Citroen C-crosser - problém zrejme pri regenerácii DPF.

Diskusia ohľadne vozidiel značky Citroen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Kujon78
Carschanger
Príspevky: 5424
Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45
Zdieľať na Facebook

Citroen C-crosser - problém zrejme pri regenerácii DPF.

Príspevok od používateľa Kujon78 »

Ahojte chlapci, potrebujem poradiť, keďže servis v PO a okolí je taký aký je :-( bolo to v 3 servisoch aj v originál citroene.

Auto jazdí bezproblémovo do chvíle, keď nastane regenerácia DPF-ka. Teda podľa počítača to vyzerá, že je to spojené s regeneráciou a je to aj poznať zväčšeným hlukom pri chladení auta a sprevádzané zápachom z výfuku.
Poďme k podstate. Počas jazdy v regenerácii mi auto cuká. Je to také trhanie počas jazdy, akoby ho niečo brzdilo a potom pustilo. Skrátka stratí výkon a zase nabehne v krátkych intervaloch pri ustálenej jazde cca. 2200 otáčok. Ak tomu pridím a chcem výkon, auto prestane trhať a krásne ide ... pokiaľ zase neustálim rýchlosť. Trvá to cca. nejakých 15-20 km, alebo kým nepreruším regeneráciu vypnutím motora.Po prerušení regenerácie, zase ide všetko OK, do ďalšej regenerácie cca. 700 km. Nesvieti žiadna kontrolka, že regeneruje, ani žiadna kontrolka, že je problém s DPF-kom.

Čo bolo robené:
- vraj to môže byť EGR, preto bolo EGR zaslepené a elektronicky odpojené v riadiačke auta. Prvá regenerácia ok, potom to isté. Naspäť vrátený nový softvér a obnovené EGR.
- taktiež som menil reguláciu vzduchu, celý hliníkový komponent. Prvá regenerácia OK, druhá trhala naspäť.
- chvíľu som to neriešil a prišla výmena sania, komplet kupené v citroene, bolo tam viac oleja, asi gumičky v háji, tak sa menilo celé umelé sanie. Zase to isté, prvá regenerácia OK, potom to isté
- potom výmena snímača tlaku turba, nejaká trubička bola tenšia ako v pôvodnom snímači, tak tam dal gumičku, aby to malo takú hrúbku ako má mať. Vôbec žiadna zmena.
- potom prečistená váha vzduchu. Prvá regenerácia pohoda. Druhá jemnučké cukanie, tak reku vymením váhu za novú. Potom zase 2 regenerácie OK a zase to isté.
- dával som aj vyčistiť DPF, bo bolo v akcii, samozrejme žiadna zmena
- naposledy vytiahnuté vstreky otestované a všetko OK.

Takže som už v koncoch. Diagnostika iba raz ukázala snímač diferenčných tlakov, či čo. Ináč stále diagnostika čistá, bez záznamov, nič nesvieti. Teda niekedy kontrolka motora ostáva svietiť trošku dlhšie (5 s. dlhšie ako inokedy ) ale stále zhasne :-( Ešte mi bolo povedané, že možno ešte premerať lambda sondu, lebo tá jediná nie je načitateľná v chybách diagnostiky.

Za každú radu budem vďačný ...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Školská ukážka ako to nemá byť.Celý súpis úkonov bod za bodom sa robili ako nočná strelba,total na slepo.Motor môže mať vážny problém a nemusí mať jediný zápis v chybovom registri.obsluha diagnostiky musí vychádzať z hodnôt,a podľa potreby zo statického volnobehu alebo z prevádzky príp aj velkého zaťaženia ak sa chyba deje v tom režime.Ale to musí pán diagnostik z hlavy vedieť parametre každej veci,a za každého prevádzkového režimu.A parametre má každá vec do ktorej ide nejaký káblik,a často aj kam káblik nejde,pretože ho kontroluje iná meraná vec.Takže musí ovládať aj súvislosti medzi dielmi menežmentu.Ak už aj orig značkový hrá slepú babu,nech ho radšej zrušia,okrádajú ľudí.
Toto je novšia mašinka,diagnostiku má nesmierne rozsiahlu.Ale už staré (dnes) haraburdy čo z DPF začínali mali diagnostiku velmi výrečnú a išli overovať úplne všetky komponenty ktoré sú tu vyenované.Všetky tie výmeny a úkony sú iba o neschopnosti a fatálnom nerozumení problematike.A to tieto autá majú jeden z najrozumnejších systémov likvidácie sadzí.Čo by potom robili indiáni z 3,0 Tdi V6 od Audi ?!
Aj lambda je čitatelná,presne ako všetko ostatné
Čistenie ani nekomentujem,čistili nie preto lebo bolo nutné,ale preto že nevedeli čo s tým
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

len pre zaujimavost, kolko si natocil ty a kolko malo pri kupe ?
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
Kujon78
Carschanger
Príspevky: 5424
Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kujon78 »

lakinooo napísal:Ako bol v akcii cisteni dpf?
Tu v PO vybratý a nahodeny na mašinu. 150 € miesto 300 €. Keďže chodím viac mesto a mám ho už 40 tis. km tak som ho dal vymyť a vysušiť na mašine k tomu určenej.
Kujon78
Carschanger
Príspevky: 5424
Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kujon78 »

Prvý krát som kúpil auto s 220 tis. km a teraz má skoro 270 tis.

To Dpf som dal čistiť ja sám od seba keďže viem že jazda v meste ho niči.

Dávam auto vždy s informáciami o všetkom. Väčšinou sa stretnem s tým, že čo ja o tom môžem vedieť. Že on si to napoji premera a neviem čo a on zistí čo mu je. A potom bum peniažky za niečo čo nepomohlo. Skrátka je nejaká schéma pri poruche diesel-u a ide sa. Váha vzduchu, egr, snimač tlaku turba, turbo vstreky ... A toho sa držia ...
Už som bol u 2 čo sa hrdia titulom Bosch servis a diagnostika.

Tiež som rozmýšľal o nejakom kabliku ... furt jak do toho niekto šupe prvá regenerácia OK. Ale čo by malo vplyv len na regeneráciu ... a celu dobu bežnej jazdy nie a bolo v blízkosti motora
.
Alebo vyreštartovanim a znulovanim diagnostikou to ide do prvej zlej hodnoty a potom na druhý krát to už robí problémy. Ale potom by to znamenalo, že niekde by si tu zlú hodnotu mali pamätať keď už druhý krát to nevie odrbať systém....

Nie som mechanik a štve ma, že na to nevedia mechanici prísť :-( keď je tu kopec snimačov a diagnostiky kadečoho. Aj francúzskych DPF je tu tiez za tých 9 rokov dosť ..
sjaro
Príspevky: 223
Dátum registrácie: 11.09.2011 11:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sjaro »

Nie menit,
Skontrolovat teplotu za filtrom ci je realna.
Skonrolovat tlak paliva (regulačný ventil)
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

francuzi maju DPF teda FAP daleko dlhsie nez 9 rokov ale to je nepostatne (lakino ti nieco povie o jeho 607cke s 2.2tdi).

Slusne vydrzal ten tvoj.

Bez srandy by som doporucil co si doteraz nespomenul : nahrat najnovsie softwéry vsade kde sa len da, nielen do motorovej riadiacej jednotky. Zvlast tieto skorsie rocniky riesili vela veci upravou programu. Netvrdim ze to pomoze, ale nieco v tej masine chodi dobre ked sa to prvykrat sprava OK a az potom zle. Jasne, tvoj FAP uz ma svoje najlepsie roky za sebou, takisto vsetky cidla atd, a prave preto mozu byt pod nejakou hranicnou hodnotou... doteraz auto 200.000km prieser nerobilo pretoze neboli.

Takto, na Forde Focus 1.8tdci z roku 2002 sa prehraval software kvoli zlym zimnym startom. Cize DPF/FAP co je tisickrat komplikovanejsi mechanizmus, kludne ma narok na takuto fixaciu.

Zlaty benzin co ? Aj tam uz prichadzaju DPFka ale tie budu ukrutne menej prieserove nez dieslove z titulu prace benzinu, dosahovanych teplot, produkovanych spalin atd.

A ku kvalite servisov skoda nieco komentovat.

Samozrejme ze tu len teoreticky trieskam ale bez toho aby clovek auto videl a bez toho aby mu rukami presli nejake desiatky takych vozov kvalifikovane poradit neviem. V kazdom pripade takato vec co hovorim je robota na hodinku za par desiatok eur, totalne neinvazivna bez spinavych ruk. Ostatne rady samozrejme platia, pozerat ako sa sprava system nazivo.

Komentar : myslim si ze pod plnym plynom prestane masina trhat lebo regeneraciu docasne prerusi. Zda sa mi ze som volakde cital ze pri 100% plyne sa toto deje pretoze majitel potrebuje nudzovo predbehnut, dokoncit nejaky manever kde moze ist o zivot atd, takze tam je proste plny vykon. Niektore auta dokonca aj klimatizaciu odpajaju za tychto okolnosti.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Fap je procedúra ktorá je v základnej myšlienke triviálne jadnoduchá,v reále na aute je to proces ktorý treba dokonale poznať.Jeho úplný algoritmus do detailov nikde na svete nemožno nájsť,ten sa dá iba učiť ak sa týmto veciam človek dlhoročne venuje a sleduje spústu tých istých aut kde môže stovky hodín študovať správanie systému.Ale to musí mať k tomu čas a chuť robiť tisícky logov a datablokov a desiatky dní do polnoci študovať výpisy diagnostík tých istým modelov a hladať súvislosti.
Základná chyba tohoto systému je diagnostik alebo mechanik ktorý sa do toho takto zahryzne,jednoducho príde na slanú vodu.Ten kto nepremýšla a nikdy nebude...bude veci náhodným výberom meniť tak bude ZARÁBAŤ !!!
Robil som stúpanie oleja vo vani od paliva,a získal som cennú skúsenosť do života.Auto malo zámerne urobenú závadu.Nepotrebovalo ani len 1 centovú súčiastku,treba odstrániť niečo,čo tam niekto pridal a velmi šikovne pretože auto malo iba tento problém,stúpanie hladiny oleja.Ale reči v tisíckach v predošlom servise dávajú tušiť čo sa chystalo na dotyčného pána a jeho peňaženku.
Ale poučenie pre mňa je iné,ako si zaúčtujete desiatky hodín nad tým strávené ?! Možno 25 hodín krát akú sadzbu ? Majiteľovi odovzdávate auto s 50 listami výpisov diagnostiky,pred počas aj po oprave a môžete mu leda ukazovať že toto a toto už je inak,a on môže leda kývať hlavou aj tak nevie či klamali v servise predtým,alebo vy teraz.Premýšlajte o tom,ja som si svoje poučenie z veci zobral
Kujon78
Carschanger
Príspevky: 5424
Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kujon78 »

mp3turbo:
Vtedy v citroene sa tvárili, že tam dali najnovšie softy, ale fakt netuším či na všetko, alebo len na motor. Môžem skúsiť, šak za to človek veľa nedá a asi ani nebude dlho bez auta :-)

S tým pridaním do otáčok som práve preto písal. Tým zošliapnutím plynu sa regenerácia preruší a ide auto pekne a pri stabilných otáčkach sa zase spustí a cuká.

Tak zlatý benzín. V tejto kategórii aút, nie je veľmi z čoho vyberať. Teda ak sa bavíme o nejakej cene, ročníku a výkone.

Dík za rady, skúsim čo to urobí s tým softom.
Kujon78
Carschanger
Príspevky: 5424
Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kujon78 »

sjaro napísal:Nie menit,
Skontrolovat teplotu za filtrom ci je realna.
Skonrolovat tlak paliva (regulačný ventil)
Ďakujem. Skúsim to dať servisákovi premerať. Len či bude vedieť :-)
Kujon78
Carschanger
Príspevky: 5424
Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kujon78 »

Tak sú ľudia a ľudia. Jedny to berú, že keď sa vymení súčiastka za 20 €, tak by najradšej platili v servise tých 20 € plus na kávu servisákovi, tak 22 €.

Ja som ochotný zaplatiť za opravu. Teda za opravu, ktorá odstráni problém. Preto aj tu už píšem na fórum. Bo byť bez auta týždeň, potom vyhodiť cca. 200 - 300 € a toto absolvovať niekoľko krát sa mi už nechce. Ani meniť, originál dobré súčiastky za nejaké šunty z druhovýroby tiež nemám rád.

No skúsim, tie veci pozrieť čo ste mi poradili a uvidíme. Ak by ešte niekoho niečo napadlo, čo súvisí s regeneráciou tohoto motora, tak skúste ešte niečo napísať. Zbieram skúsenosti a po sviatkoch sa do toho zase pustím, s novým mechanikom :-(

Zatiaľ ďakujem všetkým.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

ja ti nevim karle, ale mas blizko do kosic, sak cviro je sikovny
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
pacok
Príspevky: 319
Dátum registrácie: 21.07.2009 13:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pacok »

Tiez poznam mazdu 6 cdti co pri prvom probleme s dpf expert prehral soft a uz nikdy nesla potom ako mala.ak sa vsetko pravidelne opakuje a sanie bolo skoro nove vidim to na blsbost.Najst si niekoho s rovnakym motorom a skusit vymenit co sa DPF senzory a pod.
Dep
Príspevky: 1207
Dátum registrácie: 15.06.2009 15:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Dep »

Kujon, dlho som o Tebe nepočul, ozveš sa tu a akurát riešiš problém s moderným dieselom :)

Prepáč, ak sa Ta dotknem, ale spomínas iste teraz v dobrom na Volvo s LPG, však? Pamätám si, že si pri kúpe SUVka mal v úzkom výbere aj X3, aj tam by boli ine palky za servis ako mas teraz s relatívne jednoduchým Citronom.

Veľa šťastia so servisom, nech sa dari :2f93:

PS: tiež som podľahol dieselu pri kúpe auta, vsetko funguje na jednotku, ale už teraz s určitosťou môžem povedať, že je to môj prvý a aj posledný :3035:
Subaru Outback Business NAVI 2.5i 129kw (2017)
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

cviro123 napísal:Najlepsie riesenie asi bude sa tomu diagnosticky venovat v case problemu priamo na ceste, co sa tam deje prave vtedy ked je problem. Inokadial asi cesta nepovedie.
toto by som presne chcel pocut pri tychto problemoch od servisu, nie budeme menit na skusku diely...prehravat softy, ani vyrabat woodoo babiku predchadzajuceho majitela
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok

Návrat na "Citroen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných