Chrysler Voyager r.v.2007 2,8

Diskusia ohľadne vozidiel značky Chrysler

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

rastinka
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 24.06.2014 17:24
Zdieľať na Facebook

Chrysler Voyager r.v.2007 2,8

Príspevok od používateľa rastinka »

Chcem sa opýtať mal som Sharana ale pred rokom mi ho ukradli mám 4 deti a potredujem 7- miestne auto zvažujem tento typ auta Chrysler Voyager r.v.2007 2,8 automat poradte mi.Na čo si mám pri kúpe pytať a dávať pozor?
brano76
Príspevky: 74
Dátum registrácie: 17.09.2006 00:52
Bydlisko: Pri Slovliku (teda Old Herolde)
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa brano76 »

mal som Ford ale pred 5 rokmi som ho predal. Mám 4 deti a potreboval som 7- miestne auto zvažoval som tento typ auta Chrysler Voyager r.v.2005 2,8 automat a dodnes NEĽUTUJEM. Teda iba dve veci. Že ten môj nemá pohodlnejšie sklápacie sedačky do podlahy -stown and go - a že Grand Voyager má +30cm v kufri, ktoré pri troch radoch sedadiel niekedy potešia. Ale aj do voyagera dáš poskladaný kočík pre dvojičky ale deti v treťom rade po stranách nesmú mať hrubé nožičky..
Na čo dávať pozor.
1. Neveriť že tých 120Tkm je na 7 ročnom aute reálnych a okamžite vymeniť rozvody (cca 420€). A kilometrov sa neboj ak máš záruku že o motor bolo starané. Tieto motory bez bytočných dvojhmotných zotrvačníkov a pod. dokážu najazdiť státisíce keď meníš olej pravidelne.
2. Radenie prevodovky -hlavne po rozjazde (z 1-2)preradí hladko? Alebo kopne. Cítiš malú pauzu a potom náhle zaberie. Môže to byť sice "iba" málo prevodového oleja čo vyriešiš litrom za 10-12€, ale aj blížiaci sa koniec automatu. Doživotná náplň prevodovky je blbosť na n-tú.
3. Úplná blbosť, ale daj si tam cúvacie senzory ak nie sú. Hlavne keď máš tie deti.

Jednoducho sadni - vyskúšaj rovnomernú akceleráciu motora - prežeň turbo a ak tu nebudú problémy riskni to. Pri jazdeneke aj tak nikdy nebudeš mať záruku.
Ja som za 5 rokov investoval do opráv presne 116€. Nie do údržby!!!!
nani33
Príspevky: 108
Dátum registrácie: 30.03.2010 10:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa nani33 »

Tieto auta trochu poznam, takze hlavne by som kupoval dlhsi grand a ak rozpocet dovoli tak generaciu od 2008 vyssie (esp asr, pri 3.8 uz 6 stupnovy automat) a osobne by som kupoval jedine motor benzin+lpg pod podlahou. Spotreba v prepocte o hodne lacnejsia ako diesel a vozenie a udrzba neporovnatelne lepsie, lacnejsie a pri takom tichom V6 s automatom si uz na chrchlaveho, nekuriaceho tdi sharana s bakulou na dlazke ani nespomenies...
Vyborne auta, u nas nedocenene s eu rebrinakmi neporovnatelne
markoimportauto
Príspevky: 1458
Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa markoimportauto »

Voyagery / Grand Voyagery (dalej len V/GV) patrili v kategorii "van" v Europe vzdy k etalonom. Oni v g l o b a l e triedu "van" vlastne spustili (v Europe to bol povodne firmou Matra vyrabany Renault Espace)
Generacia V/GV vyrabana do r. 2007 patrila vobec k najpriestrannejsim a najpraktickejsim (predovsetkym od r.2004/5 dostupna verzia Stow&Go) velkopriestorovym vozidlam, ake sa dali oficialne na europskom trhu zadovazit.
V tychto atributoch tieto vozidla prakticky nemaju konkurenciu. Jedinu vynimku snad tvoria iba vozidla MB Viano, resp. VW Multivan. Tie vsak vzhladom na svoju uzitkovo ponatu koncepciu do kategorie vanov (teda telnatych, prerastenych kombikov) neradim.
Tieto velke Chryslery boli na europsky trh dodavane najcastejsie s modernym ropnym common-railom od talianskeho vyrobcu VM motori (oznacenie CRD), ktore boli skompletizovane a schadzali z vyrobnej linky v rakuskom Grazi.
Agregat nezaprie svojho vyrobcu, ktory je znamy predovsetkym ako producent lodnych motorov. Posobi znacne robustne, co sa o vela inych sucasnych, typickych "osobnych" dieselovych motoroch povedat neda. Prekvapivo s takmer industrialne posobiacim motorom drzi dobre krok aj palivova sustava, ktora vykazuje podobnu odolnost. Pozornost tak treba venovat predovsetkym turboduchadlu, ktore tvori v tomto pohonnom ustrojenstve pravdepodobne najslabsi clanok. Vyraz "najslabsi" je vsak potrebne brat s rezervou, kedze turbo je tiez znacne predimenzovane a pri trochu ohladuplnejsej prevadzke spravidla vydrzi ovela viac, ako je u inych vozidlach obvykle.

Pouzita prevodovka je uz trocha z ineho sudka - toho archivneho. Ma iba 4 prevodove stupne. Pri poloprazdnom vozidle je to akceptovatelne, nepokazena prevodovka radi krasne hladko a na svizne tempo jazdy bohate staci. Handicap starsej konstrukcie vsak uz ztazka dokaze skryt pri plnom zatazeni, kedy by sa pre lepsie vyuzitie vykonu aspon jeden prevod naviac zisiel.
V / GV vsak nie je ziaden rychlik, ale vozidlo povodne navrhnute na co najkomfortnejsie presuvanie tucnych, hamburgermi dopovanych rití obyvatelov zijucich za Velkou mlakou. To zaroven vysvetluje pouzitie takejto prevodovky vo vozidle, v ktorom hraju prim velkoobjemove benzinove sestvalce. Takemu pre tempo 55 mil/hod stvorstupnovy automat bohate prebohate staci aj keby bolo nalozene az po dorazy tlmicov, suchajuc za sebou po ceste koncovku vyfuku...
Prevodovka u tohto vozidla je zaroven jeho slabinou, na ktoru sa oplati zamerat. Pritom nejde ani tak o nejaky jej konstrukcny zivot skracujuci nedostatok (vseobecne su tieto prevodovky spolahlive), ale o spojenie s implantovanym dieslom, ktore nie je vyriesene zrovna idealne. Masivne uniky oleja prave cez specialne gufera su uz legendarne. Ak si ich riadic vcas nevsimne (resp. ignoruje), tak sa lahko mozu postarat o relativne rychle ochromenie celej skrine. Najcastejsie signalizacie tohto problemu tu uz spominal niekto vyssie nado mnou. Preto ak treba doliat do prevodovky olej, tak je NEVYHNUTNE skontrolovat zaroven aj ev. uniky prehliadkou vozidla na zdvihaku!!!

Inak az na par problemov el. charakteru vozidlo ziadnou vyraznou slabinou netrpi.
Ako bolo spomenute, je velmi robustne skonstruovane, bez zbytocnych finesiek, ktore by najma u starsich exemplarov zvysovali prevadzkove naklady. Ziadne viacprvkove zavesenie naprav tu preto (nastastie) necakajte. Podobne je vozidlo usetrene dalsieho bonboniku v podobe DPF (ten sa vsak nevyhnutne ocitol v generacii 2008-).
Ak to mam nejak jednoducho zhrnut:
Chrysler Voyager a Grand Voyager (tento odporucam viac predovsetkym koli dostupnemu superpraktickemu Stow&Go, ktory u "kratasa" neexistuje) su velmi jednoducho a robustne konstruovane vozidla s dorazom na co najvacsie pohodlie, priestor, najnizsie naklady na udrzbu a maximalnu vydrz. Ak clovek u diesela neignoruje vymenny interval rozvodov + oleja a postrazi si aj spravne fungovanie automatu, tak toho tieto vozidla znesu naozaj vela. Optimum z hladiska spolahlivosti vsak predstavuju povodne benzinove V6 3.3 a 3.8 litra (u vacsieho dokonca moznost 4x4), ktore su podobne archaicke ako prevodovka. Jednoduchsie agregaty na udrzbu len tak lahko nenajdete. Jediny problem tak u nich predstavuje iba spotreba, ktora vozidla s takymto zaprahom z relativne nizkej cenovej kategorie u potencialnych kupcov prakticky diskvalifikuje. Co je vsak velka skoda.
Apropos spotreba:
ak ste boli doteraz zvyknuti na 1.9 té dé íčového abstinenta pracujuceho za 6-7L nafty v SAG, tak tu sa s tymto cislom rozlucte. Najblizsie sa k nemu priblizi iba V / GV s motorom 2.5 CRD spriahnuty s 5-rychlostnym manualom. Ten sa vsak nedodaval v spominanej superpraktickej verzii Stow&Go ani ako dlhy Grand Voyager, navyse jeho dostupnost skoncila v r. 2004, odkedy ho nahradil agregat 2.8 CRD so standardnym automatom. U takejto kombinacie sa v mestskom cykle ztazka dostanete pod 11L, predovsetkym v chladnych mesiacoch, kedy sa pod 5C automaticky aktivuje nezavisle kurenie, ktore v zakladnom nastaveni podobne ako u SAG funguje ako pomocny prihrev motora. To ma za ulohu dostat common-railovy agregat co najrychlejsie na prevadzkovu teplotu a zabezpecit tiez skory nabeh kurenia objemneho interieru.
Takato spotreba je sice adekvatne hmotnosti, rozmerom a tiez kontrukcii prevodovky, avsak za konkurenciou zaostava.
Mimo mestskych aglomeracii sa pri beznej cestovnej rychlosti da pri troche snahy dostat pod 10L, defenzivnejsi jazdci jazdia za zhruba 9,5L nafty/100km. Agresori musia ratat s trvalym 2-cifernym cislom.

Ak mate moznost, tak volte niektory z primitivne jednoduchych benzinovych agregatov V6, ktore sa daju bezproblemovo prestavat na LPG. Budete sa vozit ako pan a to aj za cenu obetovania uloznych priestorov pre sedadla 2. rady (plati iba u verzie Stow&Go), kam sa pri takejto konverzii zvacsa ukladaju toroidne nadrze na LPG.

Ropofilom sa pri modeloch dodavanych po roku 2005 poradit neda. Po tomto datume si totiz mohli zvolit jedine medzi kratkym Voyagerom, alebo dlhym Grand Voyagerom.
Oba bez rozdielu pohanane vylucne motorom 2.8 CRD kombinovanym takisto vylucne s automatom. U dlhsieho je okrem citelne vacsieho priestoru pre batozinu ako bonus standardne dodavany system Stow&Go, umoznujuci jednoduche zapustenie sedadiel 2. a 3. rady do podlahy. V okamihu je tak moznost premenit 7 miestne auto na prakticku 2-6 miestnu dodavku.

Posledna zmienka je este k stupnom vybavy:

bezne su v EU dostupne verzie SE, LX a Limited, ktore alternuju pocas rokov produkovane akcne verzie (napr. Business). Tu plati, ze u kazdej z verzii 2005- je standardom 2-zonova automaticka klimatizacia (EU modely), tempomat aj elektrifikacia (okna, zrkadla, central...). Standardnou specialitou, resp. skor nutnostou je tiez nezavisle kurenie a tmave tonovanie bohato dimenzovaneho presklenia - dodavane od B-stlpiku dozadu.
U vacsiny modelov su tiez parksenzory, ktore su v pripade dlhsieho GV viac ako potrebne. Zakial modely SE a LX su vybavou velmi podobne a lisia sa iba v detailoch (alu disky, hmlovky...), tak verzia Limited sa da oznacit ako luxusna a vybavou podstatne nabitejsia. Da sa v nej najst okrem spominanej zakladnej vybavy tiez kvalitne calunenie koza/Alcantara, ktore je podporovane rôznou "bizuteriou" vo forme okrasnych znakov v interieri ci chromovych list exterieru. Standardom je tiez nie celkom obvykle elektricke otvaranie/zatvaranie bocnych posuvnych dveri a zadneho vyklopneho veka kufra. Tu treba poznamenat, ze z praktickeho hladiska je to skor paradicka na docasne ohurenie susedov, ako uzitocna dennodenna pomocka. Na tychto autach totiz idu spominane dvere otvorit/zatvorit manualne tak lahko, ze vyznam tych elektrickych, flegmaticky za otravneho pipania pracujucich dveri z dlhodobeho hladiska prilis nevidim. Obzvlast, ak si uvedomite, ze prave tie elektricke mozu predstavovat pri starsich vozidlach potencialny problem. Ale holt, američani to vidia inak a tato fičúra je dostupna aj v novsom modeli vyrabaneho od roku 2008.
Za zmienku vo vybave Limited tiez stoji navigacia, ktora je vsak iba na CD-ckach so zakladnym zobrazovanim smeru pomocou sipok. Velmi vitanym doplnkom je originalny DVD prehravac zabudovany na najnizsej pozicii prednej stredovej konzoly so sklopnym stropnym monitorom ozvuceny cez IR sluchatka. Rodicia si tak mozu veselo pocuvat hudbu z radia, zakial co deti nerusene vzadu sleduju film.

A na zaver opat jedno upozornenie (platí vsak najma na novsie rocniky):

vacsina na Slovensko profesionalne dovezenych vozidiel pochadza povodne od pravnickej osoby (firmy), preto velky pozor ak u takehoto dovezeneho vozidla nie je moznost odpoctu DPH. Je totiz velky predpoklad, ze po ceste do SR bolo toto vozidlo o DPH ozbijane prehnanim cez bieleho kona a je tak neskorsie riziko dodanenia ukradnutej DPH + zabavenie vozidla, lahko dopatratelneho u aktualneho drzitela na zaklade avizovaneho danoveho nedoplatku sparovaneho s VIN-om (cislom karoserie).

Ze nerozumiete o com pisem?

Jednoducho o tom, ze ked sa ako sukromna osoba v bazare ulakomite na "vyhodnu" cenu dovezeneho vozidla u ktoreho nejde odpocitat DPH a budete si takuto kupu sami sebe za masivneho pritakavania bazaristu zdovodnovat pomocou klise "šak ja si nejakú DPH aj tak nemám ako odpočítať", tak oklamete iba samych seba. Evidencia ukradnutych DPH u dovozoviek sa bude velmi rychlo sofistikovat, informacie zacnu byt rychlejsie dostupnejsie a dan bude jednoducho niekde chybat.
Pochopitelne pre urady nebude nic jednoduchsie ako lahko dopatratelny aktualny drzitel, na ktoreho prenesu vsetku tarchu sankcii...
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
twingo.rk
Príspevky: 34
Dátum registrácie: 29.12.2010 02:23
Bydlisko: Banská Bystrica
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa twingo.rk »

Tá prevodovka je rovnaká či na CRD, ako aj pri benzíne, a od roku 2008 6-kvalt.
Tiež som mal Sharana, Fiat Scudo, či R-Grand Espace, ale na Voya sa nič nelepí. Mám už tretieho a brácho druhého. Mal som aj krátkeho, no tých 27 cm mi ozaj niekedy chýbalo. No a sklápanie sedačiek do podlahy je iná paráda. Keď si spomeniem, ako som musel stále vyberať tú ťažkú zadnú lavicu pri stavbe domu - ma až kríže zabolia! A to je na trhu ešte jedna vychytávka - Swivel n Go - tam sa tie sklopitelné sedačky dajú ešte otáčať..
Tiež by som bral Grand benzín + LPG, rok 2008 hore a ešte v Limited, no rozpočet nepustí.
S 2.5 CRD bola spotreba na tak veľké auto výborná (6-7 l), no s 2.8 (výhradne automat) je to od 8 hore. Ja mám priemerku okolo 9. Ale o tom je tu toho popísané veľa. Teraz mám 2005 Limited, ale trochu mi na tom vadí tá koža, pôsobí ako umelina, v tom novšom, od 2008, je to už iná kvalitka. Suprové je tiež el. otváranie kufra a bočných dverí, či pamäť polohy vodičovej sedačky...
Keď som šiel kupovať Voya, tak som si vždy vypýtal od majiteľa VIN a zavolal dovozcovi Chrysler a tam mi povedali km a servisnú históriu. Všetky dovezené (bolo ich 5) mali stočené km(jeden až 260 000!). Jediný nie - kupovaný na SK.
Asi je lepšie vycestovať..
twingo.rk
Príspevky: 34
Dátum registrácie: 29.12.2010 02:23
Bydlisko: Banská Bystrica
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa twingo.rk »

Asi sme odpoveď písali paralelne, no ja som to odoslal neskôr. V podstate si tam vystihol skoro všetko.
Tá verzia SE nemá napr. hmlovky, kožený volant, drevené obloženie, vyhrievané sedačky...
To "nezávislé kúrenie" (myslím, že spávnejšie je dohrev) sa spúšťa už pri 12°C. Ináč vyrába ho Webasto a dá sa prerobiť na plnohodnotné.
Naopak, ja si tie el. dvere nejdem vynachváliť najmä pri malých deťoch a kufor napr. keď nesiem niečo objemnejšieho a k tomu ešte aj prší.

A ešte tu bola spomínaná výmena rozvodov. Tie, pokiaľ sa dobre pamätám, som pred 2 rokmi kúpil komplet aj s vodnou pumpou za 175 € a výmena stála 80.
Napísať odpoveď

Návrat na "Chrysler fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní