1 014 043
inzerátov
Pridať inzerát

Citroen C4 - núdzový režim

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Citroen fórum
Odpovedať Nová téma
Autor Správa
darken
Založený: 19 október 2017
Príspevky: 5
Nabehané: 31 min
Predmet: Citroen C4 - núdzový režim PríspevokZaslal: 19.10.2017 14:41   
Zdravím,

mám problem s autom - Citroen C4 1.6HDi(80kw), naj.266000, r.v.2005.Autom sem-tam zaškubne, dosť to závisí od štýlu jazdy lebo keď jazdím s plynom na podlahe tak to nerobí. To zaškubnutie je skôr akoby auto stratilo na zlomok sekundy ťah, raz sa mi to stalo na zapnutom automate a rýchlosť sa nezmenila(alebo len o 1km/h, už neviem presne teraz).

Jedného dňa autom zaškublo a vyhodilo antipollution fault, obmedzilo výkon na polovicu, po naštartovaní kontrolka ostala svietiť no výkon bol späť. Bol som na diagnostike, vstreky OK, tlak turba OK, DPF zanesené na 9%, vypísalo chybu EGR a níky tlak nafty(možno spôsobený blbým čidlom alebo palivovým filtrom ?). Každopádne z pozorovania toho ako sa to správa skôr to blbne v určitom rozmedzí otáčok, teda ak tomu dám viac plynu pri nízkych otáčkach prípadne pri rozjazde dokopca zvykla sa zobraziť hláška antipollution fault a rozsvietiť kontrolka motora.Čiže sústredil by som sa asi na ten egr ventil, okrem toho pred nedávnom som bol na EK a emisie boli dosť vysoké, prvé meranie s hodnotou cez 10(max. povolená je u toho auta 1.01 :D ).

Mechanik vravel že čistiť EGR sa neoplatí, vraj to funguje na krátku dobu a že tým že sa tam nanosí bordel ktorý bráni v pohybe ventilu zvykne zblbnúť ten motorček čo ho ovláda prípadne jeho napájanie a že keď tak vymeniť za nový. Takže vraj je zbytočné rozoberať to. Zaslepenie vraj nie, lebo novšie nafťáky nemusia potom štartovať alebo vypisuje chybu motora.

Čo s tým teraz ? Naozaj sa to neoplaťí čistiť ? Prípadne to môže byť chyba niečoho iného než EGR ?

Okrem toho tempomat funguje tak trochu obmedzene. Ak chcem ubrať z rýchlosti tak hneď po stlačení tlačidla na zníženie rozsvieti kolonku servis, ak chcem tomu pridať tak jedine pomaly "po malom množstve", ak tomu pridávam hodnoty rýchlo tak tiež sa rozsvieti servis. To by mohlo súvisieť s tým akože nízkym tlakom nafty ?
Citovať
cviro123
Legenda - Ford T (606)
Založený: 03 december 2009
Príspevky: 9403
Nabehané: 4 mes 1 dní 5 hod
Bydlisko: Košice
PríspevokZaslal: 19.10.2017 15:28   
Tlak nafty a takisto egr ventil /jeho praca/ sa daju diagnostikovat cize preverit ci a kde je v nich problem. Ak problem pochadza od egr ventilu tak tym moze byt ohrozeny aj tlak turbiny ked napr. sa nezavrie a pusta spaliny do systemu, ktore nehoria tak neurobi ani turbina svoju pracu.
_________________
"Když je hlava hloupá, pracovitostí se nedá mnoho vynutit."
Citovať
darken
Založený: 19 október 2017
Príspevky: 5
Nabehané: 31 min
PríspevokZaslal: 21.10.2017 12:23   
Nakoniec som sa rozhodol EGR ventil zaslepiť. Nevie nieko ako oblbnúť RJ aby to nehádzalo potom chybu ? Niekdy som čítal niečo ako zohriať motor, odpojiť a zapojiť baterku a nechať ho klepať na voľnobehu pár minúť, vraj si RJ načíta nové hodnoty a potom nebude vyhodnocovať ako chybu že prechádza viac vzduchu cez váhu, ktovie.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1827)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 17062
Nabehané: 2 mes 27 dní 20 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 21.10.2017 17:17   
Si na začiatku zlého rozhodnutia už preto lebo máš DPF stroj pre ktorý je pár vecí proste inak.Tak EGR,ako aj klapka sú priamo zainteresované v systéme regenerácie,tj sú aktivované,zatvorené či otvorené alebo riadené pri spustení.Tým netvrdím že EGR off sa nedá urobiť,dá,presne tak ako off polovice vecí ktoré sa dajú preprogramovať tak že teoreticky tam nemusia byť.Ale ja by som to nerobil,pretože overiť EGR je vcelku hračka,už to písal kolega predo mnou
Citovať
darken
Založený: 19 október 2017
Príspevky: 5
Nabehané: 31 min
PríspevokZaslal: 22.10.2017 11:08   
Overovať prácu EGR už nemá zmysel keď už vieme kde je problém, teda je v samotnom EGR.

Vravíš teda že bez zásahu do RJ by mohol po zaslepení EGR nastať problém s regeneráciou filtra ? že by sa filter nevedel zregenerovať ? Lebo dávať ďalšie peniaze ze preprogramovanie RJ to už rovno vymením ten ventil a mám pokoj(výmena EGR by ma vyšla na cca 150e aj s robotou).

Čo s tým čistením EGR ? Neoplatí sa to keď už sa ten ventil zasekáva ?
Citovať
Sprtos
Nová tvár - Trabanto (9)
Založený: 22 október 2016
Príspevky: 88
Nabehané: 2 dní 7 hod 48 min
PríspevokZaslal: 22.10.2017 11:34   
Ak je ten EGR nefunkcny a je to jediny dovod pre ktory auto ma problem, tak jedine spravne rozhodnutie bude ho vymenit.Kazde ine rozhodnutie je zle.Riadiaca jednotka zisti, ze EGR je zaslepene, pretoze v dnesnych autach vsetko so vsetkym suvisi.A ak mechanik povie, ze funkcny EGR a sanie nema zmysel cistit tak chyt klucku dveri do jeho servisu z vonkajsej strany a viac do tychto dveri nevstupuj.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1827)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 17062
Nabehané: 2 mes 27 dní 20 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 22.10.2017 12:11   
EGR sa čistí pomaly denne a mimo to že to človek nerobí práve z radosťou tam nie je problém.Logicky u pneumatického sa najprv zistuje stav membrány či je banka tesná nech sa nerobí zbytočná práca,a u elektrického sa testuje dráha pomocou generátora PWR kedže to bývajú riadené motorčeky.Kto chce zarobiť rýchle,viac a z min práce - jednoducho vymení.Má to čistiť za dvacku a ešte sa patlať v tom maglajse ? Kto to nerobil nemá potuchy aká odporná robota to je.to rovno vymení za nový a na rabate má zarobené viac.Nie je v tom racionálne uvažovanie ?!
Citovať
darken
Založený: 19 október 2017
Príspevky: 5
Nabehané: 31 min
PríspevokZaslal: 22.10.2017 12:28   
Dobre teda, dám ten ventil vyčistiť, dúfam že už potom pôjde ako má.
Citovať
Sprtos
Nová tvár - Trabanto (9)
Založený: 22 október 2016
Príspevky: 88
Nabehané: 2 dní 7 hod 48 min
PríspevokZaslal: 22.10.2017 13:58   
Prv, nez by som zacal cistit EGR, by som siel k niekomu, kto mi spravi poctivu diagnostiku!
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1827)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 17062
Nabehané: 2 mes 27 dní 20 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 22.10.2017 14:03   
Jednoznačne
Citovať
darken
Založený: 19 október 2017
Príspevky: 5
Nabehané: 31 min
PríspevokZaslal: 25.10.2017 12:14   
V pondelok mi mechanik vyberie EGRko a budem ho čistiť sám, uvidíme čo to dá.

Mám ešte jeden problem ktorý ale nesúvisí s poblémom s výkonom a to konkrétne radenie. Často sa mi stáva že pri preraďovaní pákou akoby narazím na niečo a nechce ma pustiť ďalej, potom dám páku späť do N a na ďalší pokus o zaradenie už to zvykne ísť OK, pričom spojku som držal vkuse stlačenú. Nerobí to vkuse a robí to výlučne na 4. prevode, ostatné idú OK, už sa mi stalo pár krát že škrtli zuby, hlavne keď som okamžite po stlačení spojky tam chcel zaradiť tú 4ku. Chová sa to rovnako pri studenom alebo teplom motore.

Spojka už má čo to za sebou, pri rozbehu na nižších otáčkach trasie trocha autom, zotrvačník sa zdá byť v pohode, po vytlačení spojky sa nemení zvuk auta.
Odpovedať Nová téma

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Citroen fórum