Citroen C4 - 1,6 vti - kolisanie otacok po starte
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 172
- Dátum registrácie: 28.11.2012 16:58 Zdieľať na Facebook
Citroen C4 - 1,6 vti - kolisanie otacok po starte
Zdravim, chcem sa opytat ci niekto nieco podobne riesil ?
Kazdy 2-3 start (nie vzdy) mi po starte dost kolisu otacky 750-1500 priblize - ked necham nech si pokolisu tak cca 1-2 minuty auto uz ide dobre.. Ked sa na tych kolisavych otackach pohnem autom trha alebo ako by som to nazval.. po par metroch to prestane.
Teraz som bol na EK+STK a ich diagnostika mi nevyhodila ziadnu chybu.
Kdesi (pri podobnych problemoch som cital ze to moze sposobovat vadny snimac teploty chladiacej kvap. ktory je ale u modela vti zabudovany v termostate cize treba menit aj ten..
PS: napadla ma aj skrtiaca klapka le to vti ju vraj ma len ako "zalohu" neviem presne - nevyznam sa..
Kazdy 2-3 start (nie vzdy) mi po starte dost kolisu otacky 750-1500 priblize - ked necham nech si pokolisu tak cca 1-2 minuty auto uz ide dobre.. Ked sa na tych kolisavych otackach pohnem autom trha alebo ako by som to nazval.. po par metroch to prestane.
Teraz som bol na EK+STK a ich diagnostika mi nevyhodila ziadnu chybu.
Kdesi (pri podobnych problemoch som cital ze to moze sposobovat vadny snimac teploty chladiacej kvap. ktory je ale u modela vti zabudovany v termostate cize treba menit aj ten..
PS: napadla ma aj skrtiaca klapka le to vti ju vraj ma len ako "zalohu" neviem presne - nevyznam sa..
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Pozor na tieto závady,často sú spôsobené maličkými netesnostami a pod. a nepremyslenými zásahmi sa stratí logika a vec sa zhoršuje až do štádia problematického odstránenia,hlavne ak sa pri odstraňovaní pridajú nové problémy čo takmer vždy nasleduje bezhlavými výmenami.Väčšinou je to následok snahy RJ napraviť vzniknutú chybu.Chybový zípis v diagnostike to nemusí ukladať ak sa to deje v rámci obvyklej práce,a je velké množstvo takých procesov ktoré proste nehlásia chybu.Preto treba hladať chybu teraz kým je nádej že chyba je jedna a nie tri po zlých zásahoch bez rozmyslu
Chýba zmienka o výsledku EK
Snímač teploty treba odkontrolovať na rozsah,preto je úplne jedno kde je umiestnený,ak je plne funkčný netreba sa ho ani dotknúť okrem odmerania.Nepodozrievam ho pri podobnej závade
Chýba zmienka o výsledku EK
Snímač teploty treba odkontrolovať na rozsah,preto je úplne jedno kde je umiestnený,ak je plne funkčný netreba sa ho ani dotknúť okrem odmerania.Nepodozrievam ho pri podobnej závade
-
- Príspevky: 172
- Dátum registrácie: 28.11.2012 16:58 Zdieľať na Facebook
EK vysla podla technika velmi dobre, hovoril ze auto ma hodnoty ako z tovarne.. ja sa do tych cisiel nevyznam ale vraj viac ako dobre..
-kontroal cidla sa da normalne spravit ? tzn pridem do servisu a poviem ze si chcem nechat skontrolovat funkcnost cisla tepoloty chlad. kvap. ?
navrhujes okrem ineho teda aj napojit auto na dignostiku v takej situacii ako zvnika ? teda rano pred startom a az tak nastartovat co vyhodi ?
-kontroal cidla sa da normalne spravit ? tzn pridem do servisu a poviem ze si chcem nechat skontrolovat funkcnost cisla tepoloty chlad. kvap. ?
navrhujes okrem ineho teda aj napojit auto na dignostiku v takej situacii ako zvnika ? teda rano pred startom a az tak nastartovat co vyhodi ?
-
- Alfík
- Príspevky: 1997
- Dátum registrácie: 21.12.2009 21:41 Zdieľať na Facebook
rovnake auto, rovnaky problem...
bol som na konzultaciach v Citroene. Oficialne vyjadrenie bolo zamerane na nekvalitu benzinu predavaneho u nas. Vedia o tomto probleme ale nevedia ho vyriesit. Kupil som od nich nejake aditivum benzinove, flasticka za 15 € ma vydrzat 5 000km, nefunguje
tu su tiez nejake postrehy/riesenia:
http://forum.citroeny.cz/viewtopic.php?f=67&t=2997
bol som na konzultaciach v Citroene. Oficialne vyjadrenie bolo zamerane na nekvalitu benzinu predavaneho u nas. Vedia o tomto probleme ale nevedia ho vyriesit. Kupil som od nich nejake aditivum benzinove, flasticka za 15 € ma vydrzat 5 000km, nefunguje
tu su tiez nejake postrehy/riesenia:
http://forum.citroeny.cz/viewtopic.php?f=67&t=2997
-
- Príspevky: 172
- Dátum registrácie: 28.11.2012 16:58 Zdieľať na Facebook
-
- Alfík
- Príspevky: 1997
- Dátum registrácie: 21.12.2009 21:41 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Nie,OBD diagnostika tu končí.Čidlo teploty je PTC člen,tj teplotne závislý odpor.Doporučujem úplne obyčajný multimeter a minimálne dve merania.Za studena (18°C) a v prevádzkovej teplote.
Za studena bude nameraný odpor kdesi v hodnote 3700 Ohm a v prevádzkovej z toho desatina.
Mnoho podobných problémov porobí systém sekundárneho vzduchu a samozrejme systém EGR.Tu ale treba už ozaj velkú skúsenosť lebo sa odhaľujú ťažko a navonok vyzerá byť všetko úplne OK. dokonca diagnostika je na tieto veci prikrátka nakoľko je to kratučký prechodový dej a to je málo na hladanie v klasickej OBD,nehovoriac že Citroen diagnostika je tri konské hlavy za napr VAG-om.Tu jediné riešenie prinesie iba nesmierna trpezlivosť a skúsenosť a použitie data rekordéru (dig.osciloskopu) kde je možné vyhodnotiť spätne čo sa práve udialo.Ešte ani to nie je lahké,lebo sa často ťažko určuje a rozlišuje príčina a dôsledok.Netrpezlivosť vedie k výdavkom,na 99,9% zbytočným
Dodnes evidujem podobný problém (Fabia HTP)kde majiteľ pristupuje k hladaniu chyby absolutne profesionálne a čo sa dosiahlo je zistenie že všetky problémy zanikajú odpojením svorky DF z alternátora.Inak každý komponent je OK,auto má minimálne kilometre.Aj toto sa raz odhalí,ale sú to časové zabijáky
Pre kurasa...neverím že frantíci neporiešili čokoľvek na svete,určite poriešili a je možné že pre budúcnosť urobia aj nápravu.Ak by vyrukovali z problémom na verejnosť,roztrhne sa vrece z reklamáciami a požiadavkami,to predsa vedia urobiť aj potichu ak už sa niekto prihlási.Ale pravdu povediac neverím že to je založené na pravde,je to skôr o neschopnosti tu v danom servise
Za studena bude nameraný odpor kdesi v hodnote 3700 Ohm a v prevádzkovej z toho desatina.
Mnoho podobných problémov porobí systém sekundárneho vzduchu a samozrejme systém EGR.Tu ale treba už ozaj velkú skúsenosť lebo sa odhaľujú ťažko a navonok vyzerá byť všetko úplne OK. dokonca diagnostika je na tieto veci prikrátka nakoľko je to kratučký prechodový dej a to je málo na hladanie v klasickej OBD,nehovoriac že Citroen diagnostika je tri konské hlavy za napr VAG-om.Tu jediné riešenie prinesie iba nesmierna trpezlivosť a skúsenosť a použitie data rekordéru (dig.osciloskopu) kde je možné vyhodnotiť spätne čo sa práve udialo.Ešte ani to nie je lahké,lebo sa často ťažko určuje a rozlišuje príčina a dôsledok.Netrpezlivosť vedie k výdavkom,na 99,9% zbytočným
Dodnes evidujem podobný problém (Fabia HTP)kde majiteľ pristupuje k hladaniu chyby absolutne profesionálne a čo sa dosiahlo je zistenie že všetky problémy zanikajú odpojením svorky DF z alternátora.Inak každý komponent je OK,auto má minimálne kilometre.Aj toto sa raz odhalí,ale sú to časové zabijáky
Pre kurasa...neverím že frantíci neporiešili čokoľvek na svete,určite poriešili a je možné že pre budúcnosť urobia aj nápravu.Ak by vyrukovali z problémom na verejnosť,roztrhne sa vrece z reklamáciami a požiadavkami,to predsa vedia urobiť aj potichu ak už sa niekto prihlási.Ale pravdu povediac neverím že to je založené na pravde,je to skôr o neschopnosti tu v danom servise
-
- Alfík
- Príspevky: 1997
- Dátum registrácie: 21.12.2009 21:41 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1356
- Dátum registrácie: 06.02.2009 10:05
- Bydlisko: TN Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 172
- Dátum registrácie: 28.11.2012 16:58 Zdieľať na Facebook
este info k auto je to 2009 a ma 37tis realnych.. Vti je nieco od BMW
Sviecky co ja viem by mali byt original. aj ked nezarucujem ze su uz op 5r a 37t v poriadku..
k teplotnemu cidlu tu je podobna tema kde bolo vadne aj napriek tomu ze suvis velky nemalo s priznakmi a tiez sa nejednalo o celkom kolisanie.. http://www.citroen-club.eu/diskuze/moto ... D0PTWd_uNR
Sviecky co ja viem by mali byt original. aj ked nezarucujem ze su uz op 5r a 37t v poriadku..
k teplotnemu cidlu tu je podobna tema kde bolo vadne aj napriek tomu ze suvis velky nemalo s priznakmi a tiez sa nejednalo o celkom kolisanie.. http://www.citroen-club.eu/diskuze/moto ... D0PTWd_uNR
-
- Príspevky: 1644
- Dátum registrácie: 27.01.2011 16:58 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 120
- Dátum registrácie: 06.12.2012 14:22
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Alfík
- Príspevky: 1997
- Dátum registrácie: 21.12.2009 21:41 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 172
- Dátum registrácie: 28.11.2012 16:58 Zdieľať na Facebook
OK, este jedna vec ktoru v priehebu nejakej doby preverim.. Ked som auto kupoval malo benzin do polovice nadrze.. Pri kupe sa startovalo viac krat aj po nej.. Ziadne kolisanie ! Az doma som vyjazdil 2 "kocky" pod ukazovatel polovice nadrze, blizil som sa k 1/4 a ked si terza nato spominam prave v tedy to zacalo kolisat - az teraz mi to doplo.. Natankoval som vcera a zatial zaide kolisanie (slovnaft N95) tak uvidim ako sa to bude spravat ked sa to zacne blizit opat k 1/4 nadrze..
-
- Príspevky: 172
- Dátum registrácie: 28.11.2012 16:58 Zdieľať na Facebook
Jednoducho to rpestalo.. je zima rano start bez akych kolvek problemov, kazde rano.. Do benzinu pridavam od vtedy VIF aditiv a skusal som aj nechat vyjazdit nadrz na tu 1/4 a ani vtedy nekolisali.. a medzicasom som menil olej, filter, vzduch filter, pel. filter a aj sviecky (su tam nejake originaly platinove-pekne mastne ale vraj musia tam byt take) - menil som to len aby som mal klud.. ci to malo vpliv na kolisanie neviem ale jednoducho nic nekolise a dufam ze ani nezacne..
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných