Dolezitost dodrzania vymennych intervalov !!

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Kubov9
Príspevky: 106
Dátum registrácie: 17.07.2009 20:11
Zdieľať na Facebook

Dolezitost dodrzania vymennych intervalov !!

Príspevok od používateľa Kubov9 »

Nazdar chlapi !

Rozhodol som sa tu pridať nejaké veci. Snáď to pomôže zbúrať nejaké mýty, vnesie to trošku viac svetla do problematiky a možno sa aj v hlavách niektorých motoristov rozsvieti žiarovka, poprípade sa obohatia o nejaké nové technické poznatky.

Každopádne, pridávam tu odkazy na vyhodnotenia analýz použitých motorových olejov pri rôznych prevádzkových podmienkach a typoch automobilov. Jedná sa o analýzu infračervenou spektroskopiou. Grafy som tu nedával - zbytočné - len tabuľky.

1. testovaný olej je Valvoline Durablend 10W-40 použitý v Škode Felicia 1.3 MPI. Testovaná vzorka odobratá cca po 15 000 km. Auto používané prevažne na krátke trasy - mestský cyklus, časté štartovanie.

2. testovaný olej je Mobil 5W-40 použitý v Škode Superb 1.8 TSI. Vzorka odobratá cca po 15 000 km. Prevádzkové podmienky: mix mesto, okresky a diaľnice. Lepšie prevádzkové podmienky, zjavne lepší stav motora.

3. testovaný olej je Mogul Extreme PD 5W-40 použitý v Škode Fabia 1.9 TDI. Vzorka odobratá niekde medzi 10 000 a 15 000 km, presný údaj neznámy. Najhorší stav zo všetkých testovaných olejov - poukazuje na havarijný stav motora. Prítomnosť glykolu, obrovský nárast viskozity aj karbónových usadenín atď.

4. testovaný olej je Shell Rimula R6LM 10W-40 použitý v kamióne. Vzorka odobratá po 70 000 km. Stav oleja dobrý, avšak na hranici potreby výmeny (potvrdzuje odporúčaný výmenný interval). Prevádzkové podmienky ideálne - dlhé trate, ustálená rýchlosť, menej štartov, plynulé zahrievanie motora ...

[img]http://imageshack.us/a/img407/5025/24jf.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img17/6248/d5zc.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img526/5301/q5gn.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img826/1761/o3at.jpg[/img]


ČO Z TOHO VYPLÝVA:

- zabudnite na extrémne dlhé výmenné intervaly v osobných automobiloch
- oleje life-time sú utópia a nezmysel
- oleje longlife s predĺženými intervalmi výmeny sú vhodné pre použitie IBA V IDEÁLNYCH prevádzkových podmienkach. V žiadnom prípade nie sú vhodné pre bežné prevádzkové podmienky slovenského motoristu (nemyslím tým dané oleje ale nezmyselne dlhé výmenné intervaly) !!!!
- spolu s olejom vždy !! vymieňajte aj filter
- kontrolujte hladinu oleja
- všimnite si rozdielu vo vyhodnoteniach olejov použitých v osobných a v nákladnom vozidle - aký obrovský vplyv majú prevádzkové podmienky a veľkosť olejvej náplne na opotrebenie maziva !! Tie maličké olejové náplne v mnohých autách a neustály boj výrobcov o predlžovanie výmenných intervalov je z hľadiska opotrebenia motora veľmi nežaduci
- použitie nesprávneho typu oleja a predlžovanie výmenného intervalu má za následok nadmerné opotrebenie motora a zníženie životnosti a to rapídne !

Vítam diskusiu, otázky, trefné poznámky a analýzy.

P.S.: Braňo ak toto náhodou čítaš tak snáď ma nebudeš chcieť zastreliť, že som tu tie výsledky vycapil bez toho, aby som si pýtal tvoj súhlas :) Je to v záujme verejného blaha !! :)
Kubov9
Príspevky: 106
Dátum registrácie: 17.07.2009 20:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kubov9 »

Obrázky som hodil nejako v opačnom poradí tak si jednotlivé popisy priraďte k správnym obrázkom. Chybička se vloudila. Pekný deň !
Kujon78
Carschanger
Príspevky: 5424
Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kujon78 »

škoda, že si tu necapol aj castról, aby sme videli či je fakt taký na pi... ako sa tu o ňom stále píše :-)
Sliedic
Sir
Príspevky: 7394
Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
Bydlisko: Slovak Banana Republic
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sliedic »

V jednom staršom automagazíne, kde testovali páni novinári novú Škodu Superb I. 1.9TDi písali s obdivom, aký super dlhý má výmenný interval oleja - 50.000km ! Chudák auto. Servis nielen ušetril, ale aj pekne zarobil. 2-3 výmeny a výsledok sa dostaví...
Kujon78
Carschanger
Príspevky: 5424
Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kujon78 »

Ja zase hovorím, ok dlhý interval 30 000 km. Ak jazdím veľa km so zohriatým motorom, tak to nemôže vadiť. Ak niekto skrátka za pol roka spraví 30 000 km a chodiť stále do servisu po 15 000 je blud.

Ale niekto má auto 4 roky a potom má 30 000 km, tak to je iné. Ja hovorím rok alebo 15 000 ak jazdím normálne :-)
VOJTO55
Príspevky: 1906
Dátum registrácie: 12.12.2009 20:01
Bydlisko: Revúca
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VOJTO55 »

...Vo vozidlách RLP väčšinou máme VW T-5,kde sa nemôže prihliadať na zahrievanie motora a pod.vecí,kde sa hneď šlape skoro na hranicu možností,väčšinou krátke jazdy po meste,každý deň traja rozdielny vodiči atd,atd...skrátka servisný interval 30.000km a hotovo !!! :2f93: :2f93: :2f93:
66QUATTRO
Príspevky: 668
Dátum registrácie: 19.01.2010 19:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 66QUATTRO »

Ahoj Kubo, nehnevám sa...ako hovoríš hádam to pomôže niektorým aby sa správne orientovali vo výmene oleja. Dodám len že LL oleje sú dobré ale naozaj pre toho kto nagúľa veľa km a na dlhé trasy, tak ako bolo spomenuté ak ročne nenajazdím viac ako 15tkm, je mi zbytočné o LL uvažovať - a to aj napriek medovým slovám predajcu automobilov ako super to je že netreba často chodiť do servisu. Zaujímalo by ma ako vyriešili napr. olejový filter-či je iný ako na 15t km... mohol by sa niekto vyjadriť kto s tým niečo má dočinenia. LL motorové oleje nie sú zlé netreba ich silou mocou zatracovať, 120ky kedysi behali na 5000km intervale...a keď prišiel 15 t tak to bolo ok...a pritom to bolo 3x viac ako bežne... (v tých časoch). Je nutné ale povedať že LL netreba používať za každú cenu a vôbec nie za účelom "šetrenia". Pre tých čo to budú čítať ešte zdôrazním že vo všeobecnosti netreba nejakú značku oleja zatracovať/vyzdvihovať, všetky by mali spĺňať svoje normy. Niekto tu spomínal Castrol...Castrol nie je zlý olej, problém nastáva ak sa niekto zvezie na jeho mene/reklame a začne ho pančovať...v tom prípade tam môže byť hocijaká prísada o normách nie je ani reči a potom sa šíri zlé meno.... Sám viem o prípade keď bol Castrol v originálnom balení pančovaný - motor sa zadrel a robil sa rozbor čo bolo príčinou... ale silno pochybujem o tom že Castrol by si niečo také dovolil...nie je problém kúpiť origo obaly a naliať tam hocičo...a zviesť sa na dobrom mene.... Mám dokončenú DP podobnú horeuvedeným výsledkom, avšak zameranú čisto na rozbor LL motorových olejov, 5 rôznych značiek olejov a celkovo 13 vzoriek, každý automobil iný (nie 2 vzorky odobraté z toho istého auta) ak by niekto chcel môžem to tu zverejniť....
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

Sliedic napísal:V jednom staršom automagazíne, kde testovali páni novinári novú Škodu Superb I. 1.9TDi písali s obdivom, aký super dlhý má výmenný interval oleja - 50.000km ! Chudák auto. Servis nielen ušetril, ale aj pekne zarobil. 2-3 výmeny a výsledok sa dostaví...
mozem potvrdit. Ople naftove mali okolo roku 2005 interv vymeny 50000km.

100000km to vydrzalo a druhy majitel si moze chystat love na novy motor.

Zial, tato skusenost s LL neminula ani mna - preto uz nikdy LL auto jazdene nechcem
Kubov9
Príspevky: 106
Dátum registrácie: 17.07.2009 20:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kubov9 »

Fúúha, pravdupovediac tak skoro som ťa tu nečakal Braňo :)

Každopádne aj keď tu nezverejníš výsledky, mne to prosím pošli, môžeš aj mailom, veľmi ma to zaujíma. A pokiaľ by si mal nejaké špecialitky, môžeš aj to. Každopádne, potom ak by bola možnosť by som s tebou aj rád prebral osobne DP, na čo si prišiel atď. Téma je zaujímavá ...

Nech je akokoľvek, na sto percent potvrdzujem tvoje slová o falšovaní olejov. Je to bežná prax. Vozia to najmä Poliaci, Česi, Nemci a Ukrajinci. Falšujú sa všetky známe značky. Okrem toho nefunguje poriadne systém distribúcie, porušujú sa licencie, podliezajú ceny, ľudia čo by mohli spolupracovať si podrážajú nohy ale to je aj v iných biznisoch ... Mám cca 4-ročné skúsenosti s predajom automobilových a iných olejov.

Ak môžete, kupujte oleje od oficiálnych distribútorov. Mnohí majú aj maloobchodné e-shopy. Znížite tým riziko kúpy falzifikátu.

Inak čo sa týka toho, čo si písal vyššie, je to len a len pravda. Žiadnu značku netreba dehonestovať, sú tam rozdiely v kvalite ale pokiaľ je to originál a spĺňa normy, všetko je v naprostom poriadku.

Mimochodom, nikde nemáte šancu dostať sa k plnohodnotným porovnaniam kvality jednotlivých značiek motorových olejov. Olej je nesmierne zložitý produkt a podrobné testovanie kvality stojí strašne veľa peniažkov. Nikto okrem výrobcu to nezaplatí. Zostáva nám kupovať originály, riadiť sa normami, poprípade údajmi z produktových listov, rešpektovať výmenné intervaly a prispôsobiť ich (skrátiť !!!!) v závislosti na prevádzkových podmienkach.
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

zmena viskozity

Príspevok od používateľa hjundai »

jednu vec tam vidiet že oleje viskozity 10W 40 menia v čase resp. po x km viskozitu menej ako oleje 5W 40. Tie akoby menili svoje letné číslo po cca 6000km smerom k 30.
inak toto všetko si prečítame na fore oleje.cz. Nič nové - meniť olej podľa použitia motora, menit s filtrom, dôležitejšia než značka je včasná výmena, viskozitu vybrat podla počtu studených štartov a klimatických podmienok a hrúbky peňaženky.
Používateľov profilový obrázok
Cherro
Príspevky: 738
Dátum registrácie: 13.02.2010 19:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Cherro »

hjundaiko

ty si to tak perfektne zhrnul. :2f93:
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

ja menim na jednom aute po ubehnuti km nie po roku.co to je za blud.to nieje maslo,mlieko ze sa pokazi.drzal som tam olej esso 15w/40 3 roky mal 6500km a nic tomu nebolo.ani ziadny bordel sa nepousadzal.niektory menia 5w/40 po 20 000km otvorim nalievaci dekel a vidim tam nanos bordelu hruba vrstva ako prach s olejom taka vazelina.
pedro727
Príspevky: 1120
Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pedro727 »

zaznela tu otázka na olejový filter, takže mám v octe aj filter LL a iný sa tam nedáva či je krátky alebo LL interval.
keďže sa mi to nepozdáva tento interval a za 2 roky najazdím cca 20tis na krátkych trasách vymenil dom olej po 15tiskm ale nechal som LL čo činí cca niečo cez 1,5 roka.
takže som si spravil kombináciu km a času podľa môjho gusta.
inak vo fabii mením olej iba na km a nie na čas a je to v poriadku.
VOJTO55
Príspevky: 1906
Dátum registrácie: 12.12.2009 20:01
Bydlisko: Revúca
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VOJTO55 »

seven549 napísal:ja menim na jednom aute po ubehnuti km nie po roku.co to je za blud.to nieje maslo,mlieko ze sa pokazi.drzal som tam olej esso 15w/40 3 roky mal 6500km a nic tomu nebolo.ani ziadny bordel sa nepousadzal.niektory menia 5w/40 po 20 000km otvorim nalievaci dekel a vidim tam nanos bordelu hruba vrstva ako prach s olejom taka vazelina.
...OK-máš pravdu,minerálne oleje môžu byť v motore až 3 roky...
LOCHNESS
moderátor fóra
Príspevky: 3816
Dátum registrácie: 01.12.2007 20:52
Bydlisko: ZA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa LOCHNESS »

Ja menim olej každe 3-4 mesiace a mam pokoj :d :D
Napísať odpoveď

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: citroenc3v6 a 61 neregistrovaných