Diesel a zima pod -20.
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 26
- Dátum registrácie: 23.01.2014 08:20 Zdieľať na Facebook
U mna v sobotu doobedu pokus o start KO. Cca -22°C, ML, auto parkovalo vonku celu noc pricom vecer som este jazdil, Kia ceed Sw 2009, 1,6 CRDi, bateria povodna. Rano po dvojnasobnom zhaveni zopar chabych pokusov startera o pretocenie a KO. Dalsie pokusy este horsie - dve otacky a KO. Nudzovo kupena nova Bosch S4 540A. Po dvojnasobnom zhaveni starter tocil asi 5 sekund kym odpalilo. Potom uz vsetko OK, ziadne skapanie pocas jazdy cca 300 km. Nafta obycajna pri OC Duben Zilina bez aditiv.
-
- Príspevky: 533
- Dátum registrácie: 10.09.2006 17:34 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 22.12.2011 09:07 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 71
- Dátum registrácie: 07.11.2015 11:52
- Bydlisko: SNV Zdieľať na Facebook
09 Accent 1.5 CRDi po noci pod holým nebom -22°C a poobedňajším štartom pri -14 na prvýkrát točil asi 10 sekúnd a iba zakašľal, nechytil, na druhý pokus asi po 5 sekundách zase zakašľal ale už chytil, z výfuku vybehol kúdol dymu ale už to bolo v poriadku, žiadne kolísanie otáčok ani blikanie kontroliek, pomalý rozjazd a smer KE, po ceste žiadny problém. V KE odstávka na asi 3 hodiny a štart pri -14 po asi 5 sekundách chytil a neštrajkoval. Nafta GAS Smižany + cca 50ml VIF na 40l nafty, baterka ročná, žhaviče asi ešte pôvodné...
09 Hyundai Accent 1.5 CRDi 81kw
-
- Príspevky: 1648
- Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 110
- Dátum registrácie: 27.10.2013 19:43 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 363
- Dátum registrácie: 30.07.2011 14:33 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 196
- Dátum registrácie: 13.06.2010 17:44 Zdieľať na Facebook
Taká zaujímavosť:
30 ročný MB 124 250d, dva dni stálo v plechovej garáži, palivo na rezerve, pre istotu som pred štartom 2x žhavil, na 3. otočenie chytilo. Jazdil som normálne.
Po natankovaní nafty, ktorá kvôli zime bola hustejšia a taká zakalená (alebo možno ešte letná??), pridal som aditívum a cestou domov cca 1km pred cieľom auto spomaľuje, nepravidelný chod 3valce až zdochlo, naštartoval som idem ďalej a zase. Ešte šťastie, že som došiel domov.
Žeby kvôli nafte, ktorá bola hustejšia ako tá, na ktorej som jazdil pred tankovaním? Alebo už čerpadlo nevládze tlačiť trošku hustejšiu naftu? Zaujímavé, lebo krstný do Pajera 2.8TD tankoval tú istú naftu a jemu ide auto bez problémov a filter mám mesiac starý a kvalitný.
30 ročný MB 124 250d, dva dni stálo v plechovej garáži, palivo na rezerve, pre istotu som pred štartom 2x žhavil, na 3. otočenie chytilo. Jazdil som normálne.
Po natankovaní nafty, ktorá kvôli zime bola hustejšia a taká zakalená (alebo možno ešte letná??), pridal som aditívum a cestou domov cca 1km pred cieľom auto spomaľuje, nepravidelný chod 3valce až zdochlo, naštartoval som idem ďalej a zase. Ešte šťastie, že som došiel domov.
Žeby kvôli nafte, ktorá bola hustejšia ako tá, na ktorej som jazdil pred tankovaním? Alebo už čerpadlo nevládze tlačiť trošku hustejšiu naftu? Zaujímavé, lebo krstný do Pajera 2.8TD tankoval tú istú naftu a jemu ide auto bez problémov a filter mám mesiac starý a kvalitný.
-
- Príspevky: 92
- Dátum registrácie: 21.07.2007 17:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 126
- Dátum registrácie: 05.12.2008 10:21 Zdieľať na Facebook
Audi A4 2011, motor 2.0TDI (CAGA) 203tis. km, nafta OMV Maxx Motion, parkovanie vonku. Vcera (7.1.) pri teplote -22 nastartoval bez problemov. Ale v takom mraze som ho startoval prvy krat, tak som si robil trochu obavy, ale nastastie vsetko OK . Nasledovala trasa zhruba 100km do Jasnej, celodenne lyzovanie, takze auto stalo zase cely den v mraze okolo -20, ale start bol opat bez problemov.
Jedine co som si vsimol pocas jazdy, ze v takej zime sa motor nedokazal zohriat na 90 stupnov pri pomalsej jazde, ale drzal sa zhruba na 75. Na dialnici sa samozrejme zohrial na 90, ale ked som zisiel z dialnice, tak teplota zacala zase pomaly klesat.
Jedine co som si vsimol pocas jazdy, ze v takej zime sa motor nedokazal zohriat na 90 stupnov pri pomalsej jazde, ale drzal sa zhruba na 75. Na dialnici sa samozrejme zohrial na 90, ale ked som zisiel z dialnice, tak teplota zacala zase pomaly klesat.
-
- Príspevky: 152
- Dátum registrácie: 08.01.2010 19:06 Zdieľať na Facebook
Po 3. mrazivych dnoch statia rano pri -17 C mi auto po trochu dlhsom a tazsom toceni chytilo. Zo zaciatku ten zvuk bolo pocut, ze neni to ono... ale inak OK. Az na to, ze sa za celu 25 km cestu poriadne nezohrialo. Chevrolet Lacetti 2.0 TCDi r. 2007, baterka 9,5 rocna povodna Delkor 90 Ah, nafta je Tesco Diesel plus. Aditiva ako VIF a pod. auto nikdy neochutnalo.
-
- Príspevky: 27
- Dátum registrácie: 05.10.2016 18:40 Zdieľať na Facebook
ja vam poviem co som zazival ja davno ked som chodil na strednu s autom..
Nase stare auticko, skvely seat, vzdy ked bol mraz tak sa baterka uplne vybila, velakrat rano s bratom sme startovali tak ze som auto roztlacal, ked sme boli v skole postavili sme ho na kopec, ze keby nechytilo poobede tak pustime a naskoci v dvojke. potom sme doma uz baterku kazdy vecer vyberali a dali do garaze (stalo tam ine auto) aby rano auto nastartovalo, ale aj to sme niekedy zabudli a zase som to ja roztlacal :D
bol som s nim aj na chate kde bolo -20 baterku som hned vybral a dal do kuchyne vedla piecky, kde bolo stale teplo, a po dvoch dnoch dam ju do auta a len len ze to chytilo, v tej zime prevodovka sla tak pochybne, ako keby som mal 12 prevodov nie 5, to boli casy.
skvele auto, ked som ho mal asi druhykrat v zivote, v lete ho zamknem centralom a po dvoch dnoch vybita bateria, potom som si vsimol casom ze radio ostava vkuse zapnute a hra, to trebalo manualne vypinat ach jaj :D
Nase stare auticko, skvely seat, vzdy ked bol mraz tak sa baterka uplne vybila, velakrat rano s bratom sme startovali tak ze som auto roztlacal, ked sme boli v skole postavili sme ho na kopec, ze keby nechytilo poobede tak pustime a naskoci v dvojke. potom sme doma uz baterku kazdy vecer vyberali a dali do garaze (stalo tam ine auto) aby rano auto nastartovalo, ale aj to sme niekedy zabudli a zase som to ja roztlacal :D
bol som s nim aj na chate kde bolo -20 baterku som hned vybral a dal do kuchyne vedla piecky, kde bolo stale teplo, a po dvoch dnoch dam ju do auta a len len ze to chytilo, v tej zime prevodovka sla tak pochybne, ako keby som mal 12 prevodov nie 5, to boli casy.
skvele auto, ked som ho mal asi druhykrat v zivote, v lete ho zamknem centralom a po dvoch dnoch vybita bateria, potom som si vsimol casom ze radio ostava vkuse zapnute a hra, to trebalo manualne vypinat ach jaj :D
-
- Príspevky: 14966
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
To nebolo asi len rádiom ked že sa baterka vybila aj ked bola vytiahnutá...
Skrátka stará baterka.
Ja mám vo svojom cca 5 ročnú Exide Premuim a bez problému, mám najsilnejšiu čo tam vošla, miesto 50Ah som tam šupol 64Ah
Švagrov dieslový Scénic baterka slabá - ostal doma, drhého švagra Fusion 1.4i tiež problém kvôli baterke, je tam ešte origo (auto zo šrotovného = teda 2009).
Skrátka stará baterka.
Ja mám vo svojom cca 5 ročnú Exide Premuim a bez problému, mám najsilnejšiu čo tam vošla, miesto 50Ah som tam šupol 64Ah
Švagrov dieslový Scénic baterka slabá - ostal doma, drhého švagra Fusion 1.4i tiež problém kvôli baterke, je tam ešte origo (auto zo šrotovného = teda 2009).
-
- Príspevky: 5737
- Dátum registrácie: 03.12.2007 11:01 Zdieľať na Facebook
To akoze vazne? Vraj ani kvapka. To by muselo byt podla mna minus 50pepo64 napísal:A teraz perlička,kolega včera ráno cestou z práce zastavil na šelke v P.B.,v tých sklíčkach benzín krásny čistý,nafta zakalená.Chcel natankovať naftu a z pištole ani kvapka proste zamrznutá,druhý vodiči skúšali na vedľajších stojanoch a nešla ani tá prémiová tuším nitro Takže od teraz tam nevkročím a naftu môžu pomenovať aj nitro turbo ultra F1 Schumacher++.
-
- Príspevky: 44
- Dátum registrácie: 15.12.2008 20:50 Zdieľať na Facebook
Trošku kuriozity. Škoda fabia 1.2HTP. S autom sa jazdí denno denne, štartuje bez problémov, čo sa ale stalo. Do obedu sa s autom jazdilo, išiel som sa naobedovať, vrátil sa k autu a auto sedí na "zadku". Myslel som si, že praskli pružiny. Dal som auto na zdvihák, pružiny boli v poriadku. Reku že skúsim to "rozchodiť". V3S ka by bola oproti tomu mercedes triedy S :D . Nepomohlo to, tak som uvažoval, že asi je tlmič už starý, dám auto do garáže a uvidíme. Pol dňa auto stálo v garáži a zadok "nakopnutý" ako predtým :D
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 64 neregistrovaných