Diely karosérie, opravné plechy

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Napísať odpoveď
george2.5
Príspevky: 196
Dátum registrácie: 13.06.2010 17:44
Zdieľať na Facebook

Diely karosérie, opravné plechy

Príspevok od používateľa george2.5 »

Dobrý deň.
Plánujem vymeniť a nastriekať niektoré diely na aute, ktoré už žiaľ okúsil hrdzavý zub času. Obraciam sa na vás, ktorí ste už robili niečo podobné na svojom aute. Od ktorých výrobcov preferujete, resp. ste objednávali plechy (blatníky, lemy, prahy a pod.). Ktoré najviac pasovali a bolo najmenej nadávok s napasovaním? Alebo radšej použitý, zdravý diel z vraku daného auta?
Za každú radu ďakujem.

P.S.: Pre ošetrenie podvozka: Body, Noxudol alebo Resistin? Ja som skôr za Resistin alebo Noxudol (švedska) podľa prečítaných recenzií a skúseností.
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

budem uprimny: pokial to nie je nejake zvlastne, cenne auto, ale nieco tuctove, nechaj to tak, predaj to a kup si ine.

ja osobne si niektore podbehy, jednoduche zadne blatniky vyrabam sam z pozinkoveho plochu (cinske - polske atrapy su z 0,4 plechu. Ja pouzivam 0,7-0,8 (niekedy 1,0 na podbehy - taketo podbehy vydrzia az do zosrotovania auta)
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

Jednotka plech na podbehly, päť centimetrov hrubé fosne na podlahu. Ak zatečie, tak aj vytečie, vetra sa.
Vážne, plech 0,7-1, rezistin, základná farba krycia farba a potom podľa potreby ci lakovanie alebo niečo hrcate na podbehy.
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Nejakú dobu už nie som úplne v obraze, ale pochybujem že si môžeš vyberať od akého výrobcu si kúpiš nejaký „neznačkový „ karosársky diel ? Skrátka keď nechceš ísť do značkovej predajne, kúpiš to čo je v ponuke a dúfaš že to bude v tolerancii.
Pokiaľ viem, keď sa lisovni, ktorá vyrába „značkové“ karosárske diely , po určitom počte vyrobených dielov prestane vyplácať repas lisovacích foriem, tak tie formy predá niekomu, kto sa po nejakej ďalšej repasii na nich podujme vyrábať „neznačkové“ karosárske výlisky.
S ohľadom na opotrebenie foriem už tie výlisky majú nejaké odchýlky, pochybujem o tom že ti niekto dá relevantnú informáciu o presnosti takýchto nadpočtových výliskov, konečne u každého karosárskeho dielu je to inakšie.
Ale konečne také diely ako prahy, lemy sa dajú pri montáži vždy trochu prispôsobiť.
Ale myslím že martin cichy ti neporadil zle, konečne vždy záleží od konkrétnych okolností.
Alebo si kúp „originálne“ diely, tie by mali mať ako-tak zaručený rozmer aj vlastnosti.
No a čo sa týka ošetrenie podvozku, musíš aj u uvedených značiek rozlišovať medzi ošetrením dutín a spodku karosérie.
Myslím že do dutín je z hľadiska ceny a všetkých vlastností najvýhodnejší Resistin ML, na spodok niektorý Noxudol.
george2.5
Príspevky: 196
Dátum registrácie: 13.06.2010 17:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa george2.5 »

martin cichy napísal:budem uprimny: pokial to nie je nejake zvlastne, cenne auto, ale nieco tuctove, nechaj to tak, predaj to a kup si ine.
Poviem Vám to tak. Auto Mercedes 124 250d, 66kW, r.v. 1986 som dostal od rodinného príslušníka, ktorý to kúpil v roku 2008 a od roku 2013 mu stálo v garáži a využíval veľmi zriedka, možno raz mesačne na 50km. Už 5 rok som majiteľom, všetko čo bolo potrebné sa vymenilo, často aj preventívne (hydraulické zdvihátka, výmena trysiek vstrekovača, žhaviče, tesnenie veka, brzdy, tlmiče, komplet repas zadnej nápravy, napinak rozvodovej reťaze, silentboly motora+prevodovky, výfuk, olej v prevodovke+diff, olej+všetky filtre každý rok). Jazdím denne 15km, ročne max 8-10tis. km. Mne sa neoplatí kupovať iné a mimochodom som s ním nadmieru spokojný. Jednoduchá klasika a vo veľmi zachovalom stave vo vnútri aj motoricky. Jedine tá hrdza na karosérii.
george2.5
Príspevky: 196
Dátum registrácie: 13.06.2010 17:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa george2.5 »

Ďakujem za odpovede.
Poinformoval som sa a z neoriginálnych odporúčajú značku Prasco. Skúsim sa poinformovať v servise MB alebo ak niekto má na diely zdravú karosériu. Potrebujem iba 2 predné blatníky a pravý zadný lem.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Desaťročia som plecharinu robil,v tej dobe zväčša Klockenhorn (neviem či je názov správne),dlhú dobu som bral aj z prahy od ACI hoci už bolo sa SVK ale predražené.Ale bral som už aj z Allegra na Audi už vo farbe a to bolo ako sen,presné tvarovo,to sedelo absolutne presne a farba sedela absolutne tiež,čo bolo raritné už preto že to bola strieborná.Z archívu som dodavateľa vyhladal

https://allegro.pl/oferta/blotnik-prawy ... 6904633797

Predpokladám že blatníky a rôzne reparatúrky na plechárske práce na W124 to bude u poliakov ako smetia
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tak som sa pre srandu pozrel....
zadná reparatúrá 8 e.- a predných blatníkov ozaj viac ako smetí či nových či originálov aj vo farbe a tiež laminátové
george2.5
Príspevky: 196
Dátum registrácie: 13.06.2010 17:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa george2.5 »

Ďakujem pán Hlavatý.
Z aci.sk plánoval objednať diely autoklampiar-lakýrnik z firmy kam som auto odniesol pre rokom a pol a so mnou vyje*babral. Keď sme sa dohodli na daný termín, priniesol som auto a on či nemôžem o 2 týždne, lebo jeden ochorel, druhý na dovolenke a sám je vo firme. OK o 2 týždne som priniesol plný nadšenia a čakal som na telefonát 3 týždne nič. Išiel som do firmy a auto stojí pred dielňou tak ako som zaparkoval. Pýtam sa aký je problém? No, že majú veľa áut a nestíhajú, ale už tento týždeň začnú. Poistné udalosti (väčšinou novšie autá) jasné, že viac prinášajú na kuchyňu a časovo sú menej náročné, ako "starý šrot", na ktorom treba lem zvárať, zopár miest obrúsiť a pod.
Zase 3 týždne nič, zase som mal cestu do toho mesta, auto ešte kua stále ako pribité tam. Už som penil, dpc človek seriózne jedná, ak by mi povedal, že nemá čas, tak pochopím, hľadám niekoho iného. Zobral som kľúče a išiel preč.
Teraz u jedného súkromníka som dohodnutý. Uvidíme.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Poznám to,dvory plné aut,nestíha sa a iba na ne sadá prach.To je taká schizofrénia ako u murárov,začnú desať prác,ktoré potom stoja a už majú fúru času(ale už neujdú)
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

tuctové auto to nie je, určite stojí za to, povenovať sa mu.

diely sú dostupné, na allegre som našiel aj klokkerholmy na Tvoj mercedes.
twingo654
Príspevky: 29
Dátum registrácie: 27.11.2008 17:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa twingo654 »

Z vlastnej skúsenosti( daval som pred 2 rokmi dokopy W201), z neznačkových dielov vacsinou sedela len kapota,na novsie auta aj blatníky..Na W201 predné blatníky nesedeli vobec,musel som ich rozrezat a znova zvarit,tak isto zadné lemy,prahy som zohnal pozinkované tie sedeli paradne...vacsinou beriem karosarcinu z polcaru z polska...aj tak je to asi len o znacke,konkretne tie blatniky som mal od deviatich dodavatelov a vzdy bol vo vnútri jeden a ten isty výrobok
Napísať odpoveď

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 59 neregistrovaných