chod motora na voľnobeh a opotrebenie

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

pedro727
Príspevky: 1120
Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pedro727 »

pán hlavatý,kto sa pýta ten sa dozvie,a je sprostý len chvíľu(možno) .-).
na môj vkus odpovedáte príliš diplomaticky a nie priamo.

je jasné že len prítok chladiva zabezpečí ochladenie=voľnobeh nestačí na prísun nového chladiva keď nieje turbo pod záťažou?
je jasné že turbína na voľnobeh nezastane= teda aké pripekanie oleja na osku?
stále sa tu píše od viacerých dochladzovanie turba po záťaži na voľnobeh= niečo sa zmenilo keď už to podľa vás nestačí?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Stačí čítať.
Na volnobehu prísun oleja stačí aby zabezpečil ochladenie !!!
Pripekanie hrozí pri vypnutí po jazde v zaťažení !!!
Nikde som nepísal že volnobeh na ochladenie nestačí.Ale radšej si skontrolujem či som sa niekde nesekol.
pedro727
Príspevky: 1120
Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pedro727 »

ďakujem za odpoveď.
PROCHY603
Príspevky: 3798
Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
Bydlisko: BLAVA
Zdieľať na Facebook

Re: chod motora na voľnobeh a opotrebenie

Príspevok od používateľa PROCHY603 »

celerb napísal:Pekný deň vám,
zaujímalo by ma či sa môže motor poškodiť, resp. viac opotrebúvať , ak si pradie na voľnobežné otáčky napr. aj 2 hodiny v kuse. Ja si myslím, že by nemalo nič hroziť, len sa chcem uistiť , či je dostatočne premazaný aj vršok motora v takomto režime , takže uvítal by som tu odpoveď od fachmanov, čo sa vyznajú v konštrukcii motorov. Mňa zaujíma konkrétne motor VW 1,4 16V 55KW.
Ďakujem
:2f93: :28b7:

Napises sem aj LOGICKY DOVOD preco ma ist ten motor 2 hodiny na volnobezne otacky??? Lebo to nechapem!!!

Nici sa komplet motor, alternator,servo,rozvody,vodna pumpa atd,atd,

A pokial ten motor nebude mat prevadzkovu teplotu tak sa nadmerne opotrebovava!!! :3035: :3035: :3035: :3035:
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

prochy...to fakt nevies naco ma ist v chladnom pocasi 2 hodiny motor na volnobeh ?? :3906: jak moze byt autickar, co "to" nikdy v aute nerobil ??? :4090:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

o olejoch si třeba čo to naštudovať aby bolo jasné čo je viskozita a pod. http://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-m ... dove-oleje
PROCHY603
Príspevky: 3798
Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
Bydlisko: BLAVA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa PROCHY603 »

bajo777 napísal:prochy...to fakt nevies naco ma ist v chladnom pocasi 2 hodiny motor na volnobeh ?? :3906: jak moze byt autickar, co "to" nikdy v aute nerobil ??? :4090:
:40bd: :d :D

Ked to robim v aute tak nepotrebujem kurenie. Ved tam vznika trenie dvoch tiel.
:pusa:

Ved vsetky komplet okna su zarosene!!!!

A ked uz mam mat nastartovane auto 2 hodiny kvoli tomu tak si zaplatim hotel a tam si uzivam aj celu noc a hlavne pohodlne!!!! :zga27: :zga28: :4012: :41c2:

A nebudem sa krcit v tomto malom aute od VW. :40bd: :40bd:
pepo64
Príspevky: 1034
Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepo64 »

VOJTO55 napísal:...Mimo toho všetkého,je to vyhláškou zakázané-čo naše životné prostredie...??? :3020: :3020: :3020: :3020: :3020:
...Minulú zimu chodili u nás policajti po parkoviskách pred nákupnými centrami a udeľovali za tento priestupok pokuty...

...Ešte jedna poznámka-pri chode motora na voľnobeh sa vo výfukovom systéme vyzráža veľké množstvo vody,čo mu určite neprospieva...
Prečo by som mal platiť pokutu?Vyhláška hovorí:Obťažovanie ostatných účastníkov cest.premávky a iných osôb,najmä nadmerným hlukom,prachom,znečisťovaním ovzdušia,rozstrekovaním kaluží,blata alebo zbytočným ponechaním motora stojaceho vozidla v chode.Ako mi dokážu že motor beží zbytočne,veď im poviem že som chorý a kúrim si.Minulú zimu som to videl v tv novinách,policajti sedeli v aute a mali naštartovaný motor,keď im reportér zaklopal na okienko z otázkou prečo majú zbytočne naštartovaný motor,ich odpoveď znela:nejde zbytočne,pretože je zima tak si kúrime.
k-maro
Príspevky: 124
Dátum registrácie: 13.12.2009 16:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa k-maro »

V JRD takto celú noc zabehavali traktory.:)
janbaluhrasko
Príspevky: 217
Dátum registrácie: 15.02.2010 17:32
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa janbaluhrasko »

U nas na lokomotivach tiez na zakladnych otackach travia 2/3 svojho zivota a nicomu to neva. Olej 15w40 m7Ads alebo 20w40. LEN MUSIA MAT MIN TEPLOTU 40;C.
Zahriaty motor na volnobehu neni problem. Tot vsjo
kubiak1
Príspevky: 148
Dátum registrácie: 23.06.2008 16:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kubiak1 »

A čo takto prevodovka?
Sedel som v jednej fieste a thalii, kde na voľnobehu bolo počuť pravidelný, hrkajúci, resp. jemne klepotavý zvuk. Po vytlačení spojky to prestalo, alebo pri zaradenej rýchlosti.
Ložisko v prevodovke? Tým som len skonštatoval, že obom autám to určite dobre na voľnobehu nerobilo. Zaujímalo by ma, čím táto porucha začala....

A ďalšia vec:
V minulosti som sa dosť motal okolo diesel generátoroch (radovo niekoľko MW) a až na pár výnimiek, žiadne nemali predohrev.
To znamená, že napr. pri výpadku napájania od distribučky napr. technológie v tuneloch (vetranie, osvetlenie, ohrev požiarneho vodovodu a veľa iného) sa plynule prešlo na UPSku (baterky alebo rotačka) a po pár sekundách pokiaľ naštartoval DG tak čo sa stalo? Áno, oturbený diesel išiel aj v zime pri mrazoch absolútne do plného zaťaženia. Špičkový americký a nemecký výrobcovia DG robili štúdie, ktorej výsledkom sa zhodli, že je to úplne v poriadku. Aj častejší okamžitý nábeh diesla do plného zaťaženia nemá na jeho životnosť vplyv. Vraj si len na začiatku poriadne zadymí, no pri plnom zaťažení je jeho čas do ustálenia prevádzkovej teploty veľmi rýchly. Všetci výrobcovia predpisujú predovšetkým veľmi časté výmeny motorového oleja (max. 1 zimné obdobie, najlepšie výmena 2x ročne, alebo XY motohodín, viem že nie veľa ale nepamätám už presne koľko).
Osobne si nemyslím, aby takéto okamžité zaťaženia nemali mať žiaden vplyv na životnosť piestov, valcov, turba a pod, ale u diesla za pol mega eur je to vraj úplne v pohode...
Naposledy upravil/-a kubiak1 v 24.10.2014 20:31, upravené celkom 1 krát.
elephant
Príspevky: 1747
Dátum registrácie: 25.02.2009 02:07
Bydlisko: ZH
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa elephant »

Prečo si niektorí myslia že keď auto vrčí na mieste dve hodiny musí sa vždy jednať len o trtakčku?

Sú autá ktoré musia vrčať na mieste aj niekoľko hodín ako napríklad bagre, žeriavy, plošiny, rebríky, hasičské autá, záchranky, odťahovky, cestné služby, cestári, policajti atď atď atď.
janbaluhrasko
Príspevky: 217
Dátum registrácie: 15.02.2010 17:32
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa janbaluhrasko »

fakt. preco za vsetkym vidia slovaci rozmnozovanie? Zavidia?
Ked som sa miloval s partnerkou v aute nikdy netrebalo mat nastartovane.
celerb
Príspevky: 167
Dátum registrácie: 24.10.2007 20:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa celerb »

Ďakujem za náučné príspevky, obzvlášť od p. HLAVATÉHO, moje dôvody chodu motora tu snáď nemusím vysvetľovať, snáď len doplním, že na tej octávke najprv prejdem x km do cieľa čím je zaručene dosiahnutá prevádzková teplota, následne niekedy podľa okolností motor beží aj 3 hod. v kuse... aby sa zas octávka presunula späť do východiskovej polohy. Bežné opotrebenie je prirodzené, ale čosi už bolo tu prítomným odborníkom naznačené, že voľnobežné otáčky nie sú optimálne pre ideálne spaľovanie paliva a je pravdepodobné že to môže mať negatívny vplyv na určité komponenty, ako je EGR, lambdy, kat ale aj samotné karbonovanie pohyblivých súčiastok motora a tým sa mi viac menej potvrdili moje domnienky. Či si auto naďalej vystavím tomuto režimu je na mne , ale som rád že sa tu popísali zaujímavé veci. Ďakujem
defe
Príspevky: 173
Dátum registrácie: 07.09.2009 15:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa defe »

v prvom rade ma auto sluzit majitelovi ak potrebujes mat nastartovany motor tak maj je na to konstrulovany aby vydrzal nastartovany na volnobehu. velakrat som mal nastatovany motor aj 2-3hodiny a autu nic neni mas spolahlivy motor tak sa neni coho bat

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 35 neregistrovaných