Diagnostika motorových vozidiel - literatúra
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 196
- Dátum registrácie: 13.06.2010 17:44 Zdieľať na Facebook
Diagnostika motorových vozidiel - literatúra
Zdravím. Zaujíma ma automobilizmus a rád by som sa vzdelával v oblasti diagnostiky motorových vozidiel. Akú odbornú literatúru by ste odporúčali začiatočníkovi? Literatúru, ktorá perfektne opisuje diagnostiku motorových vozidiel, manažment motora a pod. Skúšam hľadať v kníhkupectvách, no rád by som prečítal názory, tipy od skúsených, odborníkov v tomto smere.
Ďakujem.
Ďakujem.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Aké máš základy ? Rozumieš konštrukcii (práci) motora ? Nakoľko si doma v elektrike ? Nakoľko ovládať základy programovania ? Nakoľko si doma vo fyzike,dynamike. Akú máš predstavu o diagnostike ? Pretože sa vetví na sériovú (OBD) a paralelnú a klasickú meraním inými spôsobmi.
Knihy ? Niekto by ju musel napísať.Knihy sa píšu,diagnostika sa rieši,ale Slovensko je v dobrých veciach čierna diera.
Možnosti sú,ale to aby sa učil nemecky,polsky,rusky.Materiálou je dostatok.Aj menžmenty.To je vlastne prvé čo musíš ovládať,laicky povedané by bolo potrebné vedieť - ako to fungujeKto je v menežmente kapitán,kto len desiatnik,kto komu prikazuje,a čo sa stane ak je chorý.Či ho niekto zastúpi,ako sa to prejaví atd.Výborné publikácie má Autodata viď ukážka
Ak študuješ konkrétne systémy,nájdeš u poliaka,oskenoval som ti názvy dvoch a dvoch kníh
Výborné publikácie vydal Bosch,vždy je to k jednému systému,napr vstrekovanie K-jetronic alebo meranie emisií a pod.
Ak chceš do paralelnej diagnostiky tak by si mal začať pri knihe Osciloskop v dielenskej praxi a popozerať hlavne ruské videá.
Cesta k tomu čo si (dľa mňa) hlboko mylne predstavuješ je nadstavba.Základ je byť dobrý mechanik a výborný elektrikár.A potom jedna nesmierne dlhá cesta.Ja som pozitívna energia,a pomôžem vždy ak môžem,ale mám obavu že si niečo hlboko podcenil,resp mal zlú predstavu o danej problematike.
A na podstatnú vec som aj zabudol...stojí to veľa,veľmi veľa peňazí a ešte viac času
Knihy ? Niekto by ju musel napísať.Knihy sa píšu,diagnostika sa rieši,ale Slovensko je v dobrých veciach čierna diera.
Možnosti sú,ale to aby sa učil nemecky,polsky,rusky.Materiálou je dostatok.Aj menžmenty.To je vlastne prvé čo musíš ovládať,laicky povedané by bolo potrebné vedieť - ako to fungujeKto je v menežmente kapitán,kto len desiatnik,kto komu prikazuje,a čo sa stane ak je chorý.Či ho niekto zastúpi,ako sa to prejaví atd.Výborné publikácie má Autodata viď ukážka
Ak študuješ konkrétne systémy,nájdeš u poliaka,oskenoval som ti názvy dvoch a dvoch kníh
Výborné publikácie vydal Bosch,vždy je to k jednému systému,napr vstrekovanie K-jetronic alebo meranie emisií a pod.
Ak chceš do paralelnej diagnostiky tak by si mal začať pri knihe Osciloskop v dielenskej praxi a popozerať hlavne ruské videá.
Cesta k tomu čo si (dľa mňa) hlboko mylne predstavuješ je nadstavba.Základ je byť dobrý mechanik a výborný elektrikár.A potom jedna nesmierne dlhá cesta.Ja som pozitívna energia,a pomôžem vždy ak môžem,ale mám obavu že si niečo hlboko podcenil,resp mal zlú predstavu o danej problematike.
A na podstatnú vec som aj zabudol...stojí to veľa,veľmi veľa peňazí a ešte viac času
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
Džordži, je pripustny aj anglicky, nemecky, rusky alebo polsky jazyk ?
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
-
- Príspevky: 196
- Dátum registrácie: 13.06.2010 17:44 Zdieľať na Facebook
Základy z diagnostiky žiadne, nie som vyučený automechanik. Fyzika pre mňa nie je španielskou dedinou, zo spaľovacieho motora a jeho fungovania mám elementárne vedomosti, čo som preštudoval po internete. Preto najradšej by som začal od začiatkov.
Slovenský (a v podstate aj český) a maďarský jazyk ovládam na úrovni materinského jazyka, anglický jazyk na úrovni B2, nemecký jazyk skôr začiatočník.
Slovenský (a v podstate aj český) a maďarský jazyk ovládam na úrovni materinského jazyka, anglický jazyk na úrovni B2, nemecký jazyk skôr začiatočník.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
To nie sú ružové vyhliadky.Ono nie žeby to nešlo,ale z tejto úrovne si to viem predstaviť iba ako učenie popri niekom v dielni.
Dom nejde stavať bez základov.Cesta pri niekom je priama,je to ten najrýchlejší spôsob,jeho možnosť je závislá iba od ochoty učiteľa sa nechať spomaľovať.Je to obdoba ako keď má človek v dielni učňa,ibaže horšia v tom že učeň naberá ešte plus teoriu v škole.Ale aj tam je max 1 z 10 ktorý stojí za reč a aj z neho bude niečo viac než para z automechanického ...
Aj v češtine sú aj dnes možné dokonca on line školenia (slováci sa akurát vedia hádať) sú hoci aj šesť hodinové lekcie v ruštine.Lenže potrebujú už mať základy,inak to je ako mne litánia v latinčine.
Už som to napísal,rozum nie je zadarmo.To najlepšie z diagnostiky je k mání
Dom nejde stavať bez základov.Cesta pri niekom je priama,je to ten najrýchlejší spôsob,jeho možnosť je závislá iba od ochoty učiteľa sa nechať spomaľovať.Je to obdoba ako keď má človek v dielni učňa,ibaže horšia v tom že učeň naberá ešte plus teoriu v škole.Ale aj tam je max 1 z 10 ktorý stojí za reč a aj z neho bude niečo viac než para z automechanického ...
Aj v češtine sú aj dnes možné dokonca on line školenia (slováci sa akurát vedia hádať) sú hoci aj šesť hodinové lekcie v ruštine.Lenže potrebujú už mať základy,inak to je ako mne litánia v latinčine.
Už som to napísal,rozum nie je zadarmo.To najlepšie z diagnostiky je k mání
-
- Príspevky: 3427
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 196
- Dátum registrácie: 13.06.2010 17:44 Zdieľať na Facebook
To je jasné pán Hlavatý. Ani kurzy/certifikáty/školenia z finančného controllingu, IFRS štandardov v účtovníctve a audítorstve, ani byť expertom v oblasti finančných derivátov, fundamentálnej a technickej analýzy nie je zadarmo. Som vyštudovaný v tomto smere, nie v oblasti automobilov, strojného inžinierstva. Záujem však z mojej strany je veľký, aj keď je to iný smer. Som však toho názoru, že všetko je možné, ak človek chce.
Ďakujem za rady, tipy. Idem študovať
Ďakujem za rady, tipy. Idem študovať
-
- Príspevky: 1445
- Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17 Zdieľať na Facebook
Zakladna otazka, mas doma aspon multimeter, vies snim robit, merat odpor, voltaz, pripadne len prepipat kable, vies podla grafu urcit co ma mat pri akej teplote aky odpor, mas doma nejake ine vybavenie? diagnostika nieje pustit program na PC, musis poznat veliciny, jednotky, rozumiet el. schemam. Diagnostika je aj o vybaveni, je na prd ze ti PC ukaze teplotu, tlak alebo daco podobne ked to nemas ako realne nerakom overit,. Tymto smerom by som sa uberal teda ak tieto veci nemas davno zvladnute.
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
-
- Príspevky: 196
- Dátum registrácie: 13.06.2010 17:44 Zdieľať na Facebook
Zase chcem upresniť, že auto a stroje (napr. traktory) a ich opravy nie sú pre mňa novinkou.
Jašter, áno multimeter mám a rád využívam pri jednoduchej diagnostike, meraní odporov snímačov, čidiel, a či vôbec prechádza ním napätie alebo nie. Multimetrom som sám zdiagnostikoval panel dvojzónového nastavenia teploty v MB w124 (systém potenciometer). Mnohokrát topilo pravú stranu na MAX. Po diagnostike a vyčistení duoventilu som ho vylúčil, vybral panel premeral a zistil, že potenciometer už nefunguje správne. Za 5EUR som zohnal iný a odvtedy kúrenie O.K. Podľa preštudovaného systému žhavenia na MB w124 som zdiagnostikoval systém na mojom aute, otcovi na HTP som zdiagnostikoval chybnú zapaľovaciu cievku, atď. Strýkovi vybíjalo žhaviče na Pajere 2x komplet v priebehu roka a nefungoval ukazovateľ teploty chladiacej kvapaliny. Myslel si, že sa pokazil ukazovateľ. Po preštudovaní systému žhavenie na Pajere V20 a motore 4M40 som prišiel na to, že dĺžku žhavenia a žhavenie ovplyvňuje teplota chladiacej kvapaliny. Čidlo teploty chladiacej kvapaliny bolo dvojpólové a cez jeden pól mal dávať signál žhaviacemu relé. Čidlo bolo K.O. a žhaviče išli nad rámec svojich "síl". Po výmene čidla žhavenie OK, ukazovateľ teploty OK. Na veci idem logicky, najprv premýšľam, študujem až potom konám, nie pokus-omyl.
Jašter, áno multimeter mám a rád využívam pri jednoduchej diagnostike, meraní odporov snímačov, čidiel, a či vôbec prechádza ním napätie alebo nie. Multimetrom som sám zdiagnostikoval panel dvojzónového nastavenia teploty v MB w124 (systém potenciometer). Mnohokrát topilo pravú stranu na MAX. Po diagnostike a vyčistení duoventilu som ho vylúčil, vybral panel premeral a zistil, že potenciometer už nefunguje správne. Za 5EUR som zohnal iný a odvtedy kúrenie O.K. Podľa preštudovaného systému žhavenia na MB w124 som zdiagnostikoval systém na mojom aute, otcovi na HTP som zdiagnostikoval chybnú zapaľovaciu cievku, atď. Strýkovi vybíjalo žhaviče na Pajere 2x komplet v priebehu roka a nefungoval ukazovateľ teploty chladiacej kvapaliny. Myslel si, že sa pokazil ukazovateľ. Po preštudovaní systému žhavenie na Pajere V20 a motore 4M40 som prišiel na to, že dĺžku žhavenia a žhavenie ovplyvňuje teplota chladiacej kvapaliny. Čidlo teploty chladiacej kvapaliny bolo dvojpólové a cez jeden pól mal dávať signál žhaviacemu relé. Čidlo bolo K.O. a žhaviče išli nad rámec svojich "síl". Po výmene čidla žhavenie OK, ukazovateľ teploty OK. Na veci idem logicky, najprv premýšľam, študujem až potom konám, nie pokus-omyl.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 280
- Dátum registrácie: 21.04.2009 19:51 Zdieľať na Facebook
dolezite je ze chce a ze ma motivaciu cize ma ciel ako len taky co chce menit veci bez rozmyslu lebo mu to diagnostika z aliexpresu vypisala.
uz len zo zvedavosti je dobre vediet kto ke nad kym panom v menezmente motora a ako ktoru suciastku premerat. Je jasne ze ine to bude pri euro 2 a ine pri euro 6 norme ako to cele pracuje ale vediet vylucit meranim je lepsie ako badat
uz len zo zvedavosti je dobre vediet kto ke nad kym panom v menezmente motora a ako ktoru suciastku premerat. Je jasne ze ine to bude pri euro 2 a ine pri euro 6 norme ako to cele pracuje ale vediet vylucit meranim je lepsie ako badat
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
metamor...tie veci sú akési vedomostné puzzle.Presne tak je aj tu ťažký začiatok a od určitej úrovne tejto hry už každá nová informácia zapadne do sústavy.Každá nová informácia už zapadá do stále väčšieho množstva pootváraných šuflíčkov z nejasnostami.Čo je zlé je to že sa skracuje čas na oboznamovanie a už sa hlási niečo ďalšie.To sa dá stíhať ibe neustálim pohybom v problematike,inak vlak ubzinkne.Ako predstava toho že dnes začínať z nuly je dosť ťažko predstaviteľná,ak by v tom nepomáhala vonkajšia sila,spolupráca,školenia a prax,prax a znovu prax.Zažil som to stokrát,že všetci si mysleli že už "to" vedia.V momente keď ostali sami na problém,bolo všetko preč,nevedeli sa rozhodnúť,čo kde kedy,akoby zabudli všetko.Naopak ale platí,že čo veľmi potrápi to sa vie uložiť doslova natrvalo.Motivácia a tvrdohlavosť je nutná
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
mhlavaty,nemusí každý všetko ovládať na úrovni profesor
napr.mne by stačilo vysvetliť tých 20 veličin live data,čo ukazuje moja OBD čitačka chybových kodov...
Zatiaĺ som rozlúštil tieto:
teplota nasavaneho vzduchu IAT,napätie v sustave pri behu motora ,napätie na lambdach a teplotu chl.kvapaliny..
Ostatne je pre mňa španielska dedina..
napr.mne by stačilo vysvetliť tých 20 veličin live data,čo ukazuje moja OBD čitačka chybových kodov...
Zatiaĺ som rozlúštil tieto:
teplota nasavaneho vzduchu IAT,napätie v sustave pri behu motora ,napätie na lambdach a teplotu chl.kvapaliny..
Ostatne je pre mňa španielska dedina..
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných