chod motora na voľnobeh a opotrebenie
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 217
- Dátum registrácie: 15.02.2010 17:32
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
To musim uznat ,ze zopar krat v minulosti som zaspal z dydziny v aute a nastartovanon.
Anic sa mu nestalo;-) ci 120l zehlicka, favorit, chroma ,tempra, focus. tie auta ziju snad dodnes....
Este.felda na kt. som nabehal snad 150tkm. A stale fachci. Ta si uzila aj 5-6 Hod vkuse na zaklade, ked sme pocuvali muziku na festivaloch a akciach.
Anic sa mu nestalo;-) ci 120l zehlicka, favorit, chroma ,tempra, focus. tie auta ziju snad dodnes....
Este.felda na kt. som nabehal snad 150tkm. A stale fachci. Ta si uzila aj 5-6 Hod vkuse na zaklade, ked sme pocuvali muziku na festivaloch a akciach.
-
- Príspevky: 3800
- Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
- Bydlisko: BLAVA Zdieľať na Facebook
Mne je uplne suma fuk ze tie eura spalis na benzine ked auto stoji na mieste a motor ide na volnobeh.celerb napísal:Ďakujem za náučné príspevky, obzvlášť od p. HLAVATÉHO, moje dôvody chodu motora tu snáď nemusím vysvetľovať, snáď len doplním, že na tej octávke najprv prejdem x km do cieľa čím je zaručene dosiahnutá prevádzková teplota, následne niekedy podľa okolností motor beží aj 3 hod. v kuse... aby sa zas octávka presunula späť do východiskovej polohy. Bežné opotrebenie je prirodzené, ale čosi už bolo tu prítomným odborníkom naznačené, že voľnobežné otáčky nie sú optimálne pre ideálne spaľovanie paliva a je pravdepodobné že to môže mať negatívny vplyv na určité komponenty, ako je EGR, lambdy, kat ale aj samotné karbonovanie pohyblivých súčiastok motora a tým sa mi viac menej potvrdili moje domnienky. Či si auto naďalej vystavím tomuto režimu je na mne , ale som rád že sa tu popísali zaujímavé veci. Ďakujem
Su to tvoje peniaze+tvoje auto.
KED MUSIS TAK MUSIS.
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
Presne tak...auto má slúžiť. Tak jak všetko okolo nás. To mi príde jak keď pri prvých dostupných TV s dialkovým ovládaním veľa ľudí to pomali ani nepoužívalo lebo: neprepínaj furt tie programy , lebo to pokazíš....Tak potom načo to je vyrobené? Ak raz je dačo treba tak to používam.
Presne jak ten motor v agregátoch. Tým že sa použije pár krát do roka a dostane pritom nahubu od toho že ide nastudeno na pomlai plný výkon tak zas to je eliminované tým že ide takto pár krát do roka a nie 24/365 dní vkuse.
Presne jak ten motor v agregátoch. Tým že sa použije pár krát do roka a dostane pritom nahubu od toho že ide nastudeno na pomlai plný výkon tak zas to je eliminované tým že ide takto pár krát do roka a nie 24/365 dní vkuse.
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
>> V minulosti som sa dosť motal okolo diesel generátoroch (radovo niekoľko MW) a až na pár výnimiek, žiadne nemali predohrev.
jezisko ano, ale preboha je hadam TROSKU rozdiel v konstrukcii posraneho trojvalca vo WV Polo a dieselgeneratoru ktory ma uplne ine hmotnosti, vykony, litrove vykony, PRACOVNE OTACKY, mnozstvo najazdenych motohodin (kolko tie motory isli za cely zivot ? Par hodin ? Bravo, to moje auto ide studene v meste kazdy tyzden par hodin !!!), predpisane vymeny oleja - pises o motohodinach alebo aspon raz za rok tak si okamzite povedzme ze drtiva vacsina blbych majitelov vozov drzi olej v aute 30.000km ASPON, pretoze to vyrobca tak povedal, cize to mas kludne aj tri zimy [!!!!!] pri niektorych majiteloch, samozrejme to este nezabudnu natiahnut na 40.000km lebo nemaju cas, lebo to musi vydrzat, lebo sto inych dovodov... este sme sa nebavili o velkosti turba samotneho - vstupne a vystupne turbiny, jeho otackach, pretlaku ktory vytvara. Zabudli sme aj na to, ze mnoho dieselgeneratorov bolo zavretych vo VYKUROVANYCH alebo aspon TEMPEROVANYCH priestoroch niekde v pivnici alebo podzemi barakov a technologickych stavieb, takze -20 stupnov co motor bezneho osobneho auta zazije KAZDU ZIMU VELAKRAT nikdy v zivote nezazili.
Je rozdiel pridrbat diesliku generatora ktory nastartujes 18 stupnovy a nikdy v zivote mensiu teplotu nemal... a je rozdiel natocit osobne auto kde mas motor kazdy den 4x studeny -20 stupnov.
Chapes ? Nemozes porovnavat akykolvek megawattovy dieselgenerator s motorom v osobnom aute, navyse v posratom lacnom prditku kde sa setri na absolutne vsetkom co sa len da !! Garantujem ti, ze tvoj diesel nemal tak tenke steny medzi valcami ako ma motor v osobnom aute - LEN PRETO ABY SA USETRILO DESAT EUR NA MATERIALI HLAVY !!!!
K olejom, zvlast PD ktore mam aj ja, olejovej hmlovine, tlakovemu mazaniu a podobnym velicinam sa skoda vyjadrovat, hlavne ze mame longlife, to je najdolezitejsie na svete.
Zapamatat slova Mr.Hlavateho : 10.000km, olej von. Pozor na vacky... ale ved na audi 2.5tdi nestali ani 90.000 korun tak co, to je v pohode.
Priklanam sa k tomu ze nechat vrcat motor na Oktavii 3 hodiny naprazdno je
1) neskodne z technickeho hladiska, predpokladam ze dany motor nema milion kilometrov takze to v pohode DLHODOBO prezije
2) zvlastne, pretoze mi je neznamy dovod takehoto konania. Raz alebo dvakrat, nemusim sa pytat. Kazdy den dvakrat, zaujimave.
jezisko ano, ale preboha je hadam TROSKU rozdiel v konstrukcii posraneho trojvalca vo WV Polo a dieselgeneratoru ktory ma uplne ine hmotnosti, vykony, litrove vykony, PRACOVNE OTACKY, mnozstvo najazdenych motohodin (kolko tie motory isli za cely zivot ? Par hodin ? Bravo, to moje auto ide studene v meste kazdy tyzden par hodin !!!), predpisane vymeny oleja - pises o motohodinach alebo aspon raz za rok tak si okamzite povedzme ze drtiva vacsina blbych majitelov vozov drzi olej v aute 30.000km ASPON, pretoze to vyrobca tak povedal, cize to mas kludne aj tri zimy [!!!!!] pri niektorych majiteloch, samozrejme to este nezabudnu natiahnut na 40.000km lebo nemaju cas, lebo to musi vydrzat, lebo sto inych dovodov... este sme sa nebavili o velkosti turba samotneho - vstupne a vystupne turbiny, jeho otackach, pretlaku ktory vytvara. Zabudli sme aj na to, ze mnoho dieselgeneratorov bolo zavretych vo VYKUROVANYCH alebo aspon TEMPEROVANYCH priestoroch niekde v pivnici alebo podzemi barakov a technologickych stavieb, takze -20 stupnov co motor bezneho osobneho auta zazije KAZDU ZIMU VELAKRAT nikdy v zivote nezazili.
Je rozdiel pridrbat diesliku generatora ktory nastartujes 18 stupnovy a nikdy v zivote mensiu teplotu nemal... a je rozdiel natocit osobne auto kde mas motor kazdy den 4x studeny -20 stupnov.
Chapes ? Nemozes porovnavat akykolvek megawattovy dieselgenerator s motorom v osobnom aute, navyse v posratom lacnom prditku kde sa setri na absolutne vsetkom co sa len da !! Garantujem ti, ze tvoj diesel nemal tak tenke steny medzi valcami ako ma motor v osobnom aute - LEN PRETO ABY SA USETRILO DESAT EUR NA MATERIALI HLAVY !!!!
K olejom, zvlast PD ktore mam aj ja, olejovej hmlovine, tlakovemu mazaniu a podobnym velicinam sa skoda vyjadrovat, hlavne ze mame longlife, to je najdolezitejsie na svete.
Zapamatat slova Mr.Hlavateho : 10.000km, olej von. Pozor na vacky... ale ved na audi 2.5tdi nestali ani 90.000 korun tak co, to je v pohode.
Priklanam sa k tomu ze nechat vrcat motor na Oktavii 3 hodiny naprazdno je
1) neskodne z technickeho hladiska, predpokladam ze dany motor nema milion kilometrov takze to v pohode DLHODOBO prezije
2) zvlastne, pretoze mi je neznamy dovod takehoto konania. Raz alebo dvakrat, nemusim sa pytat. Kazdy den dvakrat, zaujimave.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Milý celerb
ako si popísal veci,myslím že nekonáš nič k čomu by bolo nutné mať výhrady,alebo inak povedané,za čo by si neskôr platil daň.Len tá téma bola natoľko zaujímavá že som sa k nej vyjadril až možno zbytočne podrobne.
Žiaľ v technike to už tak býva že veci spolu súvisia,len tie súvislosti sa málokedy pretriasajú.Je ešte jeden moment ak sa niekomu chce a tu sa vôbec nespomenul,a je mimoriadne zaujímavý.Volnobeh a dvojhmotý zotrvačník to je ten pravý zákusok ak sa niekomu chce premýšlať
ako si popísal veci,myslím že nekonáš nič k čomu by bolo nutné mať výhrady,alebo inak povedané,za čo by si neskôr platil daň.Len tá téma bola natoľko zaujímavá že som sa k nej vyjadril až možno zbytočne podrobne.
Žiaľ v technike to už tak býva že veci spolu súvisia,len tie súvislosti sa málokedy pretriasajú.Je ešte jeden moment ak sa niekomu chce a tu sa vôbec nespomenul,a je mimoriadne zaujímavý.Volnobeh a dvojhmotý zotrvačník to je ten pravý zákusok ak sa niekomu chce premýšlať
-
- Príspevky: 217
- Dátum registrácie: 15.02.2010 17:32
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1906
- Dátum registrácie: 12.12.2009 20:01
- Bydlisko: Revúca Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 329
- Dátum registrácie: 18.09.2008 20:48 Zdieľať na Facebook
a co mrdopuch?PROCHY603 napísal:bajo777 napísal:prochy...to fakt nevies naco ma ist v chladnom pocasi 2 hodiny motor na volnobeh ?? jak moze byt autickar, co "to" nikdy v aute nerobil ???
Ked to robim v aute tak nepotrebujem kurenie. Ved tam vznika trenie dvoch tiel.
Ved vsetky komplet okna su zarosene!!!!
A ked uz mam mat nastartovane auto 2 hodiny kvoli tomu tak si zaplatim hotel a tam si uzivam aj celu noc a hlavne pohodlne!!!!
A nebudem sa krcit v tomto malom aute od VW.
-
- Príspevky: 1034
- Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43 Zdieľať na Facebook
ľuboš,rád si prečítam tvoje príspevky,ale ak píšeš že nové diesle vydržia 1.mil.km tak tomu neverím ani náhodou,lebo som tiež tak trocha amatérsky auto-spriaznenec,a pozorujem (nielen na svojich autách) všímam si kolegov a všetkých známych,poruchovosť áut od roku cca 2002-3-4-5 prudko stúpa,doma máme dve autá nissan primera 2.0d rv.2000 330.000km+- a primera 2.0 gt asi 250.000+-,niekto hovorí že tieto diesle sú zlé,ale ja si sťažovať nemôžem,a gt-to je radosť žiť(Gt je 16 ročná kára ale v zákrutách narobí problémy aj mnohým dnešným autámm prémiových značiek),keď počúvam kolegov "že pri 100-150 k vysypané turbo,čerpadlo,vstrekovače,váha vzduchu,ložiská kľukovky,zodraté vačky,nemôže naštartovať z neznámeho dôvodu"je mi na grcanie kam až klesol autopriemysel svojou kvalitou-kvantitou.Tiež rád čítam príspevky M.Hlavatého lebo majú hlavu a pätu a na tejto stránke je "papák!
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Som chorý tak mi prepáčte zvýšený "výskyt". Nissanom som si ako majitel prešiel,a zanechal vo mne dobré spomienky a snáď jediná výtka by smerovala k tvrdosti auta ako celku.Motor bezdotykový a tiež už mal po nejakom francúzovi km slušne nagúlané.
Ale o inom som chcel.Konštrukcia dieslov.
Na jednej strane sa dá sledovať mnoho vecí doslova z úžasom kam to dnešné možnosti strojariny dotiahli.Málo bežných priatelov motorov vie a videl,a tvrdím by pozeral ako Alenka v ríši divov na ..napr horné oká ojníc v tvare kužela pretože úplne inak prenášajú silu a neodstrihnú piestny čap.Na jednom čape kluky dve ojnice boli aj predtým,ale dnes je čap presadený o niekoľko mm takže sú to akoby dva zvarené do jedného z presadením.Vstrekovač PD...u mňa jeden zo zázrakov dnešnej techniky.Ešte aj veci ako čerpadlá paliva alebo olejové sú už riadené,tj podla záťaže a požiadavky majú premenlivý výkon.Tu sú kilometre finesov nad ktorými treba z úžasom stáť.Takmer nik nevie že PD u vyžších výkonov má ozubené koliesko na kľuke nepravidelné.Ale to všetko vzniklo nie z dôvodu dlhého života motora,ale z cielom splniť to čo kupujúci (tj min90% ludí z nula inf o tom čo kupujú) chce.A ten chce...brutálny vykon pri nulovej spotrebe (pritom ale max kultivovaný) ,nasr.ých finesov a volovín,najlepšie tank z parametrom z 0 na 100 3 sec. pri spotrebe 2,55 lt a ešte aby išiel paničke ku kabelke a vedel sám zaparkovať,netrebalo radiť rýchlosti a teda ani premýšlať,aby niekto kecal kam má zabočiť lebo by nevyšla z vlastnej ulice, natankovať a bohvie čo ešte.To inde než do podobného vývoja ústiť nemôže,a záver môže končiť jediným ...kto chce kam,pomôžte mu tam !!! Cenu za blbosti treba zaplatiť.
Neskončila éra dobrých motorov,skončila éra jednoduchých motorov.Ja žasnem,koľko dnešné motory pri tých výkonoch vôbec vydržia.A s tou spoľahlivosťou to tiež nie je až tak zlé.Až budem pri dnešných do posledného m/2 obsadených ciest vidieť na každom kroku otvorenú kapotu motora a bezradne behajúceho človeka,tak poviem,niečo sa deje.Na ceste sa však už nedá ani hnúť a takúto vec vidím mimoriadne zriedka.A treba brať do úvahy počet vozidiel v premávke dnes.
Ale o inom som chcel.Konštrukcia dieslov.
Na jednej strane sa dá sledovať mnoho vecí doslova z úžasom kam to dnešné možnosti strojariny dotiahli.Málo bežných priatelov motorov vie a videl,a tvrdím by pozeral ako Alenka v ríši divov na ..napr horné oká ojníc v tvare kužela pretože úplne inak prenášajú silu a neodstrihnú piestny čap.Na jednom čape kluky dve ojnice boli aj predtým,ale dnes je čap presadený o niekoľko mm takže sú to akoby dva zvarené do jedného z presadením.Vstrekovač PD...u mňa jeden zo zázrakov dnešnej techniky.Ešte aj veci ako čerpadlá paliva alebo olejové sú už riadené,tj podla záťaže a požiadavky majú premenlivý výkon.Tu sú kilometre finesov nad ktorými treba z úžasom stáť.Takmer nik nevie že PD u vyžších výkonov má ozubené koliesko na kľuke nepravidelné.Ale to všetko vzniklo nie z dôvodu dlhého života motora,ale z cielom splniť to čo kupujúci (tj min90% ludí z nula inf o tom čo kupujú) chce.A ten chce...brutálny vykon pri nulovej spotrebe (pritom ale max kultivovaný) ,nasr.ých finesov a volovín,najlepšie tank z parametrom z 0 na 100 3 sec. pri spotrebe 2,55 lt a ešte aby išiel paničke ku kabelke a vedel sám zaparkovať,netrebalo radiť rýchlosti a teda ani premýšlať,aby niekto kecal kam má zabočiť lebo by nevyšla z vlastnej ulice, natankovať a bohvie čo ešte.To inde než do podobného vývoja ústiť nemôže,a záver môže končiť jediným ...kto chce kam,pomôžte mu tam !!! Cenu za blbosti treba zaplatiť.
Neskončila éra dobrých motorov,skončila éra jednoduchých motorov.Ja žasnem,koľko dnešné motory pri tých výkonoch vôbec vydržia.A s tou spoľahlivosťou to tiež nie je až tak zlé.Až budem pri dnešných do posledného m/2 obsadených ciest vidieť na každom kroku otvorenú kapotu motora a bezradne behajúceho človeka,tak poviem,niečo sa deje.Na ceste sa však už nedá ani hnúť a takúto vec vidím mimoriadne zriedka.A treba brať do úvahy počet vozidiel v premávke dnes.
-
- Príspevky: 1120
- Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1120
- Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
prepana jasne, proste mas otackomer, tachometer ukazujuci rychlost (inak tachometer je nespravne pomenovanie), a proste mas budik ktory ukazuje teplotu oleja. Je to samostatny budik, rovnako ako mas teplotu vody. Vobec sa to nevypocitava alebo neodhaduje z teploty vody, proste olejova vana ma cidlo a z neho sa berie teplota na samostatny budik.
Stare Mercedesy napriklad mali samostatny budik ukazujuci TLAK oleja. Rovnako ho mali napriklad Lady, 2103 "MACLO":
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0 ... terior.jpg
http://www.benzworld.org/forums/attachm ... 0010_1.jpg
atd, atd. Lenze v dnesnom setreni ako Milan napisal sa uz stracaju aj teplomery vody, TO JE HOTOVA TRAGEDIA...
Stare Mercedesy napriklad mali samostatny budik ukazujuci TLAK oleja. Rovnako ho mali napriklad Lady, 2103 "MACLO":
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0 ... terior.jpg
http://www.benzworld.org/forums/attachm ... 0010_1.jpg
atd, atd. Lenze v dnesnom setreni ako Milan napisal sa uz stracaju aj teplomery vody, TO JE HOTOVA TRAGEDIA...
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
dofrasa ako som mohol zabudnut, aj Alhambry maju ukazuju teplotu vody :
http://www.autobazar.eu/pics2/1450/4835478_8.jpg
vsimas ze su tam DVA teplomery ? Jeden v strede hore a druhy uplne vlavo dole ?
Chcel by som vidiet jedno dnesne bezne auto s ukazovatelom teploty oleja v motore, prevodovke a s tlakom oleja v motore (prevodovku netreba, tam priesery nebyvaju a keby aj, je najlacnejsia na vymenu). Aby to nebolo nieco supersportove kde taketo veci maju opodstatnenie. Proste bezny konzumersky werkel.
No co spravime s tou dvojhmotou na volnobehu ?
https://www.youtube.com/watch?v=kO07u4_sU6M
https://www.youtube.com/watch?v=DHapjYefAt4
https://www.youtube.com/watch?v=DbvP5EvpUbA
https://www.youtube.com/watch?v=SZEIPdIFZRs
https://www.youtube.com/watch?v=7vUVy69xRT0
dostava na papulu alebo nedostava ? Je v zabere/tahu/tlaku alebo nie je ? Co dvojhmote skodi najviac ?
1) ked idem konstantne na polovicny plyn (povedzme 2500rpm a prislusne stlacenie plynu) stotisic kilometrov
2) ked oprem plyn o podlahu a autiak s maximalnou silou zrychluje
3) ked idem na maximalnej rychlosti stotisic km (neriesime motor a komponenty, len 2hmotu)
4) ked pridam plyn, pustim plyn, pridam plyn pustim plyn na 3000rpm
5) ked to iste spravim na 1400rpm
6) ked to necham vrcat na volnobehu cize bez akejkolvek zataze ?
http://www.autobazar.eu/pics2/1450/4835478_8.jpg
vsimas ze su tam DVA teplomery ? Jeden v strede hore a druhy uplne vlavo dole ?
Chcel by som vidiet jedno dnesne bezne auto s ukazovatelom teploty oleja v motore, prevodovke a s tlakom oleja v motore (prevodovku netreba, tam priesery nebyvaju a keby aj, je najlacnejsia na vymenu). Aby to nebolo nieco supersportove kde taketo veci maju opodstatnenie. Proste bezny konzumersky werkel.
No co spravime s tou dvojhmotou na volnobehu ?
https://www.youtube.com/watch?v=kO07u4_sU6M
https://www.youtube.com/watch?v=DHapjYefAt4
https://www.youtube.com/watch?v=DbvP5EvpUbA
https://www.youtube.com/watch?v=SZEIPdIFZRs
https://www.youtube.com/watch?v=7vUVy69xRT0
dostava na papulu alebo nedostava ? Je v zabere/tahu/tlaku alebo nie je ? Co dvojhmote skodi najviac ?
1) ked idem konstantne na polovicny plyn (povedzme 2500rpm a prislusne stlacenie plynu) stotisic kilometrov
2) ked oprem plyn o podlahu a autiak s maximalnou silou zrychluje
3) ked idem na maximalnej rychlosti stotisic km (neriesime motor a komponenty, len 2hmotu)
4) ked pridam plyn, pustim plyn, pridam plyn pustim plyn na 3000rpm
5) ked to iste spravim na 1400rpm
6) ked to necham vrcat na volnobehu cize bez akejkolvek zataze ?
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 22 neregistrovaných