Chevrolet Orlando 1,8 16 V

Diskusia ohľadne vozidiel značiek Chevrolet a Daewoo

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Chevrolet Orlando 1,8 16 V

Príspevok od používateľa laco1871 »

Dobrý deň VŠETKÝM,

chcel by som počuť vaše názory a hlavne skusenosti s automobilom Chevrolet Orlando 1,8 16 V benzín, ktorý planujem zakupiť a určite by som ho chcel dať prerobiť na LPG.

Zaujala ma praktická stránka interieru /veĺkosť a objem a variabilita/ tiež nekomplikovaný GM motor ,ktory by mal v pohode fungovať na LPG a hlavne prijateĺná cena nového automobilu.

Takže KÚPIŤ alebo NIE ? Pripadne akú alternatívu by ste mi poradili, preferujem veľké auto s pohonom LPG.

Pripadne či by sa dalo Orlando objednať s motorom 2,4 i, ktorý sa montuje do modelu Captiva a ktorého prestavba na LPG je schválená ako "hromadná".

P.S. Tu na tomto fore je len jedna téma o tomto aute a obsahuje asi 6 jednovetných odpovedí,takže by som bol rád ak by sa v tejto téme rozprúdila užitočná a obsiahla diskusia.

Ďakujem za vaše názory.

Laco.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

zefoo
Príspevky: 226
Dátum registrácie: 01.02.2009 02:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa zefoo »

Ten test co se sem dal cicmanec je super. Docital som sa ze Skodovka skoncila predposledna a Chevrolet na peknom druhom mieste :)

Co sa tyka auta ti asi moc neporadim, no najlepsie je ist do predajne a v klude si to pozriet. Ty vies najlepsie ake mas poziadavky. Mne sa zatial vzdy oplatilo konzultovat kupu auta so zenou :) Ta nasla detaily ktore som si ja nevsimal.

Potom daj vediet ako si sa rozhodol. Drzim palce.
kubiak1
Príspevky: 148
Dátum registrácie: 23.06.2008 16:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kubiak1 »

Ak sa ti paci ako celok, auto ti vyhovuje a neexistuju ziadne extremne kompromisy tak si ho urcite kup. Podla mna v tejto triede nic lepsie v pomere cena/vykon nekupis. Ja som skor volil cruze s VCDI, no nie je s tym autom absolutne ziaden problem, ved ako by aj mohol ked je nove...resp. 40t km.
Tieto benzinove motory su jedne z najidealnejsich na lpg.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Ja som už viac-menej rozhodnutý, ale nechcem kupovať nové auto do zimných podmienok, aj ked mam garaž,
počkam do jari,
inak ja som Daewoo-positive, doteraz jazdím Espero na lpg,
bežne som jazdil do Nemecka, do Bulharska,po Strassburgu som jazdil,po Taliansku ,bol som aj pod Grossglocknerom parkoval som vo výške cca 2400m.n.m,

lenže ked má človek už viacej križikov na krku,tak chce pri jazde na dlhšie vzdialenosti väčšie pohodlie,klímu a tiež niekedy aj nudzovo prespať v aute...

a to všetko Orlando splńuje,len mi vrta hlavou,či ta 1,8 nebude mať priliš veľkú spotrebu pri tak ťažkom aute...

privital by som v tomto aute ten 2,4 i ...

naftu nechcem , jednak som nemal nikdy žiadné auto na naftu a jednak preto,čo som sa na tomto fore dočital o roznych poruchach dieselových motorov a finančnej náročnosti opráv
a hlavne vysokej cene nafty v poslednych rokoch

Temu som založil hlavne z dovodu ak by sa niekto chcel rozpísať o svojich konkretnych skusenostiach s týmto autom
kto je majiteĺom tohto auta...aké maju skusenosti hlavne aký system lpg je najlepšie nechat namontovat do tohto auta

Googlit viem všetko čo je na webe o Orlande v češtine a slovenčine som si prečítal
ten članok zo Světa motorů, čo sem prilepil cicmanec je písaný vyslovene tendenčne v prospech Roomstera.....
Pilotek
Príspevky: 869
Dátum registrácie: 05.06.2008 12:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Pilotek »

Máme v práci Orlando 1.8 16V (základný motor) v najvyššej výbave LTZ od nova. Za dané peniaze slušné auto, dizajnovo zaujímavé. Celkom dobrá výbava (okrem bežných vecí 17" alu, multifunkčný volant s tempomatom v koži, nastaviteľný sklon operadiel sedačiek v druhom rade, palubný počítač, auto-svetlá+auto-osvetlenie multifunkčného displeja, auto-stierače, samostmievacie vnútorné spätné...), slabšia kvalita poťahovej látky sedadiel. Vynikajúce veľké elektricky sklopné vonkajšie spätné zrkadlá, pomerne veľké predné sedadlá, ale slabšie tvarované.
Zatiaľ málo km (čosi cez 20000) na hodnotenie čohokoľvek, všetko funguje ako má, pazvuky v interiéri nie sú. Vŕzgajú tesniace gumičky plynových vzpier kufra pri jeho otvorení. Dlhodobá priemerná spotreba pri pokojnom jazdení cca 8l.
Nevýhody:
- benzínová atmosféra pre pokojné jazdenie, na diaľnici točí subjektívne príliš vysoké otáčky, nejaké tlačenie do sedadla sa nekoná nikdy, kto by chcel jazdiť dynamicky, musí ho poriadne vytáčať a potom bude mať dvojcifernú spotrebu,
- v súvislosti s tým, že auto je sedemmiestne, je prevodovka odstupňovaná kratšie, chcelo by to ekonomickú šestku (človek nejazdí stále s plnou záťažou a na diaľnici by to zlepšilo akustickú pohodu aj spotrebu),
- menší batožinový priestor s nízko umiestnenou roletou, malá výška batožinového priestoru - kto nevyužije 6. a 7. sedadlo, dajú sa z auta náradím vymontovať, ale vznikne nerovné dno kufra (pár cm vystupujúce priečne výstuhy) a príde o veľký plastový odkladací box na povinnú výbavu - treba zmajstrovať nové falošné dno kufra a pod neho umiestniť povinnú výbavu,
- vo výbave nie je rezerva, treba ju dokúpiť spolu s košom na jej zavesenie zospodu auta pod kufrom,
- malé posledné okienka (pre 3.radu sedadiel),
- predné opierky hlavy sú príliš vpredu (z hľadiska bezpečnosti OK, z hľadiska schrupnutia si horšie),
- doplnené na základe bopol-ovho príspevku neskôr - áno, na veľkých nerovnostiach sa rázy od zadnej nápravy do interiéru dosť prenášajú (ako u mnohých iných áut).

Spomenul som si ešte na jedno veľké plus oproti iným autám - príkladne dobrý prístup ku čomukoľvek v motorovom priestore.

Update po cca 56 tis.km: Orlando bez akýchkoľvek problémov. Subjektívne motor ide ľahšie, hladšie. Len tesne pred skončením 2r záruky sme vyreklamovali jeden sklápací kľúčik (to sklápanie sa trochu pošahalo).
Naposledy upravil/-a Pilotek v 14.01.2014 20:00, upravené celkom 5 krát.
YxoYpsilono
Príspevky: 3390
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

to je fajn, ze mas dobre skusenosti s Daewoo... Ale to bolo. Sucasne Orlando je sice vyrabane v Korey (teda zmontovane bude dobre), horsie vsak je, ze motoricka a technologicky je to GM..

So vsetkymi pozitivami (hm, mozno nejake su - ja neviem o ziadnom) a vsetkymi negativami (nespolahliva technika, zmeska dodavatelov z celeho sveta, zazmrdovanost firmy, problem to predat)

Zaverom uz len tolko, ze 1,8 atmo benzin do takej tazkej karoserie, navyse MPV? Mozno so mesta a pre zenu na nakupy s detmi, ale na dlhsie trasy? Dnes, kez vsetci jazdia na turbobenzinoch a turbonafte? ee, to nem dobry napad!
bopol
Príspevky: 233
Dátum registrácie: 29.03.2010 14:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bopol »

Aj ja som nad nim rozmyslal ale ked som sa previezol tak dovi-dopo.Tie razy a buchot od podvozku nema ani moje stare 7rocne auto a predne sedacky su uzke.Laktova opierka co tam je,je uplne mimo,ruku si na nu neopres.Isiel som potom do renaultu sa previest na scenicu a to je oproti orlandu s-klasa.
jankode
Príspevky: 682
Dátum registrácie: 21.02.2008 16:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jankode »

Pri jednotlivých modeloch u Chevroletu si vždy treba overiť podľa kódu motora, či je možná montáž LPG,už som sa s tým stretol, že pár kolegov odchádzalo z predajne preto, že nebola možná montáž LPG do niektorých motorov.
To Orlando 1.8 je presúvací motor, šprintéra nečakaj, kolega v BA sa vozí okolo 10 L benzímu. Celkovo sa Chevroletu /Cruze, Orlanco/ dá vytknúť hlavne slabšia kvalita plastového spracovania, detto sedačky, a posledne čo som videl volant na Cruze po 95 000 km, vyzeral ako po 500 000 km. Na tomto materiále dosť ušetrili. Trošku ešte môže zamrzieť cena spotrebných ND, Chevrolet dával myslím až zľavu do 14% na predajni resp. rôzne bonusy, pri viacerých konzultáciach s kolegami a ich spokojnosti, sme sa zhodli, že lacno kúpiš ale drahšie servisuješ.
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

LPG ide namontovať do každého auta, aj do tých kde to nemá príliš zmysel (priamovstrek) a že niekto rieši že za individuálnu prestavbu dá o 200€ viac je škoda debatovať, zvlášť ak sa bavíme o novom aute
pali-nitra
Príspevky: 228
Dátum registrácie: 27.11.2009 23:18
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pali-nitra »

Nechcem byt drzí ale za tie prach si radšej kúp aj keď 1-2 ročný VW Touran je to určite lepšia investícia ja osobne LPG auta nemusím nechcem rozvádzať prečo , ale večne lacné LPG nebude síce bude vždy lacnejšie ale priepasť medzi cenami Benzínu a LPG sa postupne zmenšuje.Pomysli aj na stratu hodnoty vozidla 8 ročne Orlando bude nepredajné ale 10 ročný VW Touran predáš bez problémov a určite s výrazne výšou cenou.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

cenim si,že ste si našli čas a ochotu vyjadriť svoje názory

ano sedel som v Orlande,

a pojdem si vybaviť aj skúšobnú jazdu.....

zatiaľ ma vo Vašich príspevkoch NIČ nepresvedčilo k
tomu názoru aby som to auto nekupoval

k téme sa vrátim o niekoľko týždňov keď budem mať autentické dojmy zo skúšobnej jazdy
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Obávam sa že ak chce nové tak vela možností nemá, Dalcia Lodgy by ma asi presvečila menej, Seat Altea XL by mohla vyhovovať tiež, len ja nie som na maloobjemové nadopované motory do ktorých sa navyše LPG neoplatí, a kolko bude pýtať Kia za nový Carens je vo hviezdach

Starý Carens sa dá zohnať nový za "výpredajovú cenu" ale nemá 7 miest
Pilotek
Príspevky: 869
Dátum registrácie: 05.06.2008 12:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Pilotek »

Presne tak, a u Lodgy (na rozdiel od dizajnovo zaujímavého Orlanda) vonkajší dizajn prekúsne len naozaj silná povaha (pozerajúca sa na auto čisto funkcionalisticky). Naživo vyzerá Lodgy vonkajším dizajnom ešte o trošku horšie, ako na obrázkoch.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Ešte sa trocha vrátim k dovodom,že PREČO práve Orlando,
Predovšetkým preto,že u mňa je auto praktická vec určená na presúvanie a prevoz roznych predmetov.
Teda kupa Orlanda je kompromisom,neidem kupovať nejaký vysnívaný model,to by sme sa bavili o celkom iných autách..
Ano hlavne cenovka je u mňa doležitá,kedže si uvedumujem,že Orlando nebudem moct v buducnosti ľahko predať.
Ja som nenáročný motorista odchovaný na žigulíkoch a o niečom vypovedá aj fakt,že doteraz jazdím Espero,kupa espera bola tiež kompromisom, pri ktorom boli hlavne dovody CENA a plynový pohon.
Teda kupa Orlanda mi príde vyhodná vzhľadom k pomere cena-užitková hodnota.
Uvažoval som silno o Dacii,lenže ked som ju videl naživo tie otrasné sedačky a ten interier tak som si rozhodne povedal ,že TOTO za moje ťažko zarobené peniaze ,rozhodne NIE !
Orlando sa mi páči,pri jeho prehliadke som žiadne negatívne pocity nemal.
Ku konkurentom Orlanda radím tieto vozidla Citroen C-crosser,Mitsubishi Outlander, a KIA Sportage,
ak uvažujeme o pohone 2WD a atmosferickom benzinovom motore,
pohon 4x4 mi pride tak-trochu zbytočný vzhľadom na to,že sa presúvam z 99,9 % po spevnených asfaltovych cestách,teda to množstvo rotujúcich súčiastok v podvozku nevyužitých z
90 %,ktorých pohyb treba zbytočne krmiť,
a čo sa týka aktívnej bezpečnosti,tá musí byť v rozhodnutiach mojej hlavy,pri jazde žigulíkom som veĺmi presne zistil kde su hranice podvozku vozidla,ked som ho otočil okolo stromu a odvtedy neprekračujem možnosti auta v ktorom šoferujem a rešpektujem stav povrchu vozovky tak ako mi to predpisuje vyhláška.
Čo však mi nebráni jazdiť dynamicky s využitím celého potencialu motora na jednotlivých prevodových stupňoch v najčastejšie mnou používaných rýchlostných rozmedziach 50-70 km/h , 100 km/h a 120 -140 km/h
z toho dovodu preferujem 16 ventil pre linearny nárast vykonu a dynamiku v otáčkach 3500 /min +
Turbo motory sú u mňa tiež nejak naboku hlavne pre potrebu častej diagnostiky a odborneho servisovania,čo stoji tiež nemale fin.prostriedky.
Svojho času som uvažoval aj o kupe Octavie II Tour 1,6 Mpi
od kupy ktorej som upustil práve kvoli tomu,že sa do nej nemontoval 16-ventil,aj ked dizajnovo sa mi Oct.páčila ...
Teda Orlando je u mňa kompromis kde získam dost vysoku úžitkovú hodnotu,dobrú ekonomiku prevádzky pri namontovaní systemu LPG,nenaročnosť na diagnostiku a servisovanie,vysoky uživatelsky komfort v porovnaní s vozidlami,na ktorých som doteraz jazdil,to všetko za prijateľnú cenu.
Napísať odpoveď

Návrat na "Chevrolet + Daewoo fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní