Chevrolet Orlando 1,8 16 V

Diskusia ohľadne vozidiel značiek Chevrolet a Daewoo

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

martincichy
Príspevky: 5443
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Neviem akeho mas japonca. Ale napriklad na moju corollu mam z polska druhu hlavu za 100 eur. Nic strasne. Ak mi podpali ventil, vymenim hlavu a idem dalej. Ziadna tragedia.
autolaik
Príspevky: 4906
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

novu vitaru (2016) 1,6 88kw,teraz ma cca 7000km, spotreba klesla zo 6 na cca 5,5l
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Martin...nedopočítal si to do konca.Presnejšie v tom prípade že si nekúpil kompletnú hlavu vrátane vačiek a zdvihátok.Čo je pravdepodobnosť hraničiaca z istotou.Takže prídu výdaje na tesnenie,skrutky a čo je asi najsmutnejšie,na hrnčeky (zdvihátka) tj tie,ktoré budeš potrebovať na vyriešenie vôlí ventilov.Pozor na cenu,sú vyše 50e/ks a budeš riešiť 16 kusov.Logicky prehadzovaním vzájomne sa nejaké vyriešia,ale ostane toho dosť čo výmenami neporiešiš.Rozvod reťazový,skôr blbá než dobrá práca,motor vnútry sa u Versa nerieši zrovna ideálne.
Jediné čo je super,nebudeš riešiť ventily,sedlá,ani kúpu ani zabrusovanie.Čo výhra je,že trocha "vyhriata" pôvodna hlava bude prehnutá o väčšiu mieru,než je hrúbka testenia pod hlavou.A máš ju a nemusíš riešiť,už ostávajú iba tie ozdoby
astrak
Príspevky: 149
Dátum registrácie: 31.08.2007 17:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa astrak »

laco1871 ,čo si písal o tom plyne z KE Barca? Občas tam zvyknem tankovať,majú tam v pohode cenu-je to tá 1.SPS ? Ja viem, mám len Fabiu,ale tiež ma zaujíma kvalita paliva.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

mozno na tojotu stoji 100e aj cela hlava, na fijata som aj za lacnejsie nasiel

http://allegro.pl/glowica-z-zaworami-fi ... ml#thumb/1

otazka je ci to kupit do zasoby ? lol
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

A mal by si lacnejšie riešenie ? Ak by čosi.U Teba sa to aspoň nenabaluje ďalej tak ako u VVTi
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Keby doslo iste k istemu, hentaka hlavicka za par supov by zachranovala zivoty :), pohravam sa s myslienkou, mat take tazitko skladom, ked uz mu nedam poriadne palivo lol
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
martincichy
Príspevky: 5443
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

milan, mám to skladom, za stovečku, kompletnú, vychytil som v jari na allegre. vačky sú nádherné, ventily tiež, hrnčeky sú v dobrom stave. je dosť reálne, že auto malo najazdených 70 tis km, ako bolo inzerované. Tajne dúfam, že s vôľami problém nebude. Tesnenie plus skrutky do hlavy nie sú drahé, ale vzhľadom na to, že to viem mať do 24 h, tak to už doma nedržím. Iba tú hlavu. Jesť to nepýta.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ak to je z vačkami..máš je to vyhraté na celej čiare.Lebo tam iba výmena zdvihátok máš 8 stoviek v čudu
Skrutky aj tesnenie je v dobrej cene
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Vole ventolov poriešené

Príspevok od používateľa laco1871 »

Dobry deň,
tak som sa rozhodol opraviť tie vole ventolov SVOJPOMOCNE sam vo svojej garaži. :4012:
Samozrejme, že som si predtým musel naštudovať nejaké info okolo toho,:coffe:
hlavne postup vymeny rozvodoveho remeňa,
velmi mi pomohlo toto video :
https://www.youtube.com/watch?v=Vq50MNjejjw
Nejaky šajn o tom,čo idem robiť som mal aj z toho,že som asistoval svojmu mechanikovi pri vymene rozvodoveho remeňa v minulosti na Espere.
Čo sa týka samotnych hrnčekov ,nevedel som do čoho idem,nakolko v autorizaku v blizkom meste , mi ODMIETLI ten hrnček predať, a ani ukazať mi ho nechceli, v dalšom autorizaku v krajskom meste,kde som to auto kupoval sa odmietli so mnou vobec baviť a povedali,že nepredavaju žiadne nahradne diely , len ich maju pre potreby opráv,a že ked im odovzdam vozidlo na opravu, opravia čokolvek
no problem :342a:
Tak som sa na tu opravu zodpovedne pripravil :4012:
vytiahol som z krabice a poskladal stolovu vrtačku,čo som mal odloženú fungel novu asi 7 rokov...
Objednal v obchode s autodielmi originalsadu GATES, kde bol rozvodový remeň + vodiaca+napinacia kladka, kupil technickú frezku,
poupratoval v garaži a išiel som na to...
Čas ma netlačil, auto mohlo stať v garaži koĺko bude potreba...
Auto som vpredu podložil, odmontoval koleso ,odobral vnutorny podblatník, a začal som pomaly rozoberať ...
:3906:
všetko išlo O.K. až pokiaľ nebolo treba povoliť a odmontovať remenicu na kĺuke, lebo bez toho by nešlo starý remeň odtiaľ vybrať...
Kolega-sused auto mechanik, ma pred tým dopredu varoval,ked som to z nim konzultoval,že v tom bude problém...
Tak som išiel do obchodu a kupil razový uťahovak elektricky ,že vraj 500 Nm za 90 eur,
tak svojpomocnou opravou,predsa ušetrim tak si možem dovoliť investovať do vybavenia vlastnej dielne...

Takže teraz som mohol povoliť remenicu na kľuke a takisto aj kolesa na vačkach... samozrejme predtým v zmontovanom stave som si prezrel značky na kolesach , musia byť oproti sebe, a tiež označil vačky aj kolesá zvrchu fixkou farebnou bodkou , aby som ich mohol aj zmontovať v spravnej polohe, tiež som si všimol ,že v tejto chvili ked su remenca kluk. a kolesa vačiek na značkach
1 valec je v HÚ to znamena všetky ventily zavreté,
potom som ešte zaistil vačky vzadu takým sposobom,že vo vačkovych hriadeĺoch je kolmo na os VYREZ ,kde sa vloží pasovina hruba 4 mm, existuje na to pripravok , je to vidiet vo videu 0:25-0:30,
ja som použil plochý pilnik, nič ine som v tej chvíli nemal po ruke... lol
tak som mohol odmontovať kolesa vačiek,a pristupiť k samotnemu uvolneniu vačkoveho hriadela a vybratiu von,
panvičky ložisk v ktorych sa otáča vačkový hriadeľ su pekne označené čislom aj bodkou pred čislom, takže zamena ani špatné namontovanie nehrozí, čo pripisujem konštrukterom velke + :300f:
rovnako aj tomu,že na vačkovom hriadeli je šesťhran za ktorý sa celým hriadeĺom dá pohybovať vidlicovým kĺučom :4012:
dost bol problem uvolniť "prsia" ktoré spredu držia obidva vačkové hriadele, tlkol som po nich gumovou paličkou a podpačoval z kraja šrubovakom, až som ich nakoniec uvoľnil :3906:
Potom som vybral vačkový hriadeľ a tým padom bola moja uloha pre ten deň splnená :4012:
Naposledy upravil/-a laco1871 v 18.02.2017 12:55, upravené celkom 2 krát.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

..pokračovanie..

Na ďalší deň som prišiel, a chcel som pokračovať , no zistil som,že aby som tie hrnčeky mohol vybrať potrebujem nejaký dosť silný MAGNET...Zachranil ma sused z garažu oproti tiež garažmajster , ale on sa šecializuje skor na elektro..alternatory , a pod.veci,
tak mi dal jeden silny malý magnet a mohol som vytiahnuť ten hrnček a pozrieť sa čo to vlastne je za zázrak .. ;-(
prekvapilo ma ako je ten hrnček tenky a krehky pripominalo mi tie male nerezové štamperlíky... :trink42:
Priemer ma 31,94 vysoky je 26 mm
a hrubku steny ma presne 1 mm,
čo ma potešilo bolo to, že na spodku bol len taký terčík o priemere asi 8 mm, čo mi v konečnom dosledku uĺahčilo
cele prisposobovanie , lebo odobrať bude treba len malo materialu,
nebudem musieť opracovať celé dno hrnčeka..:41c2:

Tak som zobral papier so zapisanymi volami a zacal som prisposobovať, v skutočnosti bolo treba odobrať z terčíka na dne hrnčeka priemerne 0,2 mm,
Technickou frezkou som to odfrezoval a začistil brusnym telieskom , hrnček som vyumyval od pilin a prachu, namazal olejom a vložil naspäť na miesto,
podarilo sa mi odobrať viac materialu ako bolo treba,
a tak ventilove vole vyf.ventilov su v norme len na 2-om a 3-om valci , to znamena max. 0,34 mm , na 1-om a 4-om valci su tie vole ešte väčšie 0,40 až 0,45 mm :189:
Čo však si myslim,že velmi nevadí, nakolko ventily sa ešte budu zaklepavať , hlavne ked pride leto...
pri mojom sposobe jazdy 5500 rpm.. :rouler:

Na další deň prišlo skladanie celeho toho dohromady,
v skutočnosti to bola činnosť na ktorú som sa dopredu velmi tešil,lebo som vedel,že už ma nič nemože prekvapiť
a ked dodržím predpísané postupy a nebudem sa ponahľať tak všetko dopadne O.K.
Poprikrucal som všetky plastove kryty ,idler a tensioner, nahodil ozubené kolesa na vačkové hriadele a pokušal som sa nahodiť rozvodový remeń, samozrejme potom ako som upravil polohu kĺuky na rysku a zaistil vačkove hriadele spominaným pilnikom na konci, inač toto je na celom postupe NAJDOLEŽITEJŠIE aby boli vačkové hriadele PRESNE oproti sebe v spravnej polohe :hero:
Neviem prečo to tak je , ale rozvod malo kedy sedí presne na ryskach , vždy je mimo o jeden zub bud dopredu alebo dozadu v zmysle otačania motora, treba urobiť korekciu, remeň dole a presunuť ho o jeden zub do spravnej polohy,
potom je to už O.K.
Takže pokiaľ boli vačkove hriadele zozadu zaistené pilnikom, dotiahol som kolesa vačkových hriadelov PRIKLEPOM na fest :prison: aby to držalo tak ako predtým,
potom som uvolnil zaistenie vačkovic, vybral som spominaný pilník a tiež som priklepom dotiahol remenicu na kĺuke spominaným rázovým uťahovakom, potom ako som niekolko x pretočil motorom v zmysle jeho otáčania a pozeral či rozvod je O.K. či sedi na značkach aj po pretočení.
Dalšia vec na ktorej som musel chvilu premyšĺať bolo založenie plochého remeňa, neviem,či to bolo preto,že som bol už unavený, zo všetkej tej práce :4432:
ale pozeral som na tie kolesa ako puk asi 15 minut a nemohol som pochopiť ako ten remeň tam napasujem...:::
nakoniec som vychádzal z toho,že som remeň založil chrbtom ku vodiacej kladke, vylučil 2 nespravne polohy, kde to vobec nepasovalo a 3 poloha bola tá správna, remeń sadol na všetky kolesa a zostal napnuty :300f:

Najvzrušujúcejší moment bolo štartovanie motora :42f8:
prišla ta minuta a sekunda pravdy ...
V motore asi na 2 sekundy rachotili ventily dokial sa nenalnili hrnčeky olejom a potom sa motor krasne rozbehol...ten zvuk by sa dal prirovnať k zvuku motorky na volnobeh kde počuť kedy odpaľuje a nastava vybuch vo valci , samozrejme vyšiel som vonku a počuval ten zvuk
a pozeral na plochý remeń ako behá dookola,
to je pre mňa najväčšia odmena, že som to spravil najlepšie ako sa dalo a motor funguje :3035:

Potom napíšem aj moje dojmy z toho,či sa zlepšili aj jazdne vykony :rouler:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pri niektorých veciach som sa nemohol nezasmiať...
* Neviem prečo to tak je , ale rozvod malo kedy sedí presne na ryskach , vždy je mimo o jeden zub bud dopredu alebo dozadu v zmysle otačania motora....

Lacko rozvod sadne na prvý raz,ale je to vec už istej skúsenosti že napr kalkuluješ s tým na ktorej strane je šponovák a teda ako sa pohne remeň,touto školou prešiel každý,lebo každá sliepka bola kedysi kuraťom.Neboj sa,druhý raz bude táto istá práca úplne o inom.Rýchlejšia,pokojnejšia a rutinnejšia.

Každopádne ti bohovia boli naklonený,pretože niektoré motory majú stredovú skrutku v hlavnej remenici tak utiahnutú (a zalepenú Loctitom) že musím vyťahovať pneumatický klúč cca 4000 Nm a ešte aj ten bombardér do toho zo tri razy musí udrieť kým zabrnčí.
Zatiaľ len jediná skrutka odolala tým 4000 Nm a...nevyšla.Zato sa urval 2 x orech,všetko iba preto že pán Ober idiotisch Audi urobil poloos zaistenú skrutkov kde je vnútorný imbus !!! na 17 klúč.To hraničí akutočne z idiotizmom.Miesta po kok..t takže tam mohli riešiť skrutku ako len by chceli hoci na 32 klúč.

Z čoho mi trolinku behá mráz po chrbte je spôsob akým sa uberalo z vnútra hrnčeka.Ja to dávam robiť sústružníkovi kde je stred uberaný brúskou ovšem v sústruhu pri garantovanej kolmici a kde sa dá odčitovať miera v stotinkách.Treba veriť že plošky na seba sadnú ako rovnobežné plochy a nebudú zdrojom osového zaťažovania hrnčeka,inak povedané,nebudú spôsobovať osové sily ktoré tam nepatria.
Ale vždy radšej tu nejaká nedokonalosť ktorá možno ani dôsledok mať nebude,než malá a stále sa zmenšujúca vôla ventilu ktorá má dôsledok velký a istý.
Každopádne si zase niečo skúsenosti nabral a budeš zo svojim tátošom ešte väčší kamarát.Nech ti dobre slúži !
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

laki ale aj keď je kubatúra aká je,vždy na tom bude 8 ventil lepšie z tými velkými lopúchmi ako subtílnych 16 ventilčekov;
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

..lakino, ja som popisal PREČO treba riešiť vole ventilov po 100 000 km na LPG :2f93:

len Ty si zrejme nečítal predchadzajúce príspevky....

Je to preto,že u NOVEHO motora tie vole NEBOLI na max. hranici

Predpis stanovuje max 0,36

SKUTOČNOSŤ bola 0,24 a menej

Ak by bol motor POSKLADANÝ z ohĺadom na MAX vole vyf.ventilov to znamená 0,36+
tak tento problem riešim až po 300 000 km :zg282:
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Dobrý deń ,
takže od opravy tych voli ventilov
som najazdil 900 km :300f:

stav tachometa je 116 000

Všetko funguje motor ide krasne, len vysvecuje check motora

prvykrat podĺa načitania chyb boli chyby 0018 a 0016 , čo znamena CRANKSHAFT & CAMSHAFT position, teda chybna poloha kĺuky a chybna poloha vačiek
kolega to zdovodnil tak,že su tam tie chyby preto,lebo pri montáži rozvod.remeńa som neodpojil akumulator..
tak tie chyby vymazal..čiastočne mal pravdu..
vyskakuje už len chyba 0016 a to 2x teda jedna aj druha vačka...
kedže mám čitačku kodov, tak som tieto chyby niekolkokrat za sebou vymazal...
ale furt vyskakuju zase a znova... :..:
Po vymazaní chyby je všetko O.K. po naštartovaní motora nič nevysvieti, pri opätovnom naštartovaní je chyba znova tam...
Skušal som aj tak,že som vymazal chyby a išiel som v kuse 200 km... chyba sa neobjavila po dalšom naštarovaní , ale po 3-om naštartovaní bola znova tam...
Vysvetĺujem si to takto,že ten motor nebol vo fabrike poskladaný precízne ,
všimol som si ,že starý rozvodový remeň bol nasadený tak,že hoci kĺuka sedela na značke , značky na kolesach vačiek neboli v tej chvíli presne oproti sebe...vyfuková vačkova hriadeĺ bola v časovaní trocha pozadu oproti nasavacej...možno o jeden zub...
keďže vo fabrike oživili takto poskladaný motor , tak RJ
si zapamätala tuto polohu ako zakladnú
a ked som ja nastavil všetko na značky tak ako má byť,
RJ, toto moje nastavenie vyhodnocuje ako chybnú polohu vačkovych hriadeĺov oproti tomu ,čo ma nastavené v pamäti od nova...

Viem,že je to odvažné tvrdenie odo mňa , čo som nastavenie rozvodu robil prvý krát
ale neprichadzam na žiadne ine logické zdovodnenie, prečo je stale tam ta chyba..
Motor ide velmi dobre v celom rozsahu otáčok, má ťah neskutočný a aj spotreba klesla do tej normy ,tak ako to mam dlhodobo odsledované
teda na benzín medzimesto tesne pod 7 litrov , LPG 9 litrov
v meste benzín 8,5 LPG adekvatne prepočtu x 1.3

Neviem čo budem z tým robiť , no najpravdepodobnejšie bude ,že ODPOJIM akumulator aspoň na 24 hodín a znovu zapojím aby si RJ načitala nové nastavenia. :zg282:

Lenže neviem, čo bude inym dosledkom odpojenia baterky..
Nezakoduje sa rádio ??
Budem musieť znovu niečo nastavovať ?? teda myslim vkladať nejaké kody ???

Budem veľmi vnímavým poslucháčom ku konštruktívnym radám
k tomuto problému.

Ďakujem za vaše odpovede k veci.

Laco.

Návrat na "Chevrolet + Daewoo fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný