1 029 285
inzerátov
Pridať inzerát

Cistenie usadenin v motore - par otazok

   Obsah fóra Auto-moto fórum Bežné poruchy dieselových áut
Odpovedať Nová téma
12>
Autor Správa
bossix
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 04 júl 2017
Príspevky: 62
Nabehané: 0 min
Predmet: Cistenie usadenin v motore - par otazok PríspevokZaslal: 18.11.2017 20:29   
Zdravim.

Dnes som mal cas a rad sa piplam v aute, tak som chcel vycistit EGR ventil, nakoniec som vycistil skrtiacu klapku, lebo som nemal spravny kluc na odmontovanie EGR, co je aj moja prva otazka. Aky kluc mam na to kupit ? Skusal som to s klasickymi, no 7 bola velka a 6-ka uz bola mala, tak neviem :D S kombinackami to skusat nebudem, nechcem ju zosuchat. Tu je ta sruba, ktoru myslim: https://i.imgur.com/gx4ir87.jpg

Ideme dalej. Skrtiacu klapku som vycistil, bolo tam dost velke mnozstvo mastneho cierneho sajrajtu (ocakaval som troska menej), vsetko som to poriadne vycistil so sprejom na skrtiace klapky a sanie a nechal vysusit. Skrtiaca klapka je uz krasne cista, ale to z coho to saje vzduch (neviem ako sa ta cast motora konkretne vola) je zasrate totalne... vopchal som tam srobovak len na skusku a volnym okom mozem povedat, ze ja tam dobbry pol centimeter usadenin - odfotil som to, na fotke to nevyzera tak strasne, realita je bohuzial ina. Foto: https://i.imgur.com/6SiBbim.jpg

A teraz otazka. Normalne kluce na tento kryt mi v pohode sedia, ale ani som sa ho nesnazil vyberat, kvoli hadickam, ktore pravdepodobne vedu k vstrekovacom. Chcem sa teda opytat, doseriem nieco ak ich tieto hadicky odpojim ? Lebo priestor kvoli tym usadeninam, tam je mozno 40%-tny, obrazne napisem, ze by mal byt napriklad 5 cm priemer a kvoli usadeninam je tam takych 2.5cm a uz ked som vycistil skrtiacu, tak to chcem urobit 100%-tne.

A posledna otazka. Ak auto dlhsie stoji, napriklad 1 den alebo 2, pri starte vide z vyfuku asi na sekundu modry dym - viem, ze sa jedna o olej. Co som si vsimol pri dnesnom cisteni je to, ze je tam dost mastnoty vid. foto: https://imgur.com/a/UAAMy Podotahoval som vsetky sruby, ktore tento kryt drzia a neviem ci to tak ma byt, ale neboli uplne dotiahnute, v pohode sli otocit aj 2x360 stupnov, ja som ich nedotiahol tiez az na doraz, pre istotu aby som nieco nepokakal. Myslite si, ze toto tesnenie na fotkach, moze sposobovat presakovanie oleja do valcov, alebo je to nieco ine ?

Dakujem velmi pekne za odpovede na moje obsirne a mozno unavajuce otazky, ale som zaciatocnik a rad sa ucim nove veci okolo techniky a aj ked sa jedna o starsie auto, chcem ho mat v co najlepsom stave :)
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (159)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 2728
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 19.11.2017 08:59   
Usadeniny v MOTORE , sa usadzaju všade tam,kde obieha motorový olej !
Teda len teoreticky,lebo mot.olej ma v sebe primesi, ktoré tomu zabraňujú...

EGR ventil je sučasťou NASAVACIEHO TRAKTU,alebo potrubia,
píšeš o čistení usadenín v nasavacom trakte, nie v motore.

A hlavy tych skrutiek maju prevedenie TORX , treba si kupiť
tieto "golaorechy" aj imbusy.

Napriklad tuto sadu :

https://gola-supravy.heureka.sk/extol-premium-kluce-nastrcne-sada-155ks-8818340/#

máš tam všetko,čo potrebuješ na rozoberanie a skladanie sučasti auta
Citovať
EASY206
Povedomá tvár - Favorito (20)
Založený: 03 apríl 2011
Príspevky: 400
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 19.11.2017 20:58   
bossix-to,ze klapka je cista je fajn,ale ak v tej klapke bolo nanosu(sadze) dostatok,tak to Egr-ko natom tiez nebude lepsie.Egr tiez musi ist dolu ak to este nikto nikdy necistil.Dotaz k tym hadickam ku vstrekovacom:ked nevies,co a ako,tak sa toho nechytaj!bez odbornej pomoci(skusenosti) pri demontazi si mozes akurad tak zavarit!Vsetko co sa odmontujea spat namontuje,musi byt presne,a hlavne utesnene!ja tiez si sam cistim Egr ventil+klapku...atd a ked to vsetko poskladanám,naštartujem tak na test tesnosti pouzijem pur s fľašou teplej vody(najlepsie od cisticu okien s rozprasovacom).Staci na spoje parkrat nastiekat a vidis ci to vsetko tesni
Citovať
bossix
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 04 júl 2017
Príspevky: 62
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 21.11.2017 14:58   
No ono to vyzera, ze ked ten "kryt" sania budem vyberat, tak sa neprepcha popod hadicky, ktore vedu k vstrekom.

A ano najprv som planoval vycistit hlavne egr, ale nemam na to kluc + radsej som sa chcel opytat tu na fore, predtym ako budem nieco riesit. Este otazka. Ked budem odmontovavat egr od hadiciek s chladiacou kvapalinou, nemusim sa bat zavzdusnenia ? Staci hadicky klasicky opat zapojit ?

A do servisu s tym tiez nechcem ist, tam opytaju aj 100-vku za to :D Len za cistenie skrtiacej klapky chcu 15€ a to som zvladol aj ja sam za necelu hodku + ma to strasne bavi sa v tom sparat a ucit sa taketo veci.
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (159)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 2728
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 21.11.2017 15:13   
Vieš, u nas je také porekadlo, že "Každé vzdelávanie , stojí peniaze."

Teda , VYSKÚŠAJ odpojiť tie hadice a uvidiš....

Ja som v živote nemal žiaden diesel, tak Ti neporadím, čo to urobí...

Aj keby som velmi chcel.

Ale Tvoj postoj JE SPRAVNY , vo väčšine servisov, nemajú zaujem VYRIEŠIŤ problém majiteĺa auta.. Chcú aby tam chodil , ako na hodiny vyuky hry na hudobny nastroj, opäť, zas a znova..
A každá navšteva stoji nemalé peniaze..
Rovnako ako doktori, nemaju zaujem aby sa pacient uzdravil, chcú donekonečna len liečiť....
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (159)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 2728
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 21.11.2017 15:20   
Jaááj, Ty chceš odpojiť hadice chl.kvapaliny ??

MOŽEŠ to bez problemou UROBIŤ.

Keď ich opätovne zapojíš system sa odvzdušní sám , vodna pumpa natlači kvapalinu, tam kde má byť, nasledne termostat PREPUSTÍ kvapalinu, tam kde ma byť, a bude všetko O.K. len sleduj hladinu chl.kvapaliny v nadržke, ma byť asi tak do 1/2, pokiaľ tam nepíše MIN a MAX
ked treba DOLEJ.

Ja som myslel ,že chceš odpojiť trubky, v ktorých prudi NAFTA.

Sorry...
Citovať
bossix
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 04 júl 2017
Príspevky: 62
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 21.11.2017 15:21   
Neboj sa ja o tom viem svoje, kedze som bol velmi pekne ojedbrany v jednom v servise a s doktormi mam tiez svoje skusenosti, takze presne viem o com pises :D

Inak tu som nasiel velmi dobre video s dobrym postupom, hoci ja mam iny objem, myslim si, ze to bude velmi podobny postup a v mojom motore ocakavam este viac hnoja ako v tom na videu.

https://www.youtube.com/watch?v=0ZagqCUYPCg

// Ano chladiacu kvapalinu pravidelne kontrolujem aj ked na aute nic nerobim, mam tam znacku "Cold" a sipku do akej vysky ma byt pri studenom motore.
Citovať
bossix
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 04 júl 2017
Príspevky: 62
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 21.11.2017 19:05   
No tak som teraz dosiel a vyzera to nasledovne.

Tieto kovove hadicky, ktore su v cervenych kruzkoch mi vadia v tom aby som som to cele vybral: https://i.imgur.com/jKFuYV6.jpg

Nasiel som video kde ich tieto hadicky odkruti a normalne vyberie:
https://youtu.be/uZG9qFC1p_o?t=4m57s

Dalej. V takomto stave je EGR:
https://i.imgur.com/UROrjGM.jpg

Zatial som ho necistil, budem to robit vsetko naraz.

A tu len tak pre predstavu, ked som cistil skrtiacu klapku kolko toho v nej bolo: https://i.imgur.com/XgPy9vp.jpg

A posledna vec. Ako som pisal vyssie, vsimol som si, dost vela mastnoty okolo tesnenia (tusim hlavy valcov). Mam taky problem, ze ked auto stoji dlhsie a startujem tak auto vyfukne modry dym asi na sekundu, cize niekde prepusta olej. Mam ich podla vas menit, alebo takato mastnota tam ma byt ?
Citovať
cviro123
Legenda - Ford T (610)
Založený: 03 december 2009
Príspevky: 9441
Nabehané: 0 min
Bydlisko: Košice
PríspevokZaslal: 21.11.2017 22:26   
Ako tak vidim mozu zacat vsetci nosit auta k vam na servis snad sa nasli poctivy co praci rozumeju :)
_________________
"Když je hlava hloupá, pracovitostí se nedá mnoho vynutit."
Citovať
bossix
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 04 júl 2017
Príspevky: 62
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 22.11.2017 11:41   
Mohol by mi prosim vas niekto odpisat ci to mozem odsrubovat tak ako je to na videu, aby som to mohol vycistit este dnes ked mam cas ?
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1835)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 17141
Nabehané: 0 min
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 22.11.2017 12:23   
Trubky ktor0 vedú ku vstrekom môžeš odmontovať bez obáv,ale musíš si dať záležať aby sa nikam nedostala nečistota do otvoreného spoja,a ešte viac treba dávať pozor na kovovú špónku zo samotného závitu.Tieto spoje sa po otvorení zaslepujú,to už si musíš nejako pomôcť.Demontážou sa trubky logicky vyprázdnia a štart bude trocha dlhší.
Citovať
bossix
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 04 júl 2017
Príspevky: 62
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 22.11.2017 12:55   
Vdaka za odpoved. Mohol by si este trosku rozviest to, ze sa po otvoreni zaslepuju ?

// Len pre pripomenutie potrebujem odpojit tieto kovove hadicky na obrazku: https://imgur.com/jKFuYV6

Nie tie gumenne vyssie.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1835)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 17141
Nabehané: 0 min
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 22.11.2017 17:13   
Ano tie kovové vysokotlaké.Trubka ak sa dá dole,tak na miesto kde bola sa dáva taký plastový klobúčik proti znečisteniu a vniknutiu čohokoľvek do otvoru
Citovať
Sprtos
Nová tvár - Trabanto (9)
Založený: 22 október 2016
Príspevky: 92
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 22.11.2017 18:51   
Preco je dolezita maximalna cistota pri palivovom systeme CR? Odpoved je vo fotografii nizsie.

https://s7.postimg.org/qiwbfrc8b/DYZA.jpg

Je to jeden z otvorov vysokotlakeho vstrekovaca Bosch
Citovať
bossix
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 04 júl 2017
Príspevky: 62
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 22.11.2017 21:33   
Takze. Robota trvala asi 2 hodiny. Nemal som velmi dobre kluce + ku vstrekom bol velmi tazky pristup a boli poriadne zatiahnute. Na zaciatku som dufal, ze bude stacit vybrat iba 2 hadicky a ten kryt sania pojde von, bohuzial trebalo vyberat vsetky 4 ...

Takze takto to vyzeralo. Ten prvy krat ma na sebe asi 2mm vrstvu miestami aj a pol cm, ale ten druhy s klapkami uz vyzera o dost horsie. Fotky: https://i.imgur.com/8iImxhu.jpg a https://i.imgur.com/K9ta3MT.jpg

Pokusal som sa hybat s klapkami, pohybovat sa s nimi dalo ale slo to dost tazko.

Cistenie som este dnes nestihol, tak som vstreky namontoval naspet aby tam pocas noci nieco do nich nenapadalo.

Zajtra to pekne vycistim, dam dokopy a namontujem vsetko naspat, samozrejme urobim nejake fotky ako to vyzera a vecer to tu pridam ako to vsetko ide.
Citovať
Odpovedať Nová téma
12>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Bežné poruchy dieselových áut