Citroen C4 1.6 HDI 66kw
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 3424
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
Najlepšie na tom je, že 30 ročná 405-tka ma obyčajne ešte pôvodne blatníky, "nová" 508 neskutočne hrdzavie..., ale, že neskutočne..
Jaaaj, to je ten ekologicky pokrok...
P. S. Opäť som vylepšil svoj osobný rekord v dojazde na plnu nádrž, 1730 km,ešte ukazuje 40-50 km
Na 406 bol rekord 1815km..,takže, fakt pokrok. Po 20 rokoch vývoja auto hrdzavie už po 10 rokoch / predné blatníky/ a spotrebu stále nie a nie pokoriť /aj keď uznávam, keby som zo 250-300km nešiel ako blbec 150-170,tak by som možno vyrovnal.
Jaaaj, to je ten ekologicky pokrok...
P. S. Opäť som vylepšil svoj osobný rekord v dojazde na plnu nádrž, 1730 km,ešte ukazuje 40-50 km
Na 406 bol rekord 1815km..,takže, fakt pokrok. Po 20 rokoch vývoja auto hrdzavie už po 10 rokoch / predné blatníky/ a spotrebu stále nie a nie pokoriť /aj keď uznávam, keby som zo 250-300km nešiel ako blbec 150-170,tak by som možno vyrovnal.
-
- Príspevky: 1034
- Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1445
- Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17 Zdieľať na Facebook
No celkovo auto do 4k toho bude mat co to za sebou, dizlove snad 1.9tdi 77kw bez dpf ale tie budu mat realne natocene tak dvojnasobok toho co maju na budikoch, najst slusny kus je vec stastia a nalestene plechy + vyvonany interier neznamenaju vobec nicivan95 napísal:Ďakujem páni za zhrnutie. Ak sa smiem ešte opýtať. Čo by ste teda odporučili do 4000€ čo sa týka nafty? Poprípade aj benzínový motor. Vďaka
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
-
- Príspevky: 650
- Dátum registrácie: 29.01.2011 21:36 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1445
- Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3391
- Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55 Zdieľať na Facebook
Aktualne zacina byt problem s autami, ceny idu neskutocne smerom hore.
Kedysi som bol schopny kupit 5 rocny naftovy model golfovej triedy za 5000 €. Dnes nemozne.
Co sa tyka vyberu - osobne odporucam korejca.
Dovody:
- bohaty servisny plan (korejci predpisuju pravidelne vymeny aj veci, ktore napr nemci vobec nemenia - chladiaca kvapalina, vzduchovy, naftovy filter)
- dlha zaruka (vacsina kusov chodila do znackoveho servisu pravidelne pocas celej zaruky, .t.j 5 az 7 rokov, kedy uz modely zabozrutov davno bastlili garazisti)
- kvalitna technika (za pposlednych 10 rokov sa neobjavili prakticky ziadne konstrukcne problemy, technika je relativne jednoducha a velmi spolahliva - aj benzin aj diesel)
Jedinym negativom su uz rastuce ceny (ludia uz zistili, ze korci toho dost vydrzia) a v porovnani s VW aj cca o pol litra vyssie spotreby ci uz v nafte, alebo aj benzine.
Alternativou moze byt benzinova/hybridna Toyota.
Vsetko ostatne je daleko vyssie riziko.
Kedysi som bol schopny kupit 5 rocny naftovy model golfovej triedy za 5000 €. Dnes nemozne.
Co sa tyka vyberu - osobne odporucam korejca.
Dovody:
- bohaty servisny plan (korejci predpisuju pravidelne vymeny aj veci, ktore napr nemci vobec nemenia - chladiaca kvapalina, vzduchovy, naftovy filter)
- dlha zaruka (vacsina kusov chodila do znackoveho servisu pravidelne pocas celej zaruky, .t.j 5 az 7 rokov, kedy uz modely zabozrutov davno bastlili garazisti)
- kvalitna technika (za pposlednych 10 rokov sa neobjavili prakticky ziadne konstrukcne problemy, technika je relativne jednoducha a velmi spolahliva - aj benzin aj diesel)
Jedinym negativom su uz rastuce ceny (ludia uz zistili, ze korci toho dost vydrzia) a v porovnani s VW aj cca o pol litra vyssie spotreby ci uz v nafte, alebo aj benzine.
Alternativou moze byt benzinova/hybridna Toyota.
Vsetko ostatne je daleko vyssie riziko.
-
- Príspevky: 3424
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
Takže: povedz mi, koľko vydrží a hlavne stojí taký DPF filter+ katalyzátor na Korejca...
O cenách súčiastok ani nehovorím. Záruka na 150.000 km je na smiech.
Taký Fiat dával v západnej Európe tuším 500.000 km
PSA začali ako prví s FAP-om a ich vyše 20 ročne skúsenosti sú neprekonateľné.
Mám vyše 320.000 km na 2.0 HDI, fap pôvodný, ešte aj pôvodny elois, od vyroby.
Porucha, servis podvozku, 0,00 nič, momentálne spotreba po 10.000 km 4,2 podľa Pc, reálne 4,3-4,4... Povedz mi, ešte jedno auto strednej triedy s 1650 kg , s ktorým sa to dá urobiť.
Na HDI celkom vyše 1 milióna km, jeden jediný zásah na motore bol 1 x zhavic.
Keby bol Francúz pohodlný ako voľakedy a nepriblížil sa k nemeckému mizernemu podvozku, tak je to celkom príjemne vozenie.
Edit.
Tak som naschvál pozrel ceny filtrov a musím uznať, že už aj Kórea Išla dole z cenami...
Sú úplne prijateľné.
Naopak, PSA zvýšila
O cenách súčiastok ani nehovorím. Záruka na 150.000 km je na smiech.
Taký Fiat dával v západnej Európe tuším 500.000 km
PSA začali ako prví s FAP-om a ich vyše 20 ročne skúsenosti sú neprekonateľné.
Mám vyše 320.000 km na 2.0 HDI, fap pôvodný, ešte aj pôvodny elois, od vyroby.
Porucha, servis podvozku, 0,00 nič, momentálne spotreba po 10.000 km 4,2 podľa Pc, reálne 4,3-4,4... Povedz mi, ešte jedno auto strednej triedy s 1650 kg , s ktorým sa to dá urobiť.
Na HDI celkom vyše 1 milióna km, jeden jediný zásah na motore bol 1 x zhavic.
Keby bol Francúz pohodlný ako voľakedy a nepriblížil sa k nemeckému mizernemu podvozku, tak je to celkom príjemne vozenie.
Edit.
Tak som naschvál pozrel ceny filtrov a musím uznať, že už aj Kórea Išla dole z cenami...
Sú úplne prijateľné.
Naopak, PSA zvýšila
-
- Príspevky: 3391
- Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55 Zdieľať na Facebook
neviem, kolko stoji DPF filter na korejca, ale viem, ze o nom nic neviem - na rozdiel od VW Tiguan 2013 myslim, kde bol stale zaneseny a kontrolka furt svietila.
Korejc i zvladli manazment a vypalovanie DPF viac ako dobre.
Ad zaruka - lepsie podmienky aktualne NIKTO neposkytuje. Ci mal niekedy niekde Fiat zaruku 500000 km je informacia o nicom, pretoze aktualne Fiat ani nema importera na Slovensku! a zaruku ma 2 roky.
A o pocte autorizovanych servisov ani nehovoriac.
Pezot ma zaruku 2 roky - za priplatok v TISICKACH eur si ju mozno rozsirit na dlhsie obdobie, pricom sa tato rozsirena zaruka nevztahuje na vsetky veci.
Na rozdiel od Kia, kde zaruka 7 rokov plati na vsetko.
Dalsia vec - kedze jazdim na produkte od PSA - je, ze vo francuzoch najdes uz kopec cinskych veci. Napokon, v PSA mal vyznamny podiel prave nejaky cinsky koncern.
Takze ano, Pezot bol svojho casu slusna ponuka. 20 rokov dozadu.
Dnes maju pekny dizajn. A to je asi tak vsetko.
Korejc i zvladli manazment a vypalovanie DPF viac ako dobre.
Ad zaruka - lepsie podmienky aktualne NIKTO neposkytuje. Ci mal niekedy niekde Fiat zaruku 500000 km je informacia o nicom, pretoze aktualne Fiat ani nema importera na Slovensku! a zaruku ma 2 roky.
A o pocte autorizovanych servisov ani nehovoriac.
Pezot ma zaruku 2 roky - za priplatok v TISICKACH eur si ju mozno rozsirit na dlhsie obdobie, pricom sa tato rozsirena zaruka nevztahuje na vsetky veci.
Na rozdiel od Kia, kde zaruka 7 rokov plati na vsetko.
Dalsia vec - kedze jazdim na produkte od PSA - je, ze vo francuzoch najdes uz kopec cinskych veci. Napokon, v PSA mal vyznamny podiel prave nejaky cinsky koncern.
Takze ano, Pezot bol svojho casu slusna ponuka. 20 rokov dozadu.
Dnes maju pekny dizajn. A to je asi tak vsetko.
-
- Príspevky: 3391
- Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 418
- Dátum registrácie: 01.01.1970 01:00 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3424
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 502
- Dátum registrácie: 17.02.2016 17:43 Zdieľať na Facebook
Yxo, v podstate s tebou s korejcami suhlasim, ale nehovoris celu pravdu. Tiez som kupoval hatchback v tejto cenovej kategorii pred 2mi rokmi a co sa tyka korejcov, tak som sa im vyhol preto, lebo ich benzinaky mali kdesi az do roku 2012 problemy s preskakovanim rozvodov/retazi. A najcastejsie sa to tusim stavalo po starte. Niekedy to sposobilo mensie ci vacsie skody...stavalo sa to dost nepravidelne, takze sa nedalo spolahnut, ze skratim interval vymeny a som vysmiaty. Na ich forach boli pripady, kde to opravovali v zaruke a potom do 120tisic kilometrov aj dalsie dva razy.
Trh s naftakmi velmi nepoznam a ked som kupoval jazdenku, tak som si nevedel zohnat diagnostika na styl p. Mhlavateho, ze by mi konkretny kus nepriestrelne skontroloval. Preto som si zvolil lahsiu cestu a obmedzil sa na jednoduche dostupne benzínaky.
Vyhol som sa najpopularnejsim modelom ako golfy, octavie v benzine a snazil som sa najst kus po prvom majitelovi s nejakou jakz takz jasnou historiou.
A aj tam bolo treba davat pozor na konkretnu motorizaciu, takze hladanie znacky a modelu je vzdycky take kratkozrake.
-vyber si typ karoserie a podla toho najdi vhodne modely a z nich vyfiltruj tie spolahlivejsie varianty.
Priklad. Ja som pozeral Megane III, Bravo, Focus, Auris, Corrolu. Nastavil som si agenta na nove inzeraty(lebo pekne kusy za normalnu cenu, nikdy nevysia dlho na internete) a zacal zhanat. Japonce som nakoniec vyradil z hladacika, lebo boli hrdzavejsie, starsie, s vyssim najazdom a vyssou cenou ako prve tri modely a ich majitelia si vacsinou mysleli, ze predavaju drahokam.
-Tym nehovorim, ze to nie je dobra volba, akurat mne to nesedelo a obmadzil s to na prve 3 spomenute.
Nakoniec som zobral Bravo s malickym najazdom po prvom majitelovi, ktory mi k nemu este dal aj uz jeho kupene veci na dalsi servis (brzdy, olej, filtre...) Takze som v podstate po 2 rokoch vymenil len rozvody(ano veril som predoslemu majitelovi vymenu) a jednu lambda sondu. Ale takto casom by som predsa zmenil vyber v dvoch parametroch. Zobral by som vacsie, aspon kombi...a zobral by som silnejsie ako 1.4. ani jedno ma neobmadzuje a zatial mi staci, ale hodi sa mat rezervu v priestore a vykone.
-takze by som asi zobral kombi focus/megane a 1.6 74kw.
- je to vykon stale relativne malo, ale obe ich verzie s variabilnym casovanim a vyssim vykonom (81kw cca) su trosku problemovejsie. Megane dokoncs mal dva typy toho isteho auta 1.6 74kw...ta horsia bola "generation" vyrabany tusim v turecku a dala sa spoznat vybavou myslim. Takze aj na taketo veci si treba dat pozor pri vybere.
Co sa tyka diesla, tak co si vsimam na tomto fore, celkom sa tu chvali 2.0dci, ale tiez az od urciteho roku. Potom myslim mhlavaty v niektorych temach odporucal 77kw 1.9tdi do nejakeho roku 08-10 sa mi zda. Alebo potom mozes ist volbou voyager 2.5crd manual ako vekmi oblubenym vozom na tomto fore. To uz si ale vyzaduje vyssi um hladania zachovaleho kusu. A na to akosi ja nemam cas a nervy, takze by som sa skor priklonil k nejakemu focusu combi.
Trh s naftakmi velmi nepoznam a ked som kupoval jazdenku, tak som si nevedel zohnat diagnostika na styl p. Mhlavateho, ze by mi konkretny kus nepriestrelne skontroloval. Preto som si zvolil lahsiu cestu a obmedzil sa na jednoduche dostupne benzínaky.
Vyhol som sa najpopularnejsim modelom ako golfy, octavie v benzine a snazil som sa najst kus po prvom majitelovi s nejakou jakz takz jasnou historiou.
A aj tam bolo treba davat pozor na konkretnu motorizaciu, takze hladanie znacky a modelu je vzdycky take kratkozrake.
-vyber si typ karoserie a podla toho najdi vhodne modely a z nich vyfiltruj tie spolahlivejsie varianty.
Priklad. Ja som pozeral Megane III, Bravo, Focus, Auris, Corrolu. Nastavil som si agenta na nove inzeraty(lebo pekne kusy za normalnu cenu, nikdy nevysia dlho na internete) a zacal zhanat. Japonce som nakoniec vyradil z hladacika, lebo boli hrdzavejsie, starsie, s vyssim najazdom a vyssou cenou ako prve tri modely a ich majitelia si vacsinou mysleli, ze predavaju drahokam.
-Tym nehovorim, ze to nie je dobra volba, akurat mne to nesedelo a obmadzil s to na prve 3 spomenute.
Nakoniec som zobral Bravo s malickym najazdom po prvom majitelovi, ktory mi k nemu este dal aj uz jeho kupene veci na dalsi servis (brzdy, olej, filtre...) Takze som v podstate po 2 rokoch vymenil len rozvody(ano veril som predoslemu majitelovi vymenu) a jednu lambda sondu. Ale takto casom by som predsa zmenil vyber v dvoch parametroch. Zobral by som vacsie, aspon kombi...a zobral by som silnejsie ako 1.4. ani jedno ma neobmadzuje a zatial mi staci, ale hodi sa mat rezervu v priestore a vykone.
-takze by som asi zobral kombi focus/megane a 1.6 74kw.
- je to vykon stale relativne malo, ale obe ich verzie s variabilnym casovanim a vyssim vykonom (81kw cca) su trosku problemovejsie. Megane dokoncs mal dva typy toho isteho auta 1.6 74kw...ta horsia bola "generation" vyrabany tusim v turecku a dala sa spoznat vybavou myslim. Takze aj na taketo veci si treba dat pozor pri vybere.
Co sa tyka diesla, tak co si vsimam na tomto fore, celkom sa tu chvali 2.0dci, ale tiez az od urciteho roku. Potom myslim mhlavaty v niektorych temach odporucal 77kw 1.9tdi do nejakeho roku 08-10 sa mi zda. Alebo potom mozes ist volbou voyager 2.5crd manual ako vekmi oblubenym vozom na tomto fore. To uz si ale vyzaduje vyssi um hladania zachovaleho kusu. A na to akosi ja nemam cas a nervy, takze by som sa skor priklonil k nejakemu focusu combi.
-
- Príspevky: 30
- Dátum registrácie: 01.01.1970 01:00 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 01.01.1970 01:00 Zdieľať na Facebook
Majiteľ sa pýtal na konkrétne auto a motor. Tak C4 môžem len odporučiť. Tie problémy s Eolysom spomínané vyššie... buď je to blud alebo kamarát čo má švagra tak jeho kolega v robote to povedal lebo vôbec toto zo žiadnej strany neregistujem. Týkajú sa až Euro 6 od 2015 vyššie ale nie Eolysu ale močoviny, klasická hláška Urea kde sa mení dosť drahá nádobka. Ale to zadávateľa nezaujíma. V podstate si treba dať pozor ako pri každej jazdenke- odporúčam pozrieť v servise (zdvihák diagnostika...) ako pri každej jazdenke. Obísť pár áut neponáhľať. Nejaké nástrahy nečakaj sú to veľmi známe motory. Pri PSA máš bonus oproti iným autám - antikorozna ochrana. Napríklad oproti Fordu je to úplne iná trieda. Toľko v skratke
-
- Príspevky: 502
- Dátum registrácie: 17.02.2016 17:43 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 5 neregistrovaných