Chrysler Grand Voyager - nestartuje

Diskusia ohľadne vozidiel značky Chrysler

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Vieš kolko rokov sa robí Grand Voyager ??? ... a kolko motorizácií sa do toho montovalo ... Začal by som asi diagnostikou
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

snimac polohy klukovky
snimac tlaku v railiku
predsuvnik v cerpadle/odfajcene cerpadlo


tazko hadat na dialku... diagnostika naozaj napovie. Predtym ako zbehnes do original Chrysleru (nie mercedesu), sprav toto:

- sadnes do auta
- stlacis lavou rukou tlacitko na nulovanie kilometrov na stopovacom tachometri a DRZIS STALE STLACENE
- pravou rukou chnapnes klucik, otocis z polohy vypnute do polohy zapnuta elektrika ALE NESTARTUJES - cize iba o jednu poziciu
- pockas pokial docvaka cerpadlo v nadrzi
- klucik vypnes do polohy vypnute (ta v ktorej ho mozes vytiahnut zo spinacej skrinky ale nevytahujes!)
- klucik znovu zapnes do polohy zapnuta elektrika ale znovu nestartujes

po PATNASOBNOM zapnuti/vypnuti ti nabehne demo-mod Voyageru. Vsetky rucicky preletia z minima do maxima, vsetky ziarovky/diody/svetielka sa zapnu a vypnu, a pozor - po skonceni cirkusu pride velmi dolezita prakticka cast:

NAMIESTO KILOMETROV TI DISPLEJ ZOBRAZI VERZIU SOFTWARE

A HNED ZA NOU ZOZNAM !!VSETKYCH!! CHYB ZAPISANYCH V MOTOROVEJ RIADIACEJ JEDNOTKE

to znamena ze samozrejme mas pripravenu tusku a papier :) a zapisujes. V momente kedy zacne demo mod pristrojovej dosky mozes pustit tlacitko na nulovanie kilometrov - ina ho CELY CAS MUSIS MAT STLACENE.

Potom mi ten vypis chyb a verzii softu prdnes sem a ja sa zahram na carodejnika na dialku.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

si vitany, dufam ze to bude sprostost za 30eur a nie cerpadlo - na tychto vozoch nezvykli robit problemy ked cez ne tiekla normalna nafta...

ked do toho clovek leje vselijake pančované sračky tak sa potom nestiha cudovat, ale to je iny pribeh.

co sa ale chcem opytat - okrem tych udajov mi prosim ta povedz ci sa toci starter lebo to z popisu nie je jasne. Ak sa netoci, tak moze z neho byt odpadnuty riadiaci kablik (najdes zo spolujazdcovej strany pri chladici).

Ak sa motor toci a nechyti, este ma napadla dalsia vec : rele. Jedno z tych troch najsilnejsich co mas namontovane hned navrchu "na chladici". Neviem ale ktore, moja sprosta hlava si nepamata.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> turbo ty maly boh....

.

... sa dojdi raz kuknut ked to moje rozoberam - chvalabohu vacsinou z dlhej chvile - to nadavam jak maly pohan.

Co maly, velky. Najvacsi na svete. Cela črieda pohanov.
Ma neni vidno od kybla jak som krpaty ale zato pocut na cele udolie :)
Gorgo7
Príspevky: 36
Dátum registrácie: 26.12.2008 18:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Gorgo7 »

Je podla teba normalne ked braskovi to s tymi rucickami a zasvietenim vsetkych kontroliek robi tak kazdy druhy den ( g. voyager 2005 - 2,8 nafta ) ?
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

_

Príspevok od používateľa cicmanec »

Je podľa teba normálne citovať nejaký siahodlhý príspevok bez zjavnej príčiny? :angry:
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

cico chce povedat ze namiesto CITOVAT si mal pouzit tlacitko ODPOVEDAT.

Skoda ze ani jeden z nas dvoch nie je moderatorom, lebo by sme to vedeli opravit velmi rychlo. Ale to uz je na zamyslenie pre kompetentnych, ja sa do riti nikomu nestrkam.


odpoved na sutaznu otazku : nie je to uplne bezne, ale nesignalizuje to ziadny prieser. Nechaj tak, neries.
cubicomp
Príspevky: 4526
Dátum registrácie: 24.02.2007 22:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cubicomp »

vase priania su mi rozkazom pani :300f:
Gorgo7
Príspevky: 36
Dátum registrácie: 26.12.2008 18:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Gorgo7 »

Dakujem za odpoved, a pardon ze som citoval..
kazivsetko
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 13.05.2014 13:27
Zdieľať na Facebook

Voyager 2007 neštartuje

Príspevok od používateľa kazivsetko »

Nasho Voaygera 2007 2,8 CRD, 110 kW sme kupili minuly rok v novembri. Prvy tyzden po kupe mi 2x odmietol nastartovat, proste nic, ani kontrolky neblikli. Kupil som novu baterku, zaniesol vozik do servisu, chrysleroveho. vysledok, vsetko je Ok, diagnostika nic nezistila, vymenou baterie sa to vyriesila. Ale minuly tyzden mi to urobilo znova, aj ked musim priznat, ze som na cca pol hodiny (odbehol som na minutu s manzelkou do obchodu) nechal zapnuty klucik, cize islo radia, svetla veselo svietili, tusim aj ventilator bzucal. Pridem do auta, potocim klucom, bzzz a dost. Potom sa uz ani kontrolky nepohli. Nastastie na parkovisku bol ochotny "sised" prehodli sme kable (nosim so sebou, dost dlhe), vozik okamzite naskocil a uz isiel.
Vysledok, manzelka chce nosit so sebou nejaky startovaci zdroj. Poradíte aké parametre by mal mat zdroj? Nevyznam sa v tom, videl som take v normalnej cenovej hladine so vstavanym akumulatorom 15 az 22 Ah, startovaci prud od 300 do 650A, v spicke do 900A. Netusim ktory si mam vybrat, ktory mi staci na moj vozik (dufam, ze ho nikdy nebudem potrebovat). Poradite prosim?
kazivsetko
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 13.05.2014 13:27
Zdieľať na Facebook

Demo

Príspevok od používateľa kazivsetko »

mp3turbo napísal: po PATNASOBNOM zapnuti/vypnuti ti nabehne demo-mod Voyageru. Vsetky rucicky preletia z minima do maxima, vsetky ziarovky/diody/svetielka sa zapnu a vypnu, a pozor - po skonceni cirkusu pride velmi dolezita prakticka cast:

NAMIESTO KILOMETROV TI DISPLEJ ZOBRAZI VERZIU SOFTWARE

A HNED ZA NOU ZOZNAM !!VSETKYCH!! CHYB ZAPISANYCH V MOTOROVEJ RIADIACEJ JEDNOTKE

Potom mi ten vypis chyb a verzii softu prdnes sem a ja sa zahram na carodejnika na dialku.
Turbo, skusil som to podla tvojho navodu. Uz po prvom raze zacal cirkus humberto, kontrolky blikali, rucicky skakali ako dive, ciselka sa menili este divsie :)

Vyplulo to na mna Sof 8.3 E CODE E END

takze to by mi davalo, ze tam nemam ziadnu chybu, len mi naozaj odisla baterka, kedze som s vozikom dlhsie nejazdil a nechal zapnute svetla.

Dakujem za super navod :)

Inak, nasiel som tvoj prispevok zo 16.11.2008, kde si voyagerovi nevedel prist na chut, neexistovalo poruchovejsie auto :) A zrazu taky obrat, nastastie pre nas vsetkych. Lebo keby si bol vytrval pri tom nazore, uz by sme asi nemali takeho machra na voyagerov ako si ty.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

och kde som ja od machra, na to su tu inaksi frajeri ktorym nesiaham ani po gate pod clenkami.

nadaval som na stare 2.5td ktore sa robili pred rokom 2000, tam ten stvorhlavovy motor je fakt "parada". Tieto nove 2001+ a zvlast 2004+ facelift su uplne v pohodicke, neriesime agilitu vozu (velka tazka kravicka), spotrebu (no tolko ako audi a2 1.2tdi to asi zrat nebude ze) a podobne veci, ale zo stranky konstrukterskej je to velmi dobre a velmi poctivo spraveny vozik. Na servis su niektore veci nedomyslene tak ako v kazdom aute, ale rozhodne nie tak ako v oploch a mnohych francuzoch uz len z titulu priestoru pod kapotou.

Benzinove ? Neznicitelne motory, neznicitelne auto, jedina slabina automaty prevodovky (menit olej, slovaci a nejazdit jak kreteni) a samozrejme velka hmotnost takze capy, riadenie, tlmice... to zase neni taka polozka raz za 120.000km aby som sa posral, capy kazdych 40.000km na nasich drbnutych cestach ale na rozdiel od superbu/passatu/aaaavdynkky nemusis kupovat cele ramena za 1900eur original alebo 400eur kopie, staci ti originalny čapík za dvacku.


Zly start : rozhodne sa neriesi pridavnym vozikom :) bateriu za polhodinu v obchode rozhodne nevybijes. Pozerat ukostrenie motora, baterie, prehnite veci. Pozerat pripojenie siloveho kabla (hruby ako prst) z baterie na starter, pozret kontakt toho malilinkeho signalneho kabla co ide z interieru od spinacej skrinky (tento krpec vlastne starteru povie ze "more mozes sa tocit, friško!"). Zvlast tento maly hajzlik zvykne odpadnut, drzi na poslednom vlasku (moj pripad, proste ho tam zasunies poriadne a hotovo), pripadne ten cicik na ktory je napojeny je zhrdzaveny (voda a podobne), takze presmirglovat, osetrit vodivou vazelinou, kontakt stlacit kliestami a hotovo.

Vseobecne, cely zivot som mal len ojazdene auta lebo mne je nove zbytocne a nedokazem prezit ten pad ceny po prvych troch/styroch rokoch. Uz davno nemam 20 rokov a ani 30. Vzdy sme mali doma dva vozy lebo aj moja stara cely zivot jazdi. Strucne : vsetky moje auta som mal strasne rad a vsetky mi megaspolahlivo sluzili, ale nikdy som ziadne auto nezboznoval tak ako Granda 2005 co mame uz siesty rok teraz. Ach ano, nikdy som ziadne auto nemal sest rokov, vzdy po dvoch-troch sme menili, proste sa mi zunovali.

Tento ? Neplanujeme predat. Este si ho moja stara totalne veselo dalsie dva-tri roky necha a potom ho posunie mne, ked jej kupim model 2008+ so 6kvaltom automatom. Tak sa vyjadrila a znelo to velmi, velmi nepriestrelne. Nemoderny vyzor, zastaraly interier, primitivna technika - tie listove pera dozadu si uz videl ? Z nakladaku, centimeter hrube a styri na sebe... ale jak ho mam rad ach more.
kazivsetko
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 13.05.2014 13:27
Zdieľať na Facebook

Startovanie Grand Voyager

Príspevok od používateľa kazivsetko »

Turbo, no ked ty nie si macher, tak aj som potom babatko v perinke :)

Vidno, ze ta voziky bavia. Voyagera mame pol roka, uz nabehal 10tis km a zatial nemozem povedat, zeby sa prejavovala nejaka poruchovost. Riesil som nejake drobnosti (brzdove platnicky, nesvietiaca lampicka v interieri, ohnute tiahlo manualneho otvrania dveri), takze zatail az na to, ze ma 3x nechalo auticko kvoli startovaniu (2x asi urcite kvoli starej baterke).
Pekne si rozpisal, co treba robit, ale na take zborky rozborky ja nie som, nemam kde a kedy a ako, takze mi to nepomoze. Jedine, ze by si nemal co robit a chcel sa mi na to kuknut :)
Ten startovaci zdroj chceme len pre istotu, ak by sa to nahodou este stalo, len rozbehnut masinku. A keby som kupil taky 5v1, tak to mozno aj uzovi nejaky kompresor na dofukanie pneu alebo nafukovaciek do stanu. Kolko vydrzi take udelatko so 17Ah baterkou vo vnutri fungovat ako zdroj na 220V? Ak by som na to zavesil nejaky domaci spotrebic niekde v campe, kde nie je elektrika?
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

tak ako v kazdej elektrike, aj tu plati jednoducha matematika.

Podla odberu.

Mas 12V bateriu a 17Ah, cize matematicky 12V x 17Ah = 204Wh (neriesme ze jednotka "watt-hodina" neexistuje, to je len aby sa nam lahsie chapalo), jednu hodinu mozes odoberat 200 wattov, alebo dve hodiny sto wattov alebo polhodinu styristo wattov.

Samozrejme ta bateria netaha "linearne" takze tie casy budu trosku kratsie, na konci pojde dole jak ruska raketa bez paliva. Proste rataj ze s takymto zdrojom udrzis 100 wattovu zataz priblizne hodinu a pol, moc viac nie. Alebo nasobky vykonu a rovnake zlomky casu:

100 wattov = 90 minut
200 wattov = 45 minut
400 wattov = 20 minut
50 wattov = 180 minut

vsetko circa. Ked poviem 180 minut tak rozhodne nie 30 minut ale mozno 150 az 200 minut. Proste radovo.

Velmi na to vplyva ucinnost interneho transformatora a stav baterie. To ze je na nej napisane 17Ah takisto neznamena ze ma 17Ah, kludne moze mat 12.4Ah.


Enjoy !
Napísať odpoveď

Návrat na "Chrysler fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 0 neregistrovaných