DPF super clean od Protect - skúsenosti , rady

diskusia o aditívach, aký olej pre moje vozidlo ...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

4starosta4
Príspevky: 25
Dátum registrácie: 21.07.2010 23:55
Zdieľať na Facebook

DPF super clean od Protect - skúsenosti , rady

Príspevok od používateľa 4starosta4 »

Čaute kupil som si tuto vecičku, kedže moja Alfa ma už 10 rokov a mam tam ten nešťastný filter pevných častíc, najazdené 150 000, inak je to model AR 159, 1,9 jtdm - 110 kw .
Zatiaľ mi kontrolku filtra nevyhodilo, ani ma nehádže do nudzového režímu, chcem ale tomu predísť a pomôcť prečistiť ten filter pevných častíc. Mate niekto skusenosti s týmto produktom, či to pomohlo, ako to funguje presne, či ked to nalejem do nadrže, bolo by najlepšie sa isť povoziť niekam, aspon dakych 100 km po dialnici to poriadne prehnať, alebo stačí len normálne jazdiť .

Dalšia a najdôležitejšia otázka . Mám teraz v nádrži asi trištvrte plnú nádrž, skoro plnu , ale asi štvrtina je odčerpaná, odvtedy čo som doplna dotankoval. Je lepšie počkať , ked tam budem mať takú štvrtinu nafty, naliať to tam a dotankovať doplna, ako ked dávam aditivum od Metabondu .... alebo to môžem teraz tam naliať , ked je skoro plná , a do plna dotankujem naftu , rozmieša sa to normálne do celej nádrže ? ?
Dakujem za všetky rady a odpovede : )
Naposledy upravil/-a 4starosta4 v 31.08.2016 15:39, upravené celkom 1 krát.
4starosta4
Príspevky: 25
Dátum registrácie: 21.07.2010 23:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 4starosta4 »

myslel som to ako prevenciu . Napr. ak je teraz zanesený dajme tomu na 60 percent, tak s tým pripravkom by som ho stiahol napr. na 30 percent, kdežte bez neho by sa mi to mohlo dalej nabalovať hore, kedže naozaj teraz moc dialnice nejazdím.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

DPF sa vie vyčistiť bez akejkoľvek pomoci a aj keď sa to bude pekne bez problémov regenerovať,raz príde k bodu,keď stav popolčeka,tj zbytkov po spálení,dosiahne stav keď je amen.Túto gramáž sa dá väčšinou zistiť z diagnostiky,ale Alfu diagnostiku nepoznám či to poriešené má a ako.Ten filter pôjde aj bez zásahu po ten daný bod.Množstvo filtrov padne rukou mechanikov a dobrodruhov bez znalostí a skončia s prasklinami v telese hmoty filtra a filter sa začne správať doslova nelogicky a dovedie majiteľa do blázinca alebo k blbovi čo mu to vytlčie.Na koľko je zanesený ti povie diagnostik,je to síce čiste vypočítaná hodnota,ale tou sa tak či tak riadi RJ.Zároveň sa dozvieš či sa frekvencia regenerácií neskracuje.Ale to by si musel chodiť stále do tej istej dielne čo tieto veci pozrie aj vtedy keď ti len mení olej alebo brzdové platničky.Proste preto,lebo je tam auto a príde znova a znova a má "svoj" chorobopis v kartotéke,ale to na SVK zrovna šláger nie je.
misoV50
Príspevky: 742
Dátum registrácie: 11.07.2011 21:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa misoV50 »

To, ze sa filter raz zanesie popocekom je pravda. Taktiez to ze sa vie kazdych 600 km sam regenerovat. To plati ale iba vtedy, ak jazdis dostatocne dlhe trasy (nemusi byt nutne po dialnici).

Lenze okrem toho su zname dost neprijemne problemy ludi, ktori jazdia vela po meste, so studenym motorm kratke trasy, hlavne v zime. Tam sa vie filter upchat (sadzami, nie popolcekom) pomerne rychlo. Pocul som, ze v tomto pripade (ked sa objavi hlaska) tie cistice pomahaju tomu regeneracnemu procesu aj v zhorsenych podmienkach. Otazka je, ci to ma zmysel davat aj vtedy, ked sa este hlaska neobjavi.
peto4
Príspevky: 98
Dátum registrácie: 22.05.2006 19:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peto4 »

mám p 407 2.0hdi 380xxx km, pred cestou do Chorvátska som toto presne nalial do nádrže a dotankoval, boli úseky kde som mu dával dosť zabrať, osobne si myslím že tieto čističe trocha tomu FAPU pomôžu
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

miso ale na jednu vec si pozabudol a to na tú,že v takom režime jazdy ďaleko skôr dôjde k signalizácii zaplnenia (rozdielové čidlo tlaku) a regenerácia začne hoci aj po 200 km.
Ak má zmysel sa niečím zaoberať a tomu venovať trocha energie a premýšlania,je to,aký olej sa leje do filtrového motora kedže časť produktu znečistujúci Fap pochádza z toho zdroja.
tomket11
Príspevky: 558
Dátum registrácie: 18.09.2012 17:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tomket11 »

Osobne by som to neriešil. Poznám Alfu 2.4 JTDm 159, ktorá má nabehané cez 250.000 a filter stále pôvodný. Takže by som sa neplašil.

Radšej, keď chodíš krátke trasy, zober sa tak raz za mesiac na nejaký výlet, diaľnica, mimo mesto, ustálené tempo.
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Jazdiť krátke trasy a raz za mesiac ísť to niekam (nasilu) prevetrať po dialnici nie je rozumné riešenie, to sú zúfalé činy v snahe sa vyhnúť problému
tomket11
Príspevky: 558
Dátum registrácie: 18.09.2012 17:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tomket11 »

Urcite lepsie ako chodit cely rok mesto 5km tam alebo 5km späť...
2.možnosť vykuchat dpf (vrazdil by som zato)
3.možnosť kúpiť 2.hé auto (do mesta)
4.možnosť kašlať nato a vymeniť potom dpf
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Tomket : možnosť č.5 nekúpiť ani prvé auto s DPF alebo FAP.
Potom nastáva paradoxná situácia , pre cudzinca nepochopitelná.
V bazáre dve identické autá ,navlas rovnaké a jedno je drahšie o 1500evri.Odpoveď bazáristu - to drahšie nemá DPFko. :40bd: :40bd: :40bd: :40bd:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Cez koňa by sa ale skákať nemalo,aut ktoré jazdia v režimoch kratučkých mestských jázd je nespočet a nepatria medzi problémové,alebo presnejšie - výrazne iné než jazdiace dlhé trasy.Už sa to písalo nespočet krát,ak sa jazdí výlučne mestký režim,tak tomu treba podriadiť alebo prispôsobiť servisné termíny pre čistenie sania,pre výmenu oleja a hlavne spôsob jazdy.Rozumný gazda nemá problém spokojne užívať veškeré klady diesla,klúč a kód je v hlave,nič na tom nemení prítomnosť filtra.Mení iba prístup.Dnes alebo zajtra už v premávke nič iné ako autá s filtrom nebudú a týka sa oboch pohonov,takže je to zase iba domáca úloha pre majiteľa si čo to pozisťovať.V rodine pribudol nový blueHdi a dal som doslova za úkol zistiť či sa dá okamih regenerácie poznať.Auto chodí v BA.Takže skúsenosť prvých 5 tis km...nedá,šofér nemá šancu zistiť.Nič také že práve pred domom to začalo a tak som behal aby prebehla regenerácia atd,nič podobné.Je pravda že sa tento model DPF nevybral náhodne ale cielene,a ako sa potvrdilo trafilo sa do desiatky.
Trocha paradox že syn opravára grupy si nekúpi nové auto z grupy,ale v grupe dnes niet nový diesel ktorý by za to stál
ali76
Príspevky: 90
Dátum registrácie: 08.11.2008 21:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ali76 »

jazdi a nerieš to...
pozeraj momentalnu spotrebu na volnobeh ,ked regeneruje nevypinaj.
Mal som tuto motorizaciu ,najazdene cez dvesto hodne a v pohode...
Mimochodom stoji na to dpf 240 eu s dvojrocnou zarukou...
Nie je co riešiť...
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

mhlavaty napísal:...takže je to zase iba domáca úloha pre majiteľa si čo to pozisťovať.
To je ten problém že majitel nič zistovať nechce, on chce len maximálne spolahlivé auto, kde budú celkové náklady na prevádzku (spotreba/udržba/palivo) čo najnižšie, ba by mohlo žrať ešte o chlp menej a mohlo by mať ešte dlhší servisný interval na olej (lebo však dnes sa robia kvalitnejšie oleje čo musia vydržať viac, nie ako kedysi iba 15tkm)

Treba jednoducho brať do úvahy že bežný ludia chcú prave všetko naopak čo sa prieči zdravému rozumu.
Oni sa aj v obchode bijú o akciovú šunku za iba 0,45€ za 100g. Čo tam potom že to je humus čo by ani náš bytový pes nežral, lebo to má ledva 50% mäsa
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nechcem komentovať to pomaly za štyri,ale synátor tvrdí že absolutne nikdy nič nezaregistroval,má tam DV6FC E6.Schválne keď príde na víkend pre prckov tak pozriem register regenerácií aké sú intervaly.
stratenyvosvete
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 16.12.2015 16:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stratenyvosvete »

mhlavaty napísal:Cez koňa by sa ale skákať nemalo,aut ktoré jazdia v režimoch kratučkých mestských jázd je nespočet a nepatria medzi problémové,alebo presnejšie - výrazne iné než jazdiace dlhé trasy.Už sa to písalo nespočet krát,ak sa jazdí výlučne mestký režim,tak tomu treba podriadiť alebo prispôsobiť servisné termíny pre čistenie sania,pre výmenu oleja a hlavne spôsob jazdy.Rozumný gazda nemá problém spokojne užívať veškeré klady diesla,klúč a kód je v hlave,nič na tom nemení prítomnosť filtra.Mení iba prístup.
Vedeli by ste rozviesť, ako prevádzkovať moderný diesel aj na kratších trasách? Totižto sám už dlhšie hľadám pre seba auto a podmienka je aby to bolo vozidlo kúpené v SR a benzínové. Žiaľ v slovenských reáliach je takých málo a začínam premýšľať aj nad dieslovou alternátivou. Ako sa chovať k vozidlo vybaveným DPF/FAP filtrom?
- meniť olej v intervale cca 10 000 km?
- používať oleje určené pre motory s DPF/FAP filtrom?
- čistiť sanie, egr od usadenín? ako často?
- častejšia výmena pal. filtra?
- zbytočne nepodtáčať motor a nenačúvať indikatórom radenia?

Návrat na "Oleje, mazivá, palivá, aditíva"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných