Citroen Berlingo 1.5 HDI - neštartuje
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
- jaroslavelektro
- Príspevky: 388
- Dátum registrácie: 23.05.2019 07:27
- Bydlisko: východ Zdieľať na Facebook
Citroen Berlingo 1.5 HDI - neštartuje
zdravím , kvíz - kto vie z oscilogramu určiť poruchu / defekt / nesúmernosť / problém ???
Citroën Berlingo - generacia 2018 - až teraz
1.5 BlueHDi 130 ( ECYHZR)
Rok výroby 06/21
Výkon 96kW
YHZ (DV5RC)
oscilogam - auto neštatuje - na obrezku je problém
auto je už opravené - skúste uhádnuť z obrázka ???
galéria
https://postimg.cc/gallery/4Vc7nzb
Citroën Berlingo - generacia 2018 - až teraz
1.5 BlueHDi 130 ( ECYHZR)
Rok výroby 06/21
Výkon 96kW
YHZ (DV5RC)
oscilogam - auto neštatuje - na obrezku je problém
auto je už opravené - skúste uhádnuť z obrázka ???
galéria
https://postimg.cc/gallery/4Vc7nzb
Diagnostika-OBD,Paralelna-OSCILO,Datova CAN-BUS & LIN
-
- opravy & diag
- Príspevky: 25669
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Nestartuje 1.5 HDI
Signál klukovice z vadami akoby zlé načítavanie ? zblbne rj ? Aké to má dôsledky na chod ?
- jaroslavelektro
- Príspevky: 388
- Dátum registrácie: 23.05.2019 07:27
- Bydlisko: východ Zdieľať na Facebook
Re: Citroen Berlingo 1.5 HDI - neštartuje
Zdravím ťa MHlavaty ale čakám Či sa ešte niekto ďalší ozve .... veď veľa ľudí sem prispieva , veď nechajme ešte chvíľu , samého ma zaujíma či sa na to vôbec niekto pozrie. Mám do budúcna takéto príspevky dávať ? bol by zaujem? tento posledný prípad s fotiek ( obrazoviek ) aj mňa poriadne potrápil priznávam nebolo to jednoduché! a samého má zaujíma koľko ľudí pracuje s osciloskopom.
Diagnostika-OBD,Paralelna-OSCILO,Datova CAN-BUS & LIN
-
- Príspevky: 677
- Dátum registrácie: 03.06.2012 13:07
- Bydlisko: Gbely
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Re: Citroen Berlingo 1.5 HDI - neštartuje
Tento príspevok má určite prínos . Zajtra pozriem obrázky nakoľko v mobile to je nepraktické. Do budúcna určite perfektný príspevok .
Diagnostika,elektronika,geometria,pneu servis,klimatizácie
-
- Príspevky: 244
- Dátum registrácie: 03.07.2007 09:24
- Bydlisko: Kosice Zdieľať na Facebook
Re: Citroen Berlingo 1.5 HDI - neštartuje
Súhlasím, že takéto veci majú určite prínos. Som laik a o osciloskope neviem nič, ale zaujíma ma, čo presne má človek na signáloch vidieť a čo sa sleduje. Ponúknem svoj laický pohľad.
Na kľuke je asi 36 zubov, pričom jeden je vynechaný. Ako má vačka riešený senzor, netuším, ale tuším, že kľuka sa otočí dvakrát a vačka raz. Prečo má však signál na kľuke stále iný rozostup? Akoby sa menil počet zubov.
Na kľuke je asi 36 zubov, pričom jeden je vynechaný. Ako má vačka riešený senzor, netuším, ale tuším, že kľuka sa otočí dvakrát a vačka raz. Prečo má však signál na kľuke stále iný rozostup? Akoby sa menil počet zubov.
-
- Príspevky: 172
- Dátum registrácie: 15.08.2024 13:02 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 25669
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Citroen Berlingo 1.5 HDI - neštartuje
Oscilo je čarovná vec pretože niet čo by nevedel zobraziť ako signál v čase.Či je to napätie (akékoľvek) či prúd,tlak či podtlak,každá veličina je zosnímateľná.Na to sú pomôcky ktoré čokoľvek prevedú na napätie.Je potom už výsada super osciloskopov priamo určených na prácu z autami že majú databázu snímačov a máme možnosť po navolení vidieť priamo hodnoty toho čo meriame v zrozumiteľnejšej forme ako Ampér alebo Bar a pod. a teda rozmýšlať v reálnej hodnote a našpekulovať kolko barov je napr 1200 mV
Samotná krivka je niečo ako EKG kde každá časť krivky niečo znamená,má nejakú charakteristiku a teda niečo tam byť musí a očakáva sa,a niečo naopak nesmie.To je iba o pochopení princípu.V podstate nutnosť tie veci dobre poznať je aj dôvod prečo sa tomu opravárenstvo skôr úporne vyhýba ako snaží zaviesť.Je ešte jeden veľmi závažný dôvod prečo to nechcú,a to je ten,že ak ste slepý,vymeníte pol auta bezhlavo,ak máte dobré oči a mikroskop,vymeníte presne to malé nič čo inak nevidíte.A potom je otázka...kto zarába lepšie ? Ten čo vie a mení len potrebné a nutné veci,alebo ten čo vymení všetko kým to nedôjde do poslednej veci.Somár zarobí násobne viac,múdry má akurát dobrý pocit z toho že vie.S čím sa stretá najviac sú všetko negatívne veci...nemá sa s kým radiť,radí sa z kolegom o 400 km ďalej lebo bližšie nemá.Kolegovia ho práve láske nemajú,to už proste tak chodí asi všade.Kvantum času robí zadarmo,pretože potrebuje vzorové knižnice a hladať vzorové oscilogramy,potrebuje "tréning" na bechybných motoroch,musí sa celý život učiť aby neušiel vlak.A posledná...slovenský človek bez problému zaplatí 99 eur za diely a 1 euro za prácu a bude vás chváliť po svete.Ale dajte mu zaplatiť 1 euro za náhradný pin v konektore a za prácu 99 eur lebo ste sa trápili a dva dni hľadali ihlu v kope sena.Bude sa krútiť ako had. O tom je oscilo
maros000...Prečo má však signál na kľuke stále iný rozostup? Akoby sa menil počet zubov.
Počet zubov sa logicky nemení lebo je daný.Preto sa očakáva že bude vidieť napr 58 špičiek ,dve chýbajú na otáčke 360° preto sa presne vie zistiť kde je čo a kedy.Ak je to hala bala,je problém z čidlom alebo signálnym kolom,vylomený zub (robili spojku a pod) V tom istom čase pod tým ide signál vačky kde na štyroch miestach sú iné rozteče (pre štyri valce,každý valec má iný signál) Preto sa dá presne zistiť rozvod.Ak sa pridá signál napr vstrekovača,už je jasné či ide (otvára) či ide v správny čas atd.Ak sa pridá ďalší signál tlaku sú ďalšie informácie či o palive,či o podtlaku či kompresii.Všetko čo je dôležité aby moto išiel je takto možné vidieť,aj z tým že niekde to hapruje či chýba.Kedže sú tam časové pravítka,viete zistiť aj čas trvania napr predvsteku,hlavného vstreku aj dovstreku presne.Zadaním uhlových mier zistíte presné otáčky kedy čo a kde
U motora kde diagnostika nedáva info o tlaku paliva (PD Tdi) a neviete či je vo vstrekoch palivo to jedným pohladom na oscilo záznam vidíte že vstreky sú bez paliva.A ešte to viete bez použitia náradia a rozoberania,proste si ukradnete signál
Samotná krivka je niečo ako EKG kde každá časť krivky niečo znamená,má nejakú charakteristiku a teda niečo tam byť musí a očakáva sa,a niečo naopak nesmie.To je iba o pochopení princípu.V podstate nutnosť tie veci dobre poznať je aj dôvod prečo sa tomu opravárenstvo skôr úporne vyhýba ako snaží zaviesť.Je ešte jeden veľmi závažný dôvod prečo to nechcú,a to je ten,že ak ste slepý,vymeníte pol auta bezhlavo,ak máte dobré oči a mikroskop,vymeníte presne to malé nič čo inak nevidíte.A potom je otázka...kto zarába lepšie ? Ten čo vie a mení len potrebné a nutné veci,alebo ten čo vymení všetko kým to nedôjde do poslednej veci.Somár zarobí násobne viac,múdry má akurát dobrý pocit z toho že vie.S čím sa stretá najviac sú všetko negatívne veci...nemá sa s kým radiť,radí sa z kolegom o 400 km ďalej lebo bližšie nemá.Kolegovia ho práve láske nemajú,to už proste tak chodí asi všade.Kvantum času robí zadarmo,pretože potrebuje vzorové knižnice a hladať vzorové oscilogramy,potrebuje "tréning" na bechybných motoroch,musí sa celý život učiť aby neušiel vlak.A posledná...slovenský človek bez problému zaplatí 99 eur za diely a 1 euro za prácu a bude vás chváliť po svete.Ale dajte mu zaplatiť 1 euro za náhradný pin v konektore a za prácu 99 eur lebo ste sa trápili a dva dni hľadali ihlu v kope sena.Bude sa krútiť ako had. O tom je oscilo
maros000...Prečo má však signál na kľuke stále iný rozostup? Akoby sa menil počet zubov.
Počet zubov sa logicky nemení lebo je daný.Preto sa očakáva že bude vidieť napr 58 špičiek ,dve chýbajú na otáčke 360° preto sa presne vie zistiť kde je čo a kedy.Ak je to hala bala,je problém z čidlom alebo signálnym kolom,vylomený zub (robili spojku a pod) V tom istom čase pod tým ide signál vačky kde na štyroch miestach sú iné rozteče (pre štyri valce,každý valec má iný signál) Preto sa dá presne zistiť rozvod.Ak sa pridá signál napr vstrekovača,už je jasné či ide (otvára) či ide v správny čas atd.Ak sa pridá ďalší signál tlaku sú ďalšie informácie či o palive,či o podtlaku či kompresii.Všetko čo je dôležité aby moto išiel je takto možné vidieť,aj z tým že niekde to hapruje či chýba.Kedže sú tam časové pravítka,viete zistiť aj čas trvania napr predvsteku,hlavného vstreku aj dovstreku presne.Zadaním uhlových mier zistíte presné otáčky kedy čo a kde
U motora kde diagnostika nedáva info o tlaku paliva (PD Tdi) a neviete či je vo vstrekoch palivo to jedným pohladom na oscilo záznam vidíte že vstreky sú bez paliva.A ešte to viete bez použitia náradia a rozoberania,proste si ukradnete signál
-
- Príspevky: 2106
- Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
- Bydlisko: Prievidza Zdieľať na Facebook
Re: Citroen Berlingo 1.5 HDI - neštartuje
Presne len to chce maličkosť - aby mechanik okrem toho, že má prostriedky (diagnostiku a data) vedel aj rozmýšľať a z poznaného vyvodiť bezchybné závery. A tých je u nás ako šafránu.


Dôchodca.
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
-
- opravy & diag
- Príspevky: 25669
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Citroen Berlingo 1.5 HDI - neštartuje
Hlupák si nekupuje vedecké publikácie a slepý teleskop.Ludí čo tieto veci ovládajú je viac než by sa zdalo,má inú príčinu (príčiny) že sa o nich vie málo alebo vôbec. nedrobil by som tému pozadím, to nikam nevedie, jaroslavelektro si nezaslúži aby téma išla zlým smerom...ja tam vidím jeho otázku - Mám do budúcna takéto príspevky dávať ?
Preto by som tému nezabil,dávno tu mala byť (mohla) Dúfam že neskončí jeho snaha nezmyselne a urobí ešte malú exkurziu do problematiky.
Preto by som tému nezabil,dávno tu mala byť (mohla) Dúfam že neskončí jeho snaha nezmyselne a urobí ešte malú exkurziu do problematiky.
-
- Príspevky: 244
- Dátum registrácie: 03.07.2007 09:24
- Bydlisko: Kosice Zdieľať na Facebook
Re: Citroen Berlingo 1.5 HDI - neštartuje
Príde aj vyvrcholenie deja? Boli to vylomené zuby?
A ešte otázka – prečo sú na vačke tri rôzne dĺžky signálu? Nemali by byť štyri, keď šírka impulzu určuje, ktorý valec odpaľuje? 1.5 HDi je predsa štvorvalec.
Edit: Už som si všimol, že na obrázku, kde je dlhší záznam a viac impulzov z vačky, môže byť šírka signálu skresľujúca. V porovnaní s kľukou je vidieť, že na začiatku sa otáča pomalšie, potom zrýchli a následne akoby opäť spomalila.
A ešte otázka – prečo sú na vačke tri rôzne dĺžky signálu? Nemali by byť štyri, keď šírka impulzu určuje, ktorý valec odpaľuje? 1.5 HDi je predsa štvorvalec.
Edit: Už som si všimol, že na obrázku, kde je dlhší záznam a viac impulzov z vačky, môže byť šírka signálu skresľujúca. V porovnaní s kľukou je vidieť, že na začiatku sa otáča pomalšie, potom zrýchli a následne akoby opäť spomalila.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 25669
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Citroen Berlingo 1.5 HDI - neštartuje
To koľko "valcov" sa pomestí na obrazovku závisí od časovej základne osciloskopu,na prvom obrázku je vidieť nastavenie (lupa -1:100 tj 10 ms) Kedže vždy sa vyhodnocuje záznam,tak si obsluha mení základňu podľa toho či chce vidieť väčšiu sekvenciu signálov alebo napr jediný ale veľmi detailne. Pokiaľ sa časová základňa nezmení,je podľa zahustenia jasné,že sa zvýšili otáčky motora a preto je signálov viac.Pokiaľ chce signál vidieť doslova mikroskpicky zmení si aj časovú základňu aj napätovú základňu. Dostane napr jediný signál na obrovskú plochu a môže na ňom merať všetko a v ktoromkoľvek bode krivky.Tak sa zisťuje trvanie napr ultra krátkych impulzov aj čase,napätí príp frekvencii. Nastavením zvislých kurzorov a a b sa dajú zistiť presné otáčky v tom danom úseku ktorý je medzi nimi.Kedže sa pracuje so záznamom,je možné prehlidať ktorýkoľvek úsek,napr nabiehanie signálov,zapnutie zapalovania,prvé signály tak ako sa postupne objavujú a nabiehajú.Kanálov je osem,takže dostatočne mať pokope všetko čo je dôležité pre naštartovanie....základné signály,napätia alebo prúdy vstrekov,tlaky paliva, podtlaky v saní proste všetko čo treba,je jedno či je to prúd,tlak frekvencia sa dá (podľa zadania) vidieť dokonca v jednotkách tlaku či prúdu atd alebo v základnej zložke napätia,ako si zvolí obsluha podla použitého čidla snímania
Čo je najdôležitejšie,je jedno či napichujete Trabanta alebo RR
Čo je najdôležitejšie,je jedno či napichujete Trabanta alebo RR
- jaroslavelektro
- Príspevky: 388
- Dátum registrácie: 23.05.2019 07:27
- Bydlisko: východ Zdieľať na Facebook
Re: Citroen Berlingo 1.5 HDI - neštartuje
https://postimg.cc/gallery/tPJ6gTb
nedá sa mi sem pridať fotky obrazovky priamo - základný popis v obrazovkách
https://www.autokelly.sk/Product/IN-54 ... ;32666987
nedá sa mi sem pridať fotky obrazovky priamo - základný popis v obrazovkách
- postupne odpoviem k vecným otázkam , som časovo obmedzený je toho veľa
https://www.autokelly.sk/Product/IN-54 ... ;32666987
Diagnostika-OBD,Paralelna-OSCILO,Datova CAN-BUS & LIN
- jaroslavelektro
- Príspevky: 388
- Dátum registrácie: 23.05.2019 07:27
- Bydlisko: východ Zdieľať na Facebook
Re: Citroen Berlingo 1.5 HDI - neštartuje
Áno, pamätám si ten prípad s Mercedesom. Celé to bolo veľmi zložité, najmä preto, že ľudia predávajú veci, o ktorých tvrdia, že sú v poriadku, a pritom je ťažké dohľadať pravdu. V tomto prípade nám osciloskop vyriešil problém a ukázal, kde hľadať chybu v riadiacej jednotke. Po priblížení na mikroskope sme chybu našli. Dnes môžeš potvrdiť, že to auto jazdí dobre a nemá problémy, aj keď sa tam muselo meniť už mnoho vecí a bez úspechu . Ty tento prípad poznáš lepšie ako ja, ja som ti len pomáhal s meraním pomocou osciloskopu a následnou opravou riadiacej jednotky motora.
Mercedes je tvoja doména pripomeniem že auto bolo 2-3 ročné
Diagnostika-OBD,Paralelna-OSCILO,Datova CAN-BUS & LIN
- jaroslavelektro
- Príspevky: 388
- Dátum registrácie: 23.05.2019 07:27
- Bydlisko: východ Zdieľať na Facebook
Re: Citroen Berlingo 1.5 HDI - neštartuje
Skúste prosím pozrieť obrázky ak budú otázky tak napíšte.maros000 napísal: ↑13.02.2025 10:34 Príde aj vyvrcholenie deja? Boli to vylomené zuby?
A ešte otázka – prečo sú na vačke tri rôzne dĺžky signálu? Nemali by byť štyri, keď šírka impulzu určuje, ktorý valec odpaľuje? 1.5 HDi je predsa štvorvalec.
Edit: Už som si všimol, že na obrázku, kde je dlhší záznam a viac impulzov z vačky, môže byť šírka signálu skresľujúca. V porovnaní s kľukou je vidieť, že na začiatku sa otáča pomalšie, potom zrýchli a následne akoby opäť spomalila.
Diagnostika-OBD,Paralelna-OSCILO,Datova CAN-BUS & LIN
- jaroslavelektro
- Príspevky: 388
- Dátum registrácie: 23.05.2019 07:27
- Bydlisko: východ Zdieľať na Facebook
Re: Citroen Berlingo 1.5 HDI - neštartuje
Prečítajte si co písal MH pozijte obrázky, milan písal veľmi dobre opakoval by som už raz povedané , pan MH vie lepšie vysvetliť veci ako ja, to je jasné. 
Ďakujem ja opis a správy výklad

Ďakujem ja opis a správy výklad
Diagnostika-OBD,Paralelna-OSCILO,Datova CAN-BUS & LIN
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní