Diagnostika "online" alebo kontrola pouzivatela.

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Diagnostika "online" alebo kontrola pouzivatela.

Príspevok od používateľa xentry »

Ked prva lastovicka zacina robit skarede leto teda nebude funkcna ani diagnostika nie len akekolvek pokrocile funkcie. Oficialny pristup mal stale dost vyhod ako fabricka diagnostika bez neho ale tuto zacina koncit offline. Ono to nebude az take rychle u vsetkych lebo cele toto ani pre fabriky nie je jednoducho a zadarmo ale myslim, ze pride rychlejsie lebo ostatny sa tiez radi inspiruju :) Ako sa s tym vysporiadaju nezavisle diagnostiky ako napr. KTS a podobne neviem ale myslim, ze ich mozno nechaju tak lebo pre tieto typy novych modelov bude fabricka diag potrebna na detailne riesenie problemov.

Obrázok

Obrázok

Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

V prechode na on line je niečo pozitívne a niečo negatívne.Technika dospela do takého štádia zložitosti že inak to riešiť vlastne ani nešlo.Doslova iba pár jedincov možno % stíha vedomostne tie zmeny a komplikovanosť.Na problémy tejto techniky sa chytá ozaj smiešne málo ľudí,takže z toho pohľadu je to pochopiteľný krok.
Že má minca druhú stranu ktorou je citeľné zvýšenie náročnosti a teda zdraženie servisu,a ako bude majiteľmi akceptované,kritizované atd to ešte rozhodne čas. Z opačným krokom,keď výrobca uvolnil info sprístupnil údaje a doslova otvoril systém a to sa nesmierne oplatilo (VW group) a výrobca si trhol poriadny kus koláča,s tým skúsenosť máme. Toto je toho pravý opak,systém zatvára,informácie obmedzuje,diagnostiku navonok neotvára...to sa ešte ukáže či nebolo strelenie do vlastného kolena.Nie v tom zmysle že takto riešené on line bude mať technické problémy,ale v zmysle že zadarmo si neprdne nik.Dopad sa ešte iba ukáže.Dnes ľudí nik nejako extra neupozorňuje a výrobca ani nemá dôvod stavať svojho potenciálneho zákazníka pred premýšlanie o týchto veciach.Stačí keď budú platiť.V horizonte 5 rokov toto bude téma č 1 a otázky aké dnes na fóre pristávajú budú bezpredmetné.
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Pozitívne je, že to vyselektuje dielne. Pretože ak dielňa niečo potento, tak sa dá obrátiť na výrobcu aby si skontroloval komu vlastne dal prístup.
Ja vo firme mám prístup do linky na základe hesla a k tomu chipovú kartu. Oprávňuje ma to robiť zásahy,a zase technologa to oprávňuje dať mi po ušoch (finančne) ak niečo nebude podla firemných protokolov a zásad. lol
Ešte - autoservis má výhodu, že môže odmietnuť zákazníka ak sa na opravu necíti. Ja keď pri poruche nič nespravím dostanem po ušoch ak spravím niečo zle aj tak dostanem. Takže niet úniku.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Ono vw group nikdy oficialne neuvolnil pristupy k svojim technickym dokumentaciam, postupom, nikdy nedal zadarmo a hocikomu pristup na servery. To, ze to bolo na dajme tomu DVD nosicoch na instalaciu a sikovny ludia to hackli a spristupnili ci uz pod svojou verziou VCDS alebo inak, ze bolo mozne nainstalovat elsu a etku je druha vec. To, ze vcds ako nie fabricka diag je najznamejsie diagnosticke riesenie pre siroku verejnost je jedna vec, ze ju neposkytol Volkswagen je druha. Je plny internet oficialnej technickej dokumentacie pre mercedes, pre bmw, bmw ani netreba instalovat je priamo internetova stranka so vsetkym komplet.

Druha vec je komu bude ta online diagnostika spristupnena. Mercedes ma ponuku pre nezavisle servisy za slusny peniaz ale nie je kompletna ako pre autorizak, je napisane ak chces komplet plnu verziu, objednaj si Xentry Kit3 ale to je supa penez to si moze dovolit autorizak, Bmw tam je pristup velmi slusny a ku velmi vela veciam za slusny peniaz pre nezavisle dielne, u VW group som si zatial nevsimol ponuku ani na platenu diagnostiku mimo autorizovaneho servisu.

Ja touto oficialnou cestou ak bude nutne pojdem. Toho sa ale uz tyka aj to co spominal Oco13 ono to v podstate uz funguje davno, ze ak dielna robi zasah cez oficialnu diagnostiku je presne zaznamenane kto a kde a co robil, cize napr. vyresetujem servis oleja a ide to do datakarty auta na mercedes server aj ked to urobim v malickej garazi niekde je o tom zaznam, kto to robil a ked ho len vyresetujem ale nevymenim a nieco sa stane, je o tom oficialny zaznam, ze som to robil ja. Druha vec tohto systemu, je pristup ku garanciam, ktoru by v tomto pripade mal poskytovat aj nezavisly servis neviem ako to bude riesene s automobilkou.

Riesit to jednoducho pre buducnost bude potrebne.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ano oficiálne to VW nerobil,ale stačí že nerobil ani opatrenia proti a von sa dostalo úplne všetko až tak,že autorizák vedel často menej ako šikovný neautorizovaný.V čase keď nabehol emisný škandál a treba ísť na úpravu softu,tak predlhé mesiace nik nevedel čoho sa úpravy presne týkajú,čo konkrétne zmenili (dataine) ale vedeli to podaktorý neautorizovaný. Tá masová zhovievavosť sa v danej dobe VW oplatila až tak,že značka dodnes ťaží zo starej slávy.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Akonáhle sa za niečo platí a inak nie je dostupné,to u neautorizovaného okamžite znamená že sa musí v danej sfére stále pohybovať aby sa v nejakom časovom horizonte výdaje zapaltili a nešlo do straty.Tak ako kopec dielní nemohlo do KTS,tak kopec dielní nikdy nekúpy Texvik,a úplná väčšina dielní nepôjde na on line.Podčiarknuté koľko vozidiel ročne,aký prínos z toho systému musí byť ...a ak nie,je to strelenie do vlastného kolena.Dávno hovorím že je tu čas končiť z všeznačkovosťou ak sa má dotýkať hnacích agregátov.Ostáva riešiť to ostatné na aute
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Ale to platilo pre vsetkych aj napr. mercedes len druha vec je, ze to v tychto a blizkych koncinach nikto neriesil v takej miere ako VW. V inych koncinach po VW velmi nebrechne ani pes ked to tak mam povedat ale Bmw tam je rozobrate do posledneho detailu.

Ale toto nemalo byt ani o jednej znacke, mercedes je v prvom prispevku preto lebo je to tam da sa povedat jasne co sa chysta.

Ono ta oficialna cesta nie je vobec taka draha ako to vyzera a v podstate je spoplatnene iba konkretne diagnostikovane auto nie systemom, ze musim si predplatit nejaku aktivaciu na rok za 3000-5000 tisic. Ak za mesiac nebudem diagnostikovat ani jedno tak nezaplatim nic. Ide o to, ze clovek sa zaregistruje a samozrejme ma hlavicu, pocitac, dostane softver otazka je co si bude vyzadovat plne funkcny system, aky hardver, moze to byt nejaky server, nejaky ethernet switch atd. a kupi si tzv. kredit dajme tomu za 100vku, ja samozrejme na internete a zacne robit na aute, hodina prace stoji dajme tomu 9 kreditov hodina. 1 kredit = 1 euro. V jednoduchosti.

Ak viem, ze robim mesacne 50 aut po 5 hodin tak si samozrejme nebudem kupovat hodinove riesenie ale si zaplatim rovno cely rok za sumu, ktora je tym jednym mesiacom zaplatena.
Naposledy upravil/-a xentry v 09.05.2020 14:15, upravené celkom 1 krát.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Miestne podmienky sa rôznia,to nechcem riešiť.Či tak či onak,na konci plieska bič a to je to,čo skončí v peňaženke. Logicky to musí viesť k postupnému "odpísaniu" a kdesi v horizonte x je to vrátené.
Aj oficiálna aj neoficiálna cesta je veľmi drahá,nie že nie.Je jedno či off alebo on.Pretože hlupákovi organ je asi blbo zvolený nástroj ak nevie ani na píštalke z vrby. A to znamená...celý život v problematike a učiť a učiť a učiť.Nie deň nie týždeň a nie jeden rok...neustále až do nemlátom
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

To myslim, ze sa nejako automaticky rata s tym, ze kto ide do takehoto oficialneho riesenia, ide do toho s tym, ze mu je jasne o co tam kraca. Nikde nie je napisane, ze takato aj oficialna diagnostika si nevyzaduje dalsie meracie naradie, osciloskopy, vakuove testery, testery elektroniky atd. Mozem ja si aj zaplatit pomoc od fabriky ked clovek na linke mi povie posli mi merania z osciloskopu ako si vyzaduje diagnostika a ked ja mu to neviem poskytnut tak mozem rovno zlozit.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

mhlavaty napísal:Z opačným krokom,keď výrobca uvolnil info sprístupnil údaje a doslova otvoril systém a to sa nesmierne oplatilo (VW group) a výrobca si trhol poriadny kus koláča
mhlavaty napísal:Ano oficiálne to VW nerobil,ale stačí že nerobil ani opatrenia proti a von sa dostalo úplne všetko
Tak ako vlastne?

Ešte je tu tretia možnosť - že opatrenia robil, len neboli dostatočné na to, aby sa ich nepodarilo obísť.

Napr. v takej Amerike sa VW napriek svojej výnimočnej kvalite a bezkonkurenčne dostupnej diagnostike a servisnej dokumentácii nejako moc nepresadil...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je to nepodstatné a nikoho Colombovská úloha pátrať aká súhra vecí spôsobila to čo sprevádzalo Tdi rotačkovej a PD generácie že dosiahla tú úroveň dostupnosti.To je už raz historicky dané a inak nebude,terazky je to inak.Téma je o tom čo je terazky a hlavne čo bude.
Xentry ale diagnostika,či off či on,je iba jedna časť diagnostiky ako celku.Tam je odpoveď na výbavu,jedna aj druhá off aj on vyžaduje nesmierne veľa pomocného vybavenia,v tom je prakticky jedno či je on či off.Spústu prípadov nevedia samotný nemci poriešiť ani v súčinnosti z fabrikov !!! a nakoniec im to porieši čávo z čiech a pozerajú ako blbý.Tak za off ako za on sú ľudia,a platiť bude stále - ak dvaja robia to isté,nie je to isté !
V jednom sa nepochyben zhodneme ak hovoríme o diagnostike a jej výsledkoch.Prvé a najdôležitejšie je - obsluha.
Pre jednoduchšie pochopenie určite platí že či off či on line vyžaduje určité a nie práve malé vedomosti.V tom zrejme je (ak to platí) aj istá nádej že to predsa niečo pozitívne prinesie,pretože vyluxuje vyslovených diagnostických blbov.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Keď ťa niekto usvedčí z tárania bludov tak už je to zrazu nepodstatné. Smajlík si domysli...
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Ani o tom to nemalo byt, ze kto co vie a nevie. Ani v nemeckom autorizaku nemusi pracovat zazracny clovek a aj cesky clovek moze niekde zhoriet ako zapalka. Mne ked bude treba v buducnosti riesit auto a softver ma jednoducho odstavi este pred prvym krokom, alebo odstavi kazdeho "mimo" ze sa nedostanem ani k zakladnej info kde zacat, toto ma bude trapit. Lebo k vysledku sa clovek dopracuje cez merania aj tie merania treba zacat na zaklade niecoho a ked to nieco nebude mozne tak bude tazko.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

xentry...Asi hovoríme o tom istom iba v rôznych rečiach.Pochybujem žeby som nepochopil každé jedno slovo čo píšeš alebo naopak ty nepochopil čo píšem ja.
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Zaujimalo by ma kolko "profi" servisov tato vec vobec zaujima, kolky si nad tym budu lamat hlavu, ze sa nieco take bude diat :)

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných