chod motora na voľnobeh a opotrebenie
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 1120
- Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23 Zdieľať na Facebook
pán hlavatý,kto sa pýta ten sa dozvie,a je sprostý len chvíľu(možno) .-).
na môj vkus odpovedáte príliš diplomaticky a nie priamo.
je jasné že len prítok chladiva zabezpečí ochladenie=voľnobeh nestačí na prísun nového chladiva keď nieje turbo pod záťažou?
je jasné že turbína na voľnobeh nezastane= teda aké pripekanie oleja na osku?
stále sa tu píše od viacerých dochladzovanie turba po záťaži na voľnobeh= niečo sa zmenilo keď už to podľa vás nestačí?
na môj vkus odpovedáte príliš diplomaticky a nie priamo.
je jasné že len prítok chladiva zabezpečí ochladenie=voľnobeh nestačí na prísun nového chladiva keď nieje turbo pod záťažou?
je jasné že turbína na voľnobeh nezastane= teda aké pripekanie oleja na osku?
stále sa tu píše od viacerých dochladzovanie turba po záťaži na voľnobeh= niečo sa zmenilo keď už to podľa vás nestačí?
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1120
- Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3798
- Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
- Bydlisko: BLAVA Zdieľať na Facebook
Re: chod motora na voľnobeh a opotrebenie
celerb napísal:Pekný deň vám,
zaujímalo by ma či sa môže motor poškodiť, resp. viac opotrebúvať , ak si pradie na voľnobežné otáčky napr. aj 2 hodiny v kuse. Ja si myslím, že by nemalo nič hroziť, len sa chcem uistiť , či je dostatočne premazaný aj vršok motora v takomto režime , takže uvítal by som tu odpoveď od fachmanov, čo sa vyznajú v konštrukcii motorov. Mňa zaujíma konkrétne motor VW 1,4 16V 55KW.
Ďakujem
Napises sem aj LOGICKY DOVOD preco ma ist ten motor 2 hodiny na volnobezne otacky??? Lebo to nechapem!!!
Nici sa komplet motor, alternator,servo,rozvody,vodna pumpa atd,atd,
A pokial ten motor nebude mat prevadzkovu teplotu tak sa nadmerne opotrebovava!!!
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
o olejoch si třeba čo to naštudovať aby bolo jasné čo je viskozita a pod. http://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-m ... dove-oleje
-
- Príspevky: 3798
- Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
- Bydlisko: BLAVA Zdieľať na Facebook
bajo777 napísal:prochy...to fakt nevies naco ma ist v chladnom pocasi 2 hodiny motor na volnobeh ?? jak moze byt autickar, co "to" nikdy v aute nerobil ???
Ked to robim v aute tak nepotrebujem kurenie. Ved tam vznika trenie dvoch tiel.
Ved vsetky komplet okna su zarosene!!!!
A ked uz mam mat nastartovane auto 2 hodiny kvoli tomu tak si zaplatim hotel a tam si uzivam aj celu noc a hlavne pohodlne!!!!
A nebudem sa krcit v tomto malom aute od VW.
-
- Príspevky: 1034
- Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43 Zdieľať na Facebook
Prečo by som mal platiť pokutu?Vyhláška hovorí:Obťažovanie ostatných účastníkov cest.premávky a iných osôb,najmä nadmerným hlukom,prachom,znečisťovaním ovzdušia,rozstrekovaním kaluží,blata alebo zbytočným ponechaním motora stojaceho vozidla v chode.Ako mi dokážu že motor beží zbytočne,veď im poviem že som chorý a kúrim si.Minulú zimu som to videl v tv novinách,policajti sedeli v aute a mali naštartovaný motor,keď im reportér zaklopal na okienko z otázkou prečo majú zbytočne naštartovaný motor,ich odpoveď znela:nejde zbytočne,pretože je zima tak si kúrime.VOJTO55 napísal:...Mimo toho všetkého,je to vyhláškou zakázané-čo naše životné prostredie...???
...Minulú zimu chodili u nás policajti po parkoviskách pred nákupnými centrami a udeľovali za tento priestupok pokuty...
...Ešte jedna poznámka-pri chode motora na voľnobeh sa vo výfukovom systéme vyzráža veľké množstvo vody,čo mu určite neprospieva...
-
- Príspevky: 124
- Dátum registrácie: 13.12.2009 16:22 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 217
- Dátum registrácie: 15.02.2010 17:32
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 148
- Dátum registrácie: 23.06.2008 16:26 Zdieľať na Facebook
A čo takto prevodovka?
Sedel som v jednej fieste a thalii, kde na voľnobehu bolo počuť pravidelný, hrkajúci, resp. jemne klepotavý zvuk. Po vytlačení spojky to prestalo, alebo pri zaradenej rýchlosti.
Ložisko v prevodovke? Tým som len skonštatoval, že obom autám to určite dobre na voľnobehu nerobilo. Zaujímalo by ma, čím táto porucha začala....
A ďalšia vec:
V minulosti som sa dosť motal okolo diesel generátoroch (radovo niekoľko MW) a až na pár výnimiek, žiadne nemali predohrev.
To znamená, že napr. pri výpadku napájania od distribučky napr. technológie v tuneloch (vetranie, osvetlenie, ohrev požiarneho vodovodu a veľa iného) sa plynule prešlo na UPSku (baterky alebo rotačka) a po pár sekundách pokiaľ naštartoval DG tak čo sa stalo? Áno, oturbený diesel išiel aj v zime pri mrazoch absolútne do plného zaťaženia. Špičkový americký a nemecký výrobcovia DG robili štúdie, ktorej výsledkom sa zhodli, že je to úplne v poriadku. Aj častejší okamžitý nábeh diesla do plného zaťaženia nemá na jeho životnosť vplyv. Vraj si len na začiatku poriadne zadymí, no pri plnom zaťažení je jeho čas do ustálenia prevádzkovej teploty veľmi rýchly. Všetci výrobcovia predpisujú predovšetkým veľmi časté výmeny motorového oleja (max. 1 zimné obdobie, najlepšie výmena 2x ročne, alebo XY motohodín, viem že nie veľa ale nepamätám už presne koľko).
Osobne si nemyslím, aby takéto okamžité zaťaženia nemali mať žiaden vplyv na životnosť piestov, valcov, turba a pod, ale u diesla za pol mega eur je to vraj úplne v pohode...
Sedel som v jednej fieste a thalii, kde na voľnobehu bolo počuť pravidelný, hrkajúci, resp. jemne klepotavý zvuk. Po vytlačení spojky to prestalo, alebo pri zaradenej rýchlosti.
Ložisko v prevodovke? Tým som len skonštatoval, že obom autám to určite dobre na voľnobehu nerobilo. Zaujímalo by ma, čím táto porucha začala....
A ďalšia vec:
V minulosti som sa dosť motal okolo diesel generátoroch (radovo niekoľko MW) a až na pár výnimiek, žiadne nemali predohrev.
To znamená, že napr. pri výpadku napájania od distribučky napr. technológie v tuneloch (vetranie, osvetlenie, ohrev požiarneho vodovodu a veľa iného) sa plynule prešlo na UPSku (baterky alebo rotačka) a po pár sekundách pokiaľ naštartoval DG tak čo sa stalo? Áno, oturbený diesel išiel aj v zime pri mrazoch absolútne do plného zaťaženia. Špičkový americký a nemecký výrobcovia DG robili štúdie, ktorej výsledkom sa zhodli, že je to úplne v poriadku. Aj častejší okamžitý nábeh diesla do plného zaťaženia nemá na jeho životnosť vplyv. Vraj si len na začiatku poriadne zadymí, no pri plnom zaťažení je jeho čas do ustálenia prevádzkovej teploty veľmi rýchly. Všetci výrobcovia predpisujú predovšetkým veľmi časté výmeny motorového oleja (max. 1 zimné obdobie, najlepšie výmena 2x ročne, alebo XY motohodín, viem že nie veľa ale nepamätám už presne koľko).
Osobne si nemyslím, aby takéto okamžité zaťaženia nemali mať žiaden vplyv na životnosť piestov, valcov, turba a pod, ale u diesla za pol mega eur je to vraj úplne v pohode...
Naposledy upravil/-a kubiak1 v 24.10.2014 20:31, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 1747
- Dátum registrácie: 25.02.2009 02:07
- Bydlisko: ZH
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 217
- Dátum registrácie: 15.02.2010 17:32
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 167
- Dátum registrácie: 24.10.2007 20:35 Zdieľať na Facebook
Ďakujem za náučné príspevky, obzvlášť od p. HLAVATÉHO, moje dôvody chodu motora tu snáď nemusím vysvetľovať, snáď len doplním, že na tej octávke najprv prejdem x km do cieľa čím je zaručene dosiahnutá prevádzková teplota, následne niekedy podľa okolností motor beží aj 3 hod. v kuse... aby sa zas octávka presunula späť do východiskovej polohy. Bežné opotrebenie je prirodzené, ale čosi už bolo tu prítomným odborníkom naznačené, že voľnobežné otáčky nie sú optimálne pre ideálne spaľovanie paliva a je pravdepodobné že to môže mať negatívny vplyv na určité komponenty, ako je EGR, lambdy, kat ale aj samotné karbonovanie pohyblivých súčiastok motora a tým sa mi viac menej potvrdili moje domnienky. Či si auto naďalej vystavím tomuto režimu je na mne , ale som rád že sa tu popísali zaujímavé veci. Ďakujem
-
- Príspevky: 173
- Dátum registrácie: 07.09.2009 15:10 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 35 neregistrovaných