977 138
inzerátov
Pridať inzerát

Dacia Logan 1,5 dci - výmena chladiacej kvapaliny

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Dacia fórum
Odpovedať Nová téma
Autor Správa
stefanmartis
Založený: 09 január 2013
Príspevky: 13
Nabehané: 2 hod 2 min
Predmet: Dacia Logan 1,5 dci - výmena chladiacej kvapaliny PríspevokZaslal: 09.09.2018 11:49   
Zdravím, vie mi niekto dať postup, alebo nejaké video, pri výmene chladiacej kavapaliny dacia logan mcv 1,5 dci 2007? dakujem
Citovať
flyte
Nová tvár - Trabanto (19)
Založený: 29 január 2011
Príspevky: 554
Nabehané: 3 dní 20 hod 56 min
PríspevokZaslal: 09.09.2018 20:40   
Ako na kazdom inom aute. Odpojit spodnu hadicu z chladica, nechat vytiect vsetku vodu. Napojit hadicu naspat, naliat vodu, nechat povrcat nech sa to odvzdusni a doliat po rysku.

Predtym si samozrejme zistit kolko a akej chladiacej zmesi tam ide.
_________________
Citroen C5 II
Citroen Xsara
Ford Focus II
Citovať
mastik29
Obľúbený člen - Bawo (87)
Založený: 07 apríl 2010
Príspevky: 2003
Nabehané: 11 dní 21 hod 32 min
PríspevokZaslal: 09.09.2018 23:07   
flyte, nie vzdy to byva tak trivialne jednoduche...
Su auta, ktore maju napr. odvzdusnovacie sroby, ktore je potrebne povolit (aj v tomto pripade sa jeden nachadza na termostate), dalsie auta (napr. koncernove) bolo potrebne povolit a odtiahnut hadicu z natrubku aby sa odkryli odvzdusnovacie dierky atd...
Nie vsetky auta maju chladic umiestneni nizsie, nez je najnizsi bod chl. sustavy.
Citovať
CAMLS
Nová tvár - Trabanto (15)
Založený: 23 máj 2009
Príspevky: 243
Nabehané: 1 dní 17 hod 56 min
PríspevokZaslal: 10.09.2018 08:40   
flyte napísal:
Ako na kazdom inom aute. Odpojit spodnu hadicu z chladica, nechat vytiect vsetku vodu. Napojit hadicu naspat, naliat vodu, nechat povrcat nech sa to odvzdusni a doliat po rysku.

Predtym si samozrejme zistit kolko a akej chladiacej zmesi tam ide.


Spodnú hadicu netreba odpajat, väčšina chladičov má vypustaci srob... A tak isto býva vypustaci srob aj na bloku motora, ináč asi všetku nevypustis...aspon tak to je na mojom aute...

Napríklad tu je ho vydiet na mojom chladiči dole v strede

https://drive.google.com/file/d/1vZ63ZBodT-v6DgYcJsdpIm5PZ3YIXE3D/view?usp=drivesdk
_________________
LEGEND 295konikov 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 5W-50


Naposledy upravil CAMLS dňa 10.09.2018 08:54, celkom upravené 1 krát.
Citovať
mastik29
Obľúbený člen - Bawo (87)
Založený: 07 apríl 2010
Príspevky: 2003
Nabehané: 11 dní 21 hod 32 min
PríspevokZaslal: 10.09.2018 08:53   
To je fotka priamo chladica z dotazovaneho typu auta???
Lebo mam dojem, ze nie. Ak sa nemylim, tak ta Dacia ma horizontalny chladic a zisden vypustaci ventil tam nieje, ani na motore…
Neznamena, ze ked to tam niekto ma, ze tomu je tak vsade.
Bolo by fajn prispievat k veci, aby tu neboli mylne, zavadzajyce informacie…
Citovať
CAMLS
Nová tvár - Trabanto (15)
Založený: 23 máj 2009
Príspevky: 243
Nabehané: 1 dní 17 hod 56 min
PríspevokZaslal: 10.09.2018 09:04   
Písal som ze na mojom aute a v popise ho mám, je to honda....

Ano písal som tak všeobecnejsie ze ako to býva a tak som to mal na autách ....
_________________
LEGEND 295konikov 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 5W-50
Citovať
mastik29
Obľúbený člen - Bawo (87)
Založený: 07 apríl 2010
Príspevky: 2003
Nabehané: 11 dní 21 hod 32 min
PríspevokZaslal: 10.09.2018 09:17   
A tu je tema o Dacii 1.5 Dci, kde to tak neni.
To, ze to mas ty inak, nijak nepomoze zadavatelovi temy, iba ho uvadzas v omyl.
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (193)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 3336
Nabehané: 20 dní 15 hod 44 min
PríspevokZaslal: 10.09.2018 18:21   
mastik29 napísal:
To je fotka priamo chladica z dotazovaneho typu auta???
Lebo mam dojem, ze nie. Ak sa nemylim, tak ta Dacia ma horizontalny chladic a zisden vypustaci ventil tam nieje, ani na motore…
Neznamena, ze ked to tam niekto ma, ze tomu je tak vsade.
Bolo by fajn prispievat k veci, aby tu neboli mylne, zavadzajyce informacie…


Presne tak,

na autach vyrobenych po r.2002- 2006 nie je jednoduché vypustiť chladiacu sustavu, tak ako na starších autách

pretože aj keď otvorite najnižší bod /spodna hadica chladiča/ termostat ostava uzavretý a nespustí všetku vodu z motora a z radiatora kurenia..

Ďalšia vec je nebezpečenstvo zatečenia chl.kvapaliny na elektricke konektory !!!!

Odporučal by som , predtým ako budete čokolvek robiť z chl.sustavou,
nastaviť kurenie na MAX: počas chodu motora , aby ventil kurenia zostal otvorený aby mala kade stiecť voda z kurenia, potom vymontovať termostat, potom odpojiť spodnu hadicu od chladiča a nakoniec vybrať von vodnu pumpu,
ešte možete nejakou AKU-pumpou odsať zbytok chl.kvapaliny z chladiča cez odpojenú dolnú hadicu.

Nie je to také jednoduché ako spustiť chl.kvapalinu z VAZ 2101 alebo Š-1203 , či Moskvič 408 ..
Citovať
hjundai
Vážený člen - Gallardo (210)
Založený: 21 marec 2010
Príspevky: 1723
Nabehané: 7 dní 4 hod 15 min
PríspevokZaslal: 10.09.2018 18:44   
Minule som na toyotke podľa manuálu menil chladiačku - po uvolnení skrutky na bloku vytieklo skoro nič. Takže to nebude také "horúce" a ak niečo v systéme ostane po vypustení v najnižšom mieste systéme tak ostane. Ďalšiu výmenu urobím o kúsok skôr, moderné chladiace kvapaliny vydržia dlho. Podstatnejšie je správne odvzdušniť. A že je to rôzne podľa značky - dôležitejšie ako boj o každý ml starej náplne.
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (193)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 3336
Nabehané: 20 dní 15 hod 44 min
PríspevokZaslal: 10.09.2018 19:07   
Lenže ked vieš,že Tvoj motor obsahuje cca 10,5 litra chl.kvapaliny a odpojením spodnej hadice od chladiča nevytieklo ani 2 litre, tak niekde nastala chyba a treba zvoliť iny postup...
Citovať
wilz
VIP člen - Veyron (273)
Založený: 04 január 2008
Príspevky: 2886
Nabehané: 15 dní 23 hod 16 min
PríspevokZaslal: 11.09.2018 17:30   
hjundai napísal:
.... moderné chladiace kvapaliny vydržia dlho.

Pred nejakým rokom som čítal test asi 10 chladiacich kvapalín, dostupných na českom trhu a dosť som sa divil, ako niektoré dopadli zle. Ak si dobre pamätám u väčšiny z nich sa rýchlo strácali všetky pridané látky, v dôsledku toho klesalo pH, t.j. zvyšovala sa kyslosť kvapaliny, čo môže spôsobovať elektrochemickú koróziu v styku dvoch rôznych kovov v motore(napr. tesnenie hlavy - hlava motora).
Odpovedať Nová téma

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Dacia fórum