Dekarbonizácia motora
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 303
- Dátum registrácie: 07.06.2016 09:45 Zdieľať na Facebook
Dekarbonizácia motora
Zdravim vsetkych. Ma zmysel bez demontaze? Co si o tom myslite, alebo mate skusenost?
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Voda v koši je menší nezmysel.Nikdy by som ani motor ani jeho majiteľa takouto obludnou hovadinou nepodviedol.Je to ako keby mal niekto v hrdle na dva cm hnusu a nútili by ho piť aby sa to spláchlo do žalúdka a neskôr to vykadil.Nikdy nikdy nikdy...na YT beží síce mraky videí kde vás budú presvedčovať...ale o čom vás dnes ten priestor nevie presvedčiť ?! Držte sa vlastného rozumu
Ale nech pokojne niekto aj toto čistí sprejom do hrdla
ja to vyčistím tak ako sa vyčistiť má
Ale nech pokojne niekto aj toto čistí sprejom do hrdla
ja to vyčistím tak ako sa vyčistiť má
-
- Príspevky: 303
- Dátum registrácie: 07.06.2016 09:45 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Vie si niekto vôbec predstaviť ako proces prebieha ? Že všetok hnoj musí prejsť motorom,dostať sa do valca,prejsť spalovacím procesom a motor ho musí vypluť výfukom do katalizátora alebo DPF ? Že sa sračky vo valci splachujú čiastočne cez piestne krúžky až do olejovej náplne ? To ešte idete nad podobnou pichovinou premýšlať ?
Na to sa treba ozaj predávkovať Ivermektínom či čím sa to kone odčervujú.Až sem je schopný klesnúť jeden ľudský rozum ?!
Na to sa treba ozaj predávkovať Ivermektínom či čím sa to kone odčervujú.Až sem je schopný klesnúť jeden ľudský rozum ?!
-
- Príspevky: 303
- Dátum registrácie: 07.06.2016 09:45 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Aby sme boli v obraze.Väčšiu časť týchto čistení robí dielňa ako čosi pridružené k hlavnej práci.Čiže napr.rieši sa rozvod,vtedy sa automaticky človek pozrie do EGR a sania a už je to tam...samozrejme sa vyčistí celé sanie až po turbínu.
Tieto veci vždy prídu nie pre čistenie samotné,ale pre nejaký problém ktorý je samozrejme z istej miery aj zanesením príp. len tým. Pokiaľ je napr práca spojená (PD typicky) rozvod + hydrá,tak sú tieto čistenia robené bez započítania.Presne ako keď sú von vstrekovače pre pretesňovanie,tak sa nezapočítava že boli u nich dva cykle ultrazvuku (špičky).Že to truhlíci takto vedia predať je to ako operovanie hašlerkami...preto treba dve strany.Hajzlíka čo presvedčí o svetobornosti,a človeka čo za tú hlúposť zaplatí,keď lacnejšie by mal urobiť to 100%. Je to síce samozrejme spojené z demontážou dielu,ale videl by som aj to skôr ako pozitívum,pretože sa málokedy stane,že sa niečo nenájde čo inak unikne pozornosti.To sú často drobné veci,ale ak už príde na ne,vyžiadajú si takmer vždy velké náklady,pretože sa pomení pol motora kým na to prídu.
Ale...tu nech si každý zváži ako a prečo,je to jeho auto
truck123....takže otázka nestojí že sa čaká na taký stav...je to inak.Čaká sa na problém,inak priemerného slováka ani len nenapadne sa niečím podobným zaberať.Tých čo áno,je málo a majú svojich mechanikov a teda presne vediačo a kedy sa žiada.Tie úkony sú dopredu jasné,kedy čo bude.Ale inak,kým motor dýcha tak gazda tlačí.
Logicky ak gazda vidí že tu robia niečo svetoboné,ani len nič nerozoberajú a aké to má skvelé výsledky...no už ho majú.
Je to ako reklama na krémiky ako baba stratí vrásky.No jasne...18 žiadne nemá...nech to skúsia na mojej starej
Tieto veci vždy prídu nie pre čistenie samotné,ale pre nejaký problém ktorý je samozrejme z istej miery aj zanesením príp. len tým. Pokiaľ je napr práca spojená (PD typicky) rozvod + hydrá,tak sú tieto čistenia robené bez započítania.Presne ako keď sú von vstrekovače pre pretesňovanie,tak sa nezapočítava že boli u nich dva cykle ultrazvuku (špičky).Že to truhlíci takto vedia predať je to ako operovanie hašlerkami...preto treba dve strany.Hajzlíka čo presvedčí o svetobornosti,a človeka čo za tú hlúposť zaplatí,keď lacnejšie by mal urobiť to 100%. Je to síce samozrejme spojené z demontážou dielu,ale videl by som aj to skôr ako pozitívum,pretože sa málokedy stane,že sa niečo nenájde čo inak unikne pozornosti.To sú často drobné veci,ale ak už príde na ne,vyžiadajú si takmer vždy velké náklady,pretože sa pomení pol motora kým na to prídu.
Ale...tu nech si každý zváži ako a prečo,je to jeho auto
truck123....takže otázka nestojí že sa čaká na taký stav...je to inak.Čaká sa na problém,inak priemerného slováka ani len nenapadne sa niečím podobným zaberať.Tých čo áno,je málo a majú svojich mechanikov a teda presne vediačo a kedy sa žiada.Tie úkony sú dopredu jasné,kedy čo bude.Ale inak,kým motor dýcha tak gazda tlačí.
Logicky ak gazda vidí že tu robia niečo svetoboné,ani len nič nerozoberajú a aké to má skvelé výsledky...no už ho majú.
Je to ako reklama na krémiky ako baba stratí vrásky.No jasne...18 žiadne nemá...nech to skúsia na mojej starej
-
- Príspevky: 3432
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2272
- Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
Mimoriadne sa pripájam k Lubošovi, toto by aj mňa zaujímalo... Na storočnom BMW 330d s bohviekoľko kilometrami (na budíkoch 300, realita neznáma) sme išli zaslepiť EGR, ale po rozobratí sa ukázalo, že ho vlastne ani zaslepovať netreba, lebo je v podstate čisté. Jasne že nejaká špina tam bola, ale to bola ŠPINA a nie hentaká vrstva bordelu, to teda ani náhodou. A sanie vyzeralo rovnako. Nejaká vrstva usadenín, to vôbec, len bolo špinavé.
Naposledy upravil/-a jergusko v 20.03.2021 11:53, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 2272
- Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
Amen.mhlavaty napísal:
truck123....takže otázka nestojí že sa čaká na taký stav...je to inak.Čaká sa na problém,inak priemerného slováka ani len nenapadne sa niečím podobným zaberať.Tých čo áno,je málo a majú svojich mechanikov a teda presne vediačo a kedy sa žiada.Tie úkony sú dopredu jasné,kedy čo bude.Ale inak,kým motor dýcha tak gazda tlačí.
Logicky ak gazda vidí že tu robia niečo svetoboné,ani len nič nerozoberajú a aké to má skvelé výsledky...no už ho majú.
Je to ako reklama na krémiky ako baba stratí vrásky.No jasne...18 žiadne nemá...nech to skúsia na mojej starej
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Je to zo Sharana 1,9Tdi PD ...cca 350 tis km motor dovtedy len rozvody.No a práve tak sa stala chyba,pretože vačka bola zhoblovaná hydrá nulové a jazdilo sa kým to netrhalo.lubos zimovcak napísal:Ak môžem poprosiť, z akého je to auta a koľko asi km??
Ja som mal po vyše 200.000km iba sliz, na 607 sa cistilo po cca 400.000, ale to bol iba zlomok z tohto zázraku...
Dík pekne
Tu treba povedať že od určitého zanesenia keď už začnú prvé problémy z dýchaním motora to ide mimoriadne rýchlo,kedže to príkro zvýši dymivosť,logicky naloží kat a polka paliva ide na sadze.
Treba povedať že je to extrémny stav.Ale...mám snímky z Opláckeho sania a pod a sú to zväčša už karbonom zarastené znefunkčnené klapky a pod.Diesel je proste nutné čistiť,benzín je zákernejší ak s to typu týka,pretože produkuje povlaky v inom štýle.
Čo je nebezpečie tých všeliakých chémií čo dávajú motoru žrať za behu,je to,že sa odtrhne hrudka a ak ju privrie pod zatvárajúci sa ventil...je po motore,ventil nedovrie a dostane zospodu po papuli od piesta v HÚ.Množstvo ľudí čo zlým štýlom čistili sanie (tú časť v hlave) tak to zažili - kúsok spadnutý pod ventilom...a nejde pretočiť motor vždy ako má prejsť piest vrchom.
-
- Príspevky: 3432
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
Presne, toto, čo popisujes, sa stalo aj mechanikovi, keď čistil 2,2hdi...
Našťastie, bolo to zmaknute, neviem, čím to odstranoval, ale niekde v zákutiach ostala sadza.
Len to urobilo puf puf a kúsky veľké ako nechty išli do motora a zaujímavé, že ani fap to nezachytil, ale z výfuku dym, na par sekúnd, ako tuš čierny.
Našťastie, bolo to zmaknute, neviem, čím to odstranoval, ale niekde v zákutiach ostala sadza.
Len to urobilo puf puf a kúsky veľké ako nechty išli do motora a zaujímavé, že ani fap to nezachytil, ale z výfuku dym, na par sekúnd, ako tuš čierny.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Ideme za rámec témy,to že FAP nezachytil znamená že je poškodený,má mechanickú trhlinu a pod.Pokiaľ je 100% ný,je niečo podobné nemyslitelné. To je práve taká maličká zákernosť FAP-u či DPF-ka,že motor už (pre poruchu) produkuje brutálne sadze,napriek tomu niet dymu a rieši sa keď sa filter totál zatlčie,čo môže byť aj neskoro.
-
- Príspevky: 3432
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných