DPF super clean od Protect - skúsenosti , rady
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 25
- Dátum registrácie: 21.07.2010 23:55 Zdieľať na Facebook
DPF super clean od Protect - skúsenosti , rady
Čaute kupil som si tuto vecičku, kedže moja Alfa ma už 10 rokov a mam tam ten nešťastný filter pevných častíc, najazdené 150 000, inak je to model AR 159, 1,9 jtdm - 110 kw .
Zatiaľ mi kontrolku filtra nevyhodilo, ani ma nehádže do nudzového režímu, chcem ale tomu predísť a pomôcť prečistiť ten filter pevných častíc. Mate niekto skusenosti s týmto produktom, či to pomohlo, ako to funguje presne, či ked to nalejem do nadrže, bolo by najlepšie sa isť povoziť niekam, aspon dakych 100 km po dialnici to poriadne prehnať, alebo stačí len normálne jazdiť .
Dalšia a najdôležitejšia otázka . Mám teraz v nádrži asi trištvrte plnú nádrž, skoro plnu , ale asi štvrtina je odčerpaná, odvtedy čo som doplna dotankoval. Je lepšie počkať , ked tam budem mať takú štvrtinu nafty, naliať to tam a dotankovať doplna, ako ked dávam aditivum od Metabondu .... alebo to môžem teraz tam naliať , ked je skoro plná , a do plna dotankujem naftu , rozmieša sa to normálne do celej nádrže ? ?
Dakujem za všetky rady a odpovede : )
Zatiaľ mi kontrolku filtra nevyhodilo, ani ma nehádže do nudzového režímu, chcem ale tomu predísť a pomôcť prečistiť ten filter pevných častíc. Mate niekto skusenosti s týmto produktom, či to pomohlo, ako to funguje presne, či ked to nalejem do nadrže, bolo by najlepšie sa isť povoziť niekam, aspon dakych 100 km po dialnici to poriadne prehnať, alebo stačí len normálne jazdiť .
Dalšia a najdôležitejšia otázka . Mám teraz v nádrži asi trištvrte plnú nádrž, skoro plnu , ale asi štvrtina je odčerpaná, odvtedy čo som doplna dotankoval. Je lepšie počkať , ked tam budem mať takú štvrtinu nafty, naliať to tam a dotankovať doplna, ako ked dávam aditivum od Metabondu .... alebo to môžem teraz tam naliať , ked je skoro plná , a do plna dotankujem naftu , rozmieša sa to normálne do celej nádrže ? ?
Dakujem za všetky rady a odpovede : )
Naposledy upravil/-a 4starosta4 v 31.08.2016 15:39, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 25
- Dátum registrácie: 21.07.2010 23:55 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
DPF sa vie vyčistiť bez akejkoľvek pomoci a aj keď sa to bude pekne bez problémov regenerovať,raz príde k bodu,keď stav popolčeka,tj zbytkov po spálení,dosiahne stav keď je amen.Túto gramáž sa dá väčšinou zistiť z diagnostiky,ale Alfu diagnostiku nepoznám či to poriešené má a ako.Ten filter pôjde aj bez zásahu po ten daný bod.Množstvo filtrov padne rukou mechanikov a dobrodruhov bez znalostí a skončia s prasklinami v telese hmoty filtra a filter sa začne správať doslova nelogicky a dovedie majiteľa do blázinca alebo k blbovi čo mu to vytlčie.Na koľko je zanesený ti povie diagnostik,je to síce čiste vypočítaná hodnota,ale tou sa tak či tak riadi RJ.Zároveň sa dozvieš či sa frekvencia regenerácií neskracuje.Ale to by si musel chodiť stále do tej istej dielne čo tieto veci pozrie aj vtedy keď ti len mení olej alebo brzdové platničky.Proste preto,lebo je tam auto a príde znova a znova a má "svoj" chorobopis v kartotéke,ale to na SVK zrovna šláger nie je.
-
- Príspevky: 742
- Dátum registrácie: 11.07.2011 21:38 Zdieľať na Facebook
To, ze sa filter raz zanesie popocekom je pravda. Taktiez to ze sa vie kazdych 600 km sam regenerovat. To plati ale iba vtedy, ak jazdis dostatocne dlhe trasy (nemusi byt nutne po dialnici).
Lenze okrem toho su zname dost neprijemne problemy ludi, ktori jazdia vela po meste, so studenym motorm kratke trasy, hlavne v zime. Tam sa vie filter upchat (sadzami, nie popolcekom) pomerne rychlo. Pocul som, ze v tomto pripade (ked sa objavi hlaska) tie cistice pomahaju tomu regeneracnemu procesu aj v zhorsenych podmienkach. Otazka je, ci to ma zmysel davat aj vtedy, ked sa este hlaska neobjavi.
Lenze okrem toho su zname dost neprijemne problemy ludi, ktori jazdia vela po meste, so studenym motorm kratke trasy, hlavne v zime. Tam sa vie filter upchat (sadzami, nie popolcekom) pomerne rychlo. Pocul som, ze v tomto pripade (ked sa objavi hlaska) tie cistice pomahaju tomu regeneracnemu procesu aj v zhorsenych podmienkach. Otazka je, ci to ma zmysel davat aj vtedy, ked sa este hlaska neobjavi.
-
- Príspevky: 98
- Dátum registrácie: 22.05.2006 19:24 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
miso ale na jednu vec si pozabudol a to na tú,že v takom režime jazdy ďaleko skôr dôjde k signalizácii zaplnenia (rozdielové čidlo tlaku) a regenerácia začne hoci aj po 200 km.
Ak má zmysel sa niečím zaoberať a tomu venovať trocha energie a premýšlania,je to,aký olej sa leje do filtrového motora kedže časť produktu znečistujúci Fap pochádza z toho zdroja.
Ak má zmysel sa niečím zaoberať a tomu venovať trocha energie a premýšlania,je to,aký olej sa leje do filtrového motora kedže časť produktu znečistujúci Fap pochádza z toho zdroja.
-
- Príspevky: 558
- Dátum registrácie: 18.09.2012 17:16 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 14965
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 558
- Dátum registrácie: 18.09.2012 17:16 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17840
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Cez koňa by sa ale skákať nemalo,aut ktoré jazdia v režimoch kratučkých mestských jázd je nespočet a nepatria medzi problémové,alebo presnejšie - výrazne iné než jazdiace dlhé trasy.Už sa to písalo nespočet krát,ak sa jazdí výlučne mestký režim,tak tomu treba podriadiť alebo prispôsobiť servisné termíny pre čistenie sania,pre výmenu oleja a hlavne spôsob jazdy.Rozumný gazda nemá problém spokojne užívať veškeré klady diesla,klúč a kód je v hlave,nič na tom nemení prítomnosť filtra.Mení iba prístup.Dnes alebo zajtra už v premávke nič iné ako autá s filtrom nebudú a týka sa oboch pohonov,takže je to zase iba domáca úloha pre majiteľa si čo to pozisťovať.V rodine pribudol nový blueHdi a dal som doslova za úkol zistiť či sa dá okamih regenerácie poznať.Auto chodí v BA.Takže skúsenosť prvých 5 tis km...nedá,šofér nemá šancu zistiť.Nič také že práve pred domom to začalo a tak som behal aby prebehla regenerácia atd,nič podobné.Je pravda že sa tento model DPF nevybral náhodne ale cielene,a ako sa potvrdilo trafilo sa do desiatky.
Trocha paradox že syn opravára grupy si nekúpi nové auto z grupy,ale v grupe dnes niet nový diesel ktorý by za to stál
Trocha paradox že syn opravára grupy si nekúpi nové auto z grupy,ale v grupe dnes niet nový diesel ktorý by za to stál
-
- Príspevky: 90
- Dátum registrácie: 08.11.2008 21:27 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 14965
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
To je ten problém že majitel nič zistovať nechce, on chce len maximálne spolahlivé auto, kde budú celkové náklady na prevádzku (spotreba/udržba/palivo) čo najnižšie, ba by mohlo žrať ešte o chlp menej a mohlo by mať ešte dlhší servisný interval na olej (lebo však dnes sa robia kvalitnejšie oleje čo musia vydržať viac, nie ako kedysi iba 15tkm)mhlavaty napísal:...takže je to zase iba domáca úloha pre majiteľa si čo to pozisťovať.
Treba jednoducho brať do úvahy že bežný ludia chcú prave všetko naopak čo sa prieči zdravému rozumu.
Oni sa aj v obchode bijú o akciovú šunku za iba 0,45€ za 100g. Čo tam potom že to je humus čo by ani náš bytový pes nežral, lebo to má ledva 50% mäsa
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 33
- Dátum registrácie: 16.12.2015 16:33 Zdieľať na Facebook
Vedeli by ste rozviesť, ako prevádzkovať moderný diesel aj na kratších trasách? Totižto sám už dlhšie hľadám pre seba auto a podmienka je aby to bolo vozidlo kúpené v SR a benzínové. Žiaľ v slovenských reáliach je takých málo a začínam premýšľať aj nad dieslovou alternátivou. Ako sa chovať k vozidlo vybaveným DPF/FAP filtrom?mhlavaty napísal:Cez koňa by sa ale skákať nemalo,aut ktoré jazdia v režimoch kratučkých mestských jázd je nespočet a nepatria medzi problémové,alebo presnejšie - výrazne iné než jazdiace dlhé trasy.Už sa to písalo nespočet krát,ak sa jazdí výlučne mestký režim,tak tomu treba podriadiť alebo prispôsobiť servisné termíny pre čistenie sania,pre výmenu oleja a hlavne spôsob jazdy.Rozumný gazda nemá problém spokojne užívať veškeré klady diesla,klúč a kód je v hlave,nič na tom nemení prítomnosť filtra.Mení iba prístup.
- meniť olej v intervale cca 10 000 km?
- používať oleje určené pre motory s DPF/FAP filtrom?
- čistiť sanie, egr od usadenín? ako často?
- častejšia výmena pal. filtra?
- zbytočne nepodtáčať motor a nenačúvať indikatórom radenia?
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných