DPF/FAP - skoro ma vystrelo
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
DPF/FAP - skoro ma vystrelo
citam si clanocek z augusta 2010, zrazu ze cenovky... normalne som si musel buchnut slivku aby som sa udrzal na nohach:
Na kolik přijde výměna filtru pevných částic, popř. kolik stojí pravidelné servisní prohlídky?
BMW:
Filtr pevných částic např. pro 530d E60LCI stojí zákazníka 25.000 Kč s DPH + plus necelá půlhodina práce.
FORD:
Cena výměny úzce souvisí s variantou systému a od ní se odvíjející ceny materiálu (aDPF Focus/C-Max = 13.000 Kč, cDPF Galaxy = 18.000 Kč, vDPF Galaxy = 32.500 Kč). Práce je v řádu 1.000 Kč. Cena jednoho doplnění aditiv se může pohybovat v řádu 4.000 Kč včetně materiálu.
HONDA:
Cena DPF filtru pro i-CTDI je 112.113 Kč (Civic) a 140.021 Kč (CR-V). Cena DPF motoru i-DTEC je stanovena na 21.483 Kč (Accord) a 86.909 Kč (CR-V).
HYUNDAI:
Filtr pevných částic je velice složitá součást, a proto cena není nízká. Cena filtru se pohybuje od 60.000 do 80.000 Kč (bez DPH). Cena servisních prohlídek se liší pouze v nároku na motorový olej, který pro filtr částic musí splňovat specifikaci C3.
KIA:
Filtr stojí např. pro Vengu 1,4 CRDi cca 78.000 Kč bez DPH, nicméně se mění pouze v případě závady nebo krádeže. Cena servisní prohlídky je závislá na typu vozidla a počtu ujetých km.
MAZDA:
Ceny filtrů pro výměny v případě poškození nebo ztráty funkce jako náhradní díl v rozmezí 45.000-75.000 Kč podle modelu vozu, Mazda3 od 14.000 do 25.000 Kč podle provedení.
PEUGEOT:
Cena filtrů závisí na generaci filtru, motoru a modelu vozu. Peugeot nabízí kromě nových filtrů FAP i filtry repasované. Například u Peugeot 406 restyl 2,0 HDi 110 přijde nový FAP na 13.000 Kč včetně DPH, repasovaný na 7.900 Kč včetně DPH. Aditivum pak stojí cca 4.000 Kč. Výměna filtru trvá zhruba 1 hodinu (sazba 500 Kč), ovšem dále je třeba doplnit
aditivum (0,5 hod) a pomocí diagnostiky provést konfiguraci. Kompletní výměna filtru včetně doplnění aditiva a diagnostiky tedy trvá asi 2 hodiny tedy 1.000 Kč, v optimálním případě. Někdy je nutné vůz projet, doplnit nádrž a zopakovat konfiguraci. Nutný čas tedy může dosáhnout až dvojnásobku.
honda, hyundai a kia sa tusim nezorientovali, chciet za vengovy dpf 80.000Kc bez dane je polovica ceny auta !!
WTF ??
ako sa da dobre zarobit na jednom "sitku"
Na kolik přijde výměna filtru pevných částic, popř. kolik stojí pravidelné servisní prohlídky?
BMW:
Filtr pevných částic např. pro 530d E60LCI stojí zákazníka 25.000 Kč s DPH + plus necelá půlhodina práce.
FORD:
Cena výměny úzce souvisí s variantou systému a od ní se odvíjející ceny materiálu (aDPF Focus/C-Max = 13.000 Kč, cDPF Galaxy = 18.000 Kč, vDPF Galaxy = 32.500 Kč). Práce je v řádu 1.000 Kč. Cena jednoho doplnění aditiv se může pohybovat v řádu 4.000 Kč včetně materiálu.
HONDA:
Cena DPF filtru pro i-CTDI je 112.113 Kč (Civic) a 140.021 Kč (CR-V). Cena DPF motoru i-DTEC je stanovena na 21.483 Kč (Accord) a 86.909 Kč (CR-V).
HYUNDAI:
Filtr pevných částic je velice složitá součást, a proto cena není nízká. Cena filtru se pohybuje od 60.000 do 80.000 Kč (bez DPH). Cena servisních prohlídek se liší pouze v nároku na motorový olej, který pro filtr částic musí splňovat specifikaci C3.
KIA:
Filtr stojí např. pro Vengu 1,4 CRDi cca 78.000 Kč bez DPH, nicméně se mění pouze v případě závady nebo krádeže. Cena servisní prohlídky je závislá na typu vozidla a počtu ujetých km.
MAZDA:
Ceny filtrů pro výměny v případě poškození nebo ztráty funkce jako náhradní díl v rozmezí 45.000-75.000 Kč podle modelu vozu, Mazda3 od 14.000 do 25.000 Kč podle provedení.
PEUGEOT:
Cena filtrů závisí na generaci filtru, motoru a modelu vozu. Peugeot nabízí kromě nových filtrů FAP i filtry repasované. Například u Peugeot 406 restyl 2,0 HDi 110 přijde nový FAP na 13.000 Kč včetně DPH, repasovaný na 7.900 Kč včetně DPH. Aditivum pak stojí cca 4.000 Kč. Výměna filtru trvá zhruba 1 hodinu (sazba 500 Kč), ovšem dále je třeba doplnit
aditivum (0,5 hod) a pomocí diagnostiky provést konfiguraci. Kompletní výměna filtru včetně doplnění aditiva a diagnostiky tedy trvá asi 2 hodiny tedy 1.000 Kč, v optimálním případě. Někdy je nutné vůz projet, doplnit nádrž a zopakovat konfiguraci. Nutný čas tedy může dosáhnout až dvojnásobku.
honda, hyundai a kia sa tusim nezorientovali, chciet za vengovy dpf 80.000Kc bez dane je polovica ceny auta !!
WTF ??
ako sa da dobre zarobit na jednom "sitku"
-
- Príspevky: 682
- Dátum registrácie: 21.02.2008 16:58 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5737
- Dátum registrácie: 03.12.2007 11:01 Zdieľať na Facebook
waw ze CRV 140000kč? no konecna keby ze mam to auto a oznamia mi to v honde ze mi to treba vymenit tak sa asi este posledny krat preveziem a zastanem pri krajnici a zapalim tu škarniclu aj s ich super dpf filtrom, zmagoreny cely svet Hllavna vec ze v USA nic take nemusia mat a kazdy sa moze vozit aj na 10litrovom motore a co mu ide z vyfuku nikoho nesere a este tam dokonca maju tie ich auta o polovicu lacnejsie ako my A potom sa im machruje
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Velmi účinné sa ukazuje opatrenie (na ochranu spotrebiteľa to nazvyme) vykuchať celú blbosť a úprava riadiacej jednotky.Je to zlodejina,to sa inak nazvať nedá,ale dá sa proti nej úspešne bojovať výmenou za zlodejiny za podvod.Aká zbraň,taká protizbraň.Oni okrádajú,my klameme.
Jeden podvod na 1,6 Focuse idem práve odstrániť.
Jeden podvod na 1,6 Focuse idem práve odstrániť.
Naposledy upravil/-a mhlavaty v 17.01.2011 09:06, upravené celkom 1 krát.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Keď horí polovica Ruska alebo ropné polia,to nikoho neserie,za Tvojich 0,0015mg sajrajtu Ti vystavia účet na 1/3 ceny autapatko1 napísal:waw ze CRV 140000kč? no konecna keby ze mam to auto a oznamia mi to v honde ze mi to treba vymenit tak sa asi este posledny krat preveziem a zastanem pri krajnici a zapalim tu škarniclu aj s ich super dpf filtrom, zmagoreny cely svet Hllavna vec ze v USA nic take nemusia mat a kazdy sa moze vozit aj na 10litrovom motore a co mu ide z vyfuku nikoho nesere a este tam dokonca maju tie ich auta o polovicu lacnejsie ako my A potom sa im machruje
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
len tak do nich, hajzlikov.
akoze nech sa fakt nehnevaju ale pytat pomaly dvestotisic korun za pridrbanu zliatinu, tak to je teda prilis silna kava. Tie ostatne cisla mi pripadaju take realne, ale hentie tri automobilky to podla mna trosicku prehnali. Co je moc, to je moc.
akoze nech sa fakt nehnevaju ale pytat pomaly dvestotisic korun za pridrbanu zliatinu, tak to je teda prilis silna kava. Tie ostatne cisla mi pripadaju take realne, ale hentie tri automobilky to podla mna trosicku prehnali. Co je moc, to je moc.
Naposledy upravil/-a mp3turbo v 17.01.2011 10:02, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 1400
- Dátum registrácie: 03.03.2005 11:52
- Bydlisko: Levice Zdieľať na Facebook
vsetko je bohuzial o ekologii a vytahovani penazi z vacku obycajneho cloveka...idu sa posrat za EURO3,4,5...riesime EGR-ka, FAP-y a DPF-y, katalyzatory a pod... ale ze kolko grcu vychrli hlinikaren v ZH, Duslo v Sali, Slovnaft , Celulozka v Ruzomberku atd...to je v porovnani s autami kolko nasobok za den? tu ako riesime ekologiu?
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1400
- Dátum registrácie: 03.03.2005 11:52
- Bydlisko: Levice Zdieľať na Facebook
mp3turbo napísal:len tak do nich, hajzlikov.
akoze nech sa fakt nehnevaju ale pytat pomaly dvestotisic korun za pridrbanu zliatinu, tak to je teda prilis silna kava. Tie ostatne cisla mi pripadaju take realne, ale hentie tri automobilky to podla mna trosicku prehnali. Co je moc, to je moc.
je to cele len jeden velky odrbavacsky biznis automobiliek. To , ze musia dodrziavat emisne limity je velme potrebne, ale tie ceny za filtre pevnych castic su niekolkonasobne oproti vyrobe, toto je svinstvo...esteze nemam taky serbel s DPF-kom
-
- Príspevky: 1229
- Dátum registrácie: 12.11.2004 10:50
- Bydlisko: NM015 Zdieľať na Facebook
no DPF je dobrá vec, ale nepoužiteľná pri jazde v meste.
Bohužiaľ sa zasviní a po meste nemáš šancu ten bordel vypáliť ako pri jazde na diaľnici...
Plus ešte keď naši páni šoféri vedia, že diesel sa "nemôže vytáčať" tak chodia na podotáčky a potom je DPF za chvíľu KO...
A to nehovorím o dvojhmote, ktorá sa pri takých nízkych otáčkach ide zblázniť...
ale koniec koncov, na to tam je...
P.S: ten istý problém ako pri turbách na VAG autách, jazdené podotáčky, nikdy poriadne neprehnané aby sa lopatky trochu aj pohýbali a potom to hádže do núdzového režimu...
ale hlavne že jazdíme na spotrebu 4,5 litra na 100km...
Bohužiaľ sa zasviní a po meste nemáš šancu ten bordel vypáliť ako pri jazde na diaľnici...
Plus ešte keď naši páni šoféri vedia, že diesel sa "nemôže vytáčať" tak chodia na podotáčky a potom je DPF za chvíľu KO...
A to nehovorím o dvojhmote, ktorá sa pri takých nízkych otáčkach ide zblázniť...
ale koniec koncov, na to tam je...
P.S: ten istý problém ako pri turbách na VAG autách, jazdené podotáčky, nikdy poriadne neprehnané aby sa lopatky trochu aj pohýbali a potom to hádže do núdzového režimu...
ale hlavne že jazdíme na spotrebu 4,5 litra na 100km...
-
- Príspevky: 2230
- Dátum registrácie: 15.05.2008 13:56
- Bydlisko: Rovinka/Bratislava Zdieľať na Facebook
no vidim ze asi bolo dobre ze som nesiel do diezla ak sa raz vzdam pohodlia parkovania v podzemi tak supnem LPG a budem jazdit za podobne ceny.
Rozumel by som vyssim cenam u BMW, MB, Audi, Volvo ktore sa snazia drzat si povest premiovych znaciek. Ale Kia? To je jednoznacny ofajc zakaznika.
Len tak pre zaujimavost by som chcel vediet cenu DPF na MB B triedu.(dajme tomu ze konkurent Venga). Ak by ta bola nizsia tak to by som uz bol asi ako zakznik Kia vrcholne vytoceny.
Rozumel by som vyssim cenam u BMW, MB, Audi, Volvo ktore sa snazia drzat si povest premiovych znaciek. Ale Kia? To je jednoznacny ofajc zakaznika.
Len tak pre zaujimavost by som chcel vediet cenu DPF na MB B triedu.(dajme tomu ze konkurent Venga). Ak by ta bola nizsia tak to by som uz bol asi ako zakznik Kia vrcholne vytoceny.
Mercedes Benz W245 BlueEfficiency (03/2009) Benzin bez Turba
-
- Príspevky: 255
- Dátum registrácie: 07.11.2010 13:29 Zdieľať na Facebook
hyundai accent 1,5 CRDi
Zdravím hoši, mám jednu technickú otázočku ? naši v 2006 tom kupovali nového Accenta s motorom 1,5 crdi... je aj v týchto agregátoch montovaný DPF filter? pretože ak hej tak ...
-
- Príspevky: 530
- Dátum registrácie: 01.12.2009 20:22 Zdieľať na Facebook
autocentrumkk napísal:Ešte šťastie že mám benzínový osemvalec.Ten síce žere ale aj ide,a hlavne ani neviem že existuje!Oleje,sviečky,filtre a adios.
len tak mimochodom, taka Skodovecka 105 ma podla mna aj viac emisii, ako tvoja V8.
teda neviem ci je to pravda, ale myslim, ze velky rozdiel tam nebude...
takze ked vsetci pindaju ze vysokoobjemove auta maju velke emisie, skor by mali frflat na stare 105-ky a pod., Moskvice, a podobne haraburdy, ktore znecistuju viac...
o tych Celulozkach, Duslo atd. ani nejdem hovorit
-
- Príspevky: 352
- Dátum registrácie: 22.11.2009 10:08 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 108
- Dátum registrácie: 14.12.2010 14:35 Zdieľať na Facebook
Re: hyundai accent 1,5 CRDi
V modeloch 2006 este nebol.matusk86 napísal:Zdravím hoši, mám jednu technickú otázočku ? naši v 2006 tom kupovali nového Accenta s motorom 1,5 crdi... je aj v týchto agregátoch montovaný DPF filter? pretože ak hej tak ...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 46 neregistrovaných