Cistenie DPF - Skoda Kodiaq 2018

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, foter, niner, Atlas, LOCHNESS

uwa0917097362
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 19.06.2022 14:13
Zdieľať na Facebook

Cistenie DPF - Skoda Kodiaq 2018

Príspevok od používateľa uwa0917097362 »

Pekný deň, kodiaq 2018 2.0tdi 140kw 170000km.
Po diagnostike uroveň popolceka vo filtri 61g.
Regeneracia kazdych cca 250km na 95% dokončená.
Treba dať čistit dpf mechanicky, stači nejaký cleaner do nafty, alebo to nechať tak?
Ďakujem.

//upravil som nazov temy - niner
tatkotom
Príspevky: 3121
Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
Bydlisko: Prievidza
Zdieľať na Facebook

Re: DPF

Príspevok od používateľa tatkotom »

Vie velmi dobre pomoct Metabond DPFCC a lacnejsie.
Mozno nebude potrebne dat cistit.
uwa0917097362
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 19.06.2022 14:13
Zdieľať na Facebook

Re: DPF

Príspevok od používateľa uwa0917097362 »

Dik, bez čistenia by to bolo super.
tatkotom
Príspevky: 3121
Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
Bydlisko: Prievidza
Zdieľať na Facebook

Re: DPF

Príspevok od používateľa tatkotom »

Prípadne sa mi ozvi súkromnou správou - viem Ti ho zobrať na seba lacnejšie.
No pri tej cene kúpiš všelikde - porovnaj si ceny aj s poštovným prípadne predajňu v okolí kde by mohli mať, Alza ho má veľmi predražený. Ja mám pre seba po 11,30, zákaznícka je oficiálne 14,65. V PD by som Ti vedel podať z ruky do ruky len nedržím - objednávam až keď niečo potrebujem alebo kamaráti. Teraz budem Megasely do nafty tam by sa Tvoj DPFCC zviezol za jedno poštovné.
uwa0917097362
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 19.06.2022 14:13
Zdieľať na Facebook

Re: DPF

Príspevok od používateľa uwa0917097362 »

Dik, pekné od teba, ale som z druhej strany republiky . Pozerám, že tých prípravkov je viac, napr. Metabond detox diesel.
tatkotom
Príspevky: 3121
Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
Bydlisko: Prievidza
Zdieľať na Facebook

Re: DPF

Príspevok od používateľa tatkotom »

V "naburalsom" ho majú za 14,30 + dopravné 3,30. Aj im som to vybavil ja.
Ak by si využil viac Metabondov (sebe ich dávam aj do motorového a prevodového oleja no do prevodoviek automatov NESMÚ), viem pouvažovať. Nechel som preposielať "cudzím" no tento rok som to párkrát spravil. Kým ma raz niekto nenas... že si objedná a neprevezme.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 26128
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: DPF

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Oplatí sa rozumieť základným veciam.To čo je nutné riešiť je zaplnenie popolčekom čiže produktom spálenia sadzí.Je to ale zložitejšie, pretože je v tom zmes kadečoho až po ťažké kovy. Popolček postupne upcháva chodbičky a tým skracuje činnú dĺžku ktorá je schopná filtrovať čo sa prejavuje skracovaním km prebehov. RJ to vie celkom presne zistiť z viacerých sledovaných hodnôt z ktorých meranie protitlaku je najzákladnejšia. Tu je nutné vedieť že popolček dostať von z filtra si treba dobre rozmyslieť že ako.Lebo obrovské % filtrov sa tu proste zabije definitívne. Pokiaľ systém má aj NOx, treba tomu venovať ozaj mimoriadnu pozornosť pretože od určitého momentu systém nadobro končí ako celok na vyhodenie.
Nakoľko celé nie je o fazulkách ale lietajú v tom slušné sumy si treba dobre zvážiť ako na vec,vrátiť späť väčšinou už nič nejde v rozmere normálnych a primeraných nákladov.
Nech to robí ktokoľvek, musí mať zmapovaný vstupný stav,neurobiť chybu pri čistení a systém ako celok uviesť do nového obdobia života správne.Chyby ktoré sa urobia sa odhalia až prebehom kilometrov,takže treba vedieť že sú nutné opakobvané kontroly po prvých regeneráciách kým sa potvrdí že je systém životaschopný z hlavy vlastnej rj. V čase odovzdania auta nič nie je garantované,všetko je len predpoklad. Majiteľ musí vedieť že ak mu dnes hovoria že ok, to tak vôbec nemusí byť.Takže komunikácia zo servisom musí byť jasná a otvorená.Žiadne asi,žiadne možno a malo by byť...platíte hneď ale či je reálne všertko ok sa prejaví z časovým sklzom.Preto sakra pozor na nejasné komunikácie servisu.
Protokol pred opravou,protokol po oprave je základná nutnosť, tak isto nikdy neísť do systému,kde sa bude jedna firma odvolávať na druhú,celé a aj garancia musí byť na jedinej.
To je aj odpoveď na to,či ísť do čistenia alebo nie. DPF sú jednostranne uzavreté chodbičky a popolček ide z nich von protismere voči smeru v akom sa naplnili, tj vchod sa stane počas čistenia východom. Logicky si odvoddte sám čo fungovať vie a môže. Zo smetiaka ani svätenou vodou nedostanete von nič v sme v akom sa plnil. Čítajte s porozumením, aby ste dodatočne neľutovali unáhlené kroky,průser je vždy nevratný
uwa0917097362
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 19.06.2022 14:13
Zdieľať na Facebook

Re: DPF

Príspevok od používateľa uwa0917097362 »

Teda filter von a nechat ho vyčistiť, protismerne.
tatkotom
Príspevky: 3121
Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
Bydlisko: Prievidza
Zdieľať na Facebook

Re: DPF

Príspevok od používateľa tatkotom »

Predpokladám, že žiadna regenerácia (za jazdy isto) neprebehne na 100% no je dosť častá. BYť to moje...písal som.

Kvalitná nafta, (predpísaný) nízkopopolový motorový olej (a príslušné aditíva) sú spolu s dostatočne dlhou jazdou v príslušnom rozsahu otáčok pri vypaľovaní podmienkami dlhej životnosti DPF.
Oddialia jeho zaplnenie. Nemám našťastie a myslím si o nich svoje no ak by som mal - používam čo píšem a ak čistiť - dobre premyslieť u koho.

Názor:
"V prípade vozidla Opel Zafira B s motorom 1,9 CDTi vybaveným DPF, potrebuje filter na regeneráciu cca 15-20 km, kedy spotrebuje pri ustálenej jazde (90-100 km/h) nie 5,5 l/100 km ale rovno 10-15 l/100 km. Ak vozidlo stojí – motor pracuje na voľnobeh, spotreba sa zdvihne z 0,7-1,0 litra na cca 5,5 litra na hodinu. Suma sumárum, taká obyčajná regenerácia stojí približne 1-2 litre nafty naviac, čo v reči zelených šamanov znamená, že sa vyprodukovalo o cca 4-8 kg CO2 viac. Ak to prepočítame na plánovanú životnosť DPF, tak cca 7-10 kg zachytených sadzí vymeníme za cca 1000-1500 litrov spálenej nafty naviac. Nezanedbateľný nie je ani vplyv prítomnosti drahých kovov, pri ktorých ťažbe tiež vzniká množstvo emisií a neraz aj zásadné poškodzovanie životného prostredia."

Zdroj:
http://www.autorubik.sk/clanky/filter-p ... -cistenie/
Moonshine
Príspevky: 591
Dátum registrácie: 12.06.2018 15:59
Zdieľať na Facebook

Re: DPF

Príspevok od používateľa Moonshine »

Nechápem, prečo by spotreboval motor pri ustálenej jazde 2x viac paliva?
tatkotom
Príspevky: 3121
Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
Bydlisko: Prievidza
Zdieľať na Facebook

Re: DPF

Príspevok od používateľa tatkotom »

Je to vysoký údaj, skutočnosť odhadujem o 10-30%.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 26128
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: DPF

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Koľko ide na dovstrek paliva v mg/stroke sa dá nájsť v meraných hodnotách. Tak isto všetko okolo toho,či je dovstrek vôbec povolený (nariadený) a teda aktivovaný. Údaj ktorý sa tam udáva je nadnesený,nereálny. Nehovoriac o tom že dovstrek vôbec nemusí byť povolený, pokiaľ systém bez problémov dosahuje teplotu,presnejšie dynamika nárastu naznačuje že sa sadze zapália aj bez povoleného dovstreku.U VW to je to (údajovo) obsiahnuté a teda kontrolovateľné v diagnostike,ako,to má Opel netuším.Nedá sa to článku vytýkať pre obrovský rozsah problematiky lebo tie veci majú nekonečný rozmer,navyše čo značka čo typ motora čo diagnostika a jej obsiažnosť to všetko samostatná kapitola na sto rôznych spôsobov.
tatkotom
Príspevky: 3121
Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
Bydlisko: Prievidza
Zdieľať na Facebook

Re: DPF

Príspevok od používateľa tatkotom »

Určite áno. Pravdou je aj to, že "novinári" často preháňajú a aj v pseudoodborných médiách bývajú občas bludy.
uwa0917097362
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 19.06.2022 14:13
Zdieľať na Facebook

Re: DPF

Príspevok od používateľa uwa0917097362 »

Mne sa jednalo hlavne o to či vzhladom na naplnenosť 60g a početnosť regenerácií cca po 250km je nutné čistenie okamžité myslim s demontážou či to má význem čistiť už teraz , alebo mi to ešte niečo pobehá, bez trvalých následkov chodím denno denne do prace 20km+20km a vikendovky min 100km.
Momentálne mám starosti iné, tak či to ešte môžem nechať tak.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 26128
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: DPF

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pokiaľ DPF kové auto (duplom z NOx om ) má dobrého servisáka, tak ten mu (mal by) aj pri výmene brzdových doštičiek, alebo výmene oleja automaticky pozrie stav niektorých dôležitých údajov ako napr stav emisného systému,stav korekcií (u benzínu kratkodobé a dlhodobé adaptácie zmesy) a stav zaplnení,odstup regenerácií a pod. Len tak majiteľ vie že je v kilometroch kde už sa hranica zaplnenia blíži a už to treba plánovať, čo znamená sledovať stav. Čiže toto je úloha servisáka, a úloha majiteľa je doporučené veci dodržovať aby sa všetko vykonalo pri ešte dokonale fungujúcom stave. To je nutnosť. S dobrým prichádza a dobrým (len vyčisteným a urobeným prispôsobením) odcháda. Dva protokoly...a nie je o čom sa baviť ďalej.
Realita...škoda písať,hrach na stene lepšie drží ako nejaké doporučovanie čohokoľvek
Priamo k otázke...ak je zaplnenie (limit) 80 gr tak to teoreticky ide približne určiť za koľko km sa stav preklopí. Zdatnejší v diagnostike si nájdu údaj,niečo ako tempo zaplňovania. Dôležité je robiť všetko na správnom systéme bez vady.

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 1 neregistrovaný