DPF / FAP otazka na cistenie

sekcia na poukázanie problémov s dízlovými autami. čerpadlá, vstreky, dvojhmoty atd..návody a vysvetlenia

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

s2pi
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 19.08.2007 21:00
Zdieľať na Facebook

DPF / FAP otazka na cistenie

Príspevok od používateľa s2pi »

Caute,
pozrel som si video o cisteni DPF/FAP filtra:

https://www.youtube.com/watch?v=Cf8IaI8hSc4

a napadlo mi, co by sa stalo ak by som zaneseny (nie uplne aby sa dala robit este regeneracia) dal rozrezat otocit a znova nahodil do auta? Tie kanaliky su uplne rovnake, len z jednej strany zanesene a ked by som otocil, tak by to bolo podobne ako pri tom cisteni - teda tlak z motora(vyfuk) ide z tej istej strany, teplota dpf/fap motorom nastavena spravna a navyse tlak taktiez pulzuje kedze explozie vo valci.

Co vy na to?
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

ten zachyteny bordel ti tym padom vyleti von aspon vacsia cast potom aky ma zmysel ten dpf? co povies
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Troška nepochopenie funkcionality.Problém nie je sadza.Problém je popolček ktorým sa kanáliky pomaly upchávajú a ktorý nevie odstrániť samotný proces regenerácie.
Hromadí sa od zadu a zapĺňa ten kanálik až pride kdesi k polovici ..a dosť.Čiže ak ten kanálik prirovnáme k situ,a polovičku dierok zavaríme a potom sito otočíme,zmení sa niečo ? Ja by som povedal že nič.Počet reálnych cestičiek sa tým nezmení,len sa budú cediť v inej polohe kanálika.
s2pi
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 19.08.2007 21:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa s2pi »

Ale prave ze som to bral ze je to reverzny proces ked to otocim a funguje to potom na velmi blizkom principe cistenia, aky sa robi v horeuvedenom videu.

Prave ze ten popolcek nebude viac tlacenu smerom od zaciatku do stredu kanalika, ale od stredu smerom von(otoceny zaciatok).
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ten popolček sa odtiaľ tým spôsobom ani nepohne.
Petr1991
Príspevky: 325
Dátum registrácie: 23.10.2011 17:40
Bydlisko: Enem na Záhorí
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Petr1991 »

a dá sa nejako odstrániť? napadol ma stlačený vzduch
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Dá sa,ale návod sa v "Urob si sám" asi len tak neobjaví.
christiane
Príspevky: 1648
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa christiane »

A ma DPF aj vrtulnik?Dnes som videl odlietat z nemocnice a teda mne to kadi bez DPF menej lol
tomket11
Príspevky: 558
Dátum registrácie: 18.09.2012 17:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tomket11 »

Su na to roztoky, ktorymi to vycistis.

Man by zaujimalo ci maju aj MHD a SAD DPFka... :3c90:
raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raven85 »

christiane
Vrtuľník nemá CRkový agregát, ani zaoceánsky parník, takže tá sadza má väčšie čiastočky a sa ti zachytí v prieduškách a vykašleš ju, kdežto mikroskopickú sadzu z CR chrochtáka bez DPF máš v pľucach a potom v krvnom obehu a o pár rokov je z teba pacient na onkológii. Nie je to prvotná príčina, ale určite to nepomáha, keď po republike behá x aut s vykuchaným filtrom.

tomket
Majú. Pokiaľ sú to vehikle s novými agregátmi, tak majú A majú aj iné fajnoty, ktoré čochvíľa budú vo všetkých kachliach. Pokiaľ sú tam staré črepy, tak viď horný odsek.
nahradnediely90
Príspevky: 380
Dátum registrácie: 03.03.2010 21:55
Bydlisko: PD
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa nahradnediely90 »

tomket11 napísal: Mna by zaujimalo ci maju aj MHD a SAD DPFka... :3c90:
Ahoj. Áno DPF majú aj MHD, u nás napr. SOR euro6 - riadený kat + dpf + vstrekovanie močoviny, Iveco Daily s DPF, Iveco Irisbus CNG nemá DPF ale má riadený kat a tie emisie sú ozaj minimálne oproti diesel agregátu. Väčšina prímeských autobusov spĺňa normu euro5.
Obrázok
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

A zase pokila ma na VVLŠ Košice neučili blbosti , tak všetky letecké motory používajú ako palivo Kerozin - letecký petrolej . lol
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raven85 »

oco13
Učili ťa zle, alebo to bolo dávno, pradávno, keď sa piesok lial a voda sypala.
Naša TV-3, ktorá bola v MI-17 nepapá naftu, ale letecké palivo, ale v súčastnosti je vo svete niekoľko dieslových vrtulníkových agregátov.
Si známy tým, že máš rád extrémy - skús si vygoogliť Y2k motorcycle. Je tam naftový agregát z vrtuľníka.
P.s.: tiež som chodil do tej školy, ale už je z nej civilná škola a nie je to už to, čo bejvávalo v čase jej najväčšej slávy :2f93:
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

len tak na okraj veci, rozne lietadla palia rozne palivo : napr. AN-2 berie normalny 95-oktanovy benzin, starsie zliny beru nizkooktanovy letecky benzin, petrak beru turbiny-vrtulove, aj jety....
Kujon78
Carschanger
Príspevky: 5424
Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kujon78 »

raven85 napísal:christiane
mikroskopickú sadzu z CR chrochtáka bez DPF máš v pľucach a potom v krvnom obehu a o pár rokov ..... .
Keď sme pri ČR chrochtakoch tak povedzme, že aj priamovstrekove benzíny sú škodlivé a tam DPF nie je vôbec .....

Návrat na "Bežné poruchy dieselových áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní