1 022 492
inzerátov
Pridať inzerát

Dacia Lodgy 1,5 dci

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Dacia fórum
Odpovedať Nová téma
<123>
Autor Správa
petro9999
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 27 marec 2011
Príspevky: 19
Nabehané: 1 dní 3 hod 9 min
PríspevokZaslal: 09.07.2014 16:51   
1.5 dci by som sa nebál... v Renault Kangoo 2009 - najazdených 330 000 km, olej menený po 15 000 km , motoricky žiadny problém, spojka memená po 320 000 prvýkrat. Spotreba v TP písaná 5,4 , reálne 6,20
Citovať
mastik29
Známa tvár - Feldo (66)
Založený: 07 apríl 2010
Príspevky: 1820
Nabehané: 10 dní 17 hod 10 min
PríspevokZaslal: 09.07.2014 18:46   
Zrovna nedavno nam pribudli na firme Dacie Logan MCV 1.5 dCi.
Ano, skuska. Cena je lakava, k tomu kufor so slusnym objemom.
K spotrebe sa vyjadrovat nechcem.
Kedze som to auto nejaku dobu viedol, tak nejake poznatky mam. Prvy dojem s interieru bol skvely. Za tu cenu proste bez vyhrad. No problem nastal pri plateni myta, cez okno. Len d3bil mohol dat ovladace okien tak blbo. Fajciari v tom aute budu nejaku dobu hodne nadavat... Dalsia vec bolo riadenie, volant. Ked som isiel po uzkej ceste a oproti nejake auto, tak som musel hooodne brzdit, lebo reakcie, spatna vazba je hodne zla, proste posilovac je tam na ...... Na dialnici tiez ziadna slava. Auto docela plave a je hodne citlive na bocny vietor. Uz aj ten aerodynamicky hluk od stieracov, co som dokonca mal dojem, ze auto zpomaluje, zrychluje v zavislosti od polohy stieraca. Taky detail... Preco ten pravy stierac ide iba do kolmej polohy a nie o kusok dalej tak ako to je ako u kazdeho ineho auta? Mi to pripada ako na aute s 80-tych rokov. A co ten klakson??? Kde by ste mysleli ze sa zapina? Volant??? Omyl. A taktiez bez kabinoveho filtra, takze vsetok bordel, kusky listia, prach vam bude casom behat von cez ventilacne mriezky vnutri auta.
Su to proste auta kompromisov, len nechapem, preco tak nelogickych, neergonomickych.
Ozaj, este k motoru... Celkom sa da, aj slusne odhlucneny je, ale nad 3000 ot/min vobec netaha. Vlastne, auto ma slusny zatah v rozmedzi otacok 2000-3000.
Avsak na druhej strane. Ma to 4 kolesa, celkom nizku spotrebu, celkom slusny interier a nizka obstaravacia cena, takze verim, ze urcite si najde hooodne spokojnych majitelov.
Citovať
cicmanec
Legenda - Ford T (929)
Založený: 15 október 2008
Príspevky: 25532
Nabehané: 3 mes 14 dní 8 hod
PríspevokZaslal: 09.07.2014 18:59   
Neergonomické umiestnenie ovládačov el. okien sa dá celkom jednoducho vysvetliť šetrením (príp. ešte snahou o blbuvzdornosť) - menej spínačov a hlavne káblovačiek do dverí (viď napr. aj Celizé/P301). De.bilné umiestnenie ovládania klaksónu je štandardné riešenie všetkých Renaultov...
_________________
Upozornenie: Moje príspevky môžu obsahovať iróniu, sarkazmus, cynizmus, nadávky a urážky. Ak s tým máte problém nečítajte ich!
Citovať
autickar21
Povedomá tvár - Favorito (23)
Založený: 12 máj 2008
Príspevky: 1595
Nabehané: 1 dní 13 hod 59 min
PríspevokZaslal: 09.07.2014 19:16   
Vec kompromisov... Mame v robote koktavice. Prva O2, teraz uz vydojena sumka so 190tis. km kde nic nefunguje, je na dozitie a nova, cochvila rocna koktavica. Trosku meksie sedacky, ale aj tak bez podritnika zo zahradnej stolicky sa neda cestovat. To som si uz zvykol na predchadzajucej skodovici. Prva jazda prijemny prkvapenim, tvrdsi podvozok, da sa aj ostrejsie pracovat s volantom, brzdy s lepsou odozvou na tlak nohy, ok. Hladam tempomat a oni ho tam zabudli dat, svine. Pricom je to stredna vybava, voci strasej generacii, kde bola len zakladna manualna klima a tempomat bol!!! Ok, nadavam este na crep na slovensku. na dialnici v rakusku sa menim s kolegom, sadam na sedadlo spolujazdca, vytahujem obcerstvenie - banan. Skotim, zabali do sacku hladam popolnik... Pretieram oci, kolegovi nic nehovorim, hladam, hladam a furt nic... Oslovim kolegu, hladame spolu a nic sme nensali... Ti ch*** nedali ani popolnik do toho crepa. Takze vybral som si penazenku a telefon z dveri auta, nasupoval som tam supu z banana, siaham automaticky po schranke v prostriedku palubovky na vrchu, magam, nic sa neotvaea, kuknem a nic tam nieje... Nervy, vyhadzujem bananovu supu pod nohy, dverny priestor vraciam do povodneho stavu... Takze takyto je asi trend. O 10 rokov budu kolesa k autu za priplatok, bo plechace nebudu v zaklade, tak isto aj volant a sedacky.
Citovať
mastik29
Známa tvár - Feldo (66)
Založený: 07 apríl 2010
Príspevky: 1820
Nabehané: 10 dní 17 hod 10 min
PríspevokZaslal: 09.07.2014 19:19   
U Renaultov mi prislo hodne blbe aj prepinanie tlmene/dialkove svetla. Chapem, ze je to o zvyku, ale preco take riesenie, ked to ide urobit "standardne" a podla mojho nazoru aj lepsie.
A k tym ovladacom okien. Kebyze sa daju aspon nejako intuitivne najst, lenze to by museli byt umiestnene vyssie, alebo niekde vedla sedacky a nie tak, ze clovek musi zalomit ruku a este tu sekundu odputat oci z cesty a uistit sa, ze je rukou na spravnom mieste.... Pride mi to, ako mat gombik na ovladanie palubaku na pristrojovke, alebo tlacitko vystraznych svetiel niekde za volantom ktore v podstate pocas jazdy je takmer nebezpecne zapnut.
Citovať
FUTURA 29
Povedomá tvár - Favorito (31)
Založený: 13 apríl 2009
Príspevky: 881
Nabehané: 12 dní 5 hod 37 min
Bydlisko: niekde na vychode
PríspevokZaslal: 09.07.2014 21:34   
A pozeral si daciu docker?Pre firmy ba priam stvoteny.
_________________
Aktualna stojovna: skoda superb,na vikendove vyblaznenie jeep g.ch. a babika RRsport 3,6.
Citovať
ondrejgti
Povedomá tvár - Favorito (22)
Založený: 02 február 2007
Príspevky: 416
Nabehané: 4 dní 14 hod 22 min
PríspevokZaslal: 09.07.2014 21:35   
mastik29 napísal:
...A taktiez bez kabinoveho filtra, takze vsetok bordel, kusky listia, prach vam bude casom behat von cez ventilacne mriezky vnutri auta...


Ale uz si sa zasnival prilis
http://www.faro.sk/catalog/fil.....amp;make=6
Citovať
cicmanec
Legenda - Ford T (929)
Založený: 15 október 2008
Príspevky: 25532
Nabehané: 3 mes 14 dní 8 hod
PríspevokZaslal: 10.07.2014 11:20   
Nie je táto téma náhodou o inom aute?
_________________
Upozornenie: Moje príspevky môžu obsahovať iróniu, sarkazmus, cynizmus, nadávky a urážky. Ak s tým máte problém nečítajte ich!
Citovať
carlosMT
Nová tvár - Trabanto (8)
Založený: 23 september 2007
Príspevky: 93
Nabehané: 3 dní 18 hod 31 min
Bydlisko: MT
PríspevokZaslal: 10.07.2014 14:19   
FUTURA 29 napísal:
A pozeral si daciu docker?Pre firmy ba priam stvoteny.

Ak nutne nepotrebuje posuvné dvere tak Lodgy je lepšia voľba. Dokker je zameraný viac úžitkovo a je to cítiť na komforte a odhlučnení.
_________________
Ford C-Max 1,8 TDCi,
ex. Fiat Panda 1.2, Ford Focus C-Max 1.6 TDCi 80kW, Peugeot 307 1.6 16v, Škoda Felícia 1.3 MPi
Citovať
srsen19
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 06 apríl 2013
Príspevky: 162
Nabehané: 18 hod 8 min
PríspevokZaslal: 10.07.2014 19:49   
akože skúsenosť nemám, ale viem, že idú všetky typy ako teplé rožky, takže ono niečo na tom bude:)
Citovať
lubos zimovcak
VIP člen - Veyron (290)
Založený: 19 november 2008
Príspevky: 3104
Nabehané: 11 dní 17 hod 29 min
PríspevokZaslal: 10.07.2014 21:13   
cicmanec napísal:
Neergonomické umiestnenie ovládačov el. okien sa dá celkom jednoducho vysvetliť šetrením (príp. ešte snahou o blbuvzdornosť) - menej spínačov a hlavne káblovačiek do dverí (viď napr. aj Celizé/P301). De.bilné umiestnenie ovládania klaksónu je štandardné riešenie všetkých Renaultov...


voľakedy to mali na stredovom tunely aj taký Nissan Primera, BMW 3, P 106, P 206, tuším aj iné japonské autá..., pričom to osobne považujem za 100 x lepšie riešenie ako v nejakom Mondeu, kde si človek musí vykrútiť ruku, aby capol na ten správny vypínač...
Citovať
cicmanec
Legenda - Ford T (929)
Založený: 15 október 2008
Príspevky: 25532
Nabehané: 3 mes 14 dní 8 hod
PríspevokZaslal: 10.07.2014 23:33   
Ktorá Primera to tak mala?
_________________
Upozornenie: Moje príspevky môžu obsahovať iróniu, sarkazmus, cynizmus, nadávky a urážky. Ak s tým máte problém nečítajte ich!
Citovať
hipisko
Povedomá tvár - Favorito (24)
Založený: 17 máj 2009
Príspevky: 1432
Nabehané: 7 dní 22 hod 48 min
Bydlisko: Alzbetin Dvor
PríspevokZaslal: 20.07.2014 22:04   
ja som tiez rozmyslal o lodgy 1,5dci, u mna by ale jedina ako tak schodna vybava bola ta najvyssia + par priplatkov a 1,6dci 79kw , hlavne koli 6 prevodom. Aj 1,2 tce ma len 5 prevodov.
Napriek tomu ,ze je toto auto uzke, tak dava podla mojho nazoru vacsi uzitok ako jeho malicko vacsi konkurenti, v druhej rade je miesta rovnako ako v grand scenicu s tym rozdielom, ze lodgy ma lavicu delenu na 1/2 a 2/3 a ine mpv maju 3 nezavisle sedadla. Avsak ti 3 nezavisle sedadla su vo vela veciach horsie, su prilis uzke a nepohodlne sa v nich sedi, v lavici sa mi sedelo lepsie. Tretia rada je u lodgy bezkonkurencna, ja so svojimi 196cm som si tam sadol a zmestil sa ako na vysku, tak na dlzku (spojil som si kolena!), aj ked sa nehadam, ze som bol uz v limite. Ale stredne dlhu cestu si tam viem predstavit ist (napr 400km).

Ale ak uz chces kupovat lodgy a neponahla ti to, tak pockaj nejaky rok, kym nepride facelift. U novych dacii (duster po FL, sandero, logan) sa uz objavil tempomat, ukazovatel vonkajsiej teploty, teraz je nejaka limitovana edicia loganu, alebo sandera, co ma dokonca automaticku klimu. Takze je vysoka sanca, ze tieto prvky bude mat lodgy po FL a ty budes nahnevany.
1,5dci 79kw bohate postacuje na toto auto, kedze ma 1337kg(7miestna verzia v najvyssiej vybave).....80kw motor sa montuje aj do aut, ktore maju 1700kg ako napr pezot 5008.
Pred kupou si pozri cennik v CZ, tam su dacie lacnejsie, hlavne tie vo vyssich vybavach.
Citovať
maceno
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 29 august 2006
Príspevky: 79
Nabehané: 10 hod 55 min
PríspevokZaslal: 01.11.2014 18:36   
sprosta otazka chlapi, a mozno ma zotrete z internetu do kanala, ale 1,5 dci je vhodna na velky najazd kilometrov?
chcem kupit nove, a planujem tak 100 000km rocne...
Citovať
Odpovedať Nová téma
<123>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Dacia fórum