CR dieslové agregáty vo VW - hodnotenie

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

tom2014
Príspevky: 111
Dátum registrácie: 16.01.2014 17:48
Zdieľať na Facebook

CR dieslové agregáty vo VW - hodnotenie

Príspevok od používateľa tom2014 »

Zdravím páni. Od dieslov PD sa vo VW prešlo na CR pred nejakými tuším 4 rokmi? (približne). Preto by ma zaujímalo nejaké zhodnotenie spoľahlivosti. Myslím si že po 4 rokoch by sa už mali prejaviť nejaké tie chybičky a nedostatky. Najmä by sa mohli vyjadriť mechanici, servisáci ktorým už prešlo rukami niekoľko CR agregátov od VW. Všeobecne áno sa hovorí že sú na tom lepšie ako PD ale pozrime sa na to z užívateľského hľadiska teda nie takto od stola ale rovno z autooprávarenských dielní a hál. Tak zhodnoťme životnosť vstrekov, dvojhmoty, súčinnosť CR agregátov s DPF a pod. Kašlime teraz na interiér, exteriér čisto len agregáty. Dik
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Zaťal si sekeru do tvrdého dreva lebo problematika je nesmierne obsiahla a ozaj je nutné sa držať výsostne technických argumentov.
PD..dľa mňa jeden nesmierne dobrý systém a vo svojej podstate úžasne dobrá myšlienka založená ne nesmierne jednoduchom spôsobe.Všetko sa odohráva a stojí a padá na súčiastke od ktorej sa odvodilo PD..tj čerpadlo tryska.
Geniálne a majúce jedinú slabinu ktorou je to,že kolosálne vysoký tlak treba vyrobiť tlakom na vstrekovač,čo konkrétne znamená niekoľko závažných problémov.Prvý ja časový.Treba v extrémnej dobe stihnúť vytvoriť obrovský tlak,čiže my ho permanetne nemáme vytvorený a začíname z jeho "výrobou" blízko dobu keď už je potrebný.Ten šialený rýchly nábeh si vyžiadal aby vačka ktorá ten tlak musí vytvoriť mala nesmierne strmý nábeh.A tu začína všetko čo spôsobuje vrásky.Viac faktorov.Prvý a najzávažnejší je mazanie.Mazanie v styku dvoch kovov kde je medzi nimi extrémny tlak a spôsob pohybu je klzavo trecí,tam nemá šancu sa udržať olejový film ako na iných miestach a tak vačky sú tiež extrémne namáhané v tom trení.To je krtitický bod celej fantastickej konštrukcie. Že ovládacia vačka je tiež namáhaná šialenými odpormi je jasné,ale tu sa podarilo výrobcovi viacerými atypickými vecami tú brutálnu námahu remeňa vyriešiť. To sú napr nekruhové ozubenia,príp ozubenie z nestejnými zubmi.Nekruhové ozubenie eliminule nerovnakým ťahom,a nestejné zuby tiež.Ale to iba na okraj,lebo to nie je známa vec.
Špecifická námaha na hrane možností mazania si vyžiadala aby olej dostal jednu úplne výnimočnú vlastnosť a preto je dodržanie normy tak kritické a výmeny tiež. Tento systém má ešte niekoľko potrieb na ktoré treba uzkostlivo dozerať. To je nastavenie a uloženie tohoto vstrekovača v samotnej hlave.Motory z nižším výkonom majú vstrekovač do hlavy dotlačený jedným mostíkom.Ten vytvára asymetrickú silu a preto je tak dôležité dodržovať pri každom povolení dotláčacej skrutky jej výmenu za novú.Ona je zatiahnutá silou na medzu sklzu,čo hovorí že skrutka ktorá ju raz dosiahne,musí preč.opätovné zatiahnutie na tento bod už možné nie je.Výkonnejšie varianty od 103 kW už majú dotláčanie z oboch strán vstrekovača,čo je super. Nutnosť pri akýchkolvek manipuláciach dodržať úzkostivo potrebné predpisy je kameňom úrazu a pôvodcom minimálne polovice problémov hrr chlapcov
Kedže aj tu vývoj žiadal (ekológia) ďalšie zlepšenia,tak musel premenou prejsť aj samotný vstrekovač,a jeho elektrika.Pôvodné elekromagnetické ovládanie nezvládalo požiadavky na čas a už vôbec nie potrebu viac násobných vstrekov.A tak prišiel nástup piezo elementov ktoré sú extrémne rýchle,ale na oplátku majú maličký pracovný zdvih iba 0,04mm čo je asi každému jasné že tým otvárať akýkoľvek ventil asi nepôjde.Problém je vyriešený násobičmi pohybu, niečím ako mini páčkami ktoré ten zdvih zväčšia.Ak si to všetko ovšem dosadíme do roviny reality a rozmerov, je to jeden malý zázrak a hlboko až po zem sa skláňam nad konštruktérom.Technika z ktorej cvrká do tangáčov každému kto vie o čo kráča. Že je systém postavený ako špičkový z každého merítka sa samozrejme odzrkadľuje aj v detailoch ktoré žiadajú aby aj obslužná technika bola perfektná a dokonalá.Toto je Achilova päta.Ešte sa dobre nezvládla technika Favorita a niekto bláhový pustí do takéhoto prostredia takúto techniku.Veď to aj patrične dopadlo,a stalo sa postrachom.Ale postrachom nie je technika.
CR..značne odlišný systém pracujúci s podobnými tlakmi,ale kludne si dovolím tvrdiť značne zložitejší.Jedno centrálne čerpadlo vytvorí tlak pre zásobník z ktorého si vstrekovače odoberú svoju potrebu.Ale tu začína zložitosť celého.Zmena tlaku ktorý je vyprodukovaný je nutné merať,vyhodnotiť a urobiť pomocou regulácie patričné zmeny.A naraz máme zopár vecí ako bludný kruh mechanikov,ktorý v hre na slepú babu hladajú či ...je nedostatok tlaku a teda zlé čerpadlo,alebo to čerpadlo je dobré ale samo nie je dobre zásobené nízkotlakovým okruhom,alebo obsahuje vzduch a ten mení úplne všetko,alebo je čerpadlo dobré a zle je odmeraný vytvorený tlak,alebo je aj dobre vytvorený ale regulátor nereguluje potrebné zmeny.Do toho už iba možnosť že tlak sa nevie pre vadu vstrekovača vytvoriť a pánové,chystajte si peňaženku.Tu začína ...asi,možno,skúsim,vemením atd
Treba ešte pridať pár drobností,ako systém nasávania,recyrkulácie a regenerácie filtra,teplota paliva atmosferický tlak,peripetie variabilných preplňovaní. Mal som učňov,a tak viem čo sa chlapci učia.To sa africký krovák na celom našom školstve môže jedine zabávať prípadne tresnúť v prvom rade ministra do hlavy nejakým kyjom.Tvrdo zaspatá krajina.
A tak je tu asi tá záverečná otázka,systém versus systém ktorý je lepší a viac spolahlivý.
Odpoveď nikto nikomu nemôže dať,niet na ňu odpoveď.Kaluž či mláka.To nie je o technike,je to neschopnosti ľudí sa s akoukoľvek technikou vysporiadať.
Z dvoch systémov ja vidím lepší PD,má jedinú jednu negatívnu vlastnosť,treba si ho trochu dozorovať,sledovať si dôležité parametre.Je to otázka pol hodinového vysvetlenia majiteľovi,a vlastníctvo 30-50 e.- VCDS -ky a roky môže jazdiť vyškerený ako vlašský orech.Je tu jediná podmienka pre potencionálneho vlatníka tejto techniky.Získať stroj ktorý vykazuje ešte perfektné hodnoty a nevrtal sa v tom každý somár a tak nezanechal nové "kurv tka" o ktorých vlastne nevie ani on sám. Jediný výstup ktorý má racionálny základ je taký,že neexistuje kúpiť auto z týmito systémami bez dobrého diagnosstika. Toho by sa mal rozumný človek ozaj vyvarovať.
Životnosti som sa zámerne vyhol.Je to prudko závislá veličina na majiteľovi,tu treba tému opustiť,lebo by bez urazenia značnej časti populácie bola nezodpovedatelná a vyvolala vzájomné žabomyšie vojny.
radšej nech to ostane v technickej rovine.
tommi2
Príspevky: 126
Dátum registrácie: 25.09.2011 23:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tommi2 »

Passat 2.0 TDI CR 6MT 2009 cca. pri 140000km mu odislo commonrailove cerpadlo auto sa takto predalo pred cca. dvoma rokmi co viem, tak dalsi majitel s nim nema problemy, ale zas nejazdi tak vela.
Tiguan 2.0TDI CR 6AT 2009 cca. 47000km zatial nema ziadne problemy :) ani s DPF comu sa dost cudujem, lebo az na par mojich mimomestkych ciest jazdi len po meste

Inak prve 2.0TDI CR sa zacali montovat do Tiguanov a Passatov koncom r.2007, takze uz by mohli mat coto za sebou

Inak nevyjadrujem sa ako mechanik, ale ako majitel resp. uzivatel
autickar21
Príspevky: 1596
Dátum registrácie: 12.05.2008 18:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autickar21 »

Za mna osobne je lepsi CR. Na diagnostiku tiez jednoduchy system, len treba vediet principy diagnostiky. Mal som CR jtd 77kw dovoz. Pri 640tis. km uz boli trisky nic moc, ale ako celok este fungoval...
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

ja mam tiez dobre skusenosti s JTD, teraz vsak tiez uvazujem nad CR TDI..

Takze by som tiez privitam nejaky riadok so skusenostami/poruchami.

Samotna teoria je pekna vec (a pekne komplikovana), ale prax moze byt odlisna - vid JTD = vcelku ok spolahlivost vs. 1,5DCI = pruser
herin
Príspevky: 1273
Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa herin »

Ja môžem pridať moje skúsenosti po najazdení 180 000 km na passate 2,0 TDI CR 103kW rok výr.5/2008. Jazdí bez problémov, bez poruchy, mením oleje+ostatný spotrebák. Doteraz ani jeden problém s DPF že by sa ucpal,alebo niečo podobné. Všetko funguje na 100%-bezchybný stav. Predtým som mal oktaviu 2 tiež diesel predaná pri 150 000 km tiež v bezchybnom stave,ale čo sa týka kultury chodu a ticha tak je to neporovnatelné-passat s CR motorom ide tichúčko skoro ako benziňák.
Ked som bol naposledy v servise na výmene spotrebáku tak servisák ked videl na displeji kolko to má najazdené ani nechcel veriť, tak som mu ponukol nech sa s tým ide previezť a po prevezení hovorí že on by to stočil na nejakých 60 000 a predal by ho..
PS:Asi to bude tým že o auto sa príkladne starám a nedávam mu za studena do tela..
srsen19
Príspevky: 162
Dátum registrácie: 06.04.2013 21:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa srsen19 »

Dle mého je CR lepší, kamoš má superb 2.0tdi cr 380 000 len spotrebák zatial... PD neuznávam kvôli celkovej konštrukcii motora a vstrekovania hlavne. CR sú tichučké, živé, skrátka z môjho uhlu pohľadu bezchybné, avšak treba ich dokonale poznať a to veľa mechanikov nepozná a menia pokus omyl vstreky a častokrát je to slepá ulička....A to som spomenul len vstreky..-
A platí to čo pri ostatných dieseloch, nepodtáčať, za studena nenakladať, nechať regenerovať dpfko, a hlavne olej každých 15 000 a je pokoj...
romysisa
Príspevky: 424
Dátum registrácie: 08.06.2008 12:48
Bydlisko: TT
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa romysisa »

herin napísal:Ja môžem pridať moje skúsenosti po najazdení 180 000 km na passate 2,0 TDI CR 103kW rok výr.5/2008. Jazdí bez problémov, bez poruchy, mením oleje+ostatný spotrebák. Doteraz ani jeden problém s DPF že by sa ucpal,alebo niečo podobné. Všetko funguje na 100%-bezchybný stav. Predtým som mal oktaviu 2 tiež diesel predaná pri 150 000 km tiež v bezchybnom stave,ale čo sa týka kultury chodu a ticha tak je to neporovnatelné-passat s CR motorom ide tichúčko skoro ako benziňák.
Ked som bol naposledy v servise na výmene spotrebáku tak servisák ked videl na displeji kolko to má najazdené ani nechcel veriť, tak som mu ponukol nech sa s tým ide previezť a po prevezení hovorí že on by to stočil na nejakých 60 000 a predal by ho..
PS:Asi to bude tým že o auto sa príkladne starám a nedávam mu za studena do tela..
rocnik 2008 a stocit na 60 tisic ..?, to by asi malo kto uveril ze to ma tolko..... :40bd:
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Téma ako hrom, zasa niekto tuži po ojazdenom úspornom diesly a myslí si že sa tu nejako vydedukuje nejaká super spolahlivá varianta...

Treba navštíviť predajcu a bude aj záruka 2 roky, ked sa priplatí tak aj 5
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Chlapci bolo by dobré ostať pri technických veciach.Ak sa to bude vzďalovať,zamknem tému.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Lubo stav je tragický,a nutne musíš hučať do ľudí aby si uvedomili že stav je neudržatelný a ak pretrváva,ide to na úkor ich vrecka.Platiť hlúpemu veľa len preto že sa stratil v probléme ako sivý somár v hmle a tak bezhlavo vymenil všetko (čo je vďaka rabatu zárobok a ešte sa ani ničoho nedotkol) čo si "myslel", tak to je choré.
Potom príde,a už má vymenené to aj ono xy vecí,ale problém stále je tam.Peniaze sú dávno vo vrecku nejakého vola a ty nastúp,kutry sa v tom tri dni aby si zistil banálnu volovinu.Skús si dať zaplatiť tri dni hľadania,žiadne diely,poriešený problém. Budeš hovado,sviňa,dement aj huj,čo si za opravu káblika vypýtal x peňazí.Hovedo.
Ale skús tomu istému zákazníkovi predložiť účet..99 e.- za vymyslenú volovinu a 1 e.- za prácu za tri dni a budeš najväčšia hviezda neba.
Chorá spoločnosť.Mechanici toto dávno vedia,a názor nech si urobí každý sám. Ak si niekto naivne myslí myslí že cesta k prosperujúcej dielni vedie cez kvantum vedomostí tak je v hlbokom omyle. Múdry opravuje,z toho sa ale do výšky neskáče.,iba sa dá žiť hlboko pod pomery toho najväčšieho vola.
srsen19
Príspevky: 162
Dátum registrácie: 06.04.2013 21:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa srsen19 »

Krajšie sa to ani napísať nedalo.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Úprimne ? neverím.
Stav je katastrofálny, a zhoršuje sa.Jediné riešenie..útek do civilizovanej spoločnosti. Tu nik nič nezmenil,ľudia pred,ľudia po,stále sú to tí istí a genetická výbava novej generácie je odvodená z tej terajšej.Je to dôvod pre nejaké reálne nádeje ?
jankode
Príspevky: 682
Dátum registrácie: 21.02.2008 16:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jankode »

Výborné napísané :2f93: Môj názor je, že ak diesel tak do roku výroby 2005, potom to už je jedno blato či PD, CR tam sa menili emisné normy a už to aj ide u väčšiny automobiliek do ...
tom2014
Príspevky: 111
Dátum registrácie: 16.01.2014 17:48
Zdieľať na Facebook

k téme

Príspevok od používateľa tom2014 »

Ďakujem všetkým za doterajšie postrehy. Pre Ivka: netúžim po úspornom diesli nie kvôli tomu som túto tému založil, (mám síce momentálne dieslové auto ale je mi šuma fuk či je úsporný resp. neúsporný kvôli tomu som ho nekupoval), aby sa potencionálni záujemcovia dozvedeli relevantné informácie od ľudí ktorí sú priamo užívateľmi konkrétnych CR dieslových agregátov od VW alebo prichádzajú do styku s týmito agregátmi ako mechanici, servismani a pod. Mhlavatý - perfektne napísaný príspevok!!! Ak samozrejme ďalší majú skúsenosti nech sa páči Vaše príspevky...... Toto je fórum na autobazár.eu to znamená že väčšina návštevníkov stránky sa obzerá po ojazdených autách a tak ako istý čas boli ojazdenými agregátmi PD diesle od VW (aj stále sú samozrejme) ale prichádza doba kedy sa do ponuky ojazdeniek dostávajú povedzme 5-6 ročné CR diesle od VW. Tak kvôli tomu si myslím je vhodné poznať nejaké ich muchy a pod. Ešte raz dik za postrehy

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 16 neregistrovaných