Dekarbonizácia motora

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

lubos zimovcak
Príspevky: 3433
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Nie tak myslím, fap možno zachytí malinke čiastočky sadze, tie sa nalepia, ale veľké kúsky, "chrchle", sa zrejme nestihli "prilepiť", ale pod tlakom, lebo fap bol dobrý, bol to ten origo repasovany v servise, žiadne vymyvanie na dvore...

Tak teda, pod tým tlakom prosto vyšli tie kúsky von.

Lebo potom išiel motor normálne a ani necmudil, prosto, nič.

Len v tej chvíli, ako sme na štartovali, po tom čisteni sania, puf puf, čierne z výfuku a potom už opäť ok.
lubos zimovcak
Príspevky: 3433
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

oco13 napísal:Ľuboš ak mi to auto požičiaš, tak do 20t km bude také.Lebo 1100rpm a bác tam 5ku.
Neviem, čo ma na to väčší vplyv, či podtacanie, či kvalita nafty...
:4012:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pre mňa celkom nepredstaviteľné,aby cez niečo takéto preletelo čosi hoci velké 1 um.
Obrázok

samozrejme aj koncovka výfuku vyzerá takto
Obrázok

samozrejme pozeráme sa na stav kde je napr 250 -300 tis km a pri príležitosti čistenia

Ak má niečo vplyv priamo drakonický,je to podtáčanie.V jednom momente sú otvorené naraz sací aj výfukový ventil.Pokiaľ je uhlová rýchlosť motora malá,sú tie "prefuky" brutálne.No celkom pekne pomáhajú napr netesné mierky oleja,alebo akákoľvek netesnosť klukovej skrine,blbé odvetrania apod.
Kvalita nafty....mojim klientom občas odpovedám...tankujte si kde chcete,čo príde.Raz za 100 tis si dajte palivovú sústavu vyčistiť v by pass režime,a potom čo tankovanie štamperlík Vif.A nech tankujú bars aj v Rumunsku
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Este vlani alebo pred uz neviem,som sa nas..al a napisal do jednej firmy,tusim na FB,aj na roznych forach kde bola reklama dekarbonizacia bez rozobratia motora.Stvaril som sa ako laik.Otazocka odo mna-pane ako to cele funguje,nezaskodi motoru?Nie,v ziadnom pripade.Stvaril som sa ze mam zaujem,lebo boli lacni atd.Po par hodin som sa ich spytal kam sa dostane ten bordel,sajrajt?Do vyfuku pane.A cez co?No priamo do vyfuku.Vteda som sa uz riadne na..l,a povedal svoje,ze ten bordel ide priamio do valcov,potom katalizator,dpf atd. a hned nerobia srandu.No odtvtedy mam zablokovanu moznost komentaru.No preco asi????Dekarbonizacia sa zacina pri vybrati motoru,pokracuje pri rozobrani,cisteni,atd a nasledne pri montovani na jeho miesto.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Milan boli takéto problémy s karbonovanim aj keď ste mali 25 - 30 rokov?, či mám otvárať tie motory čo mám v traktorcekoch
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
lubos zimovcak
Príspevky: 3433
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Tak v Peugeotoch je koncovka výfuku poctivo začmudena... lol
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Najstarší diesel som mal Peugeota 504 D,ten mal 2,1 Indenor motor (dával sa aj do Volgy).Starý archaický komôrkový motor zo smiešnym výkonom.No potom časom prišla dodávka Mercedes 206D,tiež archaika malý výkon,motor 220 -ka komôrka.Tak môžeme ísť na x kusov Renaultov 19 D,Peugeotov 405 D alebo Citrusov BX.Všetko archaika,tam čistenie ako také si vôbec nepamätám žeby nejaké bolo.Motory nemali EGR,emisné normy asi Euro 0. Čistenie prišlo z Hdi,Tdi,Jtd zhruba v jednej dobe
Zabudol som Mercedes 115D teraz nemám istotu či som ho nemal skôr než P504


Ešte k tým metódam čistenia.Kto videl na jednej hromade len ten karbón,ktorý sa najprv vydoluje mechanicky z jednotlivých dielov by asi rýchlo pochopil že motor ak by to mal zožrať,je to nemožné.Je to množstvo ako vysypané kg cukru,akurát len čierne.
Ešte aj mechanicky to nejde ľahko.Už keď sa to vymýva po hrubom očistení tak stále je to dlhý boj,a to sa pomáha logicky kartáčom,štetcom a nakoniec tlak vapky. A tu truhlíci idú presviečať o svetobornosti.Možno...ale to musí byť nános utriteľný vreckovkou.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

lubos zimovcak napísal:Ak môžem poprosiť, z akého je to auta a koľko asi km??
Ja som mal po vyše 200.000km iba sliz, na 607 sa cistilo po cca 400.000, ale to bol iba zlomok z tohto zázraku...
:3c90:

Dík pekne
take nieco mal kamos este na octavii z roku 1999.1.9 tdi66Kw 320000km.poslednych 70000km jazdil styl 5km rano 5 km poobede z prace.motor siel normalne len nemal ten spravny tah.dokazal ho takto zasvinit za 2 roky.cize to bude tdi motor podla fotiek.commonraily take nieco nerobia.robia ale o 70 percent menej.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

mhlavaty napísal:Tak môžeme ísť na x kusov Renaultov 19 D,Peugeotov 405 D alebo Citrusov BX.Všetko archaika,tam čistenie ako také si vôbec nepamätám žeby nejaké bolo.Motory nemali EGR,emisné normy asi Euro 0.
Mám frantíka asi z R19ky, a prekvapivo Toyotu 1.8D z nejakých 90tych rokov. Tá nahradila dvojvalec z Multikary. No a teraz k nim pribudne Isuzu 1.7D.
K tomu čisteniu - ultrazvuk by to nezobral? samozrejme po demontáži.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
pepo64
Príspevky: 1034
Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepo64 »

oco13 napísal:Ľuboš ak mi to auto požičiaš, tak do 20t km bude také.Lebo 1100rpm a bác tam 5ku.
Čiže sám sebe potvrdzuješ že nevieš jazdiť, skús jazdiť okolo 2000-2100 rpm+radšej tam nechaj 3ku možno 4ku ako 5ku, a uvidíš že budeš mať aj lepšiu spotrebu ako keď to dusíš na 1100rpm.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Sám sebe potvrdzujem, že diesel s turbom proste nie je pre mňa. Teraz po oprave cestujem ako spolujazdec s manželkiným HDI a ten zvuk mi vadí už aj ako pasažierovi. lol Máme doma jednoduché "archaické" diesle a tie dokážu chodiť na 1500rpm. Celý život pre seba kupujem sporáky (benzín plyn) a ani jednému nevadilo podtáčanie. Ja si auto vyberám troška iným spôsobom ako majoritná časť obyvatelstva. lol Ja keď poviem, že musí mať klímu tak to znamená, že potrebujem elmg spojku z klimakompresora na čerpadlo do traktora.
Ale gazdinú som naučil - nesmie to klesať pod dvojku pri jazde (otáčkomer) :4012:
A napriek tomu, že ten francúz má dobrú výbavu, spotrebu aj všetko budem rád ak zmizne z dvora a nahradí ho nejaká fiatka s plynom. Už bol od toho na milimetre.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

To je najparadnejsi humus toto cistit, mechanicky to cistit je co robit, aj na cistenie kanalov uz na hlave je masina, priamovstrekove benziny kvoli nim bola prisla na svet kde pod tlakom bombuje granule a nasledne ich vysava naspat pri zatvorenych ventiloch ale do motora nesmie nic.

Dajte si do googlu "Bmw walnut blaster"
lubos zimovcak
Príspevky: 3433
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Oco, kurim v kozube a všimol som si, že podla druhu dreva a množstva prívodného vzduchu do spaľovacieho priestoru záleží aky bude ráno decht.

Drevo ma aj 2-3 roky, čiže je suché, ale iné množstvo dechtu je z duba, iné z buka, hrabu.

Čiže, záleží aj na nafte, jej kvalite, hlavne repka robí skazu, ako aj množstve vzduchu.

Čiže, nepodtacat, občas poriadne vyvetrať... :4012:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

xentry...blaster bude nutná výbava.Proces čistenia je vcelku dosť zložitý,chce kopec úkonov ktoré nie sú vždy úplne jednoduché a bez vybraných slov.Ide o spôsob ktorý by sa dal nazvať s podstate pieskovaním,len médium je iné,ale treba sa správať zhruba tak isto.Kto to robil vie čo je okolo toho.Kto nečistil tie osie hniezda z karbónu na stopke ventilu nevie ako vyzerá divá sviňa.Lebo asi tak vyzerá človek ktorý s tým pracuje.Ale...ide to a dá sa,tešiť sa na to určite nedá.Viac ma chytá zlosť ak u niektorých automatov je prakticky najväčší problém ako otočiť motorom,a potom pri demontáži napnuté káblovačky kde nerozopnete konektor kým neuvolníte zväzok.A zväzok neuvolníte kým.... ale to už robia automobilky schválne aby miesto 5 minút išla hodina kedže musíte urobiť miesto jednoduchého úkonu desať ďalších.
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

xentry napísal:To je najparadnejsi humus toto cistit, mechanicky to cistit je co robit, aj na cistenie kanalov uz na hlave je masina, priamovstrekove benziny kvoli nim bola prisla na svet kde pod tlakom bombuje granule a nasledne ich vysava naspat pri zatvorenych ventiloch ale do motora nesmie nic.

Dajte si do googlu "Bmw walnut blaster"
- otázka je či sa vysaje naozaj všetko a do motora nespadne Nič, na topspeed.sk je jedna prezentácia slov. firmičky čo to robí ale vysávať to bežným vysávačom neviem? chcelo by to aspoň nejakú tenkú koncovku priamo k ventilu .. to miesto ventilu ktoré dosadá na hlave to je čisté? lebo predpokladám pri zatvorenom ventile sa to nemôže očistiť... no a nakoniec je to len očista ventilov a karbon je problém aj iných miest - piest....
pravda je že olej čo mením na suzuki priamy vstrek po 8000km je riadne čierny od sadzí, sviečky ale boli po 60 000km krásne čisté

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: milok a 43 neregistrovaných