Chrysler Grand Voyager od 2009

Diskusia ohľadne vozidiel značky Chrysler

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

motor je naozaj ten isty ako bol (vratane najnovsich 131kW verzii, cize povodne 2.8crd bolo 110kW v rokoch 2004-2008 v modeli oznacenom RG, potom nastupil hranaty model so 120kW, facelift v roku 2013 priniesol 131kW verziu). Turba su nizkotlakove - ved 130kW vyberaju automobilky z 1.6d motorov, nie skoro z trojlitra (!) cize turba sa bat netreba. Fičúrou tych novych by mala byt elektronicka regulacia, co je samozrejme trosku problem ako bolo naznacene - pretoze akakolvek elektronika okolo turba proste musi trpiet teplotami bez ohladu na znacku - a je to samozrejme kvoli emisiam. Rychlejsia presnejsia regulacia s prakticky okamzitou spatnou vazbou je uplne iny level nez stara analogova technologia ktora len (s nejakym drobnym oneskorenim) reagovala na stav ktory nastal - ked uz ale nastal a ked trebalo nejake korekcie, znamenalo to samozrejme ze spalovanie nebolo take ciste ake mohlo byt, cize emisie. Je to rovnaky rozdiel ako 1.9tdi 81kW Volkswagenu a nejake hypermoderne trojturbove BMW.

Vstrekovace drzia, nezvyknu jedovat pred nejakymi 300.000 - 350.000km cize uplne fit. Bosch. Vsetko je tam Bosch, vratane ABS, ESP, EDC, riadiacej jednotky motora, aj vstrekovacov. Turba neviem ktory vyrobca robi, ale proste nejaka klasika, ziadny uzkoprsy vymysel. Nemaju vnutornu variabilitu, su obtokove, toto neviem ci plati aj pre 131kW verziu pretoze tu som v ruke nemal.

Prevodovky : klasicky hydromenic s overdrive, od roku 2008 v novych modeloch vyhradne 6kvalt a vyhradne automat, ziadny manual tam nebol. Su vrcholne spolahlive za standartnych predpokladov : majitel nie je uplne howado cize nelieta 180+ po dialniciach, netaha v jednom kuse pretazeny dvojtonovy vozik s tromi tonami nalozenymi, VYMENI OLEJ NAJNESKOR TAK AKO PREDPISUJE VYROBCA, DODRZI SPECIFIKACIU (ATF+4) A SPRAVNE MNOZSTVO.

Prevodovky takisto nemaju problem vydrzat cez tretinu miliona kilometrov, len musia mat normalneho majitela. Ked je niekto blby, kludne ju popravi pred 200.000 ale to plati o KAZDEJ automatickej prevodovke. Dimenzovane su dobre, tam problem nie je, designovane su v pohode, nie su tam pouzite ziadne "inovativne prvky" co by znizovali zivotnost, je to proste nahulvata 6kvalt automat 15 rokov starej konstrukcie, ziadne hypermoderne 10kvaltove prditka kde bol usetreny kazdy pfenig co sa len dal. Jednoduchym dokazom je aj to, ze rovnaka skrina sa pouzivala v 120kW diesliku aj v 211kW benzine 3.6i...
vantos
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 24.04.2010 18:18
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vantos »

Mp3turbo a vedel by si prosím overiť aj naftovú verziu, konkrétne inzerát tu na autobazári Lancia Voyager r.v 2012-autobazár v Trnave.Fakt by som potreboval niečo takéto pre svoju rodinu a veľmi sa v tom nevyznám a ako sledujem toto fórum si dosť veľký odborník na tieto autá.
Veľmi pekne ďakujem za pomoc a každú radu.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

to bohuzial neviem overit na dialku a do Trnavy nemozem utekat :( sorry

Vseobecne dobra sprava ale znie, ze z Ameriky naftovu verziu nedonesies - ziadna tam nie je... Napriek tomu ze sa ten voz vyraba za velkou mlakou (aj naftove verzie !), proste tam naftovu novu nekupis a nikdy si ani nemohol kupit.
vantos
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 24.04.2010 18:18
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vantos »

Pohoda ďakujem.Nevieš kto by to auto vedel preklepnúť, v podstate čo sa týka havárií,lakovanie,servisu, najazdených kilometrov... vieš aby som nekúpil nejakú totálnu búračku, čo by som nerád,predsa bude sa vtom voziť moja rodina.Samozrejme zaplatím čo bude treba.
malymirko
Príspevky: 99
Dátum registrácie: 08.09.2019 13:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa malymirko »

PZ maju nejaky iny odtien.

Zisti si kolko stoji repas automatu, pri tych km je to uz dolezite. Inak by som do toho isiel. Mam rad velke auta.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

repas automatu je okolo 2000 eur az 3000 eur podla toho co nastane, bez ohladu na znacku. Nove automaty 8kvalt+ este drahsie.

okolo 300 eur stoji len samotna demontaz/montaz, dalej 200 eur je nakupna cena oleja filtrov.
malymirko
Príspevky: 99
Dátum registrácie: 08.09.2019 13:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa malymirko »

Vzhladom na cenu auta dost, je to na zvazenie. Aj ked vacsina ludi co kupi starsi automat nic neriesi okrem oleja. ( az na dsg a kia). Je to o stasti. Ja mam stastie v laske, preto automat len s novym autom.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

naozaj je to vysoka ciastka v porovnani s cenou ojazdeneho auta ; preto mnohym zostava plac a slzy.

Ziadny automat ale za dve stovky neopravis. Plati ze spolu s motorom je automat jednoznacne najchulostivejsia najdrahsia polozka na beznom ojazdenom aute (neriesime S63AMG a podobne veci, proste typicky tragacik a'la i30, ocktavia, a4 a podobne).
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nábeh kilometrov keď si motor a prevod niečo začne požadovať bude plus mínus rovnaký.Kým motor je no problém,azhostí sa ho množstvo dielní,u prevodu bude najväčším problémom práve že kam s tým,aby sa to robilo iba raz a poriadne
Kým u motora väčšina ľudí vidí ako strašiaka výdaje na turbíne a vstrekovače,tak u tohoto ani to nehrozí pretože jedno i druhé sa nachádza v akomsi pásme minima že mu môže závidieť aj stará TDi rotačka.Rozvody to samé,cena porovnateľná. Takže dôvod obavy z velkých km sa bude týkať viac menej len toho prevodu.
malymirko
Príspevky: 99
Dátum registrácie: 08.09.2019 13:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa malymirko »

Kia a hyndai, tam by ta cena za opravu dostala. Hlavne ked to na sk vedia opravit iba z pouzitych dielov, lebo nevedia zohnat nove nahradne diely. A 100 000 km a problem s mokrou dvojspojkou nie je nic zvlastne. Cize by som to urcite neradil medzi bezne auta na opravu.
xbrera
Príspevky: 61
Dátum registrácie: 19.02.2007 17:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xbrera »

Ja jazdím to auto asi rok,ale 3.3 benzín/plyn town country 2008 . Máme ho v rodine asi 3 roky no v motore sa menil iba olej . Moj nazor je ,ze pokiaľ nemáš známeho mechanika, tak ťa na tom osklbu lebo veľká amerika... musíš byť bohaty????. Napr. Vymena ložiska predného kolesa (odchádzajú nejak casto) 350€...
Druhú stranu som si menil sam rovnaké ložisko 127 €...
Horné uloženie tlmica okolo 300 eur to už sa blíži cene kompletnych tlmicov s pruzinami a uloženim od moparu. Veľmi pohodlné vozenie len treba nato mať. Spotreba je cca 300 míľ =40 eur plyn. Benzín ani nechcem vediet :d :D

Návrat na "Chrysler fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní