Diagnostika "online" alebo kontrola pouzivatela.

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pokiaľ označenie "profi" sedí,tak všetky,nemajú inú volbu
scendo
Príspevky: 343
Dátum registrácie: 04.11.2017 23:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa scendo »

Ja by som to tak cierne nevidel, v dnesnej digitalnej dobe je len velmi malo nemozneho, pripomina mi to casy nastupu digitalnych satelitnych prijmacov kde po miernej uprave stacilo zadat nejaky retazec hexa znakov a tadaaa vsetky kodovane stanice ficali... Neskor prisiel novy algoritmus, pol roka bola tma a zrazu tada, algoritmus prelomeny. Plavajuce kody, online autorizacie a neviem co vsetko sa vyskusalo, ludia si share-uju pristupy, klonuju ID, emuluju softy a vzdy si najdu cesticku... Cas ukaze, ale verim v "svetlo".
Ak nad prispevkom svieti moje meno, bol by som rad aby bol text vo forme v akej som ho napisal, JA! Ak ho zmenis, prosim... ale hod tam o tom info.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Otázne je iba to ako sa zachová sektor neautorizovaný ale to sa tiež utrasie,veľmi na výber nie je
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Velmi v to svetlo verit netreba toto je trosku "ina liga". Zijem s tymi softvermi uz nejaky ten rok. Doteraz v podstate v pripade MB najcastejsie islo o prihlasenie kvoli kodovaniu/programovaniu rj /Xentry flash resp. SCN online/, ktore sa dialo cez cudzie ucty poskytnute majitelmi uctov ak clovek nemal svoj vlastny. Lenze toto uz je tiez problem kedze server sleduje mnoho parametrov odkial, kde, kto, sa prihlasil na server. Ak by mi dajme tomu kamarat z autorizaku dal teraz prihlasovacie meno a heslo na xentry portal co maju oni a ja sa prihlasim s mojim systemom uctu je koniec bude zablokovany. Ja mam fintu aby mi po kazdom prihlaseni k aktualizaciam aktualnej verzie softveru nezmazalo vsetko co je aktivne aby som mohol dianostiku pouzivat ale to je v podstate nic to ich az tak velmi nezaujima. Toto co je na tych obrazkoch v prvom prispevku je znova uplne ina liga, a clovek co je kral v hackovani MB softveru na svete stale len hovoril "new bomb still not actived" a teraz to vyzera na problem. Boli odlozene pravidelne updaty verzii kvoli velkej zmene v systeme od 06/2020 co som vedel uz pri pokuse o aktualizacie na verziu 3/2020, pravidelny update mal byt 3/2020 a 5/2020 takze tu sranda konci v plnom rozsahu. Ono ja viem tu W223 pozriet v diagnostike uz teraz aj napriek tomu, ze nie je oficialne spustena a viem co si pyta takze viem o com hovorim :)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Povedz svoj tip,predpoklad ako to dopadne
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Moj tip? Mercedes ako slubuje skonci ako je popisane, tvrda aktivacia pristupu uzivatela, vw este bude chvilu fungovat na poskytnuti pristupu na server cez predaj pristupu tretimi stranami mimo vw, teda niekto preda pristup na ich servery ostatnym kym to neochrania uplne uz je to urcite pripravene v najblizsej dobe, Bmw zatial je mozne fungovat offline mimo urcitych vymozenosti, specialnejsich veci, oni to zatial fukli inaksie posledna verzia /zajtra budem instalovat/ vyzera, ze robi pre majielov jednu neprijemnu vec pokial sa nemylim, boli na predaj aktivacie roznych funkcii v systemoch cez vygenerovane kody, posledna verzia softveru vyzera, ze katuje tieto kody a ostavaju veci nefunkcne uz len pri nacitani auta. Robia sa reporty nacitanych aut priamo pre automobilky a vsetko co nesedi so skutocnym stavom ako ma byt sa reportuje, auta idu na "blacklist", auto ma nieco aktivovane mimo aby o tom vedel system fabriky vie to system precitat a vidi to, ma tuning vidi to, do automobilkjy ak je system online su odosielane take data, ktore bezne ani nie su riesene v diagnostike, v podstate vidi aj kazde prekrocenie vykonu, limitu mimo oficialny softver ak je tam tuning.
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

VW group ma v podstate moznost zabit obrovske mnozstvo klonov hlavic VAS5054, ktore nebudu pracovat na prechod na windows 10 co bolo vyriesene a VAS5054 je schpne zit pod win 10 ale staci, ze nebude softver pracovat so starsim firmverom a klony novy firmver nie su schopne prijat cize VAS5054 skonci definitivne. Klon VAS6154 neexistuje aj ked sa tak tvari, ze existuje. Maju proste vela moznosti uz ich len aktivovat, to vsak tiez nie je len tak to vsetko ma svoj vyvoj, cas a postup.
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Scendo ano vela veci sa da zlomit ale zoberme si kluc resp. imobilizer typu fbs4 v MB uz je tu roky a niet toho certa na svete, ktory by zlomil, programovanie klucov MB s tymto systemom, cize mimo oficialne ho nevyrobis a v pripade, ze ano je tu urcite pripraveny fbs5. :)
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Priblizne nejako takto to bude moct vyzerat o chvilu sa uvidi :)

Obrázok
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Takze nie len softver ale aj hardver :)


New diagnosis user rights as of 06/2020

With the introduction of the E-Class facelift and the new S-Class, a new security concept is being introduced, which will also have significant effects on the XENTRY Diagnosis software.

As of the 06/2020 data release, a prompt to enter a personalized user name and password will appear when accessing the new E-Class and S-Class. It is not possible to diagnose these vehicles without entering this information. This means that these vehicles can no longer be repaired/diagnosed without diagnosis access authorization. Every user must go through an identification process in order to acquire the corresponding user rights for the facelift of the E-Class and subsequent models. Please note that it is no longer possible to diagnose these model series with a XENTRY Diagnosis Kit 2. You will need a XENTRY Diagnosis Kit 3 at least.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Xentry a ako sa bude na takýchto autách robiť Chiptuning??
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Čipovanie už už vyzeralo aj predtým že nepôjde ako prichádzali nové generácie,ale poddalo sa.Teraz to je (môžno) predsa len vážnejšie,a hlavne majiteľ auta sa môže dostať do vážnych problémov pri prvej "navšteve" on line...ale to je parketa xentryho,aj ja som na jeho názor zvedavý.
Ja očakávam skrze nových zavádzaných vecí velké problémy.Všetko tak ako prichádzalo v nových generáciách sa vždy trebalo nejakú dobu učiť a získavať rutiny.To sú skôr roky než mesiace.To ale znamená že viac menej 99% mechanikov mimo autoterorizovaných zmešká vlak,vedomostný aj prax.Aj doteraz vždy dobiehali úspešne aj vôbec,a to sa bavíme o minulosti a technike konských povozov ak to porovnáme.To môže viesť jedine k nedostatku miest (servisu) kde si vedia z problematikou poradiť.No lenže počet aut rastie bez ohľadu na stav servisnej siete a jej úrovne.Pokiaľ sa človek rozpráva z českým diagnostikom a múdrym človekom,zistuje že česi už nejakú dobu trúbia návrat k 15 ročnej technike a o dušu ju navážajú zo západných krajín.Ten trend má veľký rozmer,to nie sú nejaké ojedinelé výkriky do tmy.Zároveň to podporuje množiace sa hejno ľudí súdiacich sa z výrobcom pre konštrukčné vady na urovni 20-30 tis km u nových aut.Musím povedať že benzinových a priamovstrekových.Ak sa k tomu pridá že sa ukazuje (vlastne už dokazuje) že diesel je vlastne ekologicky tak isto alebo často lepší,začína tu celkom zaujímavý ale nepredvídateľný vývoj keď aj hlásne trúby ekológie dostávajú porážku za porážkou a + Corona ich možno položí v boji o ovzdušie.Zákazy miest (vstupy diesla) už dostali mnoho trhlín a ide to od porážky k porážke,že ovzdušie a diesel nefunguje tak ako hlásali ekoteroristi,Corona im dokazuje ako velmi boli vedľa a hrali z falošnými kartami.
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Chiptuning, ono v podstate naco chiptuning tym autam su viac ako dost vykonne. :)

Nie tak davno prisli nove riadiace jednotky MRD1/MRG1 a teraz ide znova nova generacia. V podstate uz mensi problem vyrobili napr. Bmw len aktualizaciami softverov na starsich jednotkach kedy to riesili cez bootloader, ktory nedovolil napr. pracu tunera cez OBD a jednotky mali po pokusoch dost velky problem, museli vracat bootloader cez softvery co sa pouzivaju v podstate fabricky inak mrtve jednotky. Chiptuning kde mimo mna ja sa tomu vobec nevenujem ale tieto nove systemy okrem toho, ze preveria cely pocitac a hlavicu ktory sa pripoji na server od vrchu po spodok tak reportuju resp. budu reportovat cele auto naspat do systemu, akykolvek zasah do auta, ktory nie je oficialny by mal byt vycitany a automobilka o nom bude vediet nie len co sa motora tyka ale vsetkeho komplet cize aj ked niekto dolozi novu funkciu do multimedii hned bude vediet, ze je tam nacierno aj ked niekto niekde mimo autorizaku dostal zaplatene aby to povolil cize hackol system. To je napr jedna z veci kedy bude online silne si myslim, toto bude kapat jedna radost. Ono uz v podstate davno su reportovane veci po diagnostike naspat do fabriky ona vie, ze do motorovej rj boli robene zasahy a vykon prekracuje dane medze, ktore tam maju byt. Jednotky kadejako uchovavaju tie informacie a diagnostika tieto data posiela ako reporty z diagnostiky naspat do fabrik.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Myslím že v súčasnosti každý kto sa v diagnostike pohybuje zvažuje ako ďalej.Nejakú dobu sa ešte bude dať uživiť obsluhou staršej generácie kde nič nie ja viazané a podmieńované brať do tohoto biznisu ďalšieho hráča alebo dokonca byť na ňom závislý.Ale čas tu je vlak hravo ujde.Stále je tu jeden aspekt ktorý donúti skôr neskôr každého zvážiť či chce byť príjmove dole alebo hore,pretože vždy bude problematická ochota majiteľov starých a starších vozidiel platiť vyžšie ceny ktoré by zodpovedali technickému aj vzdelanostnému vybaveniu kvalitného diagnostika.Ťažko posúdiť pre koho je štastím a pre koho neštastím že SVK je na tomto poli nesmierna bieda,ale myslieť na zajtrajšok je už najvyžší čas.A on line nie je spása,je to iba časť ktorá sa bude používať v záveroch opráv na prispôsobenie,kodovania prác zo softami a pod.Hladanie porúch samotných až po koncového pachateľa budú aj on lajňaci behať za top diagnostikmi.A to je tak už dnes,čiže úplná spása v tom nebude,ale bude nevyhnutná koncovka.Ja už svoju cestu vybratú mám,žiaľ asi sa nevyhnem nutnosti spolupracovať z ďalším majstrom. Takže buď nájde on mňa,alebo ja jeho,ale vidím to ako nevyhnutnosť do budúcnosti.Práve nadšenie to vo mne nevyvoláva,kedže ľudia s ktorými by som spolupracoval okamžite a z nadšením sú stovky km ďaleko.Ale kto hľadá nájde,starý systém sa čo chvíľa ocitne vo sfére živorenia
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Spasa v tom nie je, v podstate to neprinasa nove funkcie ale berie zo starych. Urcite funkcie diagnostiky su uz davnejsie podmienene online pristupom. Zase si treba povedat, kolko ludi co pouziva diagnostiku pouzivalo tieto funkcie diagnostiky ked bolo vsetko plne offline. Kolko ludi pouziva kadejake adaptacie po vymenach dielov, prisposobenia a podobne to uz je 15 rokov dozadu co sa to robi nie teraz. Ten prechod samotnych diagnostickych funkcii na online system je v zaciatku, niektory to spravia pre adaptacie, kodovanie, prisposobenia, iny napr. MB momentalne slubuje plny stop to znamena neprecita z toho auta diagnostika ani chybovych kod, ak nejaka diagnostika precita chybovy kod teda mimo oficialnej nebude vediet co s nim dalej, "lacne" hracky mozu skoncit hardverovo nejaka multidiagnostika nebude vediet pracovat cez IP protokolom. Ak som doteraz pouzival cinsku delphi na precitanie chyboveho kodu a polozia mi pred oci plny online system s desiatimi podskupinami s ktorymi treba pracovat, dvomi pocitacmi, serverom, ktore tiez maju byt nejako hadverovo silne, a bude mi to treba cele nakonfigurovat, nepretrzite updatovat tak mi bude treba este aj IT technika k tomu ak neviem sam :)

Tak trosku od veci sa tu objavovalo naco je dobra EU. Ja byvam momentalne v state, ktory je clenom EU a chcem pracovat s Mercedesom a chcem si od nich zakupit urcity softver a pristup za celkom zaujimavu cenu a poplatky. Lenze tento pristup a softver je dostupny iba v clenskych statoch europskej unie, mimo unie to neexistuje nie je k dispozicii ani pre svajciarsko. Takze ma celkom tesi, ze takato unia existuje :) Ak niekoho napadne, ze clovek mimo EU ma kamarata v EU a ten to prenho zakupi tak to nefunguje, system si presne najde odkial prichadza pripojenie a ho zrusi v momente.

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 52 neregistrovaných