Cistenie DPF - BMW 520d 200 000km
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 43
- Dátum registrácie: 12.10.2015 10:26 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24982
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
hosa napísal:Ked som to spravne pochopil,pri kalibrácii si porovnaním tlakov riad.jednotka nastaví nový stav z ktorého vychádza,ju nezaujíma či je tam filter nový,čistený viac či menej,len protitlak.
Ano,kalibrácia zadá nový stav pre prácu RJ.Samozrejme ak sme klamli stav,alebo z hlúposti menili km alebo nulovali bez reality,tak RJ narazí na problém ktorý nastane tým že sa filter nespráva podla podla očakávania.
Ak niečo zmysel má,tak riešiť práve v stave "všetko ok" tak ako uvažuje zadávateľ,. Teraz v prvom rade získa ďalšie stotisíce km v tej pohode v akej bol doteraz.Ak počká na vynútené riešenie,bude to jedine drahšie a s problémami. Hľadať riešitela teraz v pohode,alebo pri problémoch v strese sú dosť odlišné veci.Ale treba pripustiť že to obvyklé nie je.Slovensku kraľuje - múdre riešenie až keď sa vyčerpali všetky hlúpe.
-
- Príspevky: 1982
- Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 779
- Dátum registrácie: 30.09.2009 11:45 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24982
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Určiť kvalitu a tiež dať svetu vedieť že xy dielňa to robí dobre je úloha pre tých,ktorý túto vec riešili a teda majú dobrú či zlú skúsenosť.Ale v prospech dielní hrá jeden faktor.Auto opúšťa dielňu v DEKLAROVANOM opravenom stave.Ak dielňa za čosi stojí,urobí pomerne veľa overovacích úkonov a systém by mal ďalej žiť svojim správnym životom.Ibaže auto opustí dielňu,a pár stoviek km urobí vcelku v pohode aj vtedy,ak sa napríklad čistením filter zlikvidoval,tj v dôsledku zlej metodiky praskol.Práca je dávno vyplatená,ak by k eklamácii aj prišlo,je tisíc sto možností ale ani jedna ktorá by bola v prospech uživateľa.To je hlavná slabina,a jedine majiteľia aut si môžu odovzdať nejakú tú informáciu o tom ako dopadli.Akože si viem celkom predstaviť ako ľudia na niekoho naložia,ale iba velmi ťažko že ho pochvália,a ešte to vytrúbia aj iným.Odpovedať že ktorá metóda je tá garantovaná jednoducho nie je možné inak,než že je to každá ktorá dosiahne dobrý výsledok.Nevidel som dielňu ktorá by prehlásila svoj spôsob čistenia za mizerný,tak ako sa za šuflikantov nevyhlásia všetci ničitelia turbín a iných vecí.
Otázka je dobrá,ale odpoveď si musia vypátrať samotný zákazníci,v tom to nie je iné ako zhánka super obkladača,plynára či iného remeselníka.Ludia to zisťujú tak že si zisťujú skúsenosti ktoré už majú iní z danou firmou
Ak vidím trhlinu v systéme,tak určite sú to zásielkové spôsoby,kde iný čistí,iný montuje a oživuje systém.Tam je toľko kolizných možností až hrôza,a vždy bude neúspech spôsobený tým druhým členom
Otázka je dobrá,ale odpoveď si musia vypátrať samotný zákazníci,v tom to nie je iné ako zhánka super obkladača,plynára či iného remeselníka.Ludia to zisťujú tak že si zisťujú skúsenosti ktoré už majú iní z danou firmou
Ak vidím trhlinu v systéme,tak určite sú to zásielkové spôsoby,kde iný čistí,iný montuje a oživuje systém.Tam je toľko kolizných možností až hrôza,a vždy bude neúspech spôsobený tým druhým členom
-
- Príspevky: 73
- Dátum registrácie: 21.09.2010 13:49 Zdieľať na Facebook
blavacik33: A to co je vyssie napisane (a je to napisane velmi pravdivo) chces dobrovolne predcasne riskovat?
A preco by si mal davat cistit filter, ked vsetko funguje normalne? Ty uz vies, ci je zaplneny nespalitelnym popolcekom (ktory vraj podla jedneho pana odbornika vyletuje von...) na 50%, na 80% alebo 95%? A ak by bol zaplneny na 99%, kedy by sa uz teda mozno "hlasil", to ma znamenat ze uz je nevycistitelny, lebo je zastuplovany ci co? A pri 80% je to diametralne odlisne? Toto su len reklamne reci servismanov, ktori sa prizivuju cistenim DPF. Je to velmi lakava vec, usetrit tisice € a jazdit dalej do nekonecna. Preto su aj desiatky firiem, ktore to viac ci menej uspesne ponukaju u nas a v okolitych statoch.
Bavme sa teda o konkretne o samotnom automobile (F10)/motore (N47 este, predpokladam)zadavatela temy:
Vyrobca OEM filtra je Eberspacher, novy stoji okolo 2000,-s DPH. Druhovyroba neexistuje a ani sa nikto normalny este nenasiel, ktory by dodaval aspon trochu fungujucu alternativu pre BMW (o JMJ som pisal, Walker to tiez este nedokazal). Je o tom popisane dost, len treba hladat mimo autobazar.eu. BMW neponuka ziadnu druhovyrobu, Value Line, repas, cistenie ani nic podobne. Preco? Myslis, ze len preto, lebo nechcu ist na trh s lacnejsou alternativou,pretoze auto je spotrebak na 150t.km, alebo je za tym nebodaj aj dovod technickeho charakteru?
Nech urobis cokolvek s tvojim filtrom (cistenie/vymena), servis ti ho tam fyzicky namontuje a ma v originalnej BMW diagnostike presne jednu (1) moznost - a sice nakodovat "vymenu noveho filtra". Nie je tam ziadne "ozivovanie systemu" , "kalibrovanie" ani nic ine. To budu max. tak polozky na tvojej fakture za nic... Vycistia, vyklepu, vyfuknu, vypalia - nieco z toho, niektori aj zmeraju a nasrobuju spat. Mozno to bude fungovat. Ano, vela ludom to funguje.
Osobna skusenost:
Mam BMW s DPF. Dal som ho pri 175000km prventivne cistit, presne z rovnakeho dovodu ako ty - aby som sa vyhol problemom v buducnosti, pretoze som sa ich bal, cital som o DPF vela informacii na internete, ktore ma naplasili. Zvolil som v tom case udajne najlepsiu metodu cistenia s (udajne) 100% uspesnostou v servise s velmi dobrym menom. Vysledok: regeneracie po 30-80km, niekolkokrat reklamacia bez konkretneho vysledku, skusanie servisu co by to mohlo byt,... Toto vsetko ma prinutilo sa to doho hlbsie zainteresovat - a to som bol laik a bezny uzivatel. Cuduj sa svete, moj dovtedy uplne normalne fungujuci filter sa podarilo cistenim "zabetonovat" (nie prasknut). V konecnom dosledku som prisiel o moj filter, musel som kupit uplne novy, ktory odvtedy (cuduj sa svete) funguje bez problemov dalej. Samozrejme udrzujem cely system pred filtrom v kondicii, to je jasne. Moja vina. Mohol som si to nechat na neskor - o 20, 50,70tis.km.
Ak by si ty konkretne mal zaujem zistit kondiciu tvojho DPF v tvojej F10 predtym, nez s nim budes cokolvek podnikat, ponukam ti to uplne zdarma v ramci mojho volneho casu - nacitanie a zhodnotenie parametrov a pokec. Nie som ani servis, ani dealer, ani nic podobne, ani ti nebudem nic vnucovat. Som bezny uzivatel. Mozno pochopopis ako to cele funguje.
A mozno vobec neviem o com hovorim...
... ale nebudem len tak jednoznacne verit cloveku, ktory sa tym zivi, rovnako ako sa nebudem v predajni Skoda pytat, ci je Fabia viac poruchove auto ako Fiesta...
A preco by si mal davat cistit filter, ked vsetko funguje normalne? Ty uz vies, ci je zaplneny nespalitelnym popolcekom (ktory vraj podla jedneho pana odbornika vyletuje von...) na 50%, na 80% alebo 95%? A ak by bol zaplneny na 99%, kedy by sa uz teda mozno "hlasil", to ma znamenat ze uz je nevycistitelny, lebo je zastuplovany ci co? A pri 80% je to diametralne odlisne? Toto su len reklamne reci servismanov, ktori sa prizivuju cistenim DPF. Je to velmi lakava vec, usetrit tisice € a jazdit dalej do nekonecna. Preto su aj desiatky firiem, ktore to viac ci menej uspesne ponukaju u nas a v okolitych statoch.
Bavme sa teda o konkretne o samotnom automobile (F10)/motore (N47 este, predpokladam)zadavatela temy:
Vyrobca OEM filtra je Eberspacher, novy stoji okolo 2000,-s DPH. Druhovyroba neexistuje a ani sa nikto normalny este nenasiel, ktory by dodaval aspon trochu fungujucu alternativu pre BMW (o JMJ som pisal, Walker to tiez este nedokazal). Je o tom popisane dost, len treba hladat mimo autobazar.eu. BMW neponuka ziadnu druhovyrobu, Value Line, repas, cistenie ani nic podobne. Preco? Myslis, ze len preto, lebo nechcu ist na trh s lacnejsou alternativou,pretoze auto je spotrebak na 150t.km, alebo je za tym nebodaj aj dovod technickeho charakteru?
Nech urobis cokolvek s tvojim filtrom (cistenie/vymena), servis ti ho tam fyzicky namontuje a ma v originalnej BMW diagnostike presne jednu (1) moznost - a sice nakodovat "vymenu noveho filtra". Nie je tam ziadne "ozivovanie systemu" , "kalibrovanie" ani nic ine. To budu max. tak polozky na tvojej fakture za nic... Vycistia, vyklepu, vyfuknu, vypalia - nieco z toho, niektori aj zmeraju a nasrobuju spat. Mozno to bude fungovat. Ano, vela ludom to funguje.
Osobna skusenost:
Mam BMW s DPF. Dal som ho pri 175000km prventivne cistit, presne z rovnakeho dovodu ako ty - aby som sa vyhol problemom v buducnosti, pretoze som sa ich bal, cital som o DPF vela informacii na internete, ktore ma naplasili. Zvolil som v tom case udajne najlepsiu metodu cistenia s (udajne) 100% uspesnostou v servise s velmi dobrym menom. Vysledok: regeneracie po 30-80km, niekolkokrat reklamacia bez konkretneho vysledku, skusanie servisu co by to mohlo byt,... Toto vsetko ma prinutilo sa to doho hlbsie zainteresovat - a to som bol laik a bezny uzivatel. Cuduj sa svete, moj dovtedy uplne normalne fungujuci filter sa podarilo cistenim "zabetonovat" (nie prasknut). V konecnom dosledku som prisiel o moj filter, musel som kupit uplne novy, ktory odvtedy (cuduj sa svete) funguje bez problemov dalej. Samozrejme udrzujem cely system pred filtrom v kondicii, to je jasne. Moja vina. Mohol som si to nechat na neskor - o 20, 50,70tis.km.
Ak by si ty konkretne mal zaujem zistit kondiciu tvojho DPF v tvojej F10 predtym, nez s nim budes cokolvek podnikat, ponukam ti to uplne zdarma v ramci mojho volneho casu - nacitanie a zhodnotenie parametrov a pokec. Nie som ani servis, ani dealer, ani nic podobne, ani ti nebudem nic vnucovat. Som bezny uzivatel. Mozno pochopopis ako to cele funguje.
A mozno vobec neviem o com hovorim...
... ale nebudem len tak jednoznacne verit cloveku, ktory sa tym zivi, rovnako ako sa nebudem v predajni Skoda pytat, ci je Fabia viac poruchove auto ako Fiesta...
-
- Príspevky: 1958
- Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 73
- Dátum registrácie: 21.09.2010 13:49 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1958
- Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 779
- Dátum registrácie: 30.09.2009 11:45 Zdieľať na Facebook
Ja som sa ani tak nepytal na to, ktora dielna to robi ok. Islo mi skor a system akym sa to cisti... o wapke viem, a niekomu to fungovalo, ale chapem aj jej rizika. A co ine metody? Hovori sa tu velmi nejasne o akomsi vypalovani, tak isto ako sa nejasne hovori o cisteni nejakymi chemikaliami... Dokonca som uz pocul aj o "zazracnom" systeme cistenia aditivami do nafty+ oleja+ do sania, atd... No, voci vsetkym metodam som akosi skepticky...
-
- Príspevky: 73
- Dátum registrácie: 21.09.2010 13:49 Zdieľať na Facebook
Takze toto:
https://www.youtube.com/watch?v=5Aop6IT1WVA
https://shop.jlmlubricants.com/en/j0225 ... olkit.html
Z komentarov pod videom vyberam:
Be aware that the DPF may plug if you have lots of soot buildup that this stuff will turn into liquid goo. This cleaner may cause more expensive problems than you had before. These "quick and dirty" DPF cleaning procedures appear technical sound, but they are not. More often than not they cause more problems than they solve. If you love your BMW, run away from this type of cleaning. Do yourself a favor and change your oil more frequently, and use only full synthetic.
To je presne to, co pokladam za pricinu zabetonovania mojho DPF pri cisteni - moje auto prislo pravdepodobne zhodou okolnosti do servisu v stave "tesne pred regeneraciou",tzn.plne castic, kedze DPF mal na to este dostatocnu volnu kapacitu (prisiel som na cistenie predcasne/preventivne) a nebol uplne plny len nespalitelneho popolceka.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24982
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Ak smerujú k ľudom takéto informácie,potom sa nedá čudovať že ľudia volia riešenia ako DPF off a pod. Je úplne jedno v ktorej fáze sa nachádza regenerácia v prípade že ju vozidlo ešte samo správne robí.Ale je jedno aj vtedy,ak ju už urobiť nedokáže.Je nutné napísať že polovica či možno viac sú dôvody nevykonatelnosti v nespĺňaní podmienok.Tých je celý kopec a nie sú až tak známe.
Tento prípad bol jednoducho dielňou nezvládnutý a spôsob čistenia úplne nevhodný.K tomu niet čo ďalej dodať. To že existuje v predaji sto rôznych nezmyslov neznamená že sú dobrá volba.
Bol tu spomenutý suchý systém Advanpure,treba si ho vyhladť a pozrieť.Náklady na zriadenie čistiacej stanice sú ale značné,z toho vyplýva jedna dobrá a jedna zlá vec.Zlá že investícia do drahého zariadenia sa premietne do ceny a dobrá je že šuflikant tu nehrozí.Ale vždy to je o konkrétnom pracovisku a konkrétnych ľudoch.Ja odídem zo vstrekovacím čerpadlom radšej do Maďarska k slušným a ústretovým ľudom,môžem až na pracovisko,vidím doslova ich laboratórium aj prostredie práce,odpovedia na všetko,než vidím u slovenského aroganciu,neochotu odpovedať,bez pozdravu a cítiť sa ako votrelec.
To že kto a kde si vyrieši problém,je dnes už iba na ňom.Ale Tak ako je more šuflikantov až doslova podvodníkov,tak stále existujú aj opačné prípady,ústretový,slušný,s perfektnou prácou.Volba je už ale na každom jednom,samé to za nikým nepríde.Ak vám na požiadavku o informáciu nevedia vyložiť protokol pred opravou,prípadne doložený fotom a pod. ak vám v priebehu opravy nezavolajú že majú niečo čo by bolo vhodné VÁM vidieť,ak nemajú výsledky tak isto protokolované,tak asi nie ste na správnom mieste.Ak vás skasírujú a vyhodia,bez informácií o stave,upozornení alebo doporučení ako a čo ďalej,nie ste na dobrom mieste.
Tento prípad bol jednoducho dielňou nezvládnutý a spôsob čistenia úplne nevhodný.K tomu niet čo ďalej dodať. To že existuje v predaji sto rôznych nezmyslov neznamená že sú dobrá volba.
Bol tu spomenutý suchý systém Advanpure,treba si ho vyhladť a pozrieť.Náklady na zriadenie čistiacej stanice sú ale značné,z toho vyplýva jedna dobrá a jedna zlá vec.Zlá že investícia do drahého zariadenia sa premietne do ceny a dobrá je že šuflikant tu nehrozí.Ale vždy to je o konkrétnom pracovisku a konkrétnych ľudoch.Ja odídem zo vstrekovacím čerpadlom radšej do Maďarska k slušným a ústretovým ľudom,môžem až na pracovisko,vidím doslova ich laboratórium aj prostredie práce,odpovedia na všetko,než vidím u slovenského aroganciu,neochotu odpovedať,bez pozdravu a cítiť sa ako votrelec.
To že kto a kde si vyrieši problém,je dnes už iba na ňom.Ale Tak ako je more šuflikantov až doslova podvodníkov,tak stále existujú aj opačné prípady,ústretový,slušný,s perfektnou prácou.Volba je už ale na každom jednom,samé to za nikým nepríde.Ak vám na požiadavku o informáciu nevedia vyložiť protokol pred opravou,prípadne doložený fotom a pod. ak vám v priebehu opravy nezavolajú že majú niečo čo by bolo vhodné VÁM vidieť,ak nemajú výsledky tak isto protokolované,tak asi nie ste na správnom mieste.Ak vás skasírujú a vyhodia,bez informácií o stave,upozornení alebo doporučení ako a čo ďalej,nie ste na dobrom mieste.
-
- Príspevky: 1207
- Dátum registrácie: 15.06.2009 15:23 Zdieľať na Facebook
Koľko stojí najsamlepsie čistenie DPFka ? Koľko stojí nové DPF - presne ten istý diel, ktorý je v aute od výroby ? Napr. PSA nemá až tak drahé filtre ako nemecká prémiová trojka.
Myslím si, že čistenie filtra je len oddialenie problému, ktorý aj tak raz nastane a skončí to aj tak výmenou filtra, tak osobne by som šiel radšej do výmeny.
No existuje mnoho ľudí, že vyčistia a rovno dávajú auto na inzerát.
Myslím si, že čistenie filtra je len oddialenie problému, ktorý aj tak raz nastane a skončí to aj tak výmenou filtra, tak osobne by som šiel radšej do výmeny.
No existuje mnoho ľudí, že vyčistia a rovno dávajú auto na inzerát.
Naposledy upravil/-a Dep v 14.07.2019 14:14, upravené celkom 1 krát.
Subaru Outback Business NAVI 2.5i 129kw (2017)
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24982
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
A preto je najlepšie sa rovno vyprdnúť na diskusie na podobných fórach ako toto,lebo v množstve volovín čo tu ľudia vypotia sa nezorieznuje nik,jedine pravý opak aešte aj jeho zdravé myslenie dostane trhliny.Ale takto by to vyzeralo keď by som ja išiel kdesi na lekárske fórum a mudroval do remesla neochirurgom.Ak niekto z vás má záujem o informácie od špičiek v diagnostike týchto sustémov,registrujete sa na FCD.eu a prídete k iným názorom
-
- Príspevky: 779
- Dátum registrácie: 30.09.2009 11:45 Zdieľať na Facebook
Ja si myslim, ze to trocha vyznam predsa len ma... Netreba byt hned dotknuty, aj ked je pravda, ze diskutovat na odbornej urovni so sebavedomym diletantom je casto ozaj psychicky narocne.
Naposledy upravil/-a aristoteles v 14.07.2019 21:50, upravené celkom 1 krát.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 71 neregistrovaných