Citroen Xsara Picasso 1,8 , 85 kW

Diskusia ohľadne vozidiel značky Citroen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

patotn
Príspevky: 414
Dátum registrácie: 26.12.2008 21:56
Zdieľať na Facebook

Citroen Xsara Picasso 1,8 , 85 kW

Príspevok od používateľa patotn »

dobry
prosim viete poradit kde najdem snimac otacok klukoveho hriadela?najlepsie fotku alebo dobry popis pozeral som na prevodovku a nemohol som najst lebo je tam vela kablov a nie je dobre vidiet na prevodovku

auto ked je studene zle startuje nastartuje az na 5 krat
potom pri prudkom pridani plynu dusi
robi to na benzin aj na LPG

ked sa motor zohreje ide dobre
vymenil som cidlo teploty a ziadna zmena
diagnostika napisala
snimac teploty a snimac nasavaneho barometrickeho tlaku vzduchu
mam vymenit snimac tlaku?


dakujem
Používateľov profilový obrázok
jaroslavelektro
Príspevky: 347
Dátum registrácie: 23.05.2019 07:27
Bydlisko: východ
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaroslavelektro »

Dobrý deň , snímač kľuky bude na prevodovke v oblasti zotrvačníka. Avšak meniť čidla hore dole bez premerania Logu či osciloskopu sa mi zdá ako zlý postup > šanca že pokus omyl popraví vaše auto je malá .

Na toto fóre nájdete veľa prípadov kde sa menilo hore dole a nakoniec cielená a systematická diagnostika ukázala jednú zlú oráčinu.

search.php?search_id=229620330&start=50
Diagnostika-OBD,Paralelna-OSCILO,Datova CAN-BUS & LIN
zsvatos
Príspevky: 212
Dátum registrácie: 12.11.2019 19:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa zsvatos »

ak nie je dokonale a spravne nastaveny plyn, nebude auto za studena dobre startovat. Aj ked sa startuje na benzin.
patotn
Príspevky: 414
Dátum registrácie: 26.12.2008 21:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa patotn »

to je pravda menit kade co neni moc efektivne
problem je dostat sa k dobremu mechanikovi
lebo ti maju vela roboty
a priemerni mechanici menia tiez ako
ja co si myslia ze je zle

tie snimace nie su na eshope drahe takze ich vymenim aj tak vyzeraju ze ich este nikto nemenil a maju 20 rokov
ak to nepomoze nezostava mi len sa vzdat a doviezt auto
dobremu mechanikov

co sa tyka lpg
nepomohlo by jazdit urcity pocet km iba na benzin?
dakujem
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Snímač kľuky by som nechal na pokoji.Pokiaľ je uložený tak ako sa mi zdá že mu treba nastaviť hĺbku od snímacieho kola tak to môže viesť skôr k chybe ako oprave.Je to magnetický snímač (cievka) stačilo by odmerať mu odpor a pozrieť (predretie)
Zato snímaču tlaku by som venoval max. pozornosť,neviem či nie je integrovaný zo snímačom teploty nasávaného vzduchu,ten snímač má velkú moc v danom menežmente a ak je problémový sa to prejaví pri oboch palivách súčasne.
patotn
Príspevky: 414
Dátum registrácie: 26.12.2008 21:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa patotn »

cistil som klapku tam je jeden snimac
a druhy je v sacom potrubi

ten snimac kluky je tak umiestneny ze dostat sa k srobu co ho upevnuje a odtiahnut ho je na psychiatriu
radsej som sa na to vykaslal lebo som bol suci na
docenta chocholouska
https://youtu.be/oqS5bShwnJs
zsvatos
Príspevky: 212
Dátum registrácie: 12.11.2019 19:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa zsvatos »

Mam otazku...Nezapol si nahodou pri odpojenej klapke a inych snimacov zapalovanie? Vtedy totiz rj motora vzdy zapise chybu.
Skus este taku vec, ze odpojis na par hodin akumulator, aby rj " zabudla" naucene takzvane adaptacne hodnoty. Potom akumulator zapoj, bez dotyku plynoveho pedala nastartuj a nechaj motor zohriat po ventilator. Potom sa chod previezt par kilometrov. Pozor, neprepinaj vobec na plyn.
Druhy den vyskusaj studeny start. Ak je vsetko ostatne v poriadku, motor musi startovat na brnk.
Potom jazdi par dni len na benzin, aby si sa utvrdil, ze to funguje.
Po opätovnom pouziti plynu za zavada zakratko vrati a budes mat istotu, ze treba potrapit plynara.
Samozrejme netvrdim, ze sa to tymto postupom vyriesi, ale skusit treba. Mal som v dielni Xsaru 1,4 benzin/ plyn presne s tymto problemom, a dost ma to potrapilo. Nastavenie plynu sa robilo 4x, nez to bolo v poriadku.
patotn
Príspevky: 414
Dátum registrácie: 26.12.2008 21:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa patotn »

klucik som nazapol
ale ani som neodpojil baterku
ked som cistil skrtiacu klapku tak som odpojil konektory od snimaca tlaku,teploty a polohy klapky a ked som ich pripojil a nastartoval rozsvietila sa kontrolka motora

zistil som ze ked je motor studeny tak dusi pri pridani plynu len na benzin na lpg auto za studena funguje dobre

tak ma napadlo po porade s jednym mechanikom ci to nemozu byt vstrekovace upchate?opotrebovane na vymenu?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

To sa ale takto nerobí pretože všetko nad čím má rj dohľad nahodí chybu po odpojení.Systém musí byť uspatý alebo sa batéria odpojí.To treba ale rozhodnúť podľa konkrétneho menežmentu.Autu sa takto automaticky narušia všetky emisné kody (readiness) a keby napr išiel po takejto oprave na EK znamená to problémovejšiu emisku.Chyby treba vymazať (práve ten výmaz prepíše readiness na nie ok) preto treba aj k takýmto veciam pristúpiť uváženejšie.Po oprave nemôže ostať svietiť kontrolka ktorá predtým nebola,stráca sa nad celým kontrola pretože mohla nabehnúť chyba ktorá doteraz nebola vôbec.Mnoho domácich zásahov poškodí a nie opraví.
Vstrekovače pri plyne ktorý sviní všetko treba čas od času hodiť do ultrazvuku,oni majú väčšinou len zlý rozprach,po vyčistení idú opäť ok,životnosť majú vysokú.Ale hoci aj nové sú za drobné peniaze,nie je jasné aké km má mašina.

Aby to bolo jasnejšie...odpojenie nič nepoškodí tým odpojením.Zmení sa iba to,že rj na chvílu stratí "dohlad",zaregistruje elektrické odpojenie,prípadne stratí naučené polohy a logicky to aj oznámi.Niekedy stačí chybu vymazať,niekedy je nutné znova naučiť (nakódovať) aby rj z danou vecou vedela komunikovať a spolupracovať.U niektorých dnešných menežmentov môže vzniknúť celá armáda problémov a niektoré riešiteľné ozaj z obrovskými problémami.Odpojiť u niektorých typov napr.el.ovládanie ktoré sa zaseklo mimo koncovej polohy a tak ho odpojiť,to bude celoživotný zážitok na aký sa nezabúda.Jediné neuvážené stiahnutie konektora. Picassa sa to netýka,hoci posledná C4 Picasso už má tiež veci ktoré nejde vymazať,ale tam je zámer výrobcu.
achada
Príspevky: 1055
Dátum registrácie: 30.03.2016 12:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa achada »

patotn napísal:ked je motor studeny tak dusi pri pridani plynu len na benzin na lpg auto za studena funguje dobre
mhlavaty napísal:Vstrekovače pri plyne ktorý sviní všetko treba čas od času hodiť do ultrazvuku,oni majú väčšinou len zlý rozprach,po vyčistení idú opäť ok
Treba aj citat, nie len hned pisat hluposti ked uvidis v prispevku plyn!
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Achada - bavíme sa o dvoch rôznych vstrekovačoch, a ano pokial auto chodí na plyne zasvinia sa benzínové vstreky.
Prerábku na plyn so vstrekovaním kvapalnej fázy, robí na SVK jediná firma a to sú ani nie desiatky ale jednotky montáží, takže toto nebude ten prípad.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
achada
Príspevky: 1055
Dátum registrácie: 30.03.2016 12:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa achada »

Ano, benzinove vstrekovace sa mozu zasvinit, ale nesvini ich plyn samotny ako pise tu majsterko, ktory je na plyn vysadeny!
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Ešte raz a podrobnejšie - v dvoch dielňach nezávisle na sebe mi bolo vysvetlené a aj ukázané že jazdou na plyne sa zašpinia, zalepia zasušia (nazvi to ako chceš) benzínové vstreky pretože nie sú mazané a chladené benzínom. Po vyčistení v ultrazvuku krásne rozprašovali.
Ad 2 - Milan mi robil niekolko plynových aut dokonca na jednom výmenu motora a nijako som si nevšimol, že by bol vysadený na plyn. Objektívne treba priznať, že staršie montáže sú ako by to montoval Alfred Hitchkok. Aj teraz mám 20 ročné Vialle a mechanik sa križuje keď otvorí kapotu.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
achada
Príspevky: 1055
Dátum registrácie: 30.03.2016 12:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa achada »

nijako som si nevšimol, že by bol vysadený na plyn
Bud slabo citas alebo si slepy lebo jeho prispevky su plne hejtov plynu, automatov, stvorkoliek a cohokolvek troska zlozitejsieho od rotacky TDI.
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Nemusím čítať, lebo sa poznáme osobne a tie isté hejty (a aj viac) píšem aj ja , že by to bolo generačné??? Žeby tí čo ešte videli poriadnu strojarinu, nejako opovrhovali tou dnešnou ekonomicky optimalizovanou? :40bd:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť

Návrat na "Citroen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní