Chevrolet Orlando 1,8 16 V

Diskusia ohľadne vozidiel značiek Chevrolet a Daewoo

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

foter
moderátor fóra
Príspevky: 11338
Dátum registrácie: 28.07.2008 20:32
Bydlisko: East
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa foter »

@laco1871 Chcem sa ťa opýtať akej farby je tvoje orlando?
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Takže vymena oleja ZREALIZOVANÁ !

Použil som ELF Evolution 5W-40 3,5 litra
+ 1 liter LOTOS 5 W-40

obidva splńaju ACEA A3/B4

vložka ol.filtra FRAM CH10246ECO
ldcentrumlh
Príspevky: 201
Dátum registrácie: 27.02.2009 08:02
Zdieľať na Facebook

chiptuning

Príspevok od používateľa ldcentrumlh »

Ahoj. Super citanie. Mam rovnake pohonne ustrojenstvo v Cruze SW 1.8... hmotnost je taktiez len kus nizsia a taktiez mam LPG a na par deci rovnake spotreby.

Vykon mi stacil, ale nebol som spokojny s priebehom tociveho momentu. Citil som, ze kdesi okolo strednych otacok na chvilu oslabne a po prekroceni istej hranice sa zas "nadychne" a ide pekne az po obmedzovac. Osobne mi to vadilo. V profituningu na brzde sa tento pocit potvrdil exaktnymi cislami a aj ked celkovy narast vykonu bol po uprave par kw a max. tociveho momentu asi 11nm,tak som spokojny. Totizto v strednych otackach, kde bol ten prepad o par nm dole, to slo az o 25nm!!! nahor.

Navyse nastup tahu motora sa posunul o niekolko stovak otacok nizsie. Proste nie je to revolucia pod kapotou, avsak je to citelne. V pruznom zrychleni na 4ke zo 60-100 som dosiahol skoro o sekundu lepsi cas a je okolo 10,2sekundy.

Asi uploadnem aj grafy. Inak motor od vyroby nedosahuje deklarovany vykon 104kw, ale ma okolo 96kw. Je to pripad chevroletov vseobecne, tych urcenych pre vychodny trh. Aj ten lavor v krivke tocaku je problem vychodnych kusov. Cize chiptuning bol vlastne len navratom k tovarenskym hodnotam. LPG ma teraz 96kw a benzin 103kw.

realne zistene merania mnou osobne

60-100km/h (4. r.s.)

pred cipom na 4.r.s. z Podturne do LH - 11,2 a 11,4s
po cipe na 4.r.s. ta ista trasa - 10,4s (pre porovnanie Mondeo Kombi 2.5 V6 - 9,9s)

pred cipom 4.r.s. z LH na Podturen - 10,4s
po cipe na 4.r.s. ta ista trasa - 9,2s(pre porovnanie Mondeo Kombi 2.5 V6 - 8,5s)

Realny prinos je citelny, avsak skor ako take doladenie - toho co mi vadilo - vykyv tociveho momentu na LPG okolo 3500rpm, vid graf. A bez citelneho zatahu pod a okolo 2000rpm. Citelne lepsie sa teraz pozbiera odspodu z tychto otacok, ale nie je to nic brutalne, ani prevratne. Ale je to citit. Je to ako ked si preliznes mierne ustrapatene vlasy, nie je to uplne novy uces ako pri oturbenych motoroch:)

prikladám grafy:

http://uloz.to/xYJGoXnT/chevrolet-chiptuning-zip

001 + 002 je LPG - pred a potom dalsi slide je porovnanie pred a po
003 + 004 je benzin - pred a potom dalsi slide je porovnanie pred a po

LPG je BRC montovane Selling s primazom a s cca 15% dostrekom dlzky vstreku benzinu pri zatazi vo vyssich otackach
BMW 218d Grantourer
Opel Corsa 1.4 Easytronic
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Ahojte všetci ,

po dlhšom čase som sa rozhodol ozvať,
dovtedy sa neudialo nič prevratné,takže akési resume,
Orlando ma nabehaných cca 84 000 km, ku dnešnému dňu, z toho asi 60 000 na LPG.
Počas tejto doby sa žiadna porucha na LPG nevyskytla,len 2x vysvietilo "check motora" vplyvom natankovania substancie ktorá nebola benzínom
z akeho dovodu, to nebudem bližšie rozvadzať
Teraz mám overený dobrý zdroj tankovania benzínu v mieste svojho bydliska, vraj ten benzin im vozia zo Swechatu....
Čo sa týka tankovania LPG , dlho som si myslel ,že je niečo v neporiadku z motorom no ukázalo sa ,že chyba je v nedostatočne výkonnom LPG, nechcem napísať že "nekvalitnom LPG"lebo hneď by niekto vyskočil na mňa z tým,že palivo splňa STN a bla-bla-bla
Mne sa osvedčil plyn Lampogas na OMV a v poslednom čase aj Slovnaft zvýšil qualitu svojho Eco+ :300f:
konečne som sa dočkal :3035:
Občas som natankoval "Mečiarov plyn" v KE Barci ,
NEODPORÚČAM ! Auto zrýchľovalo len veľmi neochotne a skoro som pretlačil dieru do podlahy :3c90:

Ono taká motorizácia akou je Orlando ,čo ma RJ kde splńa limity Euro V hned ukáže AKÁ je KVALITA paliva,
a može si tvrdiť kto chce čo chce...

Čo sa týka príspevku nado mnou , neplánujem Orlando dávať chipovať, výkon je DOSTATOČNÝ ,len nech udržia qualitu paliva..

Olej menim po cca 8-9 000 km a vzd.filter cca po 20 000 km,
dávam MANN je to QUALITA !

Písal som sem aj o K&N filtri , upustil som od jeho použivania... motor sice reaguje INAK aj ide inak, no celkový efect je ZANEDBATEĽNÝ a s K&N filtrom je motor hlučnejší.

Počas doterajšieho používania žiadne poruchy neboli všetko šlape jak má, hádam len na tie uniky oleja z prevodovky... :-\
menil som aj gufero na kratkej polosi.. no nepomohlo...
unik oleja je tam zreteĺný no nie veľký..stačí raz za pol roka do prev. dotlačiť cca 1,5 dcl oleja a fachčí dalej v pohode.

Čo sa týka používania auta v teplotách pod nulou a v mrazoch musím povedať , že motor je velmi dobré chladený a to je jeho výhoda aj slabina v zimných podmienkach , jednoducho NEKURI , zišiel by sa bufík ...
Riešil som to nejakou dečkou, či kusom koberca na otvor v čelnej maske , trochu sa to zlepšilo, no pri jazde po dialnici rýchlostou cca 110 km/h a vonkajšej teplote cca -8°C vnutri jednoducho je chladno , motor nestíha vykuriť interier... :zg282:

Tiež mám výhrady k ovládačom prudenia vzduchu a smerovania prudu vzduchu,
je treba sa naučiť ich ovládať hmatom a skor INTUITÍVNE ako dívať sa za jazdy tým smerom, lebo sa stráca prehľad o situacii pred vozidlom v tej chvíli,
to je snaď jediný nedostatok,ktorý by som vytkol tomuto autu.

Čo sa týka tehcnického stavu podvozka, je hlučný pri prejazde nerovností, ale to teraz neplanujem riešiť, nemám kedy...Čapy držia všetko je pevné O.K.
Čo sa týka BRZD ,mám pripravené original brzdové platničky ZIMMERMANN,vymením ich ked bude teplejšie

Dnes som sa podujal na jednu špeciálnu vec :

Skontrolovať vole ventilov, lebo som na fore vyčítal,ževraj sa zaklepávajú... :3906:
Tu je výsledok :

všetky nasavacie ventily maju volu 0,20 jeden ma 0,18
vyfukové ventily tiež 0,20 jeden 0,18 ,na štvrtom valci obidva vyf.ventily vola 0,15
čo si myslím,že je v pohode .

Teda budem drať Orlando ďalej , planoval som do troch rokov najazd 100 000 km, no nepodarilo sa ... :3c90:

ďalší servisný ukon, bude vymena rozvodového remeńa a kladiek,pri cca 120 000 km

Ešte jedna vec, povodné letné gumy MICHELIN Primacy vydržali cca 50 000 km, knkretne 49 000 , neviem, čo s nimi, lebo ešte je na nich vzorka asi 4 mm , ale velmi stvrdli , tak váham, či na jar ich opäť nahodiť..

kto má skusenost nech mi dá vedieť , aké gumy by som mal kupiť v rozmere 215/60 R 16

uvažujem o MATADOR Elite 3 :28b7: :-\ :41c2:

EDIT . blíži sa termín vymeny oleja v motore, dnes som kupil TOTAL Quartz 9000 5W-40 , ACEA A3/B4
koncom mesiaca sa chystám vymeniť

čo poviete ???
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Dobrý deň,
neviem, či niekto číta tuto tému no prispejem ďalšími informaciami z používania mojho Orlanda.
Ku dnešnému dňu mam nabehané 107 000 km cca.
Podstatná informacia : pri jazde na LPG
sa VENTILY ZAKLEPÁVAJÚ :..:
Asi pred 2 týždňami som znova premeral vole na ventiloch
a na vyfukových ventiloch som nameral vole
od 0,18 cez 0,15 , 0,14 až po 0,12 čo už je kritická hodnota
čiže vychadza to tak,že každých 20 000 km asi 2 až 3 stotiny

Nie je to nejak veľa pokiaľ by pri montáži bol motor zložený s ohľadom na max.predpísané vole.

Nasavacie ventily su bezo zmeny okolo 0,23 v pohode

Preto som sa rozhodol dať vozidlo opraviť a objednal som sa do autorizovaného servisu pre Chevrolet.

Pri konzultovaní s prijímacím technikom tento vyjadril veľké počudovanie ,že prečo chcem dať opravovať motor ktorý FUNGUJE, zavolal si kolegu a svorne ma začali ohlupovať ,že možno som nesprávne zmeral tie vole a že
určite tam bol ešte tlak oleja (!) a že hydroštely a pod.
Pričom stale splietali o tom,že treba otvarať motor, meniť ventily ::: atď.

Pričom viem,že tento motor nema žiadne hydroštely a ventil je ovladaný cez kalibrovaný "hrnček" priamo vačkou
pod hrnčekom je sice olej ale nie je to hydroštel v klasickom slovazmysle.
Teda ked som videl takýto prístup zo strany autorizovaného servisu, tak som sa dal prehovoriť,že netreba nič na motore robiť a odišiel som.
Zrejme tato moja zakazka nebola pre ich servis dostatočne lukratívna... :3c90:

Ja samozrejme chcem tento motor OCHRANIŤ pred otvaraním
do tej doby ,kým to ozaj nebude nutné a myslím si,že tá doba nepríde skor kým nenabehá aspoň 300 000 km :38eb:

Potom dám vymeniť celú hlavu aj všetky ventily ,ked to bude nutné, ale skor nie.

po ekonomickej stránke je to tak,že tým,že jazdím na LPG, ŠETRÍM 3 eur na 100 km, to je realna uspora
na 1000 km je to 30 € na 100 000 km je to 3000 €

teda ked motor bude mať ubehnute 300 000 km možem ho dať komplet zgeneralkovať v pohode.

Teda vysledok je taký, že som kontaktoval jedneho mojho známeho velmi dobrého mechanika v jednej osobe aj majiteľa jedneho autoservisu, ktorý ma uistil,že je zvedavý na ten motor a opravu bude robiť on sám osobne,
čo je veľká česť pre mňa.
Samozrejme aj on si pride na nejaký peniaz,lebo sučasne
dam vymeniť rozvody, gufero na kľuke , gufera na vačkách,ked už bude vačkovy hriadeĺ vonku.

Jednoducho ten motor musí behať ako švajčiarske hodinky,
nech to stojí ,čo to stojí.

Ďakujem za pozornosť.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je najvyžší čas riešiť vôle,to už sú hodnoty ktoré začínajú zasahovať do časovania ventilov,vysvetlovať to je na dlhú tému.
Ak Orlando používa pevné hrnčeky tak treba pri obnove použť hornú hranicu vôle (0,34).Ak hrnček svojou spodnou stranou tlačí priamo na ventil,treba rátať z vytlačením stredu od samotného ventilu,tj je nutné meranie z ohľadom na túto plošku.Ešte je otázne,ako budú vyzerať sedlá v hlave.
Máš šťastie že je motor remeňový a nie reťazový a nemusíš rozoberať prsia motora.A druhé budeš mať ak hrnčeky nestoja 56 e.-/ks ako som ja kupoval do VVTi. To sa potom nastavenie vôlí v autorizáku vyšplhá hravo na 800e.- iba za hrnčeky a kde je ešte práca za rozobratie pol motora,hlavne ak je ešte zahádzaný bordelom z domontáže plynu
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Motor teraz ide VEĽMI DOBRE . ako na benzin, tak aj na plyn...
Dokonca krasne bruní vo všetkých otáčkach , ani športový vyfuk netreba lol

A najzaujimavejšie je všetky komponenty su seriove
vzd.filter MANN, zap.sviečky NGK také aké tam boli od vyroby...
predsa nenecham tam športovy K&N filter ,ked som ho mienil nechať v autorizaku...

Autorizak nebude robiť už nikdy NIČ na tomto aute !

Presne tak mi povedal aj tento moj znamy mechanik, kdesi vyčítal,že horna hranica vole nastavenia vyf.ventilov
je 0,35
inak motor je umiestnený vpredu PRIEČNE a teda je velmi dobrý pristup ku všetkemu z každej strany
čo sa týka domontáže LPG, tato nijak nezasahuje do pristupu k motoru a k jeho krytom,
v podstate sa jedna len o filter kvapalnej fazy a samotný splyňovač ,tieto su umiestnené v rohu motorového priestoru pri pravom McPhersone a RJ LPG, ktorá je umiestnená pri ECU motora, vstrekovače su umiestnené nad nasavacími "parohami" a do každej jednej vetvy tychto parohov,usti jedna hadička ktorou do valcov ide plyn, to je celé.

Viko ventilov sa dá odobrať bez toho aby sa museli rozpajať nejaké kable alebo odmontovavať nejaké hadice.
Samozrejme zapalovacie "vemeno" ktoré je nastoknute na sviečkach treba vybrať...

Ja by som sa tiež do toho pustil ak by som mal DOKUMENTACIU k motoru a trochu väčší garáž ..
ono chodiť "kantom" okolo auta nie je nič príjemné a v takých podmienkach niečo rozoberať a ľahať pod auto
to mi nestojí za to...
Radšej ZAPLATÍM tomu kto sa do toho rozumie, MA DOKUMENTACIU a hlavne ma OCHOTU ten motor OPRAVIŤ tým najlepším sposobom ako sa len dá
Naposledy upravil/-a laco1871 v 24.10.2016 18:40, upravené celkom 1 krát.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tým že motor ide pekne sa nesmieš dať oklamať.Paradoxne ako dostane väčšie vôle bude jemne hlučnejší,ale to je OK.
Tieto veci,ako filtre vzduchu,sviečky,lambda sonda vždy na seba zarobia,to proste sa ľutovať nesmie,sú zadarmo.Oni ušetria po výmene viac paliva než je ich cena,tak je myslené to -zadarmo

laki nebol.Benzín a plyn má rozdielne dopady na výfukové ventily.Pri 200 násobnom zväčšení dosadacej plochy benzínového ventilu a plynového je to veľmi vidieť,to sú dva rozdielne svety.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Udržba vehykla

Príspevok od používateľa laco1871 »

Dobrý deň všetkým !

Opäť mam dovod sem niečo napísať , :28b7:

ak si myslite,že som poriešil ventilové vole, tak ešte NIE
jednak ten mechanik ,čo to sľubil opraviť doteraz nemal ČAS

a ja teraz nemám na tu opravu PENIAZE ... :41c2:

Jednoducho som už 3 mesiace doma BEZ PRÍJMU , a tak
tie peniaze ,čo som mal odložené na tu opravu, som teraz nutený stroviť na bežné vydavky... :3906:

Ale veĺa nejazdím, tak to musí vydržať tak ako to je.

Po Novom roku mam zase nastupiť do práce , ale na pracovisko ma budu voziť a tak Orlando zatiaľ bude na mňa čakať v garaži...

Ale stala sa taka vec o ktorej sa chcem zmieniť a síce na temu OLEJE a vymena oleja. :-\
Tí ktorí čítajú moje prispevky vedia,že MIEŠAM rozne oleje a takto realizujem vymenu oleja v motore,
takto som urobil aj posledný raz, no ukazalo sa,že miešať bezhlavo oleje rozneho zloženia a roznej viskozity
NIE JE dobré RIEŠENIE !
V poslednej dobe klesali teploty pod nulu a pri jednom takom studenom štarte som počul ,že štarter má problém pretočiť motorom (!) EJHA myslím si, určite bude problém v tom,čo som tam nalial pri poslednej výmene oleja...
Jednoducho som do jednej prazdnej 4 L nadoby odlieval to,čo mi pri vymenach oleja zvýšilo... bol tam olej 5W-30,potom iny olej 5W-30 tentokrát špecifikacie C3,potom nejaky 5W-40 a tak podobne...a to všetko v objeme 4litre som nalial do motora a prilial ešte 0,5 litra nejakeho ineho oleja...
A pri minusovych teplotach bol problém....
Teda som pristupil ku vymene ,ale zase 2 litre Total 5W-40 špecifikacie A3/B4 alebo VW 502 505.00 a potom som dolial olej ROX 5W-40 takej istej špecifikacie
Teraz už motor beži inak ,naľahšie,je trošku viac hlučnejší, ale studené štarty sú už O.K.
Teda ANO, možno miešať oleje , ALE len tej istej špecifikacie, a tej istej viskozity , nie miešať navzájom nesúrodé oleje :2f93:

Ďalšiu vec, čo som sa rozhodol dnes spraviť bolo skontrolovať STAV OLEJA V PREVODOVKE,
Pre d*b*lov konštrukterov, treba celý objem oleja vypustiť ,lebo na prevodovke NIE JE kontrolný šrub HLADINY oleja ::: :3c90:
Teda som musel odobrať spodný kryt prevodovky a vypustiť olej, kto čita moje prispevky vie,že som mal problém z pretekajúcim guferom na ľavej strane prevodovky /kratka polos/ po vymene gufera, vždy nejaký olej unikal , a ja som stale niečo oleja dotlačil,lenže olej neunikal v takom množstve AKO SOM SI JA MYSLEL . :342a:
A tak v prevodovke bolo nakoniec VIAC oleja ako tam malo byť, čo sposobovalo ďalšie uniky....
Teda z prevodovky som vypustil cca 3 litre oleja lol
teda o liter viac ako tam malo byť :41c2:
Aspoň viem,že prevodovka je zvnutra dobre vypláchnutá a nie su tam žiadne usadeniny... :40bd:
Teda dobre som očistil dosadacie plochy aj mechanicky aj acetonom, jemne maznul čiernym silikonom dal ORIGO tesnenie zašruboval 11 šrobov a dotlačil zvrchu cez otvor po sonde 2 litre olja Madit Hypol, podĺa mňa je to ten najlepší prev.olej aký sa ešte dázohnať do manualnej prevodovky, ten čo tam bol podĺa špecifikacie vyrobcu, nejak nerobil dobrotu, zastudena sa nedalo dobre radiť
a pri veĺkom zaťažení v lete ked sa ten olej prehrial zase nešlo dobre radiť V. stupeń...

Teraz je už všetko O.K. a rychl.stupne idu radiť ako na V3-S ,riadne citim na ruke pri preraďovaní,že páka ide akoby cez dve polohy, prvýkrat keď vyradí a potom citiť taký menší odpor,keď synchron spaja ďalší rychl.stupeń
ale spojku na 2x nevyšliapavam , to som videl len jedneho
šofera na osobaku vyšliapavať 2x spojku.... :4090:

Teda to by bolo všetko v dnešnom mojom prispevku,
veĺa chuti do šoferovania a požitku z jazdy aj s udržby vašich 4-kolesových milačikov vám prajem.
autolaik
Príspevky: 4903
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

Zdravim Ta, na kolko cca odhadujes opravu ventilov a s odstupom casu ked sa pozries na montaz lpg ,oplatilo sa to? Myslim kolko realne bubakov zostane vo vrecku ked odratas naklady na montaz lpg a tuto opravu na prejdenych cca 100 000 km.
Vopred vdaka za odpoved
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

nepochopil som, čo Ťa viedlo k tomu, aby si miešal oleje. osobne mením olej každých 10 tis km, do svojho versa lejem shell 0W30 (predtým, 5W30) ventilové vôle si daj urobiť.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Nuž určite ma to neteší,že teraz treba dať ventilové vole robiť aby som mohol auto aj naďalej prevadzkovať na LPG
a vyhnuť sa GO motora,
tým rozumiem,že ked by podpálilo čo len jeden ventil,už by sa musel otvárať motor a to chápem ako čiastočná GO motora

Najmenšia vola činí 0,12 a ked počítame ,že 0,02 sa zaklepe za cca 20 000 km ,tak by som mohol zaťať zuby a ešte 80 000 km natočiť , teda teoreticky... alebo auto PREDAŤ , a tým sa zbaviť zodpovednosti, ale tým,že mam auto od nova tak pri predaji by som veľa prerobil....

Tu jeden typek založil tému,že či ma dať prerobiť Zafiru
1.8 na LPG , tak som mu poradil,nech dá zmerať vole vyfukovych ventilov a potom nech sa rozhodne..

Nemám nič proti maďarským pracovníkom na linke v Szentgotthárd
http://gmauthority.com/blog/2015/03/gms ... 0-workers/
kde vyrábajú motory pre GM
no myslím si,že mali skladať motory s väčšou precíznosťou
pretože zložiť motor s ventilovou voĺou 0,23 na vyf.ventiloch, kde je predpis max. 0,34 je tak trochu diletantstvo....
No holt, motory od GM , nie sú Ferrari alebo AMG , kde každý jeden motor skladá iný mechanik a nituje štítok so svojim podpisom na vrch hlavy motora...

Teda tým chcem povedať,že ak by ten motor bol poskladaný PORIADNE , tak teraz tu nemusím akutne riešiť nejakú voľu ventilov :3c90: nehovoriac o konštrukčnom riešení
kde sa vola ventilov NEDA zoradiť , len musí isť von vačka a treba tam dopasovať iné hrnčeky...

Ale chcem povedať , že Orlando som si kupoval kvoli vynikajucemu pomeru CENY vs. užitkových vlastnosti
inymi slovami, take velke auto za taku cenu neponúkal okrem Chevroletu nikto,
poškuĺoval som po Mitsubishi Outlander ale tam cena štartovala na 26 000 euro,teda o 10 000 viac ako stalo Orlando....

Čo sa týka celkovej ekonomiky prerábky auta na LPG za 1180 eur potom najazdiť 100 000 km a opäť do toho investovať cca 1200 euro, tak samozrejme ,že dá sa povedať ,že sa to veľmi neoplatilo...
Beriem taký názor , samozrejme ten prispievateľ ma na svoj názor právo, a ja nechcem nikoho presviedčať,že aká je LPG užasne ekonomická vec ...Nuž niekedy je a niekedy NIE JE.

LPG je však ŽIVOTNÝ ŠTÝL a ja som presvedčený o tom,že ak by som prevádzkoval ten stroj na BEZIN určite by to nemalo takú "šťavu" a neužil by som si pri jazde toľko vzrušenia a radosti ako pri jazde na LPG.
Ak by som jazdil na benzin, tak vždy by som len hľadel na ukazovateľ spotreby , "hladkal" plynový pedál a viacej sa pozeral na svoje auto zvonku , ako sedel v ňom vnútri.
Jednoducho mal úžasnú pravdu jeden moj kamarat ktorý povedal,že životné zážitky človeku nikto nevezme.

A ja ked si spomeniem na svoje denne dochádzanie do práce po okreskách 25 km tam a 25 km späť, na to,ako som netrpezlivo sledoval ručičku teploty motora,kedy sa stabilizuje a ja MOŽEM tomu motoru PORIADNE NALOŽIŤ, tak za ten POCIT ked ten motor točí 4500 r.p.m a ja zošlapnem plyn na podlahu a za ohlušujúceho revu toho motora ked on dosahuje svoju maximalnu špičku a takmer dvojtonové auto je doslova KATAPULTOVANÉ dopredu a OBEHNE v tej chvíli AKEKOLVEK ine auto ktoré ide pred ním

Tak ZA TO mi teraz ta oprava skutočne stojí, a neľutujem vobec NIČ.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Jemne uvediem do problematiky vôlí.Pozor na klamlivé zdanie ktoré vychádza z matematického predpokladu,že 0,12 vôle je stále dosť.Brucho vačky a pozvolný nábeh do bokov krivky vačky od cca takejto 0,1 vôle začína nebezpečne dlho držať ventil nedosadnutý do sedla.Tj inak povedané..predlžuje časovanie už každou stotinkou.To ale vystavuje ventil novým podmienkam a podfúknutie tanierika je na spadnutie.Jednak fyzicky (tepelne) to trpí ale čo je tiež cesta do pekla,mení časovanie.Celkom sa zmenia pomery počas súčasného otvorenia oboch ventilov v HÚ a môže to viesť k zhoršenému plneniu alebo vzniku (prenikaniu) pulzov do sania.
Problém riešenia ventilov u plyňáka je matematický.Začne sa počítať...robiť akútne to čo je šáde,alebo vzhladom na náklady z prácou,cenou tesnenia,skrutiek atd už riešiť všetky ventily.Keby išli von všetky,tak nepochybne padne verzia všetky nahradiť.Všetky budú mať prepadnuté dosadacie plošky,pekné som ešte nevidel po plyne.Každopádne sa vyrojí sto otázok čo teraz,po akú úroveň ísť a ak koľko bude čiastková oprava bežať kým príde iný ventil,kedže sa väčšina ponechá v pôvodnom stave.A znova tie isté výdaje.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

to: "martin cichy"

k zmiešavaniu olejov ma priviedla skutočnosť, že v čase zabehu motora teda do tých cca 3000 km som pozoroval určitý UBYTOK oleja v motore a tak som musel DOLIEVAŤ olej,

a tak mi zostalo vo fľaši viac ako 1/2 litra a tak keďže som vymeny oleja vzdy realizoval SVOJPOMOCNE tak ma napadla myšlienka, čo tak ZMIEŠAŤ oleje ...

A tak sa mi to zapačilo,že za tých čo ja viem 12-13 vymien oleja som len RAZ nalial do motora jeden olej
VŽDY a zakaždým do bol MIX minimalne 2 olejov...

Len teraz už VIEM AKO NA TO .... :4012:

Čiže ja som svojimi skusenosťami PREUKAZAL ,že vymena oleja je absolutne bežná vec a VOBEC nezáleži aký MOTOROVY OLEJ použijete
rovnako ako vobec nezaleží na značke jedleho oleja na ktorom si vypražite REZEŇ ... :d :D

Len je tu JEDNA jedina podmienka : pri vyprážaní rezňov treba predísť tomu aby sa z panvice začalo DYMIŤ :40bd:

rovnako treba tomu predísť aj pri motore auta...

Inak motor mojho Orlanda NEMA ŽIADNU spotrebu oleja
aj po tak brutalnom zaťažovaní ako som opísal v predchadzajucom prispevku...
autolaik
Príspevky: 4903
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

tak fanda do lpg som aj ja, no aj tato tema ma utvrdila ze do mojho japonca lpg nedam.

Návrat na "Chevrolet + Daewoo fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní