1 049 285
inzerátov
Pridať inzerát

Diagnostika elektronických klapiek motora

   Obsah fóra Auto-moto fórum Diagnostika
Odpovedať Nová téma
Autor Správa
mhlavaty
Legenda - Ford T (1977)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18091
Nabehané: 3 mes 5 dní 16 hod
Bydlisko: Nové Zámky
Predmet: Diagnostika elektronických klapiek motora PríspevokZaslal: 15.01.2018 16:37   
Kedže je to na dennom poriadku a týka sa každého moderného motoru dokonca bez rozdielu benzín/nafta som si povedal že by stálo zato,stvoriť tester pre kontrolu elektronických klapiek.Sú všade,od benzinovej škrtiacej klapky,cez ovládače turbín až po servomotory vírivých klapiek a ovládače klapiek chladenia EGR.Výpočet je nekonečný.Jedna časť overovania je jednoduchá.Takmer všade je vcelku jednoduchý motorček ovládaný PWM signálom.Ten sa osciloskoom dá vyzliecť donaha za pár sekund.
Takto vyzerá mechanická časť po otvorení,červený krúžok je magnet na snímanie polohy

Problémom ostáva,testovanie hlásenia polohy,ktorá vlastne vo väčšine prípadov pácha zlo,nejde urobiť základné nastavenie,sporadicky hlási zlé polohy atd až nahodí chybovú hlášku,ktorá po opätovnom zapnutí kľúča okamžite nabehne znova.
Pre názornosť ako to vyzerá


Čiže,hladá sa spôsob testovania obvodu vo víčku.Má tri červeným označené cesty ktoré vedú do RJ motora.Onačenie majú GND,OUT1,PRW
Hladám v podstate elektronika ktorý pozná tieto obvody a je ochotný premýšlať ako ich overovať testerom. Ono také testery existujú,majú jedinú chybu...šialenú cenu.Takže v podstate hladám niekoho na spoluprácu,konzultácie,hladanie riešenia
Doplním pre predstavu čo sa rieši...
Citovať
robika19
Založený: 15 november 2009
Príspevky: 6
Nabehané: 4 hod 23 min
PríspevokZaslal: 16.01.2018 15:18   
Dobrý deň pán Hlavatý

Síce som len nahliadol do datasheetu k čipu, ale podľa môjho názoru by to tak isto malo byť overiteľné osciloskopom. Výstup OUT1 je programovateľný analógový takže zatvorenie klapky 0V, otvorenie pravdepodobne 5V, prípadne digitálny (PWM), kde strieda udáva pomer otvorenia klapky.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1977)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18091
Nabehané: 3 mes 5 dní 16 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 16.01.2018 16:10   
Len samotná overiteľnosť tam je,dnes som to pozeral oscilom na signovom výstupe.Audi má vírivé klapky na 5 pinov,dva sú výhradne motorček a spojenie je priamo RJ motora.Tri sú patria výlučne kontroléru,logicky napájanie,zem a signálový.V čom je problém ?
V tom že je nutné napichať viac kanálov oscila naraz,jeden motorček,jeden riadenie toho čipu a niečo čo dá info o otáčkách aby sa dala činnosť dať do súvisu z časovou osou.
lenže má to chybu,bol som sám,plyn je elektronický,pridať si otáčky neviem.Ďalšia vec je,že klapka má špecifické podmienky kedy sa hýbe,a to ja neviem zariadiť aby sa mi predviedlo v celom rozsahu pohybu.Vcelku to ale zase ide krásne pozrieť na diagnostike,kde je celý riadený obvod,ofset na dolnú polohu aj ofset na hornú polohu aj odchýlka riadenia atd.Problémom ostávajú tie klapky,ktoré nahadzujú sporadické chyby,vyžadovali by si ručné manuálne riadenie od jednej po druhú polohu.Klapky aj to maličké tiahielko z motorčeka na klapku sa vie neskutočne vydrať a vznikajú obrovské pohyby motorčeka a klapka pre velké vôle stojí.Ja tiež študujem ten obvod,ale žial nenašiel som presne ten (je tam 360 ACD typ M58401) ale od Melexisu 360 ACD sa dá nájsť dopodrobna ale nie presne môj typ.
Inak je to zaujímavo urobené,uhol motorčeka je značne väčší než uhol ktorý môže urobiť akonáhle sa dá hore tiahlo.teda klapka má uhol menší a zároveň to znamená,že motorček má pracovnú polohu inde,než je východzia kde zaparkuje,teda musí poznať presnú polohu kde mu pracovný uhol začína a kde končí.Po každom vypnutí zapalovania motorček otvára a zatvára klapky niekolko ráz,tj kalibruje si polohu aby vedel kde po zapnutí nabehnúť.Čiže tu je kdesi aj príčina toho ak sa bezdôvodne odopne konektor a klapka stratí pamäť,a za ten svet sa nenechá priviesť k rozumu.To je prípad tých všelijakých domácich laborácií keď sa "triafa" že čo keď,čo ale u Audi určite žiadne náhody neexistujú aby sa niečo samé umúdrilo.A pre tieto veci by bodlo a veľmi urýchlilo prácu keby celý priebeh šiel "prekrokovať" To síce aj teraz viem PWM -kom,ale bez spätnej väzby toho kontroléra senzora otočenia klapky
Citovať
robika19
Založený: 15 november 2009
Príspevky: 6
Nabehané: 4 hod 23 min
PríspevokZaslal: 16.01.2018 16:35   
Áno jasné chápem Vás.

Takéto niečo by Vám nepomohlo? http://www.ni.com/cs-cz/suppor.....-6001.html

Nie je síce lacné a ak to má byť čisté tak aj softvér k tomu niečo stojí, ale je to univerzálna a relatívne jednoducho programovateľná vec, kde si viete naprogramovať rutiny výstupu a zároveň merať signály.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1977)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18091
Nabehané: 3 mes 5 dní 16 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 16.01.2018 17:05   
Ešte skúsim na osemkanál natiahnuť priebehy celej komunikácie a to si preštudovať,možno to pôjde jednoduchšie.Ale vďaka za podnet,pre istotu si to preštudujem čo sa s tým dá,niekedy sa môže hodiť :)
V podstate klapky (diagnostika) u 3,0 Tdi je iba v tom blbá,že kým testerom zistím funkčnosť aj mimo auta hneď resp aj pri rozobratom motore alebo zo sacím potrubím na stole,tak klasicky bez testera je to drasticky komplikovanejšie.Auto musí byť pod batériou a pozapájané,väčšina ich je automat,to sú ďalšie komplikácie ktoré kradnú čas alebo dokonca ani neumožnia kým motor nie je zkompletovaný. Tomu sa potom hovorí robota ako keď se..e a maluje
Odpovedať Nová téma

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Diagnostika