834 854
inzerátov
Pridať inzerát

DPF v benzíne od jesene 2018

   Obsah fóra Auto-moto fórum Diagnostika
Odpovedať Nová téma
123>
Autor Správa
mhlavaty
Legenda - Ford T (2130)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18990
Nabehané: 3 mes 14 dní 3 hod
Bydlisko: Nové Zámky
Predmet: DPF v benzíne od jesene 2018 PríspevokZaslal: 07.12.2018 10:18   
Otázka znie - budú to vedieť servisy opravovať ? Pre tých ktorých téma zaujíma je to zaujímavé čítanie aj z prvými siedmymi autami ku ktorým sú konkrétne vyjadrenia z meraní --zdroj FCD.eu
ukážka
Citovať
cicmanec
Legenda - Ford T (971)
Založený: 15 október 2008
Príspevky: 25625
Nabehané: 3 mes 14 dní 18 hod
PríspevokZaslal: 07.12.2018 10:48   
DPF v benzíne asi ťažko keď D je od slova diesel...

Koho to zaujíma a nie je profesionál, ktorému sa oplatí platiť si prístup na profesné fórum, kúpi si za 2€ aktuálny Speciál Světa motorů: https://svetmotoru.auto.cz/clanek/technika/6329/obsah-specialu-technika-4-18.html
_________________
Upozornenie: Moje príspevky môžu obsahovať iróniu, sarkazmus, cynizmus, nadávky a urážky. Ak s tým máte problém nečítajte ich!
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2130)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18990
Nabehané: 3 mes 14 dní 3 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 07.12.2018 12:27   
Ano ďakujem,správne GPF/OPF opomenul som to...Svet Motorů 4/2018
Ale iné prezradí diagnostik a iné novinár,komu koľko stačí
Ja som to myslel trochu inak...je tu začiatok a do vlaku je nutné si kúpiť lístok.V štáte je možno 50 tis mechanikov a my zase za desať rokov zistíme že aj tento vlak ušiel a sedí v ňom ludí menej ako by vošlo do výťahu.
Citovať
autolaik
Známa tvár - Feldo (79)
Založený: 15 marec 2009
Príspevky: 2065
Nabehané: 21 dní 21 hod 37 min
PríspevokZaslal: 07.12.2018 12:36   
vacsina autolaikov aj tak bude mat v hlave " do benzinov pojde dpf!" , sranda je citat o tom aj u auto novinarov, tiez dost casto pouzivaju vyraz dpf
Citovať
bajo777
Legenda - Ford T (585)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 10630
Nabehané: 4 mes 1 dní 13 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 07.12.2018 12:46   
Milan ma isto opravis, ale to co je tam pisane na tom obrazku...ved to iste sa uz davno robi, take podfuky zo zmesou, ci uz chladenie palivom, alebo aj v malych zatazeniach idu naopak na chude zmesi, ked neboli katalyzatory, tak to bol predsa standart takto stavat auta ci v eu, alebo japonsku, dokonca na chude zmesi to malo chodit vo vacsine rezimov
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2130)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18990
Nabehané: 3 mes 14 dní 3 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 07.12.2018 15:56   
Určite veľa podobnosti je,ale až honba na čistotu emisií priniesla šialenú koncentráciu velmi zložitých mechanizmov ktoré so sebou prinesú veľa problémov.Nie svojou prítomnostiu v aute,ale úplnou neschopnostou servisu vôbec tým veciam rozumieť.A čomu nerozumieš....nemá zmysel rozvádzať s čím všetkým to súvisí.Len by sme sa dostali k myšlienke že nič nie je bez trestu a giga tony ľudskej hlúposti budú platiť deti či vnuci,ale isté to je.Hlavne že sa ideme posrať zo samej lásky,kecy kecy kecičky
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (195)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 3405
Nabehané: 21 dní 3 hod 34 min
PríspevokZaslal: 07.12.2018 18:21   
Ked som vyberal vyfukove zvody , tak som cez dieru po lambda-sonde kukol na katalyzator ,

po najazdených 190 000 km, dokonale funkčný priechodný, bez najmenšej chybičky

nevidím dovod prečo by tak isto nemal vyzerať oný GPF ak by tam
bol namontovaný...

Alebo ak by ten GPF šarapatil , určite by som ho dal odstraniť aj zo softverovou upravou.

S.e.re.m na celu ekologiu , jazdim na LPG prioritne kvoli svojej peňaženke.
Citovať
xentry
Povedomá tvár - Favorito (22)
Založený: 29 jún 2018
Príspevky: 96
Nabehané: 5 dní 20 hod 37 min
PríspevokZaslal: 07.12.2018 19:34   
Laci nic v zlom ale riadenie tvojho motora a benzinoveho motora, ktory prisiel teraz s filtrom je dost velky rozdiel. Uz samotne riadenie benzinoveho a diesloveho motora je velky rozdiel, benzinovy motor je podstatne viac citlivejsi na kazde odbocenie mimo normy, uz davnejsie plati, ze co i len zle zatocis sviecku na priamovstreku a valec ma vobec problem na chod a nie to este na riadenie emisii. Tu sa hrat so softverom a filter alebo cokolvek off ovlyvni cele riadenie nie len cast, cize tu riesit nejake off alebo len akekolvek premapovanie bude trosku ina kompletna praca.

System filtra benzinoveho motora v podstate bude priamo vychadzat s riadenia filtra dieseloveho motora, bude vkuse monitorovane zanesenie filtra a teploty vo vyfuku lebo ak sa mu bude upchavat zatka budu vznikat velke teploty, bude musiet pracovat s meniacim sa protitlakom vo vyfuku.
_________________
Programovanie klucov MB.
Citovať
Acon
VIP člen - Veyron (354)
Založený: 07 máj 2018
Príspevky: 6359
Nabehané: 11 dní 19 hod 31 min
PríspevokZaslal: 07.12.2018 19:44   
Z pokroku mávam čím ďalej tým viac depresie
Citovať
xentry
Povedomá tvár - Favorito (22)
Založený: 29 jún 2018
Príspevky: 96
Nabehané: 5 dní 20 hod 37 min
PríspevokZaslal: 07.12.2018 19:54   
Motor a jeho riadenie je len jeden z pokrokov, jeden z mnohych v aute. Nemozno sa pozerat na motor ako samostatnu suciastku, dnes treba pozerat na komplet sucistku ako jedno auto nie motor tvlast, prevodovka zvlast atd. V aute je XY systemov, ktore stopnu auto.
_________________
Programovanie klucov MB.
Citovať
hjundai
Vážený člen - Gallardo (216)
Založený: 21 marec 2010
Príspevky: 1771
Nabehané: 7 dní 7 hod 3 min
PríspevokZaslal: 07.12.2018 20:04   
GPF možno vôbec nebude problémovou vecou - ak je pravda že sa bude vypaľovať v podstate sám, bez prídavku paliva naopak prídavkom vzduchu - teda to bude často a bohate.
Za ďalšie je zaujímavé že som tohto roku kúpil os suzuki 1.4 TB a stále bez filtra, zato 1.0 TB ho má... to naokraj. Za mňa - skôr ma trápi ako karbon, ako LSPI, ako turbo než GPF.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2130)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18990
Nabehané: 3 mes 14 dní 3 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 07.12.2018 20:20   
Tie systémy sú také že si ich bežný motorista dosť dobre nevie predstaviť.A koľko motorov,toľko iných riešení že sa rozum zastavuje aj človeku čo to opravuje a pozná.A prekvapivo ich nájdeme už v prdítkách,kde to málokto predpokladá.Mňa pobavilo toto


Napriek tomu že systém vyzerá na prvý pohlad nebezpečne,nemusí to v praxi tak byť,čo je samozrejme iba prianie.Petože všetko z nasledovných riadkov platí iba ...ak je všetko v samotnom motore ok.Ak by to platilo,tak by pre systém samotný mohlo platiť nasledovné -

Benzínové motory nevyžadují žádné zvláštní opatření (proceduru), aby se saze ve filtru částic spálily. Stačí jim k tomu paradoxně pár sekund po běžné akceleraci. Provozní teploty od 520 °C do 700 °C zde nejsou žádnou vzácnou výjimkou a jsou komfortně nad hranicí zapalovací teploty sazí z benzínu.
Co však při zátěži ve výfukových plynech oproti dieselům chybí, je kyslík. Pro vypalování sazí se tedy využívá relativně krátkého časového úseku decelerace, bezprostředně po akceleraci nebo po krátké vyšší zátěži. Řídící jednotka zjistí "uvolnění" pedálu akcelerace a do jisté míry pootevře škrtící klapku, aby se do výfukového systému dostal se vzduchem kyslík. Zatímco se celé okolí chladí, saze ve filtru (vyšší teplota sazí) začnou velmi intenzivně hořet, což je vidět na teplotních snímačích ve filtru nebo za filtrem částic. Tuto oxidaci lze podpořit oxidačním povrstvením porézních stěn GPF filtru. Spálení sazí se odehraje v řádech sekund. Spálí se tak i při testování uměle vytvořené vícenásobné dávky sazí ze studených startů, takže se při regeneracích tímto způsobem neočekávají žádné, běžným provozem vznikající problémy.

(prebraté z FCD.eu)


hjundai...ano vcelku to platí.Ale všetko a teda aj veci čo tu sú už roky sú predsa len problémom ktorý nie je problémom samotného systému,ale sú dôsledkom nezvládnutého servisu samotného agregátu.A tu nastupuje éra techniky o ktoroej (sorry) ale 99% mechanikov nevie holé nič.Na nevedomosti padá ešte aj Mpi z roku pána ...hamba sa o tom baviť
Citovať
bajo777
Legenda - Ford T (585)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 10630
Nabehané: 4 mes 1 dní 13 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 07.12.2018 20:50   
to nebude nic pre hladkacov plynu tusim, ale to uz davno nejsu ziadne auta
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (441)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 15905
Nabehané: 23 dní 14 hod 38 min
PríspevokZaslal: 07.12.2018 23:44   
ved som to uz zoparkrat pisal na tomto fore, ze s vypalovanim benzinovych "dpf" nebude ziadny problem... teploty je tam milion... ja ked zlahka pribijem tym mojim tak este minutu po zastaveni vzdychaju zvody a vyfuky...

Takisto je sialene napomocne ze benzin pri spalovani vytvara vcelku ine "splodiny" nez diesel. Proste zanasanie benzinovych "dpf" nebude az take krute-huste nez dieslovych.

S vypalovanim tohoto zazraku nemam najmensie obavy ; ostatne plati. A problemy zacnu ked nejaky sikovnicek v kravate pride na to, ze sa da spravit tensi material a usetrit.

Nebolo spomenute na obrazkoch : tuto habaduru ma uz Fabia 1.0 a vsetky litrove motorceky koncernu cize Citigo, ak je Golf atd !!
Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (441)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 15905
Nabehané: 23 dní 14 hod 38 min
PríspevokZaslal: 07.12.2018 23:51   
ina vec by vas mala trapit, chlapci :) tie TRI BARY pri preplnovani jednoducheho Focusu... preboha Porsche 911 GT2 malo DVA bary... Neviem kolko presne, ale ocakavam sialenych 350.000+ otacok na tom turboduchadielku ktore je samozrejme miniaturne ze ho do dlane schovam (ved aby sa roztocilo uz na 672 otackach za minutu)... pre srandu, 1.9tdi 96kW ma nameranych 169.000 otacok v maxime pri tlaku 1.25 bar, aby sme mali mierku ze kde sa hybeme.

Nezabudnite oleje aspon na 30.000km :) alebo lepsie 40.000 !

Zivotnost toho motora bude zavratna. Tenucke stienky medzi piestikmi (ach pardon, steny medzi piestami), olejove cerpadlo ovladane elektronicky so zamernym [!!!!] znizovanim [!!!!] mazania ked kreten motormanagement usudi ze ho nie je treba (ty wole) a to samozrejme cele len preto, aby bol mensi mechanicky odpor na motor = o tri kvapky mensia spotreba (nevadi, uz aj alternator mame dve minuty odpojeny, tak hura).

Desat stupnov predstih... ty more... zazrak ze to nevyskoci spod kapoty. Chladenie bohatou zmesou, lebo uz nemame absolutne ziadnu inu moznost a sme zahnani totalne do kuta... prelozene po slovensky, ten kto to bude vzduvat na dialnici tvrdo zaplace. Ten kto bude jazdit s lahkym plynom snad dozije tych 100.000km... zabudnite na prejazdy Nemeckom zlavadoprava 170km/h+ pri 4000rpm a 75% zatazi, to sa rozsype na atomy.

Dvojhmota v benzine, fajn, nie na spojke... ale na odpojovanie valcu. Co ti uplne j*e*b*e moja krasna... takze oni vymyslia urvat stvrty valec aby usetrili vyrobne naklady a potom pridavaju sialene cenovo optimalizovanu dvojhmotu aby ta zruda mohla erdzat na dva valce... Vlastne neviem ci to nahodou nema dvojhmotu aj na spojke aby tlmila ten nadherny chod splaseneho trojvalca s detonaciami kvoli podvyzive.

Zvratene. Totalne zvratene.


Uz ocakavam len nejaku servisnu drobnost v style "DPF natvrdo spojene s katalyzatorom takze sa imrvere musia menit obidva naraz", pripadne "predavame len cele ramena, ziadne take ze si kupite capy samostatne"...
Citovať
Odpovedať Nová téma
123>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Diagnostika