Dekarbonizácia motora

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

stano31
Príspevky: 97
Dátum registrácie: 19.06.2011 10:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stano31 »

no esteze sa tu objavila tato tema :2f93: , tiez som nad tou dekarbonizaciou rozmyslal lol , tak radsej to necham tak , kolega v praci si ju dal spravit na dieslovej toyote , za mesiac odpalene DPF , auto v nudzovom rezime :4012: , hlava v smutku...
lubos zimovcak
Príspevky: 3433
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

hjundai napísal:
xentry napísal:To je najparadnejsi humus toto cistit, mechanicky to cistit je co robit, aj na cistenie kanalov uz na hlave je masina, priamovstrekove benziny kvoli nim bola prisla na svet kde pod tlakom bombuje granule a nasledne ich vysava naspat pri zatvorenych ventiloch ale do motora nesmie nic.

Dajte si do googlu "Bmw walnut blaster"
- otázka je či sa vysaje naozaj všetko a do motora nespadne Nič, na topspeed.sk je jedna prezentácia slov. firmičky čo to robí ale vysávať to bežným vysávačom neviem? chcelo by to aspoň nejakú tenkú koncovku priamo k ventilu .. to miesto ventilu ktoré dosadá na hlave to je čisté? lebo predpokladám pri zatvorenom ventile sa to nemôže očistiť... no a nakoniec je to len očista ventilov a karbon je problém aj iných miest - piest....
pravda je že olej čo mením na suzuki priamy vstrek po 8000km je riadne čierny od sadzí, sviečky ale boli po 60 000km krásne čisté
Osobne NEVERIM, že sa dá skutočne vyčistiť do čista.

Videl som to na vlastne oči, pričom sa sanie zdalo čisté, bolo iba šťastím, že sadze boli zmäknute, lebo to čistil tuším aj benzínom.

Ak by som mal také sanie, aké ukazal M. HLAVATY, radsej kúpiť nové a NERISKOVAT.
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Obrázok

Pozor toto nie je po zazraku pri beziacom motore.

Ale po praci s takouto masinou napr.

Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

hjundai / - otázka je či sa vysaje naozaj všetko a do motora nespadne

Nie nespadne,ale treba robiť veci poriadne.Odsaje sa to čo odsať ide.Samozrejme že v "závetrí" sa nič nemusí dať do pohybu.Ale istí sa to hneď dvoma spôsobmi.Hrdlo sa ešte vyfúka pištolou z dlhým nátrubkom,to pri 8 atm je poriadmy rachot kde to vyhádže prakticky všetko.Ale- treba počítať z čiastočkami zaseknutými v medzikruží ventilových tanierikov kde by prvé nasávanie tieto vtiahlo do valca.Tieto sa odstaňujúpripojením tlakového vzduchu buď na sviečkový otvor alebo žhavičový.Ventil sa jemne pootvorí mechanicky,inak to nejde pretože točiť motorom nejde,on pri zavedení tlaku zaujme na danom pieste dolnú úvrať kolosálnou silov,ak by mal človek v ruke klúč na kluke poláme mu ruky.Proste,veci treba robiť a vedieť čo smieš a ako smieš.

Že ľudia sadnú na lep klamlivej reklame to už inak nebude,časť z nich príde na to že urobila hlúposť,ale to už inak v živote nebýva.Pýtať sa treba dopredu.Nikdy nie ale toho predajcu,treba sa pýtať uživateľov.

lubos ...nič neriskuješ,ale vždy je tam ale....ak nerobíš veci dôsledne,radšej nerobiť.Ak problému dáš šancu,tak sa vždy niečo naozaj stať môže.Ale čistenie je nutné,presnejšie je že nevyhnutné.Ďalej je to iba o človeku ktorý to robí dobre alebo lajdácky.Dnešná doba lajdáctvu praje,lebo v hre je aj časový aspekt.


xentry...je to o tom...vieš a si vybavený.Ak niečo chýba...netreba sa toho chytať.
stano31
Príspevky: 97
Dátum registrácie: 19.06.2011 10:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stano31 »

no uz ked sa to tu riesi , ze radsej ziadnu dekarbonizaciu ako vsade ponukaju nerobit , mate nejake uzitocne tipy ako nedostat motor do takeho extremu ako bolo na obrazkoch na zaciatku temy ? ako udrzat motor co najcistejsi , okrem toho co tu bolo spomenute ..nepodtacat v nizkych otackach.., aky mate nazor na bezne aditiva co sa pridavaju do benzinu nafty , co clovek bezne kupi na pumpe , atd.., ma to nejaky vyznam pridavat to do tankovania , vycisti to aspon nieco ?
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> pravda je že olej čo mením na suzuki priamy vstrek po 8000km je riadne čierny od sadzí, sviečky ale boli po 60 000km krásne čisté


lebo sviecky maju nieco spolocne s benzinom. Nepriamovstrekove motory nikdy nemali tento "zanasaci" problem lebo inym sposobom bol dopraveny benzin do spalovania.


videi o cisteni je dost,
https://www.youtube.com/watch?v=JVdq93A0_gQ
https://www.youtube.com/watch?v=fY8VjkRDJxA
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
lubos zimovcak
Príspevky: 3433
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

stano31 napísal:no uz ked sa to tu riesi , ze radsej ziadnu dekarbonizaciu ako vsade ponukaju nerobit , mate nejake uzitocne tipy ako nedostat motor do takeho extremu ako bolo na obrazkoch na zaciatku temy ? ako udrzat motor co najcistejsi , okrem toho co tu bolo spomenute ..nepodtacat v nizkych otackach.., aky mate nazor na bezne aditiva co sa pridavaju do benzinu nafty , co clovek bezne kupi na pumpe , atd.., ma to nejaky vyznam pridavat to do tankovania , vycisti to aspon nieco ?
Teraz už neviem, perfektná nafta bola tá bez repky, z omw, Max motion, tá jediná bola z AT, z arabskej ropy.

Dnes je všade rovnako mizerná, samozrejme, treba si aj pumpy vyberať. Lebo tie zdroje nafty sú všelijaké.
Zatiaľ tankujem výlučne na OMW, alebo Slovnafte.
Plus, dávam aditiva.
Ale, či to má význam, neviem, snáď áno. :3c90:
stano31
Príspevky: 97
Dátum registrácie: 19.06.2011 10:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stano31 »

no ja mam benzin , a teraz po novom co zacali predavat ten benzin s vyssim obsahom biozlozky lol , tak radsej tankujem premiovy , aj ked ani tam clovek nema moc istotu co to je zac , a uz nikto netusi odkial vlastne beru pumpari benzin aj naftu...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

stano31 napísal:no uz ked sa to tu riesi , ze radsej ziadnu dekarbonizaciu ako vsade ponukaju nerobit , mate nejake uzitocne tipy ako nedostat motor do takeho extremu ako bolo na obrazkoch na zaciatku temy ? ako udrzat motor co najcistejsi , okrem toho co tu bolo spomenute ..nepodtacat v nizkych otackach.., aky mate nazor na bezne aditiva co sa pridavaju do benzinu nafty , co clovek bezne kupi na pumpe , atd.., ma to nejaky vyznam pridavat to do tankovania , vycisti to aspon nieco ?

To je príliš otázok naraz,každá by vydalo na dizertačnú prácu.Musí to teda ostať v skratkách.
Nepodtáčať motor,hlavne akcelerácie z podotáčok sú kvantá sadzí.
Aditiva áno,ale aditív je veľa a teda sa aj tu vyskytuje situácia ako pri liekoch.Niečo lieči,niečo je hašlerka.
Rozlišovať čo je čistenie,a čo je udržovanie.Obdoba prania bielizne.Gate si tiež nik nečistí na 30 x vodou zo zrnkom prášku
Nič ale nenahradí mať prehlad o stave v akom sa nachádzame teraz a čo kedy sa očakáva podľa prebehu km.Vyžaduje si to prehlad ktorý o konkrétnom type má jedine ten kto sa na daný motor špecializuje a to ešte znalosti získava viac rokov kým sa štatisticky potvrdia určité procesy a teda sa stanú akýmsi platným zákonom pre daný motor.Takže toto jedno ostáva vo sfére želania.čo ovšem sa reálne dá,je robiť si v rozmedzí min úkonov ako sú rozvody výpisy parametrov.Vždy pred a vždy po väčšom zákroku.Teoreticky pokiaľ znalosti sú,sa dá motor neopravovať nikdy,prevádza sa niečo ako u človeka prevencia.To ale chce práve ten prehľad čo sa pri akých km v motore deje,čo sa blíži k hranici životnosti.Ale toto pri dnešnom svete keď sa nik nehoní za kvalitou ale celý svet za peniazmi asi aj zbytočne písať.
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

mhlavaty napísal:hjundai / - otázka je či sa vysaje naozaj všetko a do motora nespadne

Nie nespadne,ale treba robiť veci poriadne.Odsaje sa to čo odsať ide.Samozrejme že v "závetrí" sa nič nemusí dať do pohybu.Ale istí sa to hneď dvoma spôsobmi.Hrdlo sa ešte vyfúka pištolou z dlhým nátrubkom,to pri 8 atm je poriadmy rachot kde to vyhádže prakticky všetko.Ale- treba počítať z čiastočkami zaseknutými v medzikruží ventilových tanierikov kde by prvé nasávanie tieto vtiahlo do valca.Tieto sa odstaňujúpripojením tlakového vzduchu buď na sviečkový otvor alebo žhavičový.Ventil sa jemne pootvorí mechanicky,inak to nejde pretože točiť motorom nejde,on pri zavedení tlaku zaujme na danom pieste dolnú úvrať kolosálnou silov,ak by mal človek v ruke klúč na kluke poláme mu ruky.Proste,veci treba robiť a vedieť čo smieš a ako smieš.

Že ľudia sadnú na lep klamlivej reklame to už inak nebude,časť z nich príde na to že urobila hlúposť,ale to už inak v živote nebýva.Pýtať sa treba dopredu.Nikdy nie ale toho predajcu,treba sa pýtať uživateľov.

lubos ...nič neriskuješ,ale vždy je tam ale....ak nerobíš veci dôsledne,radšej nerobiť.Ak problému dáš šancu,tak sa vždy niečo naozaj stať môže.Ale čistenie je nutné,presnejšie je že nevyhnutné.Ďalej je to iba o človeku ktorý to robí dobre alebo lajdácky.Dnešná doba lajdáctvu praje,lebo v hre je aj časový aspekt.


xentry...je to o tom...vieš a si vybavený.Ak niečo chýba...netreba sa toho chytať.
- tak to už znie "profesionálne" a zase sme "doma" ako pri nástreku podvozku " kto to robí takto nejako" - pre motoristu adresy dielní.... predpokladám skoronikto, nieže v každom kraji aspoň jeden. Skoda je to námet na podnikanie.... to by sa snáď dalo aj mobilne - teda priamo u majiteľa ako som trošku šokovaný videl kanál mechanika z Anglicka ktorý jazdí po adresách s dodávkou a mení u majiteľov spojky. https://www.youtube.com/watch?v=jz7hbO8rlRA
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Adresa dielní,to tak skoro nebude.Z jednoduchého dôvodu,nepotrebujú reklamu.Ja som sa nie raz pýtal super mechanika či iného diagnostika...nezoberieš to ? a odpoveď - prosím ťa nikoho mi neposielaj ani nedávaj telefony.Je ťažko predstaviteľné aby špecialista na čokoľvek bol "k mání" na zavolanie tel čiže volný
Toto tak hneď inak nebude
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Adresa dielní,to tak skoro nebude
To len zrýchli výmenu spalovákov za elektriku. Otázka bude, či sa potom dokážu dielne preškoliť, alebo bude treba iné nové dielne.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
makrela
Príspevky: 2963
Dátum registrácie: 14.05.2010 17:09
Bydlisko: Ta Blava né
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa makrela »

To len zrýchli výmenu spalovákov za elektriku.


Tato ,a nie je to to isté?
Spalovák a elektrika?


https://fontech.startitup.sk/hrozive-vi ... nabijacke/
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Makrela o niečo iný typ servisu.
Myslel som to tak že majitel čo sa popáli a bude musieť svoje 5r auto zošrotovať - lebo neprejde EK a nenajde servis na opravu tak bude ovela náchylnejší ísť do elektriky. (kde sa zrejme popáli znova). U mechanika som videl autá (viacero) ktoré neprešli ani svojou prvou EK
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ešte pár rokov prejde,ale čas beží rýchle.Už dnes množstvo aut ktoré majú rok odmietajú prístup diagnostiky k RJ.Predpokladám že ľudia ani netušia o čom budú autá po r 2020 a o čom bude ich servis,hlavne keď skončí záruka

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: db69 a 61 neregistrovaných