Cistic vstrekov ? TDI 81kw

diskusia o aditívach, aký olej pre moje vozidlo ...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

tdii
Príspevky: 113
Dátum registrácie: 31.12.2016 15:24
Zdieľať na Facebook

Cistic vstrekov ? TDI 81kw

Príspevok od používateľa tdii »

Ktore cistice vstrekov davate konkretne take ktore ozaj vycistia aspon nieco . po ruke vidim sheron,stp,oplati sa to davat? Dakujem za rady
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

do kanalizácie
Zožeň Techron,ak je v okolí nedostupný aspoň LM 2666 má prakticky identický účinok.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

techron D concentrate ?

Inak toto je tiez tenky lad, uplne kludne viem doporucit aj Liqui Moly, u nas tiez neprilis znama znacka. Osobne som cez Liqui Moly prehnal vstrekovace na milionovom motore 1.9tdi PD technologia vyrobeny v roku 2001, vyrovnavacie davky sa ukludnili a par rokov / desiatok tisic km drzia.

Uz som potom zlenivel aj VIF pridavat do nadrze.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Techron sa použil už v slušnom počte motorov aj keď musím povedať že napriamo,tj do obehu,nie do nádrže.Motor tú flaštičku spapá cca za 25 min tak ako je v koncentrovanom stave.Ale zopár som ich predal aj ľudom na použitie do nádrže,z toho výsledok nie každého viem lebo nie každý dal vedieť výsledok.Ja pokiaľ by niekto nalial pohár LM a pohár Techronu,neviem zistiť ktoré je ktoré,ešte aj smrdia úplne rovnako.
golfo
Príspevky: 146
Dátum registrácie: 11.10.2015 15:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa golfo »

https://youtu.be/Bgg3Y2vzWes Liqui Moly je Top znacka v nemecku takze by som sa nebal toho....a tak isto napriamo sa odporuca z nadoby
Naposledy upravil/-a golfo v 06.03.2018 21:39, upravené celkom 2 krát.
Fiat Marea weekend 2,4 jtd,VW Passat Variant B7 2.0tdi
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Top značka je aj SONAX , benzinový som vyskušal , dokáže užasné veci...
verím,že aj naftový...
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Ja pokiaľ by niekto nalial pohár LM a pohár Techronu,neviem zistiť ktoré je ktoré,ešte aj smrdia úplne rovnako.


asi tak nejak. Si myslim ze sa vyrabaju dve-tri taketo zbrndy a potom na to kazdy lepi svoju nalepku, pripadne firma X si vyziada od rafinerky produkt s trosku vacsim obsahom ABC a firma Y s trosku vacsim obsahom XYZ aby to mohli zabalit do inej marketingovej obalky a tliachanin.

Ano, spapat cisty koncentrat motoru nezaskodi. Ten moj zozral cisty VIF a Liqui Moly.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Iba množstvo ľudí nemá jasno že použiť čistenie napriamo koncentrátom je výsostne z cielom vyčistiť palivovú sústavu a neplní to iný cieľ.
Ak sa použije do nádrže tak je jeho čistiaca schopnosť iba zlomok tej prvej možnosti ale ide o všetky vlastnosti ktoré zlepšujú vlastnosti paliva.To že jemne aj čistí v tej mizivo maličkej koncentrácii je plus,ale je lepšie si sústavu buď novú od samého začiatku takto ochrániť a udržať,alebo starú najprv vyčistiť.
Nikto sa "vývojom" na vlastnú bradu nezaoberal,ale ak by majiteľia typicky problémových fordov a oplov svoje stroje chránili od samého prvého kilometra,je predpokladatelné že by ich také množstvo nemenilo komplet palivovú sústavu.
arnold424
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 12.03.2018 23:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa arnold424 »

ahojte

nebudem zakladať novú tému, chcel som sa opýtať v téme v sekcii "oleje, mazivá, palivá, aditíva", no je uzamknutá. vlastním dobré spoľahlivé auto octavia 1.9 tdi ALH (66kw) 2004, kilometre 487514. ako možno vidieť, nájazd je poriadny, hoci rovnovážne dávky pri zohriatom motore na voľnobehu sú úplne v tolerancii, mám podozrenie na zanesené vstreky

najmä túto zimu (2017/2018) pri studených štartoch v mrazoch sa začala prejavovať nepravidelnosť chodu motora, otáčky kolísali okolo hodnoty 900 a motor mal nie veľmi pekný zvuk. v servise ma už chceli objednať na výmenu vstrekov, vraj že auto s takým počtom km potrebuje akútne výmenu a že nemáme sa o čom ďalej baviť

po zohriatí motora sa kolísanie okolo voľnobežných otáčok vytratí, no keď prichádzam ku kriižovatke bez plynu so zaradenou rýchlosťou, auto niekedy tak kopne akoby do mňa niekto zozadu ťukol (asi zle rozstrieknuté palivo) a ešte by som spomenul kolísavý hrubý zvuk pri jazde na nižších otáčkach (štvorka a 60 km/h alebo trojka 35 km/h). keď na to dupnem, tak auto trochu zavibruje, akoby niečo chvíľu kopalo do podvozku a potom pri vyšších otáčkach motora to už ustane (asi nad 2500)

samozrejme že mechanici by hneď všetko menili, ja som sa v tej spomínanej uzamknutej téme dočítal o zázračných čistiacich účinkoch prírpavku Techron D a špeciálnom spôsobe čistenia (priamo pred čerpadlo namiesto do nafty)

plánujem sa teraz na jar konečne podujať čistenia vstrekov ako poslednú možnosť pred novými vstrekmi, možno sa situácia zlepší a bude pokoj. ešte nikdy som čistenie nerobil, používam pravidelne adítívum do nafty ako prevenciu pred usádzaním nečistôt v palivovej sústave. párkrát som použil adítíva ako STP Diesel injector cleaner, ktoré treb aaplikovať do plnej nádrže nafty ale efekt som si pravdupovediac ani nevšimol. som odhodlaný kúpiť rovno 2 plechovky prípravku, jeden techron D a druhý asi ten podobný liqui moly. chcem to poriadne vyčistiť.

takto to nejako plánujem robiť:

1) do nádoby dám pol litra prípravku a budem ho ohrievať na teplotu 60-70 stupňov C (pomocou el. ponornej špirály a kuchynského teplomera na zaváranie)
OTÁZKA: nebolo by vhodné pridať k prípravku aj nejakú naftu? pomer 1:1?
2) hadičku z prepadu paliva umiestnim tak, aby sa palivo z prepadu vracalo do nádobky s prípravkom
3) filter paliva chcem nechať zaradený aby filtroval prípadné nečistoty ktoré pôjdu z prepadu
4) od filtra paliva odpojím hadičku z nádrže, na prívod filtra privediem nejakú 8mm PVC alebo inú hadičku, ktorú ponorím do nádoby s prípravkom
5) neustále budem sledovať teplotu prípravku a ak bude treba, tak špirálu zapnem a prípravok prihrejem
6) ak som správne vyrozumel zo zamknutej témy, tak teplotu paliva treba kontrolovať iba u motorov PD, čo sa môjho ALH netýka, lebo je to stará rotačná technológia

teraz vás chcem poprosiť o shválenie / úpravu / zamietnutie môjho postupu, nechcem si toto dobré spoľahlivé auto odfajčiť
vopred veľmi pekne ďakujem!
makrela
Príspevky: 2956
Dátum registrácie: 14.05.2010 17:09
Bydlisko: Ta Blava né
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa makrela »

Múdro si to napísal,asi ti to bude schválené ,akurát k bodu 3. Filter vynechaj a na filtráciu použi prietokový palivový filter,aha napr.
http://obchod.autogabriela.sk/Filter-palivovy-d23.htm
A naftu ti tam nie je treba .
Ja som to robil teraz v sobotu, dve plechovky LM 5128, auto má tichší chod
Naposledy upravil/-a makrela v 14.03.2018 22:32, upravené celkom 1 krát.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ak sa robí rotačka,treba myslieť na to,že v nádrži nie je podávacie čerpadielko a teda vstrekovacie čerpadlo si musí palivo ťahať.Takže pri pripájaní je nutné zabezpečiť minimum vzduchu ešte aj v hadiciach.Samonasávacia schopnosť je malá.V dielni sa používa vanička pod ktorou je čerpadielko na 12V ktoré sa na chviločku spustí a natlači palivo do vstrekovacieho čerpadla cez filter.Potom už je celý čas vypnuté,palivo tečie aj cez vypnuté ak si ho už čerpadlo dokáže ťahať samo.Treba na to myslieť,vstrekovacie čerpadlo je ako studňové záhradné,ak nie je plné vody,nepotiahne ani ak sa na hlavu postavíš.
Vracačka je volná,bez filtra.Takto človek vidí čo za žbrnda prichádza späť.Filter ovšem ja používam Fabiácky velký plnoprietočný,pre rotačku stačí ako píše makrela.
Chladiť ani ohrievať palivo netreba u rotačky.
Stačí jediná flaška Techronu pripadne LM
Pred kocom kde by už chytilo vzduch sa dá pridať 2-3 dcl nafty a nechať nech spotrebuje aj zbytok.
Prepnúť späť na pôvodné hadice,čím menej vzduchu tam pustíme tým kratší bude štart.
arnold424
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 12.03.2018 23:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa arnold424 »

áno ja som úplne zabudol napísať, že plánujem na začiatok sacej hadičky umiestniť ešte spätný ventil, natlačím do nej striekačkou naftu alebo len tak nalejem a následne keď bude hadička zvislo nahor, zapojím spätný ventil a nafta potom nevytečie a v systéme nebude vzduch

určite ten prípravok neohrievať? tuším vy mhlavaty ste písali, že ohriaty prípravok má podstatne lepší čistiaci účinok?

spätný ventil používam aj teraz lebo v minulosti som odstraňoval problémy s bublinami v nafte, v obchode mi bolo poradené nahradiť štandardný drahý naftový filter s plastovou spojkou jednoduhším z osemdesiatych rokov (golf 2 1.6 td). už 3x som tak menil filter a dával som vždy Bosch. medzi prepad a nádrž som napojil spätný ventil a bolo po bublinkách

ešte jednu vec som zabudol spomenúť, možno zásadnú:
problémy so štartom. studený štart je vždy OK, najmä v mraze, pred zimou som dával nové žhaviče aj baterku, takže chytalo to hneď behom sekundy. niekedy som krátko po studenom štarte v mraze zastavil na pumpe (8-9 km) natankovať. po natankovaní už to veľmi nechcelo štartovať, len točilo štartérom a po zhruba pol minúte to už chytilo, no motor riadne podskočil a kopol do karosérie, z výfuku sa vyvalila masa dymu. auto nebolo ešte úplne zohriate, ručička bola asi na 80 stupňoch.

iný prípad: po hodinovej jazde bolo už auto riadne zohriate, v meste teplý štart a nechytá to ani zďaleka tak dobre ako keď ide o studený štart so žhavením. pri tomto teplom štarte štartér točí tak 3 sekundy a potom to chytí, motor jemne podskočí, kopanec do karosérie, vzadu dym

mám diagnostiku a už párkrát sa mi zobrazila chyba ohľadom snímača teploty paliva G81 zkrat na plus sporadicky. stále keď to vymažem, tak sa to neobjaví, až následne po pár mesiacoch keď kontrolujem pamäť závad tak to tam je. teplotu paliva som kontroloval pred studeným štartom, odchýlka od teploty nasávaného vzduchu a teploty chladiacej kvapaliny bola do 2 stupňov celzia. pri kontrole teploty po hodinovej jazde ma ale zarazila teplota paliva, ktorá bola nízka. na čerpadle som nevedel ruku udržať a diagnostika vypisovala len 14 stupňov no neviem nezdá sa mi to.

preto ma napadlo, nemôžu mať zlé štarty a množstvo dymu súvis so zanesenými vstrekmi? alebo snímač G81? na to som sa už pozeral na internete, ako na to, čiže bez špeciálneho kľúča budem mueisť obetovať golu ale rád by som následne nahradil tú špeciálnu skrutku normálnou. aká tam má ísť? nikde to neviem nájsť, dĺžka, hrúbka, závit, prosím vás?

posledná otázka: nemôže štarty ovplyvňovať aj to že používam neštandardný filter? pretože ak dobre viem, ohriate palivo z prepadu ide pri normálnom filtri (ten so spojkou na vrchu) do filtra a ohrieva palivo naťahované z nádrže. ale keď je tam filter s jedným vstupom (z nádrže) a jedným výstupom (do čerpadla) tak ohriate palivo z prepadu ide priamo do nádrže a ohrieva palivo v nádrži. lenže je zrejme rozdiel ohriať objem filtra a objem celej nádrže. chcel som tým povedať, že asi preto to neštartovalo keď som po studenom štarte šiel dotankovať, pretože palivo bolo studené, motor teplý a keďže motor bol teplý tak vstrekovalo sa už málo paliva a pri štarte nežhavil, no táto dávka paliva nestačila na naštartovanie a štartér točil, vstrekovalo sa ďalej až následne po čase už bolo paliva dostatok a vplyvom práce piestu (tlaku vo valcoch) sa táto robustná dávka paliva vznietila. vysvetľujem si to dobre? pretože takto mi to nejako logicky dáva zmysel. avšak načo je tam potom v čerpadle to čidlo teploty paliva? na internete som sa dočítal, že sa takisto ako čidlo teploty kvapaliny podieľa na tvorbe vstrekovacej dávky. prečo žhaviče nežhavili, keď z nádrže prichádzalo studené (ľadové) palivo? bude vadný ten snímač G81?

v obchode mi na tie zlé štarty povedali, že je to bežná vec a treba zvýšiť štartovaciu dávku. ja si ale zlé štarty rok dva dozadu nepamätám a nikdy som dávku nezvyšoval. mám to zvýšiť?

prepáčte že toľko píšem ale chcem podať čo najviac info
za odpoveď vopred veľmi pekne ďakujem
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Vyriešiť čidlo teploty v hlave čerpadla je nevyhnutnosť.
Filter bez T-čka je ok
Palivo ohrievať nie je potrebné pretože síce má väčší účinok,ale zohreje sa velmi rýchlo kedže obieha v okruhu a silne sa hreje vo strekoch.
arnold424
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 12.03.2018 23:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa arnold424 »

čiže nemalo by zmysel prepojiť prepad za spätným ventilom (pomocou dvojice T spojok) pred filter? aby sa ohriate palivo miešalo so studeným vo filtri a nie v nádrži? v lete je to zrejme jedno, ale v zime je pre motor lepšie, čím skôr začne papať teplé palivo všakže?

neviete náhodou aká skrutka ide do toho čerpadla? ešte mi napadlo kúpiť tenký kotúč do flexy a rozpíliť stred hlavy tej špeciálnej skrutky aby šlo použiť klasický plochý skrutkovač

mám kúpiť dve plechovky techron D alebo LM 5170?

za odpoveď vopred veľmi pekne ďakujem
Napísať odpoveď

Návrat na "Oleje, mazivá, palivá, aditíva"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní