Citroen AX 1.4D - množstvo vstrekovaného paliva

Diskusia ohľadne vozidiel značky Citroen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

cool66
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 04.11.2010 14:28
Bydlisko: Vrutky
Zdieľať na Facebook

Citroen AX 1.4D - množstvo vstrekovaného paliva

Príspevok od používateľa cool66 »

ahojte, zaujimalo by ma, ci pri brzdeni motorom na uvedenom aute je mnozstvo vstrekovaneho paliva nulove, alebo je v tomto pripade vstrekovane "volnobezne" (ako na neutrale bez plynu) mnozstvo. samozrejme ten motor nema ziadnu riadiacu jednotku ani elektroniku, len odstredivy regulator vo vstrekovacom cerpadle Lucas CAV.dopredu diki za vysvetlenie.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Sakra to je dobrá otázka a zaskočila ma aj napriek tomu že to poznám.CAV obstojne,Bosch rozoberiem do kosti aj na aute bez demontáže z motora a poskladám,povedme pre chybu tlačných pružín hlavného elementu.. Rotačka čistá mechanika,mám za to že palivo sa úplne neodstavuje do nuly.Je tam vyvážená volnobežná poloha ktorá ide do nuly iba ručnou páčkou (na CAV) na mechanické odstavenie,inak je treba odstavovať motor uzavretím paliva elmagnetickým ventilom.
cool66
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 04.11.2010 14:28
Bydlisko: Vrutky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cool66 »

ja som to nikdy ani nevidel rozobrate a princip odstrediveho regulatora ovladam len teoreticky. zda sa mi, ze pri otackach vyssich ako volnobeznych, bez pridaneho plynu samozrejme, odstredivy regulator znizuje mnozstvo vstrekovaneho paliva. teoreticky moze pomocou reg.tyce natocit piesty v elementoch cerpadla tak, ze vsetko palivo v elementoch prepadne cez drazku v pieste naspat(nulove davkovanie) a tym padom sa nic nevstrekne. no ci je to takto aj praxi nemam tusenie :)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je to málinko inak,element je iba jeden a jeho produkcia sa otáčaním rozdeluje do patričného vstreku.Pridávaním plynu presunieš objímku elementu do polohy že prepadový otvorček otvorí neskôr čím sa okamžite mení množstvo paliva.Ovšem objímku nepres´úvať systémom tiahiel "natvrdo" ale prostredníctvom pružińiek,takže do presunutia tejto objímky zasiahne regulátor ktorý naberaním otáčok sa postupne otvára ako ruža a povoluje tomu predprogramu ktorý si Ty navolil pridaním plynu.V podstate je to súhra na čiste mechanickom základe,velmi jednoduchá.Aj neskoršie modeli čerpadiel prevzali v podstate systém,iba ho obohatili tak,že napr. presunutie objímky už zaobstaráva elektricky,to samé presuvník už diriguje nie tlak paliva ale elektrický ventil,je tam snímač otáčok a kopec iných haraburd pre spresnenie práce a lahkú možnosť zásahu do týchto programov ktoré menia charakteristiku.Nakolko jezákladný volnobežný režim blokovaný dorazovou skrutkou nevie v žiadnom režime presunúť objímku do nulového dávkovania.Preto aj odpájanie na nultú dávku musí riešiť elektricky zastavením paliva ešte pred hlavným elementom.
cool66
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 04.11.2010 14:28
Bydlisko: Vrutky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cool66 »

to ze je tam len 1 element som nevedel. takze ak som to spravne pochopil, nulove davkovanie na tomto cisto mechanickom systeme nie je mozne prave koli tej dorazovej skrutke volnobehu. diki za vysvetlenie.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Som toho názoru že to možné nie je,ísť pod dorazom nastavenú polohu je možné iba páčkou Stop (u CAV) u Boscha dokonca nie je,preto majú problémy komu sa poškodí gumička na valčeku elmagnetu paliva (odpojovač paliva).
Napísať odpoveď

Návrat na "Citroen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 0 neregistrovaných