809 676
inzerátov
Pridať inzerát

Citroen C3 1.4 65kW - volnobeh 2000ot.

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Citroen fórum
Odpovedať Nová téma
Autor Správa
davidp
Založený: 06 december 2011
Príspevky: 8
Nabehané: 20 hod 0 min
Predmet: Citroen C3 1.4 65kW - volnobeh 2000ot. PríspevokZaslal: 10.03.2019 09:45   
Nazdar chlapi,

Obraciam sa na vás s problémom s vysokým volnobehom, či ste sa už s niečím podobným nestretli. Chyba sa prejavuje od kúpy vozidla.

Vozidlo - Citroen C3 1.4 65kw,r.v. 2008 ,106000km.

Príznaky - po naštartovaní sú volnobezne otacky 2000 a po zohriati 1500 .Vyššia spotreba okolo 10l mimo mesto.

Diagnostika - chyby

P0010 obvod ovladaca vackoveho hriadela 1. rada valcov -prerušený obvod

P0011 a P0012 sú chyby casovanie polohy vackoveho hriadela . Jedna je predčasna druha neskorá.

Po vymazani chýb vozidlo naštartuje drzi asi 10 sekúnd pekne volnobeh pod 1000ot a následne stúpne na 2000 a zapíše chybu do RJ. Pri zohriati klesne volnobeh na 1500ot.

Podozrenie teda padlo na solenoid. Tomu sa zameral odpor - okolo 9 ohmov, vyskúšal som ho ma baterku - cvakal, premerala sa kabelaz až k RJ. Všetko v poriadku. Solenoid je znacky INA.

Olej sa vymenil preventívne tiež.

Nič z toho nepomohlo. Nestretli ste sa s niečím podobným?

Nemám možnosť dať solenoid ž druhého auta. Myslíte že aj keď cvaka a ukazuje dobrý odpor že môže byť zlý?

Nemôžu byť posunute rozvody?

Ďakujem
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (214)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 3771
Nabehané: 23 dní 20 hod 5 min
PríspevokZaslal: 10.03.2019 10:20   
Zujimave odkazy su na nete k tomu problému :

http://straighttalkautomotive......P0022.html

Na inych forach píšu, že tieto chyby sposobuju vynechavanie zapaľovania, čo ma za nasledok hruby chod motora,a aby si to RJ vykorigovala pušťa zvyšenú dávku paliva, preto je zvýšený volnobeh... neviem ,či pomože vymeniť solenoid, možno by bolo treba vymeniť aj aktuatory vačkových hriadeľov...



Je zaujimavé ,že system vvt funguje väčšinou dobre, len asi sa dostali do montáže problémové aktuatory alebo olej v nich neprudi správnym sposobom preto tam vznikaju chyby časovania

ocelom ako to funguje píše jeden mechanik na renault fore :

https://www.renaultclub.cz/casovani_ventilu_vvt_renault_megane_ii_1,6_16v_-_presuvnik.html
Citovať
davidp
Založený: 06 december 2011
Príspevky: 8
Nabehané: 20 hod 0 min
PríspevokZaslal: 10.03.2019 10:36   
Ďakujem za rýchlu odpoveď čo sa týka toho linku , prejdem si z neho veci, ktoré sa ešte nepozreli.

Solenoid sa tvári že je v poriadku po premerani a tak isto aj kabelaz k nemu.

Keď vymazem chybu z RJ a naštartujem, chod motora je krásny, tichý a následne po cca 10s zdvihne volnobeh na tých 2000.

Nerozumiem ale prečo zohriaty klesne na 1500otacok.

Ďalšie naštartovanie ( bez vymazania chyby ) je rovno na 2000 otáčok a klesne na 1500.
Citovať
martin cichy
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (104)
Založený: 26 január 2010
Príspevky: 3437
Nabehané: 7 dní 17 hod 36 min
Bydlisko: ML-HE-MI
PríspevokZaslal: 10.03.2019 16:47   
Pravdepodobne mechanicky poskodeny solenoid (ostal otvoreny). To ze cvaka, neznamena ze funguje.
_________________
Toyota corolla verso 1.6 LPG BRC by Ekomont, Korejovce -Svidník
Odpovedať Nová téma

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Citroen fórum