Cmax 2.0TDCi tečie tesniaci krúżok kľukového hriadeľa

Diskusia ohľadne vozidiel značky Ford

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

doki-s40
Príspevky: 24
Dátum registrácie: 20.01.2014 00:00
Zdieľať na Facebook

Cmax 2.0TDCi tečie tesniaci krúżok kľukového hriadeľa

Príspevok od používateľa doki-s40 »

Trošku oleja unikalo, bolo ho vidieť len na hranách olejovej vany, možno len pol deci za celý interval výmeny oleja, a že sa pri výmene spojky vymeníme aj ten tesniaci krúžok kľukového hriadeľa na strane prevodovky, nasadili sme nový krúžok z teflónu "PTFE" zn. Victor Reinz a dodržali postupy podľa návodu, i.e. nemazať vazalinou, vyčistiť a odmasťovať všetky plochy, a po nasadení neštartovať motor minimálne 8 hodín kým sa tvaruje ten teflón ..

DMF + spojku + prevodovku sme namontovali späť, a po 1000 km hladina oleja v motore na pol klesnutá, pozreli sme pod autom, a celý spodný kryt motora nasiaknutý olejom tak aj celý podvozok vpredu.. nepekný pohľad.

otázka znie: kde soudruzi z hornej dolného udělali chybu?? prečo to tečie oveľa horšie ako predtým? alebo prečo zlyhal ten tesniaci krúžok? .. možno bol moc hlboko nasadený? jedine toto nás napadá.

za rády a usmernenie vopred ďakujem
wilz
Príspevky: 3690
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Len blufujem,
ale čírou náhodou, opačne ste ho tam nenasadili ?

A to ako myslíš, že "možno bol moc hlboko nasadený" ?
To akože ho môžeš bez problémov dať do viacerých nedefinovaných pozícií ?
menonque
Príspevky: 218
Dátum registrácie: 08.12.2012 19:18
Bydlisko: okres VK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa menonque »

Nový tesniaci krúzok nemá dôvod tiect pokiaľ je nasadený rovno a leštená dotyková čast hriadela je bez vybehanej drázky a poškodení.

Minule som si menil dvojhmotu na 2.0hdi a jednou cestou som uz vymenil aj tesniaci krúzok, ktorý po 250tis. sa len trochu potil, ale kupil som ho origo v autorizáku (nebol najlacnejší), pretoze za kúsok gumi som nechcel riskovat opätovnú dem. prevodovky aj nápravnice a odvtedy je uz na nom 6tis a sucho.

Skontroluj či to nepresakuje aj popri simeringovom víčku či cez nejakú záslepku a rotujúci zotrvák olej roznesie po celej spojkovej skrini.
erikfrog
Príspevky: 909
Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa erikfrog »

Da sa natlacit aj hlbsie, je uzke a da sa umiestnit +-2mm, tiez som si to vsimol, ale s nadmernym unikom ci nadmerne poskodenym guferom som sa zatial nestretol. V zasade len bezna vymena po x sto tisicoch km pri vymene zotrvaku. A to mame tychto motorov vyse 20 a robia cez 30t km mesacne. Si si isty ze tecie cez to gufero? Tecenie oleja vie casto dobre oklamat. Osobne preferujem znacku Elring.
horeli
Príspevky: 174
Dátum registrácie: 14.02.2007 06:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa horeli »

pri nasadzovani gufera Ti spadla pruzina z gufera preto netesni,ryhu na klukovke by si snad vsimol.Ved pred tým Ti to tak netieklo.
erikfrog
Príspevky: 909
Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa erikfrog »

No a ked uz si pisal ze na sucho tak sa priklanam k moznosti o prispevok predo mnou ze naozaj bude spadnuta pruzina. Nevidim dovod to tam tlacit na sucho, ved to gufero cely zivot pracuje v oleji a este som nevidel nikoho kto by zakladal akekolvek gufero nasucho.
Nasucho sa neda ani tr...... lol
doki-s40
Príspevky: 24
Dátum registrácie: 20.01.2014 00:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa doki-s40 »

Ďakujem za odpovede

Či naozaj tečie odtiaľ alebo odniekadiaľ sa dozviem až keď budu prevodovka a dvojhmotak opäť dole ale zase nemá odkiaľ inde tiecť.. a leštená plocha hriadeľa je hladká ako zrkadlo bez škrabancov a bez rýh.

či opačne bol nasadený netuším, ale skôr nie ako áno .. ten krúžok v obale prišiel navliekaný okolo umelého pohára, priložili sme vrch toho pohára k ploche hriadeľa a šmykom z neho sa nasadil na mieste ..

presne ako píše erik, +-2mm sa dá umiestniť .. zdá sa mi že pôvodný bol v jednej rovine s povrchom, a ten novo nasadený išiel o kúsok hlbšie.. až na doraz.

Otázka: keďže nový dvojhmotak bude zase odmontovaný, a nebehal ani 2000 km, bude treba zakúpiť novu sadu šrobov do ného? alebo dá sa znovu použivať tie isté šroby a len obnoviť loctite na nich?
doki-s40
Príspevky: 24
Dátum registrácie: 20.01.2014 00:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa doki-s40 »

Bud som bol slepý alebo pružinka tam nebola .. celý krúžok je z teflónu, nie z gumy, "Victor Reinz 81-36556-00" .. a tak sa píše v návode, že nasadiť na sucho a nechať na mieste 8hodín bez pohybov.
.. jedná pružinka padla zo simeringu pravého polosa, tú sme si všimli a navliekali späť, nie ľahko možno hodniu to trvalo .. ale z krúžka k. hriadeľa určite nič nepadlo.
horeli
Príspevky: 174
Dátum registrácie: 14.02.2007 06:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa horeli »

ake bolo stare gufero s pružinkov alebo bez ?NO uprimne v praxi by asi tazko zakaznik akceptoval ze vozidlo je hotové ale treba cakat az dozrie.Ak bolo stare gufero s pruzinkov tak použijem rovnake.Sroby na dvojhmutu použi sučastne s poisnou pastov.Ak je vsetko spravne namotovane po dokocení montaže start skuska milý zakznik cvakne a obaja sa rozlučime.Je jasne ze pervodovku das dole a kontrola toho co si robil,nič zbytočne neodkladaj.
lance0xc
Príspevky: 143
Dátum registrácie: 14.02.2009 16:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lance0xc »

.....bo sme chceli usetrit peniaze za servis......baffsdfdsagvklfabvdfbnpana 8 hodin bez pohybov :DDDD

drzim palce nech to je kadejaka prkotina aby si nemusel znova šifoner dolu dávať
wilz
Príspevky: 3690
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Inak ani väčšina iných simeringov nie je z gumy, tie teflonové, polyuretanové bývajú často bez pružiniek, ich pružnosť je zabezpečená iným rozložením materialu oproti tým s pružinkou, takže tesnia vlastnou pružnosťou materialu.
A to doporučenie nasucho bolo asi z toho dôvodu, aby ho niekto celý nezapatlal olejom, takže potom by hrozilo že nebude v diere na vonkajšom priemere dobre fixovaný.
Ale hriadeľ by som pri montáži určite namazal, to je jedno čím, nemá význam riskovať poškodenie tesniacej hrany.
doki-s40
Príspevky: 24
Dátum registrácie: 20.01.2014 00:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa doki-s40 »

Zajtra si pozriem staré gufero, ak som ho ešte nevyhodil, ale som si istý na 99% že žiadnu pružinku nemalo.
Rozmyšlam, že teraz po výmene gufera dám naspäť len dvojhmotak a naštartujem motor bez prevodovky aby som si bol istý že už to odtiaľ netečie .. len ako zachytiť štarter?

lance0xc napísal:.....bo sme chceli usetrit peniaze za servis...
nejde vôbec o peniaze, skôr o to že človek nemá komu dôverovať .. bohužiaľ servisaci sami môžu za ich povesť. Ja keby som mal riešiť každú prkotinu v servise, tak by som už mal vymenené vysoké tlakové čerpadlo, EGR a striekovače minimálne 3 krat .. ale v skutočnosti do teraz ani raz nebolo treba.. a vždy som to riešil ja správne a za drobné, a keď sa nepodarí na prvý krat tak je to len a len môj majetok ktorý kazím neodpornou manipuláciou .. lepšie ako zaplatiť niekomu nemalo peniaze za "pokus-omyl"
napr. auto blblo, hádzalo do nudzaku .. nooo pane, striekovač č. 3 a 4 treba vymeniť tak aj váha vzduchu .. na ebay som si kúpil primitívny modúl ELM 327 do OBD II za 13 libier a stiahol som aplikáciu Torque do mobilu zadarmo, nie pre diagnostiku, ale chcel som si pozrieť čo ukazujú rôzne senzory a čidla .. keď ma hodilo do nudzaku bolo vonku 13C, ale teplota nasávaného vzduchu ukazovalo -40C, z toho blbol MAP senzor, vymenil som teplotný senzor v sacom potrubí za 27 libier a odvtedy 43000km bez poruchy, bez nudzového režimu a bez závad!
menonque
Príspevky: 218
Dátum registrácie: 08.12.2012 19:18
Bydlisko: okres VK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa menonque »

Tak isto som nemal pruzinky na tes.krúzkoh, bol k tomu len plastový nádstavec, cez ktorý sa to nalisovalo na miesto.

Ak máš spojku LUK SAC nezabudni pouzit prípravok na predpätie prítlačného taniera, pretoze po pár tis. km to budeš rozoberat znova, kedze nebude fungovat samonastavovanie vôle spojky.
doki-s40
Príspevky: 24
Dátum registrácie: 20.01.2014 00:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa doki-s40 »

Diki za upozornenie ale aký prípravok na predpätie? nejaké mazivo myslíš?
horeli
Príspevky: 174
Dátum registrácie: 14.02.2007 06:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa horeli »

Priatelu ci uz tam mas taky alebo onaky tesniaci kruzok over to co si robil,takto stracas cas.ten pripravok obycajne zapožiciava aj predajca ked kupujes od neho.Ano ak montujes spojkovu sadu bez specialneho pripravku tak su tam tie riziká.Ak ti to robil neikto iny urcite ti to dá do poriadku a skor ako beži táto diskuzia v zasade, planá.

Návrat na "Ford fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných