Citroen C3 Picasso 1.6 Vti (+Lpg)

Diskusia ohľadne vozidiel značky Citroen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

nio194
Príspevky: 123
Dátum registrácie: 24.04.2008 22:17
Zdieľať na Facebook

Citroen C3 Picasso 1.6 Vti (+Lpg)

Príspevok od používateľa nio194 »

Zdravím. Mám problém pri rannom štarte. Naštartujem normálne, ale motorom trasie, ako keby šiel na 2-3 valce,tažko ide do otáčok, vybehne hláška ANTIPOLUTION FAULT, zasvieti kontrolka motora a po chvilke začne blikať. Ak vypnem motor,ostane naplno bežať ventilátor chladiča, vypnem ho len tak, že odpojím a pripojím bateriu. Deje sa to aj pri opakovaných štartoch. Počkam pol hodku a naštartujem normálne, žiadne chyby nevyhodí, jazdí to normálne až do nasledujucého rána. Sviečky, olej, filtre, termostat menené pred cca 2 mesiacmi. Najazd 76k km, povodné rozvody. Nejaký nápad? Napadlo ma čidlo teploty, ale diagnostika v okolí najskôr v piatok( všade majú plno).
Naposledy upravil/-a nio194 v 25.05.2017 23:17, upravené celkom 2 krát.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

kopu sporakov startuje nakocku, lebo im nesedia mapy u paliv a benzinove mapy su posunute o vela percent, potom za studena ked sa ide len podla map maju zlu /chudobnu/ zmes :41c2: :4012:, ked sa ohreje a zacne makat lambda, tak sa vsetko zrovna a chodi to pekne...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Minimálne je nejasný tento popis.... Ak vypnem motor,ostane naplno bežať ventilátor chladiča, vypnem ho len tak, že odpojím a pripojím bateriu. Deje sa to aj pri opakovaných štartoch. Počkam pol hodku a naštartujem normálne, žiadne chyby nevyhodí.....

Nie je jasné čo všetko sa udeje,kým príde tá polhodinová pauza.Aká je teplota pri prvom zlom štarte a aká ak sa motor opätovne štartuje a už bez uvedeného problému.
nio194
Príspevky: 123
Dátum registrácie: 24.04.2008 22:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa nio194 »

Problém dúfam vyriešeny. Diagnostika ukázala chybu zap. cievky( modulu) na 3 valci. Vymenený, sám som zvedavý na ranný štart.


mHlavaty:
Uvedený problém mám len pri rannom štarte( v posledných chladnejších ránach). Sadnem do auta, nastartuje normalne, len motorom škube, rozsvieti sa konktrolka motora, vybehne hlaška Antipolution fault a začne blikat kontrolka motora, vypnem motor, ale hned sa spustí vetrak chladiča. Vypnem ho len tak, ze odpojím bateriu. Toto vsetko mozem opakovať X krat, stalé s rovnakým výsledkom. Drbnem z dverami a idem preč. Vratim sa o pol hodku, naštartujem normálne a všetko je ok. Ziadne škubanie, ziadne hlašky, kontrolky zhasnu. Práve som po uvedenom rannom probléme spravil 380 km a všetko je ok. Tento problém trvá cca tyžden.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Treba dúfať že už bude pokoj.Musím povedať že takýto výsledok ma prekvapil.Očakával by som pri probléme cievky hlášku - vynechávanie zapalovania v danom valci.Proste očakával by som príčinnostnú hlášku a nie dôsledkovú ako sa tam ukazovala.Niekedy tie stroje vedia prekvapiť
nio194
Príspevky: 123
Dátum registrácie: 24.04.2008 22:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa nio194 »

Zdravím. Zdá sa,že problém je vyriešeny. Dnes sa to opäť dalo na diagnostiku a bez chyby. Dik za rady. Auto jazdí, ako má...
nio194
Príspevky: 123
Dátum registrácie: 24.04.2008 22:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa nio194 »

Zdravím vospolok. Tak ako sa aj stalo, chyba sa mi vrátila. Vymenili sa 2 zap. cievky, sviečky, filtre...a stále to po chladnom ráne vyhodí kontrolku motora. Napadá Vás niečo, čím by to mohlo byť?
Naposledy upravil/-a nio194 v 25.05.2017 23:15, upravené celkom 1 krát.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nechytal by som sa do toho bez toho,aby som ten plynový bordel neodstavil úplne.Dlho nezabudnem na plyńáka ktorému sa lámali cínové spoje,raz to bolo všetko Ok,potom si to zmyslelo blbnúť,strácala sa veškerá logika práve tým že sa to menilo a týkalo sa viacerých cínových spojok kde sa plynár pripájal.Ak riešiť,tak niečo čo má svoj poriadok od výrobcu,dať to do poriadku a potom nech si to hoci zase poo.dí plynár
nio194
Príspevky: 123
Dátum registrácie: 24.04.2008 22:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa nio194 »

mHlavatý: Ak si nebudem vedieť dať rady, aj toto je alternatíva. Práve som bol vymeniť cievky za komplet nové.
Naposledy upravil/-a nio194 v 25.05.2017 23:14, upravené celkom 1 krát.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Plyn môžeš mať zastavený.Ale systém benzínu (elektronika)je nabúraný systémom plynu tak,že RJ rozhoduje o tom ktorý systém je práve vo funkcii a tomu bude zodpovedať rozdielne riadenie pre jedno a pre druhé palivo.To som tým chcel povedať.To čo vyhovuje benzínu podlieha zmene pre potreby plynu.Takže...otázka znie,beží benzínový manažment garantovane tak,akoby tam plyn ani nebol ? Pre mňa je to kľúčová otázka v tejto detektívnej hre,niečo ako motív
Napísať odpoveď

Návrat na "Citroen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných