bez problemu viditelna teplota 770-780 stupnov az 800 na vlastne oci. Ono je to v podstate clovek skodca sam svojho stastia ako su u Bmw rozsirilo vyhodenie a zaslepenie klapiek v sani a u niektorych ich motorov su tie klapky nevyhnutne k spravnej regeneracii filtra casti lebo ich k tomu pouziva, cize co vacsinou z toho vyplyva? clovek si znici stroj sam :)

Viac ako 700°C je už oranžový žiar a je to hranica tepelneho pretvorenia materialu

to hovorím ako zvárač-fachman v oblasti tepelneho spracovania uhlikových ocelí...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Až také simply Toyota už dávno nie je,minimálne od doby jej nasťahovania do EU a teda pod týmto vplyvom.Či je systém menej či viac super,o tom by rozhodlo to,čo tu práve chýba,počty.Počty aut na cestách a počty km najazdené.Kým je aut na cestách že vôjdu všetky do lodného kontajnera,určite sa nebudú žiadne fóra plniť ponosami.Ak ešte aj tých pár nalieta len biedne km,veď to nie dialničný koráb a nikdy ním nemal byť,tak si takmer nemá na čom tú svoju reputáciu poničiť a vyzerať ako simply. Či umí alebo nie,nemáme na čom výpovednom postaviť.Auto začne znamenať niečo až stvorí etalón,triedu,a začne sa k nemu prirovnávať to ostatné.Je to pokojne možné že ten hybrid je výnimočný po každej stránke,ale výnimočnosť musí niečo potvrdiť,chvála jedného majiteľa je ako lastovička,leto nerobí.


Laco...menežment si chráni teplotu nad 800°c keď začne robiť opatrenia na zníženie teploty (silne obmedzí kyslík)
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

podla toho ako pisu o tom ecoboost motore mechanicke odpajanie piestu a chladenie bohatou zmesou to bude dobry motor.to je nieco
pre lpgckarov ak by nejazdili na chudobnu zmes aj viac by to vydrzalo.

cesi sa z toho smeju ze ich skodofka je lepsia ako ford {ze ich vykonove diery su ok pre cenovu kategoriu auta} ale nikdy to tak nebolo.benzin ford bol vzdy dobry.kedykolvek mu clovek nalozil vzdy to vydrzal bez ujmy.

na dialncu nebol nikdy ziadny vykonny turbobenzin vhodny od vzniku prveho.tie motory za hreju pri dlhej rychlej jazde zvyknu praskat vyfukove zvody na spojoch.velmi sa rozzeravia.ale zavari sa to a ide sa dalej. na dialnicne km su diesle.
pedro727
Príspevky: 1120
Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pedro727 »

Chlapci kliiideeek. Placete nad rozliatym mliekom ktore je este vo flasi. Vase obavy su sice odovodnene praxou ale ako to bude v skutocnosti ukaze az cas.
1.0 tsi ,1.5 tsi uz maju filtre,pokial sa nemylim 1.5 tsi ma 8 vstrekov pravdepodobne kvoli karbonu.
https://m.youtube.com/watch?v=mzgwnCNq5t8
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Vážne?! Už sa tu rovno mažú príspevky s odlišným názorom?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

cicmanec ten tvoj tvorivý príspevok som vyhodil,a poprosím ťa raz a naveky...nezaoberaj sa mojou osobou už nikdy.Vždy sa vyjadruj iba k téme.
O Toyote a jej kvalite by šlo diskutovať úplne konkrétne a aj z fotografiami,mojimi,nie nejakými prevzatými.Nie je to potrebné ani žiaduce,pretože niet už dnes značky ktorú by nešlo obliať že neostane nitka suchá.O veciach tohoto charakteru má cenu diskutovať na iných fórach a z inak vedomostne (v autotechnike) podkutou spoločnosťou,tj ľudmi čo s tým pracujú.Inak to môže byť iba zárodok pre nezmyselné dišputy.
prosím mi neodpovedaj,založ tému a vylož všetko čo máš na srdci v nej
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Na srdci mám to, že príspevky s iným názorom ako ten tvoj sa rovno mažú. Tebou samým. Na to si dostal tú funkciu?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Si obyčajný hajzlík,pretože dobre vieš že vymazané bolo lebo zase si riešil osobu a nie tému.raz som ťa už odtiaľto za to vyrývačstvo dostal preč,tak neskúšaj to znovu,pokojne to zopakujem.venuj sa téme,každého nechaj na pokoji a bude to ok.

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 50 neregistrovaných