Dodatočné LED denné svietenie
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 21
- Dátum registrácie: 31.01.2016 15:01 Zdieľať na Facebook
Dodatočné LED denné svietenie
Mám na aute namontované dodatočné LED denné svietenie no na šoférovej strane mi skalka prerazila ochranný kryt a dostala sa do neho voda a svieti už len polovica a stále menej a menej. Moja otázka znie: keď dám nové (nie zhodné ako mám) musím ťahať nanovo aj kabeláž alebo môžem to znovu napojiť na staré káble?
-
- Príspevky: 1583
- Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
To jakože chceš mať na každej strane iné LED svetlo???
Ja do toho nechcem moc rozprávať lebo je to tvoje auto a Tvoje rozhodnutie, ale to je kolotočárske riešenie.Okrem toho som nevidel predávať LED svetlá po kuse ale vždy v pároch.A po tretie ak kúpiš také zapojenie ako máš tak to bude funfovať .A vôbec je problém kúpiť rovnaké svetlá aby pasovala káblovačka a konektor ? Bývajú LED svetlá zapojené buď na tri dráty alebo na dva. A že ak je na tri tak je v samotnom svetle elektronický obvod ktorý zapne napájanie do LEDiek ak zistí napätie v napájacích kábloch a teda plus a mínus a ak nieje zároveň pluska aj na kábli od parkovačiek to býva ten tretí biely alebo žltý kábel. Alebo to býva zapojené na dva káble do LED svetla s tým že v samotnom LED svetle sú len LEDky , a je dakde nejaká krabička s elektronikou, ktorá zabezpečí to čo som písal vyššie.
A kedže netušíme zhola nič o tom ako to máš na Tvojom aute tak len takáto všeobecná rada.
A možno by stačilo to pôvodné poškodené svetlo vybrať von rozobrať dieru poriešiť zalepiť a opraviť to čo je poškodené ..ale ak sú to náhodou nejaké lacné čínske LED svetlá, tak by som ich vyhodil obe a kúpil dačo čo aj normálne sveti aj normálne vydrží nie len jednu sezónu. A má schválenie ako DRL a nie pozičné alebo pracovné svetlo alebo čokoľvek čo veľakrát vídam na autách čo nesvieti poriadne a kričí z toho na kilometre lacná čínska atrapa z veľkoskladu na Starej Vajnorskej za 8,50
Ja do toho nechcem moc rozprávať lebo je to tvoje auto a Tvoje rozhodnutie, ale to je kolotočárske riešenie.Okrem toho som nevidel predávať LED svetlá po kuse ale vždy v pároch.A po tretie ak kúpiš také zapojenie ako máš tak to bude funfovať .A vôbec je problém kúpiť rovnaké svetlá aby pasovala káblovačka a konektor ? Bývajú LED svetlá zapojené buď na tri dráty alebo na dva. A že ak je na tri tak je v samotnom svetle elektronický obvod ktorý zapne napájanie do LEDiek ak zistí napätie v napájacích kábloch a teda plus a mínus a ak nieje zároveň pluska aj na kábli od parkovačiek to býva ten tretí biely alebo žltý kábel. Alebo to býva zapojené na dva káble do LED svetla s tým že v samotnom LED svetle sú len LEDky , a je dakde nejaká krabička s elektronikou, ktorá zabezpečí to čo som písal vyššie.
A kedže netušíme zhola nič o tom ako to máš na Tvojom aute tak len takáto všeobecná rada.
A možno by stačilo to pôvodné poškodené svetlo vybrať von rozobrať dieru poriešiť zalepiť a opraviť to čo je poškodené ..ale ak sú to náhodou nejaké lacné čínske LED svetlá, tak by som ich vyhodil obe a kúpil dačo čo aj normálne sveti aj normálne vydrží nie len jednu sezónu. A má schválenie ako DRL a nie pozičné alebo pracovné svetlo alebo čokoľvek čo veľakrát vídam na autách čo nesvieti poriadne a kričí z toho na kilometre lacná čínska atrapa z veľkoskladu na Starej Vajnorskej za 8,50
-
- Príspevky: 1583
- Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37 Zdieľať na Facebook
8,50€ je veľa. Na ebayi idú po 3€ pár. A nie sú na sezónu, ale vydržia veľa - ja ich mám, odkedy mám auto.
Ak je to pripojené na obvod spínania svetiel, tak tam idú len 2 káble. Mne sa tiež jedno zlomilo, po strete s vtákom.
Objednal som za 1,5€ náhradné, prepájkoval a šľape ďalej.
A DRL nie sú na to, aby svietili silno. Sú len odpoveďou ľudí na hlúpy zákon, ktorý ti prikazuje, aby sa svietilo za jasného dňa pri 40°C, pri dohľadnosti 2km. A ak človek nevidí oprotiidúce auto, ktoré za jasného dňa nesvieti, tak by mal odovzdať vodičák.
Všade vo vyspelom svete svietenie cez deň rušia, kvôli bezpečnosti chodcov a cyklistov, to len my musíme mať zákon na to, aby keď pôjde 50 ročný dedko raz za týždeň a zabudne zapnúť stretávačky, tak ho skasnú...
Pre zadávateľa:
Ak tam dáš rovnaký typ, tak netreba meniť káblovačku. Len keby si menil komplet celé drl a nesedeli by káble. Ak dávaš 2 vodičové, namiesto dvojvodičového, tak to len prepájkuj.
Ak je to pripojené na obvod spínania svetiel, tak tam idú len 2 káble. Mne sa tiež jedno zlomilo, po strete s vtákom.
Objednal som za 1,5€ náhradné, prepájkoval a šľape ďalej.
A DRL nie sú na to, aby svietili silno. Sú len odpoveďou ľudí na hlúpy zákon, ktorý ti prikazuje, aby sa svietilo za jasného dňa pri 40°C, pri dohľadnosti 2km. A ak človek nevidí oprotiidúce auto, ktoré za jasného dňa nesvieti, tak by mal odovzdať vodičák.
Všade vo vyspelom svete svietenie cez deň rušia, kvôli bezpečnosti chodcov a cyklistov, to len my musíme mať zákon na to, aby keď pôjde 50 ročný dedko raz za týždeň a zabudne zapnúť stretávačky, tak ho skasnú...
Pre zadávateľa:
Ak tam dáš rovnaký typ, tak netreba meniť káblovačku. Len keby si menil komplet celé drl a nesedeli by káble. Ak dávaš 2 vodičové, namiesto dvojvodičového, tak to len prepájkuj.
-
- Príspevky: 1445
- Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17 Zdieľať na Facebook
Odcvakni a daj tam druhe, ako pise raven ebay a aliexpress to isti, do 3€ par s dopravou zadarmo len treba pozerat aby mali vyrazenu homologizaciu a pockat si 2-3tyzdne kym dojdu, mne zrovna vcera prisli z ciny 3 pary.....celkova investicia 7,50€ pokia sa vypali mozem menit do aleluja, na debilny zakon pomozu debilne riesenia
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
-
- Príspevky: 1583
- Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 21
- Dátum registrácie: 31.01.2016 15:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1583
- Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
Ja čo som raz kúpil ze Ebaya tak vydržali svietiť asi 3 hodiny a to len preto že boli šlendriánsky vyrobené. Síce mali zadok z
ALU-zliatiny a teda to slúži ako chladič ale vnútri 5LEDiek napájkovaných na plošáku a LEDky asi 1mm v lufte lebo ten hliníkový odliatok mal tie distančné stĺpiky na ktorých boli šroubnuté tie plošné spoje s LEDkami asi o cca 1mm dlhšie. Musel som z nich sfrézovať objednať nové LED chipy a naletovať nanovo, dať na styčnú plochu teplovodivú pastu a teraz fachajú už tretí rok. Takže tá čína je taká ako-kedy sa zadarí niečo je OK a iné si musíš doladiť doma...jak volekedy embéčku.
ALU-zliatiny a teda to slúži ako chladič ale vnútri 5LEDiek napájkovaných na plošáku a LEDky asi 1mm v lufte lebo ten hliníkový odliatok mal tie distančné stĺpiky na ktorých boli šroubnuté tie plošné spoje s LEDkami asi o cca 1mm dlhšie. Musel som z nich sfrézovať objednať nové LED chipy a naletovať nanovo, dať na styčnú plochu teplovodivú pastu a teraz fachajú už tretí rok. Takže tá čína je taká ako-kedy sa zadarí niečo je OK a iné si musíš doladiť doma...jak volekedy embéčku.
-
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 18.11.2013 17:47 Zdieľať na Facebook
Nechcem zle ale
ten kto letuje kable v aute nevie co robi. Nehovorim o datovych linkach ale o silovych spojeniach medzi ktore patri aj napajanie denneho svietenia. Taketo spojenia sa v aute robia uplne inym sposobom. Ale ak chcete chodit busom lebo vam zhorelo vase vytuningovane faro tak kludne letujte dalej. A najlesie je tie zletovane kable este obalit polkou izolacky z tesca.
A nie nepisem z vlastnej skusenosti.
A nie nepisem z vlastnej skusenosti.
-
- Príspevky: 534
- Dátum registrácie: 27.01.2013 23:40 Zdieľať na Facebook
Neprehanaj Auto nie je lietadlo,ze treba vsetko krimpovat a na dennom svieteni obvodom netecu velke prudy Ze ked to naletuje a da zmrstovaciu bruzirku a este dodatocne prelepi izolacnou paskou a kable uchyti eskapaskou tak sa nic Dramaticke nestane . Ale inak rad by som vedel ako mame odborne spojit dve vodice v aute aby sme nevyhoreli ? Mozes nas poucit -uviest postup sa niecomu novemu priucim
-
- Príspevky: 423
- Dátum registrácie: 02.02.2007 18:32 Zdieľať na Facebook
Takto sa to robi, ak chces len zaujat - napises nieco nenormalne bez vysvetlenia, postrasis najlepsie zhorenim/exploziou auta a uz si najmudrejsi. Vysvetlenie je ale uplne ine:
Spajkovany spoj ma:
- nizsi prechodovy odpor
- lepsiu mechanicku odolnost
Nevyhody, ktore sa spominaju v diskusiach:
1. Spoj nebude pruzny... lenze to ani krimpovany, hlavne ak sa naspajkujem na 7mm dlzky vodica a spojka moze mat bezne 10mm. Dalej si staci predstavit, ako velmi sa potrebuje pohybovat vodic v kablovom zvazku auta...
2. Prehrievanie vodica pri praci moze spajkovany spoj poskodit... z toho vznikla informacia o nevhodnosti na vysoke prudy. Prechodovy odpor ma spajkovany spoj naopak najmensi, preto tam bude vznikat aj najmensia tepelna strata. Aj pre slabsich sa nasiel priklad - napr. na LHC (urychlovac castic) su spajkovane spoje s pretekajucim prudom 6300A. Navyse kde asi konci vacsina vodicov v aute? V nejakej jednotke, kde je konektor a ten je znova len prispajkovany na PCB... uplne rovnako je to aj pri dennom svieteni, ktore dokonca ninetynine nazval "silove spojenie" (s pracovnym prudom menej ako 0,5A ). Dalej podla binarneho diagramu je zlucenina PbSn v rovnakej faze az do 180 stupnov Celzia a neviem, ktore kable/RJ sa k tejto teplote maju dostat...
Nieco dalsie z praxe "I used to repair electrical systems on Apache helicopters in the Army. Every wiring repair was soldered...". V dielni su urcite prisnejsie normy, ako pri oprave helikopter, preto setria a nekrimpuju...
Aj toto sa da najst k teme za 1-2 hodiny hladania na internete. Vsade je dost diskusii (bez faktov), odbornych prac k analyze spajkovanych spojov, porovnanie odporu roznych spojov... Vsetky servisy, ktore poznam, bezne veci spajkuju bez akehokolvek problemu. Casto je dobre ostat pri zdravom rozume a praxi, pretoze na intenete ma dnes uz kazdy blud svoj fanklub.
Spajkovany spoj ma:
- nizsi prechodovy odpor
- lepsiu mechanicku odolnost
Nevyhody, ktore sa spominaju v diskusiach:
1. Spoj nebude pruzny... lenze to ani krimpovany, hlavne ak sa naspajkujem na 7mm dlzky vodica a spojka moze mat bezne 10mm. Dalej si staci predstavit, ako velmi sa potrebuje pohybovat vodic v kablovom zvazku auta...
2. Prehrievanie vodica pri praci moze spajkovany spoj poskodit... z toho vznikla informacia o nevhodnosti na vysoke prudy. Prechodovy odpor ma spajkovany spoj naopak najmensi, preto tam bude vznikat aj najmensia tepelna strata. Aj pre slabsich sa nasiel priklad - napr. na LHC (urychlovac castic) su spajkovane spoje s pretekajucim prudom 6300A. Navyse kde asi konci vacsina vodicov v aute? V nejakej jednotke, kde je konektor a ten je znova len prispajkovany na PCB... uplne rovnako je to aj pri dennom svieteni, ktore dokonca ninetynine nazval "silove spojenie" (s pracovnym prudom menej ako 0,5A ). Dalej podla binarneho diagramu je zlucenina PbSn v rovnakej faze az do 180 stupnov Celzia a neviem, ktore kable/RJ sa k tejto teplote maju dostat...
Nieco dalsie z praxe "I used to repair electrical systems on Apache helicopters in the Army. Every wiring repair was soldered...". V dielni su urcite prisnejsie normy, ako pri oprave helikopter, preto setria a nekrimpuju...
Aj toto sa da najst k teme za 1-2 hodiny hladania na internete. Vsade je dost diskusii (bez faktov), odbornych prac k analyze spajkovanych spojov, porovnanie odporu roznych spojov... Vsetky servisy, ktore poznam, bezne veci spajkuju bez akehokolvek problemu. Casto je dobre ostat pri zdravom rozume a praxi, pretoze na intenete ma dnes uz kazdy blud svoj fanklub.
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
Kľudne aj dva centimetre odizolované konce poriadne zatočím a dám dve zmršťovačky s tým že ich poistím sekundovým lepidlom, a ak to budeš ťahať tak ten drát utrhneš mimo toho spoja. Nerob z komára somára a z auta jadrový reaktor alebo raketovú vedu. Aj v elektrických rozvodoch v dome a pod. máš zakázané spájkované spoje ....a vieš čo, mám doma ponadpájané dráty systémom postáčané a zaletované na to dve vrstvy zmršťovačka a spávam kľudne a spokojne. Pretože nieje letovaný spoj ako letovaný spoj. Ono sa to zakazuje lebo to je pri požiari náchylné na rozpojenie ale ak to máš obtočené tak to tým obtočením drží mechanicky a spájka tomu dá potrebnú vodivosť a malý prechodový odpor.
A kto by potom kupoval všetky tie svorkovnice, konektory, wagosvorky, krimplovacie kliešte a pod.
Je jasné že profiriešenie je vhodné ak sa robí vo velkom a za deň makáš stovky spojov tak ak by si to stáčal letoval a dával zmršťovačky tak to je veľmi časovo náročné. A vôbec veľa konektorov je riešených že do pinu ten káblik letuješ a je tam len vložený a drží to xy rokov a xy vybrácie otrasy a ak je to poriadne urobené tak to prežije celú životnosť stroja. To vidím v robote.
A kto by potom kupoval všetky tie svorkovnice, konektory, wagosvorky, krimplovacie kliešte a pod.
Je jasné že profiriešenie je vhodné ak sa robí vo velkom a za deň makáš stovky spojov tak ak by si to stáčal letoval a dával zmršťovačky tak to je veľmi časovo náročné. A vôbec veľa konektorov je riešených že do pinu ten káblik letuješ a je tam len vložený a drží to xy rokov a xy vybrácie otrasy a ak je to poriadne urobené tak to prežije celú životnosť stroja. To vidím v robote.
-
- Príspevky: 638
- Dátum registrácie: 17.03.2015 21:44 Zdieľať na Facebook
asi potrebujem vysvetlenie na co su dobre tie dorabane DRL lampy , vyzera to otrasne a zasahujes do elektroobvodu vozidla plus si minas peniaze na kraviny a robis si robotu , inac ak chces na webe najdes aj led pasy roznych dlzok a farieb , co keby si si polepil komplet cele auto a nemusis lakovat , ktomu na tazne retazovku kolotoc a napis Bambini
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní