1 028 243
inzerátov
Pridať inzerát

Diagnostika motora Dacia Duster 1,5 dci

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Dacia fórum
Odpovedať Nová téma
<12
Autor Správa
bodix
Založený: 25 marec 2014
Príspevky: 5
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 26.03.2014 09:35   
Nech mi je odpustené , naschvál som nepísal od začiatku všetko tak doplním.
Vstrekovanie Delphi
V záručnej dobe boli vymenené
vstrekovač 1,2 valca po cca najazdených 200 km
vstrekovač 3 valca po cca 1400 km
vstrekovač 2 valca po cca 2700 km
preprogramovanie riadiacej jednotky po cca 3400 km
Príznaky stále rovnaké a zostali.Počas jazdy pri 80km/h zaradený 5 stupeň sa rozsvieti žltá kontrolka žhavenia , po 0,5-2 min zhasne ,v letnom období málo , v zime často . Pri diagnostike v pamäti závad žiadne zápisy. Spravidla po polroku zostane kontrolka žhavičov trvale rozsvietená ._pred štartom sa rozsvieti , zhasne po štarte zostane trvalo svietiť - pri 4 diagnostikách opakovane chybové hlásenia DF 859 cyklus načítania kódov neprevedený , DF 060 vynechávanie zapaľovania valca 2 - diagnostika zn.servis Renault , P0170 vstrekovač prispôsobenie , P0266 výpadky spaľovania valec 2-diagnostika značkový servis Bosch .
Tlaky vo valcoch 1-29,5,2-30,3-26,5,4-31 po cca 3600 km
Pri 795 ot tlak v zásobníku 17,9 Mpa minimmálna hodnota,
Plniaci tlak 974 mbar minimálna hodnota ,
Pri vyšších otáčkach tlaky v poriadku
Osciloskopické meranie ešte nebolo
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1835)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 17139
Nabehané: 0 min
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 26.03.2014 13:22   
Toto je zaujímavý údaj.Tlaky vo valcoch 1-29,5,2-30,3-26,5,4-31 po cca 3600 km.
V poradí 1342 zapalovania (vstreku) idú po sebe najslabší a najsilnejší valec.To jednoznačne musí mať obrovský vplyv na korekčné dávky.V závislosti na nich logicky sa musia líšiť aj prepadové dávky,kedže otvorenie vstreku a prepadová dávka súvisia.Tento motor už má na problémy vlastne zarobené a do času nápravy základného technického stavu nemá zmysel diagnostikovať.Hodnoty budú proste rozhádzané,a iné byť nemôžu.
Do tlaku v lište sa nechcem vyjadrovať,treba overiť minimálny
Ale nepozdáva sa mi,na CR to bude nízke,u Hdi by pri tomto tlaku bol motor neštartovatený,resp RJ by nespustila vstrek.Proste treba overiť.To chce ozaj osciloskop,riadenie vstrekov je pomerne komplikované,do určitého bodu sa riadi vstrek tlakom,neskôr aj šírkou otvorenia a kombinovane,takže to klasická diagnostika nemá šancu cvrknúť nič múdre.
Nehovoriac že vstrek je viacnásobný tj pilotný a hlavný čo ešte viac veci zauzluje.
Citovať
r-service
Založený: 30 január 2007
Príspevky: 25
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 26.03.2014 15:02   
bodix napísal:
pre r-service

Diagnostiku robil Bosch servis , tento motor K9K 796 nemá DPF,ten prípravok na meranie prepadov nie je môj nápad , ale výsledky z neho zodpovedajú výsledkom profi zariadenia.
K tej tvojej "odbornej" rade kontroly vstreku žiarovkou sa radšej nevyjadrím,možno sa vyjadrí niekto odbornejší .Od teba ako odborníka by som čakal vyjadrenie k tým vzduchovým bublinám z prepadov . Ďakujem za odpovede .




No nazdar BOSCH servis sa asi krasne predviedol no ani sa necudujem taky servisny koncep a takto sa vyjadril no bud si si nechal urobyt len zakladne meranie el.systemov a riadenia motora inak by urcite isli hladat chybu alebo si to uz od nich neziadal neviem s akeho dovodu to je jedno jedina rada co ti viem dat najdi si nejaky kvalitny servis na zaklade overenych referencii nemusi to byt koncep ako bosch ktory si zaklada na dobrom mene a kvalite ak napises odkial si mozno ti poradim niekoho na skoleniach sa stretavame s celeho slovenska a uz poznam aj sikovnych ktori sa venuju diesel servisu a maju aj potrebne vybavenie a znalosti nemyslel som to zle ale uz mi niekedy zastava rozum co ako ludia robia a ako si opravuju auta su zrucnejsi a niektore veci vedia spravit aj sami ci uz aby usetrili alebo ich to bavi ale su urcite hranice kedy sa to uz doma neda bud pre vybavenie alebo pre znalosti kym nespravis potrebne merania tak to nezi cez forum to co si udal smeruje niekam ale takto sa to neda urcit ak chces popripade ti poslem taku malu prezentacku abi ta trochu pochopil viac a tu ziarovku neber doslova vazne tim zistis len ci ide signal a ci nie presne meranie charakteristiky je mozne len s osciloskopom skoda ze na slovensku je tak malo kvalitnych servisov ale je to tak a nik stym nespravi nic ide predca oprachy s pozdravom R-SERVICE
Citovať
r-service
Založený: 30 január 2007
Príspevky: 25
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 26.03.2014 17:48   
no tak nove skutocnosti no neva a myslen niekdo aj na mechanicku chybu? r-service
Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (412)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 15671
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 27.03.2014 15:18   
>> V záručnej dobe boli vymenené
>> vstrekovač 1,2 valca po cca najazdených 200 km
>> vstrekovač 3 valca po cca 1400 km
>> vstrekovač 2 valca po cca 2700 km
>> preprogramovanie riadiacej jednotky po cca 3400 km
>> Príznaky stále rovnaké a zostali.
>> Tlaky vo valcoch 1-29,5,2-30,3-26,5,4-31 po cca 3600 km




to su ale kvalitky tieto novodobe auticka, ze ? A tie fundovane servisy k tomu... to je neprekonatelna parada. Klobuk dole ze si sa do toho pustil a velmi ti drzim palec.

Tak ako Milan Hlavaty, aj ja som prudko spozornel po uvedeni skutocnosti ze absolutne novy surovy motor ma nameranu kompresiu 26 na jednom valci (vobec neriesme SRACKU ze kazdy valec ma inu kompresiu, to je des a hroza, ja ked som meral moje desatrocne auto s 3/4milionom kilometrov tak malo vsetko od 30 do 30.5 plus mozno si cital moj prispevok o bmw 325i ktore v teste Mobil1 olejov natocilo 1.6 miliona kilometrov a malo motor ako novy podla analyzy BMW chlapcov).

Konstruktivne : neverim tomu ze nove zelezo moze mat hentake nevyrovnane tlaky. V tej zlievarni to nedoseru az takto. Moj nazor je ze na tretom valci mas nejaku kravinu typu zlomena/prasknuta pruzinka na ventiloch a podobne. Nemas pred sebou chytenu hlavu motora lebo sa nestraca voda a nemas vodu v oleji a naopak (skontrolovane, hej?). Vsetci tu pruzinu a neuplne zavrety ventil jednoducho prehliadli ale vysvetlovalo by to aj slabe kompresie, aj "zlu pracu vstrekovacov" (ktore sa snazia obrovskymi korekciami dohnat "chybajucu kompresiu" co sa im vsak samozrejme nemoze podarit).

Chybne pracujuci vstrekovac nesposobi fyzicky zle kompresie... ako vidime vstreky nie su na vine, sam vidis ze boli v zaruke vymenene a vobec nic sa nezmenilo. Tak hadam nie su vadne dve sady rovnako.

Zaroven by to pasovalo aj s tym ze v pamati zavad nie je ziadna chyba (vstreky su v pohode, cerpadlo a railik je v pohode, jeho snimace nic divne nezaznamenaju, FAP je v pohode jeho snimace takisto nic zleho nevidia a napriek tomu vsetkemu proste motoru nieco chyba). Sorry teraz si uvedomujem ze FAP tam nemas, ale necham ten text bez editovania aby som vysvetlil moje rozmyslanie.

Problem : touto ideou nedokazem vysvetlit bubliny v prepadoch od vstrekov.

Sice velmi nerad ale ponizeme si dovolim protirecit Milanovi ze s kompresiami 26,5 by dieslovy motor nechytil lebo by riadiaca jednotka nepustila vstrek : o tejto informacii nie je ziadna spatna vazba, aspon teda ja HDI/DCI motory nepoznam a takto si to myslim. Objektivme vidime na tomto pripade ze motor s takou kompresiou proste pracuje a jazdi (dokonca jazdi 160km/h). Tlak v railiku sedi = commonrail cerpadlo ok, zasobnik pevny neprepusta, senzory v poriadku, vstrekovace nevykazuju skrat ani inu meratelnu vec (korekcne davky este nemame ziadne lebo motor sa zatial netoci), starter dosiahol pozadovane otacky podla palivovej mapy a baaaaaac ho tam uz ide nafta.

Osobne som uz zopar dieslovych motorov co mali kompresie sotva 20 videl a chodili. V zime tazsie startovali... lebo sa palivo tolko nezohrialo :) ale neboli to DCIčka, ako vravim DCI nepoznam.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1835)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 17139
Nabehané: 0 min
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 27.03.2014 18:16   
Lubko,nie je to asi jasne formulované,bolo myslené na tlak rajlu kde pod 200 bar nespustí vstrek.

Musí to byť doslova čítané jedným dychom.....nakoniec veď tu to je ...
Do tlaku v lište sa nechcem vyjadrovať,treba overiť minimálny
Ale nepozdáva sa mi,na CR to bude nízke,u Hdi by pri tomto tlaku bol motor neštartovatený,resp RJ by nespustila vstrek
Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (412)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 15671
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 28.03.2014 00:20   
>> Lubko,nie je to asi jasne formulované,bolo myslené na tlak rajlu kde pod 200 bar nespustí vstrek.


och samozrejme tlak v railiku je jedna z najkritickejsich udalosti na kazdom common-rail motore. Tlak v railiku a kompresie motora su velmi rozlicne veci.

Railik ne-railik, aj tak nevysvetluje divne kompresne tlaky vo valcoch.
Citovať
tomi24
Nová tvár - Trabanto (5)
Založený: 06 jún 2013
Príspevky: 582
Nabehané: 0 min
Bydlisko: NR
PríspevokZaslal: 28.03.2014 03:49   
mp3turbo:
Cau, poslal som ti SS ale nie je dorucena, chcel by som radu ohladom mojej alhambry, vraj si macher na tieto auta. ak mozes ozvy sa cez SS alebo mail. dakujem.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1835)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 17139
Nabehané: 0 min
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 28.03.2014 07:20   
mp3,ak nevysvetluje tak treba vysvetliť...malo by platiť ak nabehne takýto valec ktorý sa vzďaluje svojím kompresným tlakom tak urobíš nové meranie.Prskne sa olej do valca a merá znova.Tlak stúpne..vieš kde je problém.Ak nestúpne može ísť tlak vrchom.Aj na to je spôsob...zavedie sa tlakový vzduch z meraním poklesu.Často už toto spresní kam odchádza tlak,ale pri malom úniku nemusí byť jednoznačné.Je ešte aj presnejší a úplne spolahlivý a jednoznačný indikátor ale to už je môj patent.Teda nie môj ale tu to nik nepozná
Citovať
bodix
Založený: 25 marec 2014
Príspevky: 5
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 06.04.2014 07:51   
pre mhlavaty
poslal som súkromnú správu , neviem či bola doručená
Odpovedať Nová téma
<12

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Dacia fórum