Chrysler Grand Voyager od 2009

Diskusia ohľadne vozidiel značky Chrysler

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Takže nech čítam ako čítam...dodik 13 nám poskytol infomáciu.
Na americke auta typu jeep, chrysler alebo dodge je na Slovensku asi najvacsi odbornik Palo Niepel z Zilinskeho okresu
informácia je v poriadku,a nič nemení na tom ani dodatok...
za kvalitu si u neho aj treba priplatit ale jeepkari sa na neho obracaju casto lebo je u neho poctiva robota

ale je tu aj informácia (od dodika z prvej ruky zrejme)....
narozdiel od tu odbornika Hlavateho co z tych motorov robi strasiaka ...aby to bolo komplexné....
ked si kupite rachotinu diezel tak musite sa trepat do Novych zamkov

Je v poriadku ísť za širokoďaleko jedným dobrým do žilinského kraja,ale nie je v poriadku ísť za PD -čkarom do nitrianskeho kraja.

Tak sa priamo opýtam...dodik 13...niečím som ti ublížil ? Máš nejakú traumu alebo iný problém so mnou ?

Prezraď mi pridanú hodnotu toho čo píšeš...prosím.Vieš niečo o technike,jednej či druhej ? Skús ozrejmiť o čo ti kráča,priamo,pokojne na tvrdo.Nasratosť ,blbá nálada ? Ako sa na nej podielam ja ?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Najdôležitejšie som takmer zabudol...
Všetkým veľa zdravia v Novom roku.
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

mp3turbo napísal:Pentastar…

BEZ SANCE…
Problematiku poznam, samozrejma, ze som sa snazil spravat uvedomelo, preto som od toho upustil a napisal, ze som nic nenasiel. Kalkulovat viem, kamaratim aj s autofra, a napriek tomu som sa nehrnul do kupy, aj ked niektore spomenute veci idu riesit. A to som pozeral vsetko s 3.6, teda, okrem Fiatu Freemonta a Jeepu. Hladanie skoncilo, ked sa mi pod ruku dostalo francuzske auto s velkym kufrom, vnutornym priestorom ktory dostacuje a spolahlivym motorom, s malickym najazdom a za viac, nez dobru cenu. Proste ma to usadilo a ja som zlozil ruzove okuliare.
A diesel v tom aute? Nuz, ten ma nijako neoslovil, tam zalezi na predpokladanom vyuziti, no ak niekto tvrdi, ze je to super na dialnice, tak ja budem tvrdit opak. No a do mesta to teda dobre neni, teda, ak niekomu sa nebude lenit napriklad pri obchodaku parkovat uplne v odlahlom rohu a tiez tie kratke pojazdy asi nebudu chutit technike… Servis nebude lacny ani jednoduchy.
Az zoderiem toho frantika, tak mozno budem pozerat po Pacifice.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

... pri Grand Voyageri povedat ze nejake auto s velkym kufrom :)
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Turbo , Voyager sa už viac radí medzi dodavky ako autá. Takže auto s velkým kufrom je napríkled ečkový medveď v kombíku.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Hej, eckovy mercedes s velkym kufrom, kde na zadnych sedackach je ukrutne malo miesta :40bd:
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Tak Mastík buď chceš kufor, alebo miesto na sedačkách. Ja som obidva tie povozy samozrejme porovnával v dvojmiestnej verzii.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
dodik13
Príspevky: 534
Dátum registrácie: 27.01.2013 23:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dodik13 »

M Hlavaty aj Tebe Vela zdravia . A k veci . Nemam nic proti Tebe ale nato,ze si mechanik tak akonahle sa spomenie ina znacka a este benzin tak z tvojich prispevkov sa vychrli kopec pesimizmu a aky je s tym problem servisovat to a opravovat a pritom vidis,ze su ludia ktory s inou znackou vobec nemaju problem a dokazu ju na vysokej urovni servisovat.No a k tomu,ze si raz ak nie viac krat napisal ,ze inde servisaci nevedia servisovat tvoju ospevovanu grupu a ludia z daleka chodia k tebe tak skoda je najrozirenejsia znacka na Slovensku tak tuto znacku vedia dobre odservisovat aj ludia na inych castiach Slovenska a tym padom ked niekto vie dobre urobit servis na skodu na vychode tak vychodniar nebude ist k Tebe na servis na druhy koniec republiky :40bd: A k servisu na jeep-tie sa predavaju v ovela mensom mnozstve tak aj ovela menej mechanikov sa na nich specializuje tak je normalne,ze ked jeden z najlepsich byva pri ziline tak ludia chodia k nemu aj z druhej strany republiky lebo blizsie nikto nie je . Cize zopakujem to . Nemam nic proti tebe ale ten negativizmu na servis druhych znaciek ako pises,ze ake su s tym patalie a podobne a pri tom su ludia co vedia aj tie drahsie masiny v pohode vyservisovat a nerobia z toho neriesitelny problem nie je z tvojej strany objektivny alebo to zbytocne prehanas a par ludi z Teba tu ide dobre ,ze neurobit poloboha a pri tom si tiez omylny a co mame pisat na inych ktori dokazu opravit xy krat zlozitejsiu masinu ako poondata grupa a nenalamentuju okolo toho :d :D Ze zbytocne sa certis :d :D Kazdy mame na to svoj nazor ;-)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Myslím že máš problém čítať z pochopením.Vonkoncom nemám problém z benzínom.Ale zrejme sa vo veciach neorientuješ a bude pre teba novinkou ak napíšem že diagnostika moderného benzínu je náročnejšia než diagnostika diesla.Dávam tomu veľmi kratučný čas,a benzín sa efektivne bude riešiť jedine na pracovisku z továrenskou diagnostikou podporovanou paralelnou tj oscilom. o ničom inom to nie.Pokiaľ sa jedná o skutočnosť že značka má minimum servisov ktoré s takou diagnostikou disponujú (typicky Chrysler) tak si treba uvedomiť že kontrolka na palubovke je hotová pohroma.Je jedno že sa jedná o prkotinu,to v danom momente nik nevie.Tieto veci treba zohladniť ak uvažuješ o podobnej značke a potom je už iba na rozhodnutí.Ani hrozbu na emiske nepovažujem celkom za zanedbateľnú.Bude stačiť že sa technikovi nebude chcieť desať minút hladať miesto aby chytil otáčky,a si vonku a na opakovačke.
Máš nula informácií o kadečom,a zbytočne odbočuješ na veci ktoré nič neriešia.Mýliš sa dokonca ešte aj u tej mojej profesii,kde ľudia hladajú (ak je zle) možnosť riešenia.Ja tu mám celý východ,vidím značky ani neviem čo za okres to je často,lenže ty vieš svoje.Píš si o čom chceš,o mňa sa nestaraj.Chceš vedieť viac príd osobne,možno pochopíš viac toho o čom nemáš potuchy.Ja sa o teba nestarám,ani o to čo a ako robíš,o to by som žiadal aj ja teba.Grupa je a tiež nie je tak isto poondiata (tvoje vyjadrenie) ako čokoľvek iné.Jednému aj druhému treba rozumieť a rešpekt si zaslúži každý kto niečomu rozumie výborne.K takým mám rešpekt aj ja,ale vyprosím si aby sa o mňa otieral tlčhuba čo si tu kráti dlhú chvílu.
dodik13
Príspevky: 534
Dátum registrácie: 27.01.2013 23:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dodik13 »

Klasika. Inu odpoved som od teba ani necakal :d :D Vyhovorka,ze citaj s porozumenim si nechaj pre seba a kontrolka na palubke je pohroma taka ista aj u noveho diezla ako u benzina len otazka ci si ty novy diezel od bmw alebo mercedesa vydel rozobrany ked 6 alebo 8valce k tebe do dielne nesmu ,ze nerozpravaj nam tu ako sa to komplikovane diagnostikuje oproti novemu diezlu ,ktory je este viac prepchany elektronikou oproti niektorym benzinom . A s tou rozpravkou,ze mas u seba cely vychod som sa este lepsie pobavil . Zase ta tvoja nadradenost . Poznam xy ludi co maju diezlove pasaty,octavky ,audinky a o tebe nikdy v zivote nepoculi a servisuju si auta tu na vychode bez vacsich problemov ale dobre pan,, najlepsi,, opravar na tdi na Slovensku :40bd: Trocha pokori by ti nezaskodilo ale vidim,ze skoda reci . :d :D A tak ako minule nech moderator zablokuje diskusiu + vytiahne neake farebne karticky lebo tu to je take Slovensky demokraticke s iba jednym nazorom :40bd:
Naposledy upravil/-a dodik13 v 01.01.2020 21:48, upravené celkom 1 krát.
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Diesel je jednoduchsi na odhalenie problemu ako benzin.
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Tazko povedat, ci dnesny diesel, alebo benzin je jednoduchsi na odhalenie chyb. Problem zacina byt dostupnost udajov. Mozno ak sa berie samostatne spalovanie, tak este ako tak, avsak dnesny system riadenia, manazmentu spalovania, chladenia, znizovania emisii je velmi komplikovany, uz len hlupe adblue, hoc aj u rozsireneho koncernu sposobujeje znacne problemy, nehovoriac o tepelnom menazmente, kde neautorizovane servisy trpia akutne na nedostatok udajov a moznych rieseni problemov, co nahrava do kariet autorizakom, ktore vsak niekedy zlyhavaju na neschopnosti mechanikov, alebo preplnenim, zahltenim moznych terminov oprav. Este motorizacie s euro4 boli jednoduche, euro5 sa este ako tak dali, hoc uz boli vsetky so systemom CR, no euro6,co sa do toho zamiesalo adblue, milion snimacov a mnozstvo dat a akcnych clenov… Z toho by sa jeden p0sra1… XY snimacov teploty, 5 x vodne cerpadlo, x ventilov, snimace tlaku (aj v zhav. svieckach),vsetko s premenlivou funkciou riadene PM signalom atd… Balada pre samovrahov… K tomu zapocitat asistencne systemy, automaticku prevodovku, konstrukcne faily. Proste, nadhera, co sa bude riesit v servisoch, behom 5-6 rokov a ludia budu este aj tak stale basnit, mat mokry sen o Octavii 3, 2.0 TDI, 4x4 s DSG v kombajne…
Bude to znamenat prestiz, ze si to niekto dovoli servisovat, nieco, ako ked 19 rocny v krcme na stol vylozi svoj najnovsi jablckovy fon, s tym, ze don vrazil svoj 6 mesacny plat, v nadeji, ze ked to zbada daka sukna, tak jej ostanu mokre nohavicky… :40bd:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

xentry napísal:Diesel je jednoduchsi na odhalenie problemu ako benzin.
Vysvetli to ľudom čo o diagnostike nemajú potuchy
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Informacii vela je priamo v diagnostikach ale urcite "skryvaju" do online sveta to znamena, ze musis byt oficialne partner automobilky aby si k nim mal pristup. Napr. na novom modely v novom motore vznikne urcity problem, ktory dajme tomu autorizak na opacnom konci sveta zacne riesit priamo s automobilkou a ta vyda riesenie, ktore vyjde presne na portali, ku ktoremu je online pristup. Inemu vznikne takyto problem a v diagnostike, ktora je nepretrzite aktualizovana mu vyskoci, ze ma vyhladat konkretny dokument a podla neho riesit problem, to riesenie tam je. Potom automobilka zacne pracovat ak je to nejaky softverovy problem dajme tomu na aktualizacii softveru, ktory vyda v kratkej dobe alebo zacne v rychlom case modifikovat nejaku vec aby k problemu nedochadzalo. Niektora automobilka ma aktualizaciu softveru zabezpecenu tak, ze sa k tomu dostanes jedine online, ine je este stale moznost pracovat offline, zalezi uz len od konkretnej dielne ci ma moznost/vedomost sa k tomu dostat. Stale funguje internet ale hlavne zahranicny, kde sa presne dostanes k informacii kde napise konkretny clovek z konkretneho autorizaku, ze oni k tomu problemu ako prvy dosli a skrz nich vyslo riesenie a aj ti ho tam napise ale to je skor ojedinela zalezitost.

A kebyze sa zdaju moderne osobne auta zlozite mrknite tu trosku do nakladaku :)

Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Rútime sa do časov keď bude riešenie vyžadovať ozaj precíznu diagnostickú prácu,čo znamená brilantne vedieť pozbierať a vyhodnotiť informácie.Kto nezažil poruchy ktoré sa ale dnes množia,to sú napr upalovanie elektródy sviečky,odstrelenie časti hmoty na telese hlavy,nemožnosť dostať menežment do príslušného rozmeru hodnôt..to sú kruté veci ktoré majú nábeh na nekonečné výdaje bez výsledku.Nič na tom nezmení ani spolupráca z výrobcom,aj on laboruje a to je ten super prípad.Inak rieši výmenou agregátu alebo iného celku,samozrejme kým to spadá pod záruku.Ja som vždy zastával názor a ani časom nemám dôvod sa ho nedržať,že diesel dokonca dla možností preplňovaný sa rieši lahšie,má ľahšie kontrolovateľnú logiku menežmentu.Ťažko by som zrátal kolko 20 ventilov 1,8 čiek škodovíc nebolo nikdy opravených,tu mi chodili či sa na to nepozriem,trápili sa mesiace aj rok,nik sa toho nechcel ujať.A ja mám svoje,muselo by to byť v rodine.Treba si pohovoriť z technikmi na EK...aké problémy majú štvorročné mašiny.A tie dnešné to bude ešte tak tri krát horšie.Nie žeby sa nedalo,dá sa úplne všetko.Ale ty si v diagnostike doma,tak vieš na sebe,ako sa oplatí byť "záchrancom sveta" ale to nie je téma dňa. Asi bude dnes zajtra situácia zaujímavá,lebo o niečom svedčí ak už aj tí čo sedia na Olympe diagnostiky dnes veru spolupracujú a vzájomne riešia nejeden prípad kde výrobca problém riešil rieši len nevyrieši.

K tým nákladným...ano,ale vie to iba človek "pri zdroji" informácií.Ale dnes je nemálo osobných natlačených stovkou RJ ktoré vzájomne komunikujú.Ich tajomstvá sa začnú odhaľovať vždy až z odstupom času,ale kto s tým nejde denno denne ujde mu vlak a nikdy ho už nedobehne.

Návrat na "Chrysler fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný