Diagnostika Chrysler a Jeep - DRB III

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Diagnostika Chrysler a Jeep - DRB III

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Mal by som na kolegov otázku,s čím diagnostikujú Voyagera.Pokiaľ viem vlastní ho MP3Turbo a presne oň ide, 2,5 TD z rokov okolo 98 čiže bez CAN
Ako som vydedukoval tak na tieto bol úžívaný DRB III a dnes ho zrejme nahrádza WiTech ktorý virtuálne vie zastúpiť DRB 3
Možno mi bude vedieť naliať rozumu odrejgti,ale poteší ma každá skúsenosť a z čímkoľvek čo zvládne na solidnej úrovni merané hodnoty u motora,to je nosný problém
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

Milan, DRB III je platna od roku minus dvesto az absolutne rozhodne do roku 2008, kedy vlastne presli z modelu RG (stvrta generacia, 2001-2008) na ten novy "hranaty" tusim oznacovany RS ale to by som klamal. Proste to co bezi dodnes ako Lancia. Nemam priamu skusenost ale myslim si ze s DRB III dokazes zdiagnostikovat vsetko aj po roku 2008, pretoze ten motor co je tam - 2.8crd 120kW - je priamy naslednik povodnej 2.8cky 110kW ktora je priamo identicka s 2.5crd 105kW. Benzinove su 3.8i, 3.6i PentaStar a 3.3i tie nepoznam, ale kedze 3.3i a 3.8i su potomkovia 3.3i a 3.8i ktore v tychto autach boli uz od roku hadam 1970, tak si nedokazem predstavit ze by nebolo mozne diagnostikovat aj tieto verzie. DPFka boli aj na 2.8crd 110kW 2004-2009, aj na 2.8crd 120kW 2008+ cize to musi byt na DRB III.

Nastastie osobne skusenosti s diagnostikou nemam, lebo absolutne nebolo treba. Ved coby aj, zatial mame len 230.000km, takze neskonceny zabeh. Rocnik 2005, este mladucha.

NEmam 2.5TD (teda stvorhlavovy co bol aj v Scorpiach a Alfach 164) ktory sa robil 1995-2001, mam 2.5crd teda commonrail. Je to talianska potvora VM Motori motor rovnako ako boli tie stvorhlavove (NIKDY tam nebol ziadny Mercedes ako ludia trepu sprostosti po internete). Co ti viem povedat je ze commonrail cerpadlo je tam Bosch CP3.1, vstrekovace su Bosch a ked ma chytis pod krk aj cislo najdem - ja som tie nase este nevidel ani jedny lebo vonku neboli, vaha vzduchu je Bosch 0281002451, ABS/ESP a proste vsetko nakompletku je Bosch. Riadiacka EDC16.

Vstreky cisla :
15062036F / 810169 / 0 445110059 / 0 986 435 149, 05066 820AA / 5066 820AA / R0445110059, W0445110059 / 0445110059 / 0445 110 059, 0 445 110 059, 0445110059 / 0986435149 / 05066820AA, 5066820AA

mali by byt rovnake medzi 2.5crd 105kW a 2.8crd 110kW. Niektore zdroje pisu 104kW, neviem preco. DRBIII som osobne videl pripojene na moj voz v autorizovanom servise v Bratislave - robili jarne a jesenne akcie "za dve eura skontrolujeme auto" no tak nechod tam. Je tam vsetko co ku commonrailu patri, vyrovnavacie davky... asi styri obrazovky menu. Turba na 2.5crd tlacia 0.95baru pretlak pri 100% pedali v priebehu vsetkych otacok (samozrejme nie naspodu a nie navrchu), jedine na 3100rpm maju 1.05 baru. Nikdy nikde netlacia viac. Velkost toho turba si videl, porovnanie s WolksWagenom pripadne tymi prditkami co sa dnes robia je proste nemozna. Sam dobre vies kolko tlacia 2.0tdi na Skodovkach... Cerpadlo by som silno trepal, nejako sa mi sniva ze do 1300 barov.


Velmi dolezita poznamka : diagnostiku MOTOROVEJ CASTI mozes spravit ABSOLUTNE bez pristroja. Po takzvanom "tanci kľúča" ti priamo PRISTROJOVA DOSKA NAMIESTO NAJAZDENYCH KILOMETROV vypise kody vsetkych zaznamenanych chyb a este spravi aj Las Vegas demo mod :


https://www.youtube.com/watch?v=uv1hwKudUkI

https://www.youtube.com/watch?v=Uhk42VmM_RE

SoF oznami verziu softu v aute, my mame 7.4 a 7.5 (rocniky 2004, 2005, 2006).
E Code je zaciatok chybovych kodov, E End je samozrejme koniec, medzitym pojdu cisla Pxxxx, takze bud kameru alebo ceruzku/papier poruke.

Preco ma v tom videu taku padnutu rucicku neviem, avsak zjavne prislo k nejakej kalibracii alebo zresetovaniu toho modulu.

https://www.youtube.com/watch?v=_9OFudFfbLQ
https://www.youtube.com/watch?v=UIrfcIaTKEk
https://www.youtube.com/watch?v=EuMuyNjQlD4
https://www.youtube.com/watch?v=76p4InsZ1oM

to je vec, co ? A mali to uz v roku 1994... takuto v Ingoldstate nepripustia ani v roku 2086. Ze diagnostika za tisice eur !!!!


Zaver : kedze je tam vsetko Bosch, nedokazem si predstavit ze by to KOMPLET CELE neslo diagnostikovat aj starym dobrym KTSkom. Nemam vyskusane, ale proste nie je mozne ze to nepojde.

Merane hodnoty u motora by si mal byt schopny precitat prakticky cimkolvek, kedze toto je skutocny ODBII standard. Americky nefalsovany. Zajtra berem so sebou do garaze VCDS8.05 len tak zo srandy, ci nieco prdne. Inak mame len styri Voyagery v rodine, zachvilu atakuju milion kilometrov dohromady, bratov uz preskocil tristotisic...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Problémom sú práve merané hodnoty a do tejto chvíle žijem vo vedomí že ich "vie" robiť KTS-ka.Info o tom mám od človeka čo mu parkule na zahrade snáď stovka GV
Občas sa vyskytne problém keď sa všetko zatne ako mulica to by žiadalo vidieť tlaky,korekcie atd.Teraz bojujú z GV kde motor ide nádherne,ale po odstátí možno 15 min ide velmi dlhý štart,potom ide krásne.Vstreky sa robili,a odvtedy.Dovtedy boli štarty pekné,len spotreba vyžšia (vyjadrenie majiteľa)
Nie ročník som zadal blbo,toto sú všetko CR-ká tj to bude tá generácia do 2008
Lubo ďakujem ,popísal si toho toľko že to chce čas si to dopodrobna rozšifrovať,teraz som to len prebehol,takže sa budem k tomu vracať kým to neprežujem.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

No toľko ešte k celému.Za peniaze aj dom v Prahe.Ako som sa okolo toho troška poobzeral,tak ceny tých známych diagnostík mi padala sánka.KTS do dielne kde by vlastne denne nemala byť zapnutá aby na seba zarobila,sa neoplatí,to sa proste malej dielni v živote nezaplatí.Musel by som mať o tridsať menej

Cviro....skúsim čosi pozisťovať okolo Mopar-u,ten by cenove za to stál ak by grandov v meraných hodnotách zvládal na solidnej úrovni.

Jeden z ELM-ov má v rozpise ročníky GrV 2002-2004 ,neviem prečo iba tieto a neviem ako.ELM je diskotéková diagnostika,mám z nej hrôzu,nechce sa mi to ani za tých pár šušňov skúšať.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

No veď to,potrápiť sa inštaláciou a ešte to nemá byť k ničomu je hlavne veľa času minutého zbytočne.Ten DRB3 mám zato že by vyhovel na tie moje aktuálne potreby,takže budem zháňať info o tom.Ondrejgti ho spomína na svojej stránke ale len okrajove
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

DRB3 je urcite to co pouzival autorizovany servis, takze to bude original pripravok. VCDS si ani neskrtlo.


Milan, zlahka odbocim : ten clovek co ma vela GV na dvore, to je Chrysler Klinik ? Potrebujem zadne cierne dvere, komplet aj so sklom. Premnazamna aj z Polska ale to ti uz zrejme zavolam cez telefon.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

mp3turbo napísal:DRB3 je urcite to co pouzival autorizovany servis, takze to bude original pripravok. VCDS si ani neskrtlo.


Milan, zlahka odbocim : ten clovek co ma vela GV na dvore, to je Chrysler Klinik ? Potrebujem zadne cierne dvere, komplet aj so sklom. Premnazamna aj z Polska ale to ti uz zrejme zavolam cez telefon.
Nie je to Klinik.Ozve sa tu chlap koho sa Voyagery týkajú,iba má pracovné povinnosti v BA takže až po návrate sa tu ozve,on Ti určite dá odpoveď,príp ja mu to pripomeniem
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

cviro123 napísal:Ano DRB3 je oficialny nastroj aj DRB2 aj Starscan aj ostatne co su na zozname. DRB3 emulator je preneseny DRB3 do novsieho systemu witech teda do pocitaca lebo ako vidim DRB3 je na cartridge so softverom, ktory sa vklada do jednotky. Otazka je ci tie cartridge so softverom nie su obmedzene casovo teda akoby licencia na urcity cas a maju stopku.

Ano tie cartridge vidím predávať,ale viazanosť a veci okolo si musím zistiť.WiTech má DRB3 virtuálne
radusko351
Príspevky: 484
Dátum registrácie: 07.05.2012 21:32
Bydlisko: Nove Zamky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa radusko351 »

mp3turbo napísal:DRB3 je urcite to co pouzival autorizovany servis, takze to bude original pripravok. VCDS si ani neskrtlo.


Milan, zlahka odbocim : ten clovek co ma vela GV na dvore, to je Chrysler Klinik ? Potrebujem zadne cierne dvere, komplet aj so sklom. Premnazamna aj z Polska ale to ti uz zrejme zavolam cez telefon.
Pekný večer pani, na úvod sa chcem poďakovať za ochotu a váš čas
No a teraz k veci, ako už pán Hlavatý spomínal tak dlksiu dobu už spolu riešime otázku čím diagnostikovat Chrysler Voyager motori CRD keďže mesačné sa ich umna premele asi stovka a potreboval by som na tieto autá diagnostiku, do KTS moc nechcem investovať keďže ľudia by namna pozerali veľmi nepekne ak by som mal za kazde zastrcenie do obd konektora pýtať 30e proste KTS sa z tochto dovodu momentálne nevypláca bohu zial.
Zatiaľ sa kopu vecí zdarilo uspesne poriesit cez samo diagnostiku na pristrojvke a hľadaním zavad starou školou, len sem tam sa nájde ojidinelec ktorý sa zatne a nie a nie si pomôct. Momentálne takeho ojedinelca riešim ale jeho problém sem rozpisem až ráno lebo už nedovidim ani na klavesnicu.
A k tomu pánovi čo ma Chrysler klinik ti napíšem do SS.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

chlapi inak ked uz si pomahame tak uz si pomahame : tutok som nahral KOMPLETNY servisny manual na Vojágre, 2001-2008, je to nejakych 2300 stran :

https://uloz.to/!19ryGfQpk/chrysler-voy ... al-eng-pdf

je tam uplne vsetko, kazdy dotahovaci moment, kazda skrutka, kazdy tlak, diagnosticky postup. Cele v anglictine, bohuzial ine nemam. V najhorsom okopirovat co treba do googla a nechat si prelozit, s obrazkami a autom na zdvihaku pred sebou tomu clovek jednoducho porozumie.



Moje dvere : no nevidel som strom. Interier nalozeny nafukovacky az cez strop, ani v jednom vonkajsom zrkadle som tu svinu drevenu nemal. Na zrkadla cuvam cely zivot, trom stromom som sa uhol ale štrikoval som na takom priestore ze kamarat s C-Maxom mal co robit : stvrte drevo ma dalo direkt na stred. Vysklil som to lebo ten sviňúch bol este aj sikmy, takze som vobec nechytil naraznik [!] ale direkt na rozhranie dveri a okna na spodnej hrane okna.

Reku slak ta traf. Dvere su prevalene asi na rozmer dvoch pästí na sirku a zhruba jednej paste do hlbky, urcite sa to da vytiahnut ale chcem to vymenit cele nech sa s tym neserem. Lak je odlupnuty malicko, asi osem centimetrov krat pol centimetra. Predpokladam ze ked to budem tahat von tak opada zrejme dalsi. Hrdzave nie su ani milimeter. Zistil som ze zohnat cierne dvercia u nas v republike je nadludsky vykon a ked uz tak za take dukaty ze prosim co ste sa zblaznili, navyse od vrakarnika ktory uz hodil na Voyagera dalsie auto na strechu, cize asi podla toho to bude vyzerat. V Tirolsku boli vsetky karosarske diely, kazde dvere, blatnik, po 50,-eur kus a "top zustand", len doriti som to mal tisic kilometrov horedole a taky vylet sa mi nechcelo a ten bulo povedal ze on to nema ako poslat.


Allegro samozrejme poznam ale nepouzivam, doteraz som nemal potrebu. Nastastie. Najviac sa bojim toho ze mi dojdu dvere doskrabane, dobuchane, ze cestou prdne sklo. Autofra sama pise ze za taketo veci apriori nerucia, nedaju sa reklamovat a plne to chapem. Teraz mi usli jedny vo velmi dobrom stave za 225 zlatiek od tohoto predajcu : http://allegro.pl/show_user.php?uid=41667875

vlastne ked sa nad tym tak zamyslim tak aj obidve zadne lampy by sa mi zisli vymenit. Su prasknute, jedna ma vypadnuty plast v rozmere asi dvojeurovky.

Takze v principe hladam obidve zadne svetla komplet a komplet cierne kufrove dvere so sklom, ciernym zatmavenym. Som z Bratislavy, ale ked bude treba tak do Novych Zamkov si vylet spravim lahko :)


Este skusim silno pospekulovat s tou diagnostikou. Zakladny prieser je ze tie americke vseobecne nie su stavane na dieslove veci, inak cez jednoduche OBD II im chodi sialene vela veci napriec celym automobilovym spektrom.
radusko351
Príspevky: 484
Dátum registrácie: 07.05.2012 21:32
Bydlisko: Nove Zamky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa radusko351 »

Mp3turbo mas SS a tam kontakt na pána Chrysler Klinik
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

coz o to, ja na neho kontakt mam a da sa najst za tri sekundy googlom :) len ked vsetky dvere co ma su hrdzave alebo ine ako cierne.

Kuknem tie SS ktore normalne necitam :) a samozrejme ako hore zaznelo, je len otazka softu ci sa vie vysporiadat s diesel vecami. Isteze.
radusko351
Príspevky: 484
Dátum registrácie: 07.05.2012 21:32
Bydlisko: Nove Zamky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa radusko351 »

mp3turbo napísal:coz o to, ja na neho kontakt mam a da sa najst za tri sekundy googlom :) len ked vsetky dvere co ma su hrdzave alebo ine ako cierne.

Kuknem tie SS ktore normalne necitam :) a samozrejme ako hore zaznelo, je len otazka softu ci sa vie vysporiadat s diesel vecami. Isteze.
Pojdem dnes k nemu a pozriem ti tie dvere
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

cviro123 napísal:Je to otazku softveru, ktory je moze byt napr. napisany v jednom malom subore a v tom je napisana cela komunikacia s riadiacou jednotkou a v nom je definovane k comu je pristup a na kolko je pristup, je v nom definovany protokol ci to bude kline, can 125, can500, UDS Can125-800, Ethernet atd. Riadiaca jednotka moze byt teoreticky ta ista ale zmeni sa na komplet druh komunikacneho suboru a pre diagnosticku hlavicu to moze byt stopka na celej ciare. Je softver v ktorom ta komunikacia je napisana, ze vidi len chybovy kod a je softver kde som schopny upravit a prisposobit aj diagnosticky protokol. Je softver co povie, ze je chyba lambda sondy a meni sa sa lambda sonda :) a je softver a hlavica, ktory vojde s chybou do detailu procesora riadiacej jednotky.

Jednoducho povedane diagnostika nie je vtip. Nie je to len tak program a kabel a chybovy kod.

To len tak aby rec nestala :)



Spústu diagnostík nepoznám,preto to čo píšem odvodzujem od tých diagnostík čo poznám.Ja mám názor jemne odlišný v tom zmysle,že diagnostika je vo výrokoch nepresná a nedá sa jej doslovne veriť.Nie že by klamala,ale to čo vidí a na základe čoho vynesie určitý výrok,sú dôsledky.Ak súhla okolností a rôznych dejov a procesov spôsobuje kolaps činnosti lambdy,tak ju označí za vadnú.
Ale to je taký istý blud ako človeka čo nedýcha (hoci dobrovolne) vyhlásiť za mrtveho.To určitej miery sú niektoré deje zle diagnostikovateľné a mnoho diagnostík preto ani danú chybu nezavádza.Napr. najzákladnejšie čidlo je čidlo otáčok motora a predsa neprítomnosť jeho signálu nebýva vyhodnocovaná v registri chýb.Má to jednoduché vysvetlenie,chybový kód by nabehol po každom zapalovaní ešte pre samotným štartom,lebo---zapalovanie je spustené,ale motor sa netočí,čo je OK.Toto by sa okamžite zaznamenalo ako chyba čidla.
Platí ale vždy a všade,že cena predurčuje.Určite sa inak vysporiada zo spracovaním lacný ELM za tri eurá od čínana a inak diagnostika za ťažké tisíce kde je volná dostupnosť klonov a náhrad blízka alebo rovná nule.
Do diagnostiky musí vždy vstupovať aj ľudský faktor,pretože vzájomné kombinácie dvoch a viacerých závad dávajú astronomické čísla možností chýb a ich výrokov.Nehovoriac o tom,že už kategória auta (cenová) rozhodne o tom,čo bude v menežnente auta a nakoľko kontrolovateľné.A tak jeden motor si pohyb variability kontroluje priamo,iný vôbec,a ešte iný si aj pohyb zabezpečí elektronicky z plnou kontrolov.Nech je akokoľvek,vždy bude diagnostika iba takou kvalitnou,ako je rozum obsluhy.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Úprimne cviro,neviem sa vysomáriť čo si presne myslel.Jedno viem,celý proces riadenia motora sa spúšťa prítomnosťou signálu kluky.Samotná tretia (štartovacia) poloha ak sa nezakončí prečítaným signálom v RJ tak akoby sa ani nič neudialo.
Ak je signál prijatý ako zrozumitelný pre RJ tak tá počká na spresnujúci signál vačky a akonáhle je rozpoznané všetko,spúšťa sa práca RJ,sfunkčnia sa riadiace procesy
Ak by ešte nebol napr štarter zapojený,len by boli vydané príkazy na štart,neudialo by sa nič a RJ by nevyznačila chybový kód čidla kluky.

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 12 neregistrovaných