Citroen C5 Tourier 2.0 16v - nereaguje na plynový pedál
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 10
- Dátum registrácie: 30.01.2009 21:26 Zdieľať na Facebook
Citroen C5 Tourier 2.0 16v - nereaguje na plynový pedál
Dobrý deň prajem všetkým. Chcel by som sa spýtať , na Citroene C5 2.0 16v r. v. 2009 mi vôbec nereaguje na plynový pedál. Auto po naštartovaní samovoľne zvyšuje otáčky na cca 1300 ot/min. Diagnostika písala , že škrtiaca klapka dáva prerušený signál. Klapka bola vymenená , ale žiadna zmena. Opäť tá istá chyba na diagnostike a ďalej vypísala , že je prerušený signál na snímač pedálu akcelerácie. Bolo to vo viacerých servisoch , ale zataľ to nikto nevie úspešna vyriešiť . Ako ďalej postupovať ? Vopred ďakujem všetkým za odpovede .
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
1) najst normalny servis a nie truhlikov
2) toto spravanie je typicke ked je prerusene spojenie medzi riadiacou jednotkou a plynovym pedalom [PP]. Dnesne PP su uz totiz vlastne len premenlive odpory, ktore prislusnym stlacenim nohou vodica zmensuju/zvacsuju svoj odpor a tym davaju riadiacej jednotke prislusny signal.
Kedze ti auto ide na 1300rpm ("auto nevidi plynovy pedal tak navoli specialny mod tak aby si mohol dojst do najblizsieho servisu") a kedze je v diagnostike napisana zavada plynoveho pedalu, skontroloval by som predovsetkym ten pedal samotny teda elektricke ukotvenie vsetkeho priamo od neho az na prislusny pin riadiacej jednotky. To by samozrejme chcelo mat schemu alebo vediet hladat na internete.
Hladas polamane, utrhnute kable, prechodove odpory atd.
A tych servisov je mi luto.
2) toto spravanie je typicke ked je prerusene spojenie medzi riadiacou jednotkou a plynovym pedalom [PP]. Dnesne PP su uz totiz vlastne len premenlive odpory, ktore prislusnym stlacenim nohou vodica zmensuju/zvacsuju svoj odpor a tym davaju riadiacej jednotke prislusny signal.
Kedze ti auto ide na 1300rpm ("auto nevidi plynovy pedal tak navoli specialny mod tak aby si mohol dojst do najblizsieho servisu") a kedze je v diagnostike napisana zavada plynoveho pedalu, skontroloval by som predovsetkym ten pedal samotny teda elektricke ukotvenie vsetkeho priamo od neho az na prislusny pin riadiacej jednotky. To by samozrejme chcelo mat schemu alebo vediet hladat na internete.
Hladas polamane, utrhnute kable, prechodove odpory atd.
A tych servisov je mi luto.
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
_
Prečo servisov? To skôr ich zákazníkov, nie? Vlastne ani tých nie pretože ak sú ochotní zaplatiť za výmenu niečoho čo problém neodstráni tak dobre im tak...
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Pod pojmom škrtiaca klapka treba chápať samotné meranie polohy plynu vrátanie volnobežného kontaktu,reguláciu volnobežných otáčok a samotnú klapku.Každopádne považujem diagnostiku za nedostatočnú lebo,diagnostika vykazuje krokovanie pokiaľ sa nachádza v režime volnobehu,zároveň rozlišuje stav volnobehu či je v stave aktívny,teda dáva informáciu ak tento stav prejde do riadenia zvýšených otáčok.Percento záťaže a nepriamo kopec veličín z ktorých sa dá odvodiť informácia o stave.Po nahodení druhej klapky je nutné previesť tzv. vystredenie hodnôt v sektore riadenia motora.Tieto motory majú zaujímavo riadené viac vecí,a do oblasti nestabilného volnobehu rozhodne treba zaradiť čudesný spôsob tzv sekundárnej ventilácie,čo je akési odvetrávanie pomocným motorčekom čoby malý vysavač,u Picassa pod L svetlom (u C5 si nepamätám) tiež ešte čudnejšie EGR.Ale EGR je priamo diagnostikované čiže iba treba vidieť parametre činnosti.Ešte by ma zaujímalo či si za nepotrebnú klapku platil,resp. či považovali za fér ju počítať a nevrátiť späť pôvodnú,čo si ovšem mal žiadať TY sám.Ešte doplním otázku..bol robený kompletný test,alebo iba motor.V sekcii BSI nebol zápis ?
-
- expert: PSA
- Príspevky: 307
- Dátum registrácie: 13.03.2006 19:46 Zdieľať na Facebook
riesil som to,ale na 407. aj som natiahol nove kable od pocitacu ku klapke,je to len 5 kablov,aj tak nepomohlo.
nakoniec pomohlo rozobratie riadiacky,a priletovane sa priamo na dosku. to stacilo len 3 informacne kable. tie dva,co ovladaju motorcek klapky by mali byt ok,kedze ti to prida na 1300ot.
nakoniec pomohlo rozobratie riadiacky,a priletovane sa priamo na dosku. to stacilo len 3 informacne kable. tie dva,co ovladaju motorcek klapky by mali byt ok,kedze ti to prida na 1300ot.
dec superscan 3 full cz,vag com profi original,op com cz original,batronix,bdm,x-prog,..etc...fap off PSA
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 650
- Dátum registrácie: 29.01.2011 21:36 Zdieľať na Facebook
skus sa este opytat chalanov na www.c5club.cz
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 16.02.2010 20:05 Zdieľať na Facebook
mal som podobny problem na opel astra g. mechanik odpojil rozpojil kable od ovladania plynu, a otacky klesli z 1500 na normal. nasledne vymontoval plynovy pedal na rozobral . zistil ze su tam odtrhnute kabliky . priletoval ich, zmontoval a slape to super. mozno mas nieco podobne. mne uz hovoriuli ze mam zadrete ovladanie plynu v cerpadle. oprava ma vysla na 15e. j.
-
- Príspevky: 10
- Dátum registrácie: 30.01.2009 21:26 Zdieľať na Facebook
Ďakujem všetkým za odpovede. Problém vyriešený , bol to chybný plynový pedál . Tú škrtiacu klapku som neplatil , dali mi moju pôvodnú naspäť , tá bola v poriadku .Nebol som v autorizovanom servise . Mechanik mi vravel , že je to chyba týchto motorov , že si nie vždy dobre rozumie softwér s plynovým pedálom.
-
- Príspevky: 549
- Dátum registrácie: 10.10.2006 11:47 Zdieľať na Facebook
asi by niekto mal začať písať knižku o pánoch mechanikoch, ja som bol mechanik 3r výhradne citroen posledný rok , nedávno sme mali problém so štartovaním xantie ale nebol som doma a nemohol som to riešiť, mechanik povedal mojmu otcovi že to vidí tak na 250eur, odtah lebo na mieste sa s tym nic neda robit, to musí na "špeciálny citroen počítač" asi myslel lexiu v hocijakom ntb s káblom,že tak staré auto (12r 430 000km) treba už vymenit že citroeny majú životnosť tak 300 000m alebo 6 rokov , že nabudúce nech si kúpi oktáviu :D potom že možno je zlé čerpadlo alebo snímač CR že to je tak 300 až 1200eur.. neštastný otec zapichol auto a počkal.. prídem domov.. naštartujem ..vzadu zabzučí čerpadlo naštartujem a zdechne...znovu idem štartovať a čerpadlo už nebzučí,, vymením čerpadlo (mal som jedno z 406tky hdi) auto jazdí dalej :D pán mechanik sa vyjadril že on to aj tak typoval ze to bude neaka somarina :DMechanik mi vravel , že je to chyba týchto motorov , že si nie vždy dobre rozumie softwér s plynovým pedálom.
AutoSpecial.top
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných