Citroen Cactus 1.6 Bluehdi

Diskusia ohľadne vozidiel značky Citroen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

gnagy
Príspevky: 943
Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
Bydlisko: DK
Zdieľať na Facebook

Citroen Cactus 1.6 Bluehdi

Príspevok od používateľa gnagy »

Zdravím. Rád by som sa dozvedel a asi to nebude platné len pre tento konkrétny model s týmto motorom, ale vo všeobecnosti s modernými dieslami, že čo očakávať, že sa pokazí ako prvé?

Môj strýko na tomto 4 roky starom aute jazdí extrémne nevhodne. Poslúcha pomocníka na preraďovanie prevodových stupňov, dokonca niekedy preradí na vyšší stupeň ešte skôr, alebo zabudne podradiť. Teda pri 50-ke v drvivej väčšine prípadov jazdí na štvorke, ojedinele na päťke... Pri 80km/h na 5 pr.st., do štvorky podradí, keď sa zníži rýchlosť na 50-60... Proste to auto je brutálne podtáčané celý čas. Keďže nemá otáčkomer, môžem len tipovať, pri akých otáčkach sa ten motor pohybuje mimo diaľnice a to bude niekde okolo 1000-1300 otáčok. Aspoň, že diaľnica to zachraňuje. Keby tam bol šiesty prevodový stupeň, tak verím, že ten by tam bol zaradený už pri 80-ke...

Keď brzdí, tak výhradne len so stlačenou spojkou. Aj 200m v kuse. Keď mu skape motor, tak opätovne naštartuje, keď je auto stále v pohybe !

Zatiaľ je na aute všetko pôvodné, teda okrem pár káblov, ktoré obžrali potkany a boli vymenené. Auto má momentálne 166 000 km. Brzdy komplet sú pôvodné tiež.

Spýtal som sa ho, kedy chce vymieňať rozvodový remeň. Odpovedal, že tak, ako píšu v servisnej knihe - teda pri 240 000 km... Aha, ok. Už som sa zľakol, že skorej... Povedal mi, že chce, aby jeho auto mu vydržalo čo najdlhšie, ale nevie a nechce pochopiť, že robí všetko pre to, aby mu vydržalo čo najkratšie.

Normálne sa čudujem, že to auto prežilo takéto zaobchádzanie toľké km. Ale myslím si, že čoskoro prejde sranda a začnú prichádzať veľké problémy. Aké sú Vaše tipy?
„Všetci vieme, že svetlo putuje rýchlejšie ako zvuk. Preto niektorí ľudia vyzerajú chytro, kým pred vami neprehovoria.“ — Albert Einstein
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

To len Tebe sa zdá,že strýko jazdí zle :4090:

60 km/h na IV.prev. stupni je O.K. , nevidím v tom žiadný problém,
a pre diesel už tobož nie.
gnagy
Príspevky: 943
Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
Bydlisko: DK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gnagy »

laco1871 napísal:To len Tebe sa zdá,že strýko jazdí zle :4090:

60 km/h na IV.prev. stupni je O.K. , nevidím v tom žiadný problém,
a pre diesel už tobož nie.
Prečítal si si aj toto?

Teda pri 50-ke v drvivej väčšine prípadov jazdí na štvorke, ojedinele na päťke...

Lebo toto ok nie je. Lakinoo to je automatická prevodovka? Tá prevodovka musí mať iné prevodové pomery, ako 5 stupňový manuál. Lebo keď strýko jazdí 80km/h na päťke, tak volant brutálne vibruje, aj interiér sa trasie a motor duní kvôli podtáčaniu. A keď dá plný plyn, tak zrýchľuje ako Trabant. Zo štvorky zrýchľuje celkom solídne. Taký istý je rozdiel aj medzi štvorkou a trojkou pri 50km/h.

Urobil som test a ukázal som mu, že aj na trojke pri 50km/h môže mať rovnakú spotrebu, ako na štvorke. On neustále sleduje údaj aktuálnej spotreby, aby náhodou nemal priemer vyšší o 0,01l/100km :-) A mýlil som sa. Myslel som si, ŽEe spotreba bude rovnaká. BOLA NIŽŠIA NA TROJKE. Ale hlavne - motor nedunel, nevibroval volant a netriasli sme sa so sedadlami spolu a motor mal celkom príjemný zvuk na diesláka. A viete, ako jazdil, keď sme sa vymenili? Štvorku tam zaradil už pri 42km/h... Bezvýznamný prípad :41c2:
„Všetci vieme, že svetlo putuje rýchlejšie ako zvuk. Preto niektorí ľudia vyzerajú chytro, kým pred vami neprehovoria.“ — Albert Einstein
lkopcansky
Príspevky: 199
Dátum registrácie: 25.02.2013 14:09
Bydlisko: Levice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lkopcansky »

mňa podobne minule viezol taxikár. Rozbiehal sa z 2., a pri 40-50 radil už 5. Auto dunelo, triaslo....bola to Octavia III 1,6tdi...bol to jednoducho otras
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

a načo riešiť strýkove auto? Jazdí veľa na bežného smrteľníka ak nepodniká - 166 000km za 4 roky - tak autíčko beztak čoskoro dojazdí a kúpi nové... ale možno ho chceš po ňom zobrať....
najhoršia vec je riešiť auto v rodine - predávať, kupovať, radiť čo ako kde prečo začo....
jaster-83
Príspevky: 1445
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaster-83 »

gnagy..........kazdy je strojcom svojho stastia, ludia neberu dobre mienene rady na vedomie, zato hluposti sa chytia hned (vcera som bol svedkom ako panovi so zakarbonovanym motorom na felicii poradil jeden pan priamo v predajni autosuciastok aby vypustil olej a nalial tam naftu namiesto neho....a nechal vrcat nad jamou aspon pol hodinu na volnobeh.......neviem ale sam by som to nechcel skusat na svojom aute) snazit sa niekomu pomoct nasilu kto nechce je zbytocne a cloveka len vysiluje....kasli na stryka, nech si jazdi ako chce, aj ked to auto znici nikdy nepochopi ze ho znicil on svojou jazdou ale bude nadavat ze je to francuzky smejd, nepomozes cloveku nasilu ked on sam sebe nechce pomoct, podobne som ja doma dopadol ked som tatkovi chcel olej po roku vymenit.....div mi nevynadal ze ledva 10000 km ma ten olej a zacal tvrdit ze to je na 30000km olej.....pozeram na neho, mavol som rukou....otazku ze ukaz mi jednu jedinu 15W-40 ktora je Long Life som uz ani nedaval.....
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

no ono to s tou naftou vôbec nie je hlúposť... neviem či priamo polhodinu ale je to rovnaké riedidlo ako každý iný engine flush len podstatne lacnejšie
gnagy
Príspevky: 943
Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
Bydlisko: DK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gnagy »

Hyundai - máš pravdu, že najhoršie je riešiť auto v rodine. On sa ma pýtal, že čo by mal robiť, aby mu auto čo najdlhšie vydržalo. Tak som mu dal pár rád, ale ako vidím, bolo to úplne zbytočné. Jeho argument je, že už najazdil 2 milióny km a nikdy nemusel na žiadnom aute vymieňať napr. spojku. To auto nie je zrovna moja "šálka kávy", takže také auto by som nechcel a určite nie po ňom. Lebo by som si kúpil len prichádzajúce problémy.

Nie za 4 roky, len za 2 a pol roka toľko najazdil. Lebo to kúpil ako predvádzačku jeden a pol ročnú s 1000km.

Jaster-83 - presne tak.
„Všetci vieme, že svetlo putuje rýchlejšie ako zvuk. Preto niektorí ľudia vyzerajú chytro, kým pred vami neprehovoria.“ — Albert Einstein
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

tak potom nové-moderné autá nie sú až tak nekvalitné či? keď vydržia takéto trýznenie...
peter121
Príspevky: 236
Dátum registrácie: 23.01.2008 19:18
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peter121 »

166 000 km bez väčších problémov, to je vcelku chvályhodná vizitka pre citroen a hdi vo všeobecnosti, až som prekvapený. Zvlášť keď si uvážime, že cactus bol jedným z najlacnejších suv na trhu.

Mimochodom, vysvetlí mi nejaký auto-moto guru, čo je zlé na naštartovaní motora za pohybu vozidla? Vyšliapnem spojku, motor je odpojený od hnacieho mechanizmu a štartujem akoby auto stálo? Či auto zistí, že sa hýbe a spustí samodeštrukčný mechanizmus?
menonque
Príspevky: 218
Dátum registrácie: 08.12.2012 19:18
Bydlisko: okres VK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa menonque »

lubos zimovcak napísal:Na hdi je 200.000 akurát tak lepši zabeh...
Veru tak, na jednom 2,0hdi mám cez 220 000km a na druhom o 100 000 viac a olej medzi výmenami (15 000km) znateľne neklesne, narozdiel od nových vozov čo tu stále riešia spotrebu oleja, rozvod. reťaze a pod. A ten s väčším nájazdom km po výmene a nastavení rozvodov u p.Hlavatého, akoby chytil druhý dych. V kopcoch kde sa mu predtým už na šestke veľmi nechcelo, teraz si ju doslova pýta.
Citroen C5 2.0hdi, 120kw, C5 tourer 2,0hdi ,133kw
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

to teraz co si isol na odtahu ? :41c2: ale tolko nema auto, to mas nove predsa ? :41c2:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

s pokazenou vahou vzduchu sa predsa da jazdit. Bez vykonu ale dojdes. Nudzovy rezim.
vsevetko
Príspevky: 974
Dátum registrácie: 19.03.2017 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vsevetko »

Takže automat ma aj ďalšiu "výhodu", ak v núdzovom režime nepreraďuje. Bomba.
kazimir
Príspevky: 502
Dátum registrácie: 17.02.2016 17:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kazimir »

Je to jednoduche, povedz mu, ze ked nebude radit 4ku od 55-60, atd analogicky na vsetkych stupnoch, tak bude mat aj vyssiu spotrebu a odidu mu susciastky za stovky az tisice. A ze je dobre aj trosicka skratit vymenu oleja. Aj tak to neurobi ale ty si poradil.

700 na 5 autach mi nepride vobec vela.

Návrat na "Citroen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní