1 029 286
inzerátov
Pridať inzerát

Citroen Xsara - ako zdvihnúť zadnú nápravu? *Návod*

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Citroen fórum
Odpovedať Nová téma
Autor Správa
adkowhite
Založený: 07 august 2008
Príspevky: 48
Nabehané: 0 min
Predmet: Citroen Xsara - ako zdvihnúť zadnú nápravu? *Návod* PríspevokZaslal: 14.02.2010 11:26   
ahojte nevie niekto nejaku radu ako zdvihnut vyssie zadnu napravu,citroen xsara 2,0hdi,alebo co treba nato.dakujem mozte napisat na moj mail adkowhite@zoznam.sk.
Citovať
Ulicnik
Založený: 16 máj 2007
Príspevky: 104
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 14.02.2010 13:05   
cauko, tu je nejaky navod, ale v anglictine. Je to sice na P205 ale princip je rovnaky. Kedysi som videl na nete aj velmi pekny navod s fotkami ale nemozem to teraz najst.

http://www.205gti.com/techslamrearUK.htm

http://forum.205gti.org/viewto.....azen%C3%AD

video http://www.youtube.com/watch?v.....mp;index=2

este jedna moznost http://www.xsara.cz/phpbb3/vie.....amp;t=5949

este som nasiel nieco http://www.306gti6.com/forum/s.....amp;page=1
Citovať
mjato
Nová tvár - Trabanto (10)
Založený: 17 november 2008
Príspevky: 671
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 14.02.2010 15:16   
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (159)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 2728
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 02.10.2012 06:50   
Najjednoduchší sposob "dvihnutia" zadnej nápravy je

podložka medzi pružinou a karoseriou,resp.nadstaviť tŕň na ktorý sa nasúva pružina

hrubka podložky=zvýšenie svetlej výšky v cm
Citovať
lakinooo
Legenda - Ford T (546)
moderátor fóra
Založený: 17 apríl 2008
Príspevky: 18412
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 02.10.2012 07:12   
Laco, kde na torznej náprave je spružina??
_________________
Moderátor na dôchodku.
Citovať
cicmanec
Legenda - Ford T (930)
Založený: 15 október 2008
Príspevky: 25533
Nabehané: 0 min
Predmet: _ PríspevokZaslal: 02.10.2012 08:27   
A čo je to vlastne tá spružina? Nie je to náhodou pstružina?
_________________
Upozornenie: Moje príspevky môžu obsahovať iróniu, sarkazmus, cynizmus, nadávky a urážky. Ak s tým máte problém nečítajte ich!
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1835)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 17141
Nabehané: 0 min
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 02.10.2012 10:21   
Jednoduchá záležitosť ale treba pochopiť zopár vecí.
Doporučujem hoci aj dva tri dni dopredu nastriekať povolovač skrutiek (ideálne Luqui Moly,Areca alebo iný kvalitný)na miesta kde je drážkovanie jedného a druhého konca torznej tyče.Čiže štyri miesta,toto nám velmi pomôže pri vyťahovaní tyčí von.
Torzná tyč sa zásadne vyberá v stave úplného odlahčenia,tj zadok auta vo vzduchu,kolesá dole,tlmiče preč.Rameno tým zaujme polohu keď na neho nie je vyvíjaná žiadna sila okrem vlastnej hmotnosti.V tejto polohe sa odoberie miera vzdialenosti medzi dvoma okami tlmiča.K tejto miere x sa pridá cca 30mm a na túto mieru si vyrobime plocháč s troma otvormi pre tlmičové skrutky kde rozostup otvorov bude raz x a tiež x+30mm Túto pomôcku vložime miesto tlmiča do otvorov x,keď budeme dávať späť torznú tyč dáme do otvorov x+30
Uvolníme si a vyberieme z vonkajšieho konca lavej aj pravej tyče istiace podložky.Na vytiahnutie torzky sa používa reverzné kladivo ktoré je ukončené závitom ktorý je v torznej tyči.Pomocou neho vybijeme (vytiahneme) von torznú tyč,ak sa už pohne,nevyberieme ju celkom,ale iba cca do polovice dlžky drážok aby ešte torzka držala v oboch drážkách.Je to opatrenie pre prípad,že druhá strana nepôjde vytiahnuť a tak pôjde aj táto späť v pôvodnom postavení.Čiže len sa dorazí späť.
Ak druhá vylezie von,vrátime sa a vyberieme aj prvú úplne.Vyčistíme dokonale drážky ihlovým pilníkom a ideálne rotačným kartáčom,to isté drážky v náprave.Vložíme mieru x+30 a torzka môže dnu.
Tu treba ujasniť jednu vec.Každý koniec torzky má iný počet drážok a týmto je daný počet polôh ako násobok jedného počtu a druhého.Tj napr 20 x 21 drážok je 420 možných pozícií a teda je to dostatočne veľa,aby sme doslova v každej polohe vedeli nájsť tú (je vždy iba jediná taká) kedy nám torzka vôjde naraz na obe drážkovania. Ešte raz,pozor ! Je iba jediná poloha keď sedí jedno aj druhé drážkovanie. Preto je dôležité mať torzky čisté aby išli lahko suvne späť.Nikdy nasilu.V tej prednastavenej pozícii treba vložiť torzku,potom prehodiť plocháč z mierkou na druhú stranu a tieťž vložiť. Zabezpečiť poistkou,vložiť tlmič,hotovo.

To jest,nech si zvolíte akúkolvek novú polohu,vždy pre túto je jediná pozícia torzky ktorú treba nájsť aby naraz vošla na obe drážkovania.Čiže ...NEPLATÍ ..že zdvihnem o jednu drážku ! To je nezmysel,kolosálna blbosť ! Jedna drážka je obrovská uhlová miera v natočení. Treba mať VŽDY na pamäti že každá poloha má JEDINÚ pozíciu keď VŽDY sedí jedno aj druhé drážkovanie.Kto toto pochopil,môže ich robiť doradu všetky čo Peugeot či Renault.
Citovať
martin110r
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 14 november 2011
Príspevky: 33
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 28.09.2017 17:55   
Zadok na Megane je nižšie, než by mal byť, avšak torzky prasknuté nie sú.

Má význam presadzovať staré, unavené torzné tyče? Alebo radšej zohnať nové torzky? To presadenie torziek vo mne budí dojem ako keby som na pružinovej náprave vyležané pružiny podložil kusom gumy. Auto síce bude vyzerať opticky vyššie, no nemyslím že staré vyležané pružiny/torzky budú mať rovnakú pružiacu charakteristiku ako nové.
Citovať
TycoonX
Povedomá tvár - Favorito (26)
Založený: 10 október 2006
Príspevky: 530
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 16.11.2017 13:13   
nie, oficiálna oprava v citroene je tiež len presadiť torznú tyč, označíš si pôvodnú pozíciu flexou a podľa potreby pridáš zub-dva..zmontíš a otestuješ..

najčastejšie je ale nutné meniť aj ložiská ramien..prípadne držiaky torzných tyčí, uvidíš až to rozhodíš..
_________________
Citroen C6 2.7 HDi Exclusive TwinTurbo AT
Citroen C5 2.2 HDi Exclusive BiTurbo AT
Ex lásky --BX,XM,Xantia,C5, C5 II.--
Odpovedať Nová téma

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Citroen fórum