Citroen C3 picasso 1,6 VTi - olej do aut. prevodovky
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 06.06.2017 19:21 Zdieľať na Facebook
Citroen C3 picasso 1,6 VTi - olej do aut. prevodovky
Aky olej mozem doplnit do prevodovky pre C3 picasso 1,6 VTi
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 06.06.2017 19:21 Zdieľať na Facebook
olej do prevodovky c3 picasso
VF7SH5FS8CT535417
-
- Príspevky: 90
- Dátum registrácie: 08.11.2008 21:27 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 06.06.2017 19:21 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3690
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Neviem ako je to na citroene, ale na Lancii Musa mám robotizovanú prevodovku, kúpil som to auto s tým, že neradilo.
Bolo zadreté čerpadlo hydraulického robota, pretože postupne unikol olej z netesnej olejovej nádržky, majiteľ ignoroval aj zápis z technickej kontroly o úniku oleja, jazdil až do konca. Čerpadlo aj s nádržkou som musel dať vymeniť, nebola to lacná záležitosť.
Takže treba rozlišovať olej do samotnej prevodovky a olej do hydraulického systému radiaceho mechanizmu (radiaceho robota).
Do hydraulického systému ide olej predpísaný výrobcom auta. No a do prevodovky ide štandardný prevodový olej.
Ale či pískanie pri vyššej rýchlosti je spôsobené nedostatkom oleja v prevodovke, by som si dovolil pochybovať.
Ešte drobná pripomienka k prevádzke takého auta.
Už z princípu funkcie je u robotizovanej prevodovky spojka viacej namáhaná, podľa toho ako som sa vyzvedal, tak opravu (výmenu) treba robiť zhruba v polovici doby prevádzky normálnej ručne radenej prevodovky. Ja som spojku menil pred 2 mesiacmi pri 135 tis.km, keď som sa zničoho nič nevedel pohnúť z križovatky. V servise vypisovala diagnostika obvyklé ptákoviny ako vadný snímač kľukovky, nízky tlak čerpadla, a ešte čosi. Kúpil som novú spojku a bola to ona. Ložisko končilo, pružina prítlačného taniera bola od ložiska do hĺbky vydretá, ale obloženie lamely ako nové.
Z toho vyplýva, že pri jazde s takou prevodovkou treba pre dosiahnutie maximálnej životnosti spojky čo najviac skrátiť čas kedy je spojka automatom vypnutá (stlačená). To napr. znamená že na križovatkách po zastavení auta je dobré hneď vyradiť na neutrál.
Bolo zadreté čerpadlo hydraulického robota, pretože postupne unikol olej z netesnej olejovej nádržky, majiteľ ignoroval aj zápis z technickej kontroly o úniku oleja, jazdil až do konca. Čerpadlo aj s nádržkou som musel dať vymeniť, nebola to lacná záležitosť.
Takže treba rozlišovať olej do samotnej prevodovky a olej do hydraulického systému radiaceho mechanizmu (radiaceho robota).
Do hydraulického systému ide olej predpísaný výrobcom auta. No a do prevodovky ide štandardný prevodový olej.
Ale či pískanie pri vyššej rýchlosti je spôsobené nedostatkom oleja v prevodovke, by som si dovolil pochybovať.
Ešte drobná pripomienka k prevádzke takého auta.
Už z princípu funkcie je u robotizovanej prevodovky spojka viacej namáhaná, podľa toho ako som sa vyzvedal, tak opravu (výmenu) treba robiť zhruba v polovici doby prevádzky normálnej ručne radenej prevodovky. Ja som spojku menil pred 2 mesiacmi pri 135 tis.km, keď som sa zničoho nič nevedel pohnúť z križovatky. V servise vypisovala diagnostika obvyklé ptákoviny ako vadný snímač kľukovky, nízky tlak čerpadla, a ešte čosi. Kúpil som novú spojku a bola to ona. Ložisko končilo, pružina prítlačného taniera bola od ložiska do hĺbky vydretá, ale obloženie lamely ako nové.
Z toho vyplýva, že pri jazde s takou prevodovkou treba pre dosiahnutie maximálnej životnosti spojky čo najviac skrátiť čas kedy je spojka automatom vypnutá (stlačená). To napr. znamená že na križovatkách po zastavení auta je dobré hneď vyradiť na neutrál.
-
- Príspevky: 1644
- Dátum registrácie: 27.01.2011 16:58 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných