Diesel a zima pod -20.

sekcia na poukázanie problémov s dízlovými autami. čerpadlá, vstreky, dvojhmoty atd..návody a vysvetlenia

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

tomket11
Príspevky: 558
Dátum registrácie: 18.09.2012 17:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tomket11 »

Ja mám taký problém, že mi nechce spustiť klimatizáciu a ide mi len klasický ,,fukar". Nočné videnie nefunguje tak presne ako za tepla (neskôr ukazuje objekty)... Keďže mi nefunguje klíma, nejde mi ani zapnúť horúci vzduch na sedadlách, jedine výhrev bez vzduchu... Automat mi radi v rozmedzí 1.600-2.200, bežne v teplejšie dni mi kľudne hodí 7cku pri 80 a točí 1.100, teraz sa drží vyššie. Vzadu mám 315/35 R20 runflat, auto aj pri nastavení comfort ide ako v lete na sporte, pri prejazde zákrutou kde je sneh aj pri poriadnej palbe drží stopu, preblikuju kontrolky ale ide parádne. Snow režim dávam len fakt na ľade, ale necítim moc rozdiel.
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

tak toto je dobry roman.... a co poniektorym branilo pred avizovanymi mrazmi dobit baterku, tankovat maxxmotion diesel,zmerat, alebo vymenit chladiacu ??? ved to hlasili aspon 5-6 dni dopredu... to je lahostajnost...zdoraznujem, ze celu zimu tankujem len maxxmotion, lebo ina sa mi neosvedcila / a bez aditiv/ a ranne starty sice s namahou, ale bezproblemove...benzinovym nemusim ani dobijat baterky, len kontrola chladiacej kvapaliny...samozrejme myslim len negarazovane auta... a aby som nezabudol-zimna do ostrekovacov, lebo ludia skusaju, mackaju vsetko a kvapalina im zmrzla a odpalia motorceky, dokonca neodlepia stierace a zlomia im nahony...
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

vcara rano mi volal znamy - isli cela rodinka z Oravy, auto v garazi, tesil sa, ze start bez komplikacii - octavia II 1,9TDI - za 10-15 minut kaput, zhasol motor - zamrzla mu nafta, nedal v tej garazi aditiva. Odtah spat do garaze zohriat, aditiva a uz potom islo...
meakysvk
Príspevky: 71
Dátum registrácie: 07.11.2015 11:52
Bydlisko: SNV
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa meakysvk »

Firemný Citroen Jumpy mal problém, nechcel točiť viac ako 2000 otáčok a vybehla kontrolka motora, dnes ho v servise dali do teplej garáže a zhodnotili, že pomrzla nafta, auto sa ohrialo a jazdí bezchybne Ďalej...tankované na Slovnafte...ešte dodám k zamrznutým stojanom - včera v KE pri metre cca -14 mi do prázdnej nádrže pištoľ každý cca liter vyplo. Ešte som to nezažil, takže neviem čím to mohlo byť ale po asi 10 litroch a 10 vytiahnutiach a vloženiach naspäť do nádrže a asi 20 nadávkach sa to už normálne pustilo a až do plna tieklo ako má, tak neviem čo to malo byť, klasická nafta žiadne prémiové fajnoty
09 Hyundai Accent 1.5 CRDi 81kw
raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raven85 »

Po prečítaní tejto témy si človek uvedomí, ako dobre sa rozhodol, keď sa pri kúpe auta rozhodol pre benzín.
Včera -14°C, Lada 1300, auto stálo dva týždne, baterka z roku 2005, natiahnem ručne AC pumpou benzín, otočím kľúčikom a auto na pol otáčke naštartovalo. Malo kus hrubší chod, ale štartlo. Zatvoril som bránu, sadol do auta, pohol sa a už bolo cítiť teplý vzduch z fukára - samoška vzduchový filter prehodený na zimný mód...:).
Rusi vedeli, prečo robili všetko na benzín... :d :D
Dneska ráno, -10°C, sadám do Meganu, auto stálo týždeň vonku pod holým nebom. Stlačím gombík a ide, ani myšlienka na to, žeby sa mu nechcelo, alebo niečo a to boli fest mrazy...
A to som si pri čítaní tejto témy už premietal katastrofické scenáre...
Tak keď sa tak zamyslím, načo by mi bola úspora 1 litra, dvoch paliva, gigantický krúťák, ktorý by mi zlomil krčnú chrbticu, keď ráno to auto nezvládne základnú vec. Naštartovať.
christiane
Príspevky: 1648
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa christiane »

raven85 napísal:Po prečítaní tejto témy si človek uvedomí, ako dobre sa rozhodol, keď sa pri kúpe auta rozhodol pre benzín.
To by bola debata na dlho ci benzin alebo nafta.Kedze mam sklicko na naftaku vidim co mi robi.Nafta ostala zakalena pri - 15.Vypustil som ju do kybla a pridal VIF.Ostala zakalena a vyzrazal sa v nej akoby piesok.Do druheho kybla som dal tu istu naftu a na 10 L nafty 1 L naturalu.Nafta ostala cista.Co ma potom robit ten motor ked sa tam naleje taka sracka.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Rieši sa niečo kde sa nedajú zodpovedať základné veci.Pretože časť problémov a možno podstatná začína u paliva.Mňa už nevie prekvapiť nič.V najväčšej zime cestárov zaskočí zima,večer tma,čo zaskočilo čerpačky ani Áron nevie.lajdáctvo na lajdáctvo skrze celý štát a vy riešite prečo nenaštartujete pri - 30
Jeden tam má 10W40 čo už odmieta tiecť,druhý teraz zituje že existujú aj rozumné opatrenia pre predídenie týchto ranných prekvapení.Toto je zákonitosť.Celkom by ma zaujímalo ako potom štartuje gnagy v Dánsku,nechcem teraz menovať kopec ľudí čo servisujem zo severských polôh,ak chcú nech napíšu.Ale SVK pri piatich zimných dňoch čo zase desať rokov nezažijeme,rieši dilemu že vďaka bohu za benzín.No ak myslíte ?! Tu budú kolabovať autá aj na čistú elektriku
mjz
Príspevky: 2178
Dátum registrácie: 06.09.2007 07:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mjz »

ci sa to niekomu paci,alebo nie - benzin neriesi 70% sprostosti oproti klepotaku ci mrzne alebo je na sahare - iny olej ako 10w-40 moje 3x benziny ani nevideli - liter 2.00e,auta idu na supu a to sa pri nom nijako neodbavujem len co musim a su to stare vrazdy.baterky mam ok,cievky tiez a sviecky 4 kusy za 12e tiez - palivo ani nevie co je aditivum - udzba hotova a spotreba ma preto roky nezaujima - premna nieje nic pohodlnejsie a lacnejsie, spolahlivejsie ako benzin.
nechcem prist o pokoj,peniaze,rozum - preto sa z daleka vyhnem ,, lizing GRENKE ,,
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Zo svojho pohľadu máš pravdu,ale chváliš deň pred večerom.Ak leješ do strojov olej 2 e.-/lt tak to bude - ú skôr nenáročné stroje ktoré pôjdu snáď aj bez oleja..Z tvojho uhla pohladu najleší stroj mal kedysi švagor,Moskvich 408 20 rokov slúžil,a v 70-80 rokoch bývali iné zimy než dnes.Takže niečo podobné vyhlásiť je úplný nezmysel,dnes má i20 a keď spomenieme tú 408...no proste nezmysel povedať A a ukončiť abecedu.Ani on nedával aditív
Možno keby sme tú možnosť mali rozobrať tvoj vozový park od A po Z tak by veci dostali iný nádych.Takto je to presne ako sa hovorí ....kto prišiel zďaleka,môže si hovoriť čo len chce
mjz
Príspevky: 2178
Dátum registrácie: 06.09.2007 07:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mjz »

ja si uz na znacky dielov,olejov az tak nepotrpim - olej za 2.e mi nevadi - to je moj nakup v obchode stoji 4-6 a v dielnach aj viac, mam ho aj v 3.0,1.6,1.8,2.0 - teraz mam 4 - jedno len tak pre radost - 3 v kuse jazdene a mam ich uz dlho,drate denne je 2.0 85kw 7 miestne - drate hlavne v meste,ale aj mimo a kde pride,rozvody komplet+pumpa 51e - ina,skf - riesim to raz za 90tis km.cievka 29e riesim ju raz za 4-5 rokov,4ks sviecky 12e,vstreky som v zivote nikomu este nemenil a co ine tam mas riesit - spojka je na benzine lacna,tu riesis raz za zivot na vsetkych a co este - alternator,starter,par snimacov,klima kompresor a ine tam nic nieje - baterku davam vsade a vsetkym jedine starline 3 roky zaruka - pocas 7 rokov ani jedna reklamacia a pri tom je to prevtelena varta - co nechcem uz ani zadarmo.atd,atd,. viem ze je to tazke porovnavat auta,ale ja si kupujem auta a diely co vyhovuju hlavne mne - jasne ze spojky,loziska,rozvody,diely motora,atd - len znackove - to pre vrtakov - ostatne uz nemam cas,ani sa mi nechce vypisovat,tu nejde o to co mam a davam ja,ale kto ma ake trampoty ked mrzne a s cim.
nechcem prist o pokoj,peniaze,rozum - preto sa z daleka vyhnem ,, lizing GRENKE ,,
mjz
Príspevky: 2178
Dátum registrácie: 06.09.2007 07:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mjz »

nechcem aby sa tu teraz riesilo co ja - ja mam co chcem a naftu som nikdy nechcel ani nebudem chciet - jednoducho,spotreba ma nikdy nezaujimala a nenasiel som jediny dovod za xxxx rokov aby som musel pocuvat a riesit krochtak - jednoducho ma nezaujima - to je cele.v dielni mi navadia,tak ich nezatracujem ved z nich zijem - len ma doma nezaujimaju a tym som to ukoncil.
nechcem prist o pokoj,peniaze,rozum - preto sa z daleka vyhnem ,, lizing GRENKE ,,
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ja velmi dobre poznám pre proti týchto pohonov.Ale komu čierna,komu blondína.Ty vieš prečo niečo chceš,niekto iný to isté nechce a stále je to v poriadku.Každý tábor v tom svojom vidí nejakú prednosť ktorá zaváži a rozhoduje.
Viac než 20 rokov späť pri velkých mrazoch ráno všetkých rozťahoval starý dieslový Citroen BX.Často bol jediný ktorý naštartoval.Zima dokonale preverí techniku a dnes pri extrémnom mraze by tiež ten BX rozťahoval všetky prémiovky pekne doradu.
golfo
Príspevky: 146
Dátum registrácie: 11.10.2015 15:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa golfo »

mne sa este nikdy nestalo ze by som nenastartoval koli nafte,a to sa tankujem ci Slovnat,Dali trans,Tesco alebo v Nemecku hoci kde ale ten moj 18rocny dochodca vzdy nastartoval......a to mam Taliana
autolaik
Príspevky: 4910
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

lubos zimovcak napísal:včera večer bolo -19, večer o 22:00 už ukazovalo -24, auto 2 dni stálo...motor naskočil a po pár sekundách už išiel vlažný vzduch a po 3 minútach teplý...:) a diesel preboha
chytím ťa za slovíčko ale tomu neverím , pár sekúnd a pod. Tiež som si myslel že moja felda kúrila na pár metroch ...tie sekundy a minútky su strašne klamlivé :)

trošku filozofovania, keď je vonku -24, ruky skrehnuté tak aj +2°C vzduch sa zdá teplý (obrazne)
mal som nafťáka čo jazdil v slušnej spotrebe ale o rýchlom nábehu tepla nemohlo byť ani reči. Kamarátov tragač žral o 3l nafty viac a aj kúriť začal omnoho skôr.
gnagy
Príspevky: 943
Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
Bydlisko: DK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gnagy »

mhlavaty napísal:Rieši sa niečo kde sa nedajú zodpovedať základné veci.Pretože časť problémov a možno podstatná začína u paliva.Mňa už nevie prekvapiť nič.V najväčšej zime cestárov zaskočí zima,večer tma,čo zaskočilo čerpačky ani Áron nevie.lajdáctvo na lajdáctvo skrze celý štát a vy riešite prečo nenaštartujete pri - 30
Jeden tam má 10W40 čo už odmieta tiecť,druhý teraz zituje že existujú aj rozumné opatrenia pre predídenie týchto ranných prekvapení.Toto je zákonitosť.Celkom by ma zaujímalo ako potom štartuje gnagy v Dánsku,nechcem teraz menovať kopec ľudí čo servisujem zo severských polôh,ak chcú nech napíšu.Ale SVK pri piatich zimných dňoch čo zase desať rokov nezažijeme,rieši dilemu že vďaka bohu za benzín.No ak myslíte ?! Tu budú kolabovať autá aj na čistú elektriku
Štartujem úplne v pohode :) Ale aby ostatní vedeli, mám novú bateriu zo septembra, motor turbobenzín 1.8T a pridávam VIF pred tankovaním. Boli tu mrazy pred necelým týždňom pár dní po sebe mínus 10 až 13. Auto v tom čase prestálo tie mínusové teploty pod prístreškom. Na ďalší deň som naštartoval pri mínus 7, prešiel som 3km do mesta, vypol. Naštartoval som v priebehu 10km 5x. Vždy bez problémov.

Strýko má C4 Cactus 1.6 BlueHDi, nepridáva VIF, auto má od augusta 2015, najazdených 85000km, tiež štarty bez problémov. Ale s tým autom sa jazdí iný režim, veľmi ojedinele 10km s piatimi štartami :)

Návrat na "Bežné poruchy dieselových áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 55 neregistrovaných