Diagnostika príčiny trasenia brzd

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Diagnostika príčiny trasenia brzd

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Množia sa dotazy na príčinu trasenia pri brzdení.Po výmene kotúča a platničiek sa trasenie po čase vráti.Laboruje sa z kvalitnejšími dielmi,znova a znova sa závada vracia. Vždy keď riešim niečo podobné tak jedna z prvých vecí ktorú skontrolujem je celková vôla,výkmit kotúča ktorý dovolí uloženie náboja v ložisku.Celé meranie trvá cca 10 sekund a dáva jasné odpovede.
Má to dve ľahko splniteľné podmienky...
1,..urobiť meranie po jazde keď je náboj teplý a teda z max.vôlou na ložisku
2.. zaskrutkovať späť kolové skrutky vypodložené aby bol garantovaný bezvôlový spoj náboj-kotúč (viď 1 foto)

Indikátor (rozsah 0,001mm) opretý na stred činnej plochy kotúča.Úchylka pri značnej sile na kotúč dnu a von meraného Megana na obrázku bola PP koleso 10 jedn...tj 0,01mm
u LP kola ale už 0,06mm čo je veľa a časom spôsobí presne popisovanú závadu.Kmitaním kotúča sa tento po čase vydrie od platničiek nesúrodo,a tak vlastne vyrobí na ploche vlnovec z jasným dôsledkom.
Nedoporučujem sa spoliehať na argument že ložisko nehučí.Táto skúška je tak jednoduchá a blesková že by mala byť súčasťou každej rutinnej opravy čohokoľvek na brzdách.
[img]http://img703.imageshack.us/img703/3580/nissan350014.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us

[img]http://img585.imageshack.us/img585/4655/nissan350017.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us
misokgb4
Príspevky: 343
Dátum registrácie: 06.07.2010 23:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa misokgb4 »

Treba spomenut, ze takymto meranim vid foto zistis, ci je krivy kotuc/lozisko. Az ked zlozis kotuc a meras odchylku na ploche loziska, na ktoru dosada kotuc vies zistit ci je to ozaj lozisko. Moze to triast aj zlou montazou kotucu - slabo ocistena dosadacia plocha kotuca na naboj...
M54B30
Príspevky: 49
Dátum registrácie: 04.02.2010 17:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa M54B30 »

doporucujem zmenit nazov temy..

pred kliknutim na temu som ocakaval nejaku "perlu" :d :D

no realita je taka, ze prispevok ma celkom hodnotu :28b7:
matejno
Príspevky: 112
Dátum registrácie: 04.08.2009 19:42
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa matejno »

A tak isto aj zlý stav piestikov . Veľa ľudí pri výmene platničiek zabúda skontrolovať funkčnosť a stav brzdových piestikov.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ako sa to vezme.Toto meranie jednoznačne určuje vôlu ložiska,a nič iné ma v tejto chvíly nezaujíma..Ak totiž táto existuje,znamená to pohyb tandemu náboj-kotúč. Ak je dôvod (závada) trasenie,niet čo riešiť,je to vadné a v prvom kole ide výmena ložiska.Ak je ložisko bez vôle,vymieňa sa indikátor za páčkový na indikáciu pohybu a meria sa povrch kotúča počas otáčania a to už charakterizuje povrch a zvlnenie kotúča.
Ide tu o to,aby sa nemenili donekonečna kotúče a vyhadzovali nie malé peniaze pre neschopnosť mechanika urobiť max jednoduchý úkon.A čo ten neurobí ? vymení tandem kotúč - platničky
Naposledy upravil/-a mhlavaty v 07.05.2013 22:43, upravené celkom 1 krát.
santer9
Príspevky: 58
Dátum registrácie: 07.04.2008 19:18
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa santer9 »

dik za prispevok.... :2f93:
frogycek
Príspevky: 459
Dátum registrácie: 29.12.2006 08:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa frogycek »

ocenujem snahu aj popis, ale mozem sa opytat aky to ma vyznam sem davat? na to mame skolenia a podobne, na to sme servisy a bezny clovek na to stejne nema vybavenie ....
lucia.a.laco
Príspevky: 145
Dátum registrácie: 03.10.2010 16:50
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lucia.a.laco »

Osobne si myslím, že tu je to preto aby aj laik videl, čo a ako, aby nejaký pako ho neodrbal v servise.Tým nechcem nikoho uraziť!!! Bol som v nemenonovanom značkovom seate s tým, že potrebujem bubny nakoľko bolipod hranicou použitelnosti a traja mechoši operný o pult má vysmiali.že mám zobrať brúsku a lem zbrusiť.Ešte raz opakujem nechcem nikoho uraziť hlavne tých čo vedia a vážia si svoju prácu.Sorry za chyby cez telefón sa mi zle píše.
wilz
Príspevky: 3692
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

frogycek napísal:ocenujem snahu aj popis, ale mozem sa opytat aky to ma vyznam sem davat? na to mame skolenia a podobne, na to sme servisy a bezny clovek na to stejne nema vybavenie ....

Aké zvláštne vybavenie k tomu chceš mať ?
Jeden odchýlkomer a k nemu keď nie je originál, si aj svojpomocne zosmoliť nejaký držiak.
Jasné že každý doma nemá odchýlkomer, ale prečo ho nepoužívajú aj servisáci ?

A keď máte školenia, tak potom prečo tu píšu zúfalí ľudia s radou o pomoc, ktorým každých niekoľko mesiacov v servisoch menia kotúče ?
Ja som napríklad počas ujazdenia mnohostotisíc km nikdy nepotreboval meniť kotúč z dôvodu jeho vibrácií.

A myslím že treba pred p.Hlavatým zložiť klobúk, že takto polopatisticky popísal tento problém, tomu by už vari každý mohol porozumieť.
mustafaibrahim
Príspevky: 162
Dátum registrácie: 07.03.2012 07:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mustafaibrahim »

presne tak
nikto ta nenuti citat co sa ti nehodi
telku tiez prepnem ked ide telenovela a nenadavam na nu...
neber za to pravo druhemu dozvediet sa nieco zaujimave, a to co tu pise p.Hlavaty je pre mnohych zaujimave - aj konkretne tento problem pozna mnoho motoristov, ale takto pekne im to tu este nikto neobjasnil - za mna Dakujem p.Hlavaty a tesim sa na dalsie prispevky !
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Bez ohľadu či je ložisko lacné,nové alebo staré...zaujímavý je iba údaj,je to OK alebo nie.Ak je náboj bez vôle,niet čo sa mu ďalej venovať,treba sa sústrediť na kotúč.Kedže všetko na svete sa dá odmerať,problém sa musí dať objasniť.
krawa
Príspevky: 1086
Dátum registrácie: 13.10.2009 10:41
Bydlisko: LM
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa krawa »

no ale ked ti nove kotuce zacnu vzdy triast po par sto km tak je kus aj chyba vodica,lebo z novymi kotucmi treba velmi jemne zaobchadzat,brat takto jedny odpravil.aj na skatuli byval znazorneny brzdovy pedal a na nom pierko,cize jemne brzdit
A4 3.0Tdi 2013 180kw
vincenzo1
Príspevky: 94
Dátum registrácie: 20.07.2010 17:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vincenzo1 »

prepacte, ale dali by sa obnovit tie foto? uz su zrejme zmazane.
a este jedna vec, ak by sa merala zadzavost pri "studenom" naboji nenameralo by sa tam nic? ked autor uvadza pri teplom merat, teda pri max voli toho loziska.
dakujem
jancosko
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 30.06.2016 10:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jancosko »

pravdepodobne by to nebolo mozne
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Žiaľ to ozaj nie je možné

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: pm3 a 75 neregistrovaných